5 مهارت برتر برای موفقیت سئو

مهارت های موفقیت سئو

وقتی صحبت از سئو، به خصوص سئو فنی می شود، اغلب در مورد اهمیت مهارت های سخت صحبت می کنیم. در حالی که شکی وجود ندارد که vlookup و regex می‌توانند بهترین دوستان یک متخصص سئو باشد. بعضی از مهارت‌های نرم برای یادگیری بسیار ضروری هستند، چرا که به شما کمک می‌کند در موفقیت سئو برتر باشید و در حرفه خود پیشرفت کنید.

اما ابتدا، بیایید به تعریفی ما از مهارت های نرم نگاه کنیم.

مهارت های نرم چیست؟

مهارت‌های نرم، توانایی‌هایی هستند که به فرد اجازه می‌دهند با دیگران به طور مؤثر و هماهنگ ارتباط برقرار و کار کنند.

چه یک متخصص سئوی محتوا یا تکنیکال، داخلی یا اصلا آژانس دیجیتال مارکتینگ باشید، فرقی نمی‌کند مهارت های نرم به شما کمک می کند تا در هر محیط کاری و هر فرآیندی حرکت کنید. چون در هر نقشی، حتی در نقش های فنی، ما همچنان با انسان های دیگر کار می کنیم. ناگفته نماند که سئو عمدتاً یک تلاش تیمی متقابل است، به این معنی که باید در تعامل با افراد مختلف راحت باشید.

و اگر در سطح مدیریتی تیم سئو هستید، متوجه می‌شوید که تعاملات پیچیده تری در رهبری تیم وجود دارد. به خصوص اگر شما مسئول دریافت راهبردها و پروژه های ارگانیک خود هستید.

ما امروز پنج مهارت نرم را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید روی آنها تمرکز کنید و نحوه تعامل خود با اعضای تیم، سهامداران و رهبری خود را بهبود ببخشید. این مهار های برتر به شما کمک می‌کند در حرفه خود پیشرفت کنید و موفقیت بیشتری کسب کنید.

پنج مهارت نرم برای موفقیت در سئو

1. همدلی

همدلی توانایی درک احساسات دیگران است، همراه با توانایی تصور اینکه شخص دیگری ممکن است چه فکر یا احساسی داشته باشد. بر اساس تحقیقات اخیر، همدلی مهمترین مهارت در رهبری تیم است. اما چرا برای یک متخصص سئو مهم است؟

خوب، دلیل اینکه همدلی مهارت شماره یک برای رهبری تیم نام برده شد این است که به شما کمک می کند روابط بهتر و معنی داری با افرادی که با آنها کار می کنید ایجاد کنید و درک خوبی داشته باشید. این برای مدیران سئو که در چندین عملکرد مختلف کار می کنند و روزانه با ذینفعان مختلفی درگیر هستند ضروری است. همدلی به مشارکت موفقیت آمیز و حل تعارض کمک می کند، تا بهره وری و همکاری را بهبود ببخشد و نتایج بهتری را به دنبال بیاورد.

بهترین راه برای بهبود همدلی این است که تعصبات خود را کنترل و نحوه تعامل خود را با افراد اطراف خود مشاهده کنید. بر نحوه تعامل با افرادی که دیدگاه متفاوتی با شما دارند تمرکز کنید. این در مورد استدلال منطقی پشت نظر هر کسی نیست، بلکه بیشتر برای این است که ببینید آیا می توانید احساسات و عواطف پشت چرایی تفکر دیگران را درک کنید. برای همدلی نیازی به توافق با کسی ندارید، اما باید بر درک، پذیرش و اعتبار بخشیدن به تجربیات دیگران تمرکز کنید.

2. تفکر انتقادی

تفکر انتقادی عبارت است از تحلیل و ارزیابی عینی و بی‌طرفانه حقایق موجود به منظور قضاوت. این مهارت در فضایی مانند سئو و دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است، زیرا موفقیت سئو مملو از نظرات و حقایق لحظه‌ای است و عینی ماندن و آگاهی از تعصبات می تواند چالش برانگیز باشد.

پرسیدن سوالات (بهتر) بخش بزرگی از توسعه تفکر انتقادی است. برای انجام این کار، به مقدار مناسبی از کنجکاوی و شک و تردید نیاز دارید. بدبینی به ایجاد عادت زیر سوال بردن مفروضات کمک می کند و تمرین استدلال از طریق منطق را بهبود می بخشد، در حالی که کنجکاوی شما را به جستجوی تنوع افکار ترغیب می کند. شما باید مهارت‌های پژوهشی خود را با نگاه کردن به اعتبار منابع خود و جستجوی فعالانه نظراتی که متفاوت از نظرات شما هستند، بهبود ببخشید.

این به هیچ وجه کار آسانی نیست و نیاز به زمان و انرژی دارد تا از تلاش خود برای انجام تحقیقات، پرسیدن سؤالات و درگیر شدن همراه با احترام به دیدگاه ها و تجربیاتی متفاوت با شما استفاده کنید.

