6 روشی که متخصصان سئو می توانند از ChatGPT استفاده کنند

خدمات سئو

شاید شما هم شنیده باشید که با اومدن ChatGPT، گوگل و سئو از بین می روند. در حالی که این چت بات شرکت OpenAI یک رقیب مستقیم برای گوگل نیست، اما در حال تغییر روش انجام جستجوها است. و این موضوع به طور چشمگیری شکل بهینه سازی موتورهای جستجو را تغییر می دهد.

چت ربات جدید مجهز به هوش مصنوعی پتانسیل بسیار خوبی برای سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو ایجاد می کند. ChatGPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد) یک مدل یادگیری بزرگ است که روی زبان تمرکز دارد.

با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و مقادیر انبوه داده، می‌تواند با کاربران به صورت مکالمه ای تعامل کند، به سؤالات پاسخ دهد، اشتباهات را تصدیق کند، درخواست‌های نامناسب را رد کند، و حتی موقعیت‌های نادرست را به چالش بکشد.

در این مقاله، ما به این فناوری نگاه خواهیم کرد و روش‌های نوآورانه‌ای را که یک متخصص سئوی آینده‌نگر از آن برای اجرای نقش‌های خود استفاده می‌کنند، مورد بحث قرار خواهیم داد.

با ChatGPT چه کاری می توانید انجام دهید؟

استفاده از پتانسیل یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سئو و بازاریابی تازه شروع شده است. ChatGPT می‌تواند در بحث‌ها شرکت کند و به سؤالات به شیوه‌ای بسیار نزدیک به انسان پاسخ دهد.

می تواند مقاله، داستان تخیلی، شعر، و حتی نسخه تبلیغاتی بنویسد، که برای نویسندگان حرفه ای کمی نگران کننده است. همچنین می توان از آن برای تولید محتوا استفاده کرد.

اما بیشتر از محتوا، ChatGPT به اندازه ای هوشمند است که برای نوشتن توضیحات متا یا کد اشکال زدایی استفاده می شود. در حال حاضر، استفاده از آن برای کدنویسی یک فرآیند فنی طولانی است، اما به نظر می رسد با خیال راحت می توانیم فرض کنیم که با بزرگتر شدن مدل یادگیری، بسیار آسان تر می شود.

همچنین می‌تواند به‌عنوان دستیار، پاسخ‌هایی به پرسش‌ها را در قالب‌های واضح و مختصر ارائه دهد تا کاربران را از ترکیب چندین صفحه وب برای یافتن پاسخ سؤالات خود نجات دهد.

این موارد برای یک متخصص سئو، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. اما پذیرش فناوری هوش مصنوعی به جای نگرانی در مورد آن می تواند محرک خوبی باشد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن برای ساده سازی کار خود و کارآمدتر کردن کارهای اضافی یا تکراری استفاده کنید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

روش های کمک ChatGPT به متخصصان سئو

بیایید ببینیم که چگونه متخصصان سئو پیشرفته در حال حاضر از ChatGPT استفاده می کنند.

روش هایی که متخصصان سئو قبل از ChatGPT به کار می گرفتند:

1. تولید محتوا

تولید محتوا همیشه می تواند دردسرساز باشد، به خصوص اگر نویسنده ماهر و خوبی نداشته باشید.

آیا ChatGPT می تواند این کار را برای شما انجام دهد؟ خوب، می تواند، اما شما نباید از آن استفاده کنید.

در سال 2022، جان مولر، از گوگل، گفت که موتور جستجو محتوای ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی را به عنوان هرزنامه مشاهده می کند، که نقض دستورالعمل های شرکت است.

در حال حاضر، الگوریتم های گوگل می توانند محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را شناسایی و جریمه کنند، حتی اگر از الگوریتم های ضد تشخیص استفاده کنند.

پس حواستان بلشد هنگام کار با هوش مصنوعی همیشه باید از نظارت انسانی استفاده کنید.

با این حال، همه می توانند با خیال راحت از ChatGPT برای تولید محتوای پست شبکه های اجتماعی، ایمیل، متن صفحه فرود برای PPC یا حتی کپی رایتینگ استفاده کنند. همچنین می تواند یک ابزار طوفان فکری عالی باشد.

از ChatGPT پرسیدم، “سئو چیست؟”

پرسش از ChatGPT:  سئو چیست؟ نماگرفت از ChatGPT، ژانویه 2023

در پاسخ، سه پاراگراف به خوبی نوشته شده دریافت کردم که نمای کلی از بهینه سازی موتور جستجو را ارائه می دهد.

تا زمانی که مراقب باشید، ChatGPT می‌تواند به ساده‌سازی بسیاری از وظایف محتوا مانند تغییرات تبلیغاتی کمک کند، اما همیشه باید محتوای تولید شده را به دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است حاوی مطالب نادرستی باشد.

2. کلید واژه، تحقیق و تجزیه و تحلیل

هیچ کارشناس سئویی حاضر نیست گرفتار جریمه های گوگل برای استفاده از ChatGPT در تولید محتوا را به جان بخرد. این بدان معنا نیست که نمی توانید از قدرت آن به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

ChatGPT تحقیقات کلمات کلیدی را عملاً بدون دردسر انجام می دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ربات چت را باز کنید و تعدادی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و موارد مرتبط را بخواهید. ChatGPT لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس درک خود از نتایج جستجو ایجاد می کند.

برای آزمایش این عملکرد، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با “پرورش اندام” را جستجو کردم.

مدت کوتاهی بعد، ربات چت فهرستی از کلمات کلیدی و عباراتی را به من ارائه کرد که ممکن بود از طریق تحقیقات سنتی کلمات کلیدی به آنها دست پیدا کنم.

تحقیقات کلیدواژه توسط ChatGPTScreenshot از ChatGPT، ژانویه 2023 انجام شده است

همچنین می توانید از آن برای تعیین رقابت برای کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید.

در یک مثال سطح بالا، از آن خواستم تا تعیین کند که آیا رتبه بندی برای «بسکتبال» آسان تر است. ما از قبل پاسخ را می دانیم، اما دیدن این که چت بات آن را تقویت می کند، خوب بود.

پرسش از ChatGPT در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی بسکتبال از ChatGPT، ژانویه 2023


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

3. توسعه استراتژی محتوا

خوب، اعتراف می کنم، این یکی ذهن من را به هم ریخت. اگر این توییت جو اسپایزر را ندیده بودم، به آن فکر هم نمی کردم:

من از Chatbot برای یک استراتژی محتوای AI SaaS خواسته ام.

این نسبتاً اساسی است،

اما می‌توانید از Chat بخواهید که هر نقطه را تا زمانی که نقشه راه دقیقی بدست آورید، تعمیم دهد.

یعنی می توانید از ChatGPT بخواهید که یک استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما ترسیم کند.

همزمان با اینکه ریز برنامه‌ها را برمی‌گرداند ، مجموعه‌ای از تاکتیک‌های سطح بالایی را برای محتوای مرتبط با یک زمینه مشخص ارائه می‌کند.

یکی از نکاتی که در مورد استفاده از استراتژی محتوای ایجاد شده توسط چت بات به ذهن می رسد این است که نزدیک ترین رقبای شما ممکن است همین کار را انجام دهند. بنابراین، همه شما در حال ایجاد پست های تقریباً یکسان در وبلاگی در مورد “مزایای هوش مصنوعی” یا “چگونه AI SaaS می تواند کارایی را بهبود بخشد” و غیره هستید.

4. درک بهتر از هدف جستجو

برای من، این تنها جالب‌ترین پتانسیل مرتبط با سئو است که توسط ChatGPT ارائه شده است، توانایی آن در بررسی جستجوی جستجوها و نگاه کردن فراتر از کلمات به هدف جستجو.

بله، گوگل سعی می کند این کار را انجام دهد، و در طول عمر موتور جستجو به طرز چشمگیری بهبود یافته است. اما به نقل از توییت کایران فلانگان، “گوگل درخواست شما را می گیرد و سعی می کند به آن پاسخ دهد. ChatGPT درخواست شما را می گیرد و اغلب آن را بهبود می بخشد.”

نسخه بتا این چت بات هنوز به اینترنت وصل نشده است. اما به نظر می رسد که توانایی یادگیری ChatGPT به آن اجازه می دهد تا درک بیشتری از آنچه هر جستجو به دنبال آن است ایجاد کند. حتی گاهی اوقات اطلاعاتی را ارائه می دهد که جستجوگر نمی دانسته است.

نیازی نیست به شما که یک متخصص سئو هستید گفته شود که با شکل دادن محتوا برای پاسخ بهتر به یک سوال، رتبه خود را ارتقا می‌دهید. ChatGPT می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

5. ایجاد عناوین خوب در سئو

از هر نویسنده ای بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که عناوین یکی از سخت ترین چیزها در نوشتن هستند، به ویژه اگر برای سئو باشد. خیلی اوقات، آنها به چیزهای خشکی مانند “چگونه بک لینک بسازیم” یا معادل خسته کننده ای ختم می شوند.

برای جذاب‌تر کردن همه چیز، از ChatGPT خواستم تا فهرستی از عناوین صفحه‌ای در زمینه بک‌لینک‌سازی را به من بدهد، و آن با ده گزینه پاسخ داد که همه آنها از تیتر “چگونه” من جالب‌تر بودند.

عناوین صفحه پیشنهادی توسط ChatGPTSعکس از ChatGPT، ژانویه 2023

6. نوشتن و مدیریت گزارش های تجزیه و تحلیلی

برای بسیاری از بازاریابان، گزارش‌ها و صفحات زیاد آفت حرفه‌ای آنهاست. اما شرکت‌ها داده‌هایی را می‌خواهند تا ثابت کنند تلاش‌های شما در حال تغییر است. اینجاست که ChatGPT می تواند یک تغییر واقعی بازی باشد.

علاوه بر این، این عملکرد می تواند به شما کمک کند تا فرصت های رتبه بندی جدیدی را که ممکن بود از دست داده باشید، شناسایی کنید.

فرض کنید می خواهید عبارات منظمی برای گزارش تحلیلی بنویسید، اما پیشینه برنامه نویسی قوی ندارید. به عنوان مثال، شاید بخواهید گزارشی را با استفاده از کلمات خاص فیلتر کنید تا فرصت‌هایی را برای گسترش پرسش‌های متداول یا دستورالعمل‌های خود شناسایی کنید.

ChatGPT به هر کسی که دانش اولیه در مورد نحوه کار این عبارات را دارد اجازه می دهد تا از ربات چت برای ایجاد یک لیست به طور خودکار استفاده کند.

به همین ترتیب، اگر با Excel یا Google Sheets مشکل دارید ، ChatGPT می تواند بسیاری از دردسرهای ناشی از نوشتن فرمول ها و تجزیه داده ها را از بین ببرد.

هوش مصنوعی دنیای جدیدی را برای سئو ارائه می دهد

ChatGPT یک ابزار بسیار ارزشمند است. و به راحتی می توان در هیجان چیزهایی که ارائه می دهد و در نهایت می تواند در آینده انجام دهد، فرو برود.

فقط با نمونه کوچکی از عملکرد مورد بحث در بالا، به طور بالقوه می تواند صدها ساعت در سال برای شما صرفه جویی کند.

با این حال، هیچ فناوری بدون اشکال نیست. بعنوان مثال، از آنجایی که در حال حاضر در حال کار است، از داده های حداکثر تا سال 2021 استفاده می کند. به این معنی که قادر به ارائه هیچ اطلاعاتی در مورد رویدادهای جاری نیست.

احتمالاً می توان تصور کرد که نسخه بعدی چت بات این مشکل را برطرف می کند. اما هنوز نمی دانیم چقدر طول می کشد تا هوش مصنوعی در مورد رویدادهای جدید مطلع شود و آنها را به موضوعات دیگر مرتبط کند.

علاوه بر این، 100٪ دقیق و بی طرفانه نیست. بسته به ورودی‌های آن، می‌تواند اطلاعات نادرست را دریافت کرده و در نتیجه آن را تکرار کند، در حالی که مجموعه داده اولیه که بر روی آن آموزش داده شده است ممکن است عاری از سوگیری مجموعه داده نباشد.

در نهایت، همه ما به عنوان افردای که با تماشای فیلم های ترمیناتور بزرگ شده ایم. همیشه این نگرانی وجود دارد که ChatGPT خودآگاه شود و بشریت را به بردگی بکشد. برای اینکه در امنیت باشم، مستقیماً با آن روبرو شدم.

قبل از اینکه این پاسخ قانع کننده را بدهد، برای مدت طولانی به طرز مشکوکی “فکر” کرد:

پرسش از ChatGPT آیا خودآگاه است یا خیر.

نتیجه نهایی

ChatGPT جالب است و همه نشانه ها نشان می دهد که هر روز بهتر می شود.

این پتانسیل را نشان می دهد که بهینه سازی موتورهای جستجو را بسیار سریعتر و کارآمدتر می کند.

5/5 - (20 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