این مهارت هنگام بررسی نظرات سئو، تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی دستورالعمل ها و الگوریتم های موتورهای جستجو مفید است. همچنین هنگام ارائه به سهامداران یا تصمیم گیرندگان می تواند بسیار مفید باشد. تفکر انتقادی می تواند به کنترل سوگیری تایید شما کمک کند و برای مقابله با نگرانی ها و اعتراضات آماده شود.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.


3. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یا اکتیو به این معنی است که شما با دقت به هر کسی که با شما صحبت می کند گوش دهید. این امر مستلزم آن است که آنچه گفته می‌شود را جذب کنید و با هدف گوش دادن به آنچه که گوینده با شما ارتباط برقرار می‌کند کاملاً درک کنید.

حالا، شاید حدس زده باشید، اما گوش دادن فعال در واقع بخش مهمی از همدلی و تفکر انتقادی است. و مهم است که گوش دادن به دیگران را با شنیدن آنچه که کسی به شما می گوید اشتباه نگیرید. به خصوص به این دلیل که وقتی در مورد گوش دادن فعال صحبت می کنیم، به معنای چیزی فراتر از جذب کلمات گفته شده است. این فقط در مورد آنچه که در حال ارتباط است نیست، بلکه نحوه انجام آن نیز اهمیت دارد. برای درک کامل طرف مقابل به زبان بدن و لحن صدا توجه کنید.

شما می توانید این مهارت را اول از همه با هوشیاری و حضور بیشتر در زمانی که کسی با شما صحبت می کند، تقویت کنید. یادداشت های ذهنی مکالمه ایجاد کنید. می توانید تصور کنید که از برچسب ها برای درک بهتر احساس طرف مقابل استفاده کنید. آیا آنها هیجان زده، نگران یا بی تفاوت هستند؟ گوش دادن فعال به شما کمک می کند تا ذینفعان، اعضای تیم و رهبری خود را بهتر درک کنید و پایه و اساس مهارت نرم بعدی ما را تنظیم کنید.

4. ارتباط شفاف

ارتباط شفاف استفاده مؤثر از ارتباطات کلامی و غیرکلامی به منظور تبادل موفق و تبیین افکار و عقاید است. هدف ارتباط دهنده این است که اطمینان حاصل کند که محتوای ارسال شده به طور کامل توسط مخاطبان درک می شود.

ارتباط شفاف این نیست که کسی را در مورد شخصیت خود متقاعد کنید. این برای کمک به دیگران در درک پیام مورد نظر است. دلیل اهمیت تاکید بر این موضوع این است که ما اغلب فکر می‌کنیم که اگر کسی ایده ما را رد کند، پیشنهاد خود را به وضوح بیان نکرده‌ایم. در حالی که این یک احتمال است و همبستگی نیست.

زمانی که می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، روی بهبود درک مخاطبانتان از پیام تان تمرکز کنید. بنابراین، ملزومات ارتباط شفاف عبارتند از؛ درک خوب مخاطبان و نیازهای آنها، استفاده از زبان و مثال های مناسب و پیام واضح. شما می توانید با جستجوی فعالانه و گوش دادن به بازخورد از مخاطبان خود، این امر را بیشتر بهبود بخشید و بر این اساس مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

5. قصه گویی

داستان گویی یعنی به اشتراک گذاری یک داستان است. ساده به نظر می رسد، درست است؟ همه ما داستان می گوییم. ما داستان های شخصی خود مانند رویدادهای به یاد ماندنی از زندگی خود را به اشتراک می گذاریم. چیزی که دیده ایم، شنیده ایم یا تجربه کرده ایم. همچنین داستان هایی در مورد آنچه که آرزوی دستیابی به آن را داریم یا در مورد چیزی که از آن می ترسیم به اشتراک می گذاریم. داستان ها به ما کمک می کنند تا دنیا را درک کنیم و به ما امکان می دهد اطلاعات را به گونه ای به اشتراک بگذاریم که ارتباطات عاطفی ایجاد کند.

اما اگر همه ما می دانیم چگونه این کار را انجام دهیم، چرا ما داستان سرایی را در لیست مهارت مورد نیاز موفقیت سئو گنجانده ایم؟ خوب، به این دلیل است که ما باید یاد بگیریم که چگونه از آن در محل کار استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم.

روش قصه گویی

بیایید این را موضوع تجزیه کنیم. داستان‌ها به ما کمک می‌کنند تا دنیا را درک کنیم، به این معنی که یک داستان می‌تواند به انتقال پیامی واضح حتی در مورد پیچیده‌ترین موضوع کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبان غیرسئوی شما تفاوت بین کرال و ایندکس را درک کنند، می‌توانید یک قیاس در مورد اینکه چگونه موتورهای جستجو مانند کتابداران هستند و پایگاه داده پشت موتور جستجو مانند یک کتابخانه است، بگویید. قیاس ها شکلی عالی از داستان سرایی برای کمک به توضیح چیزهای ناآشنا با چیزهای آشنا هستند.

داستان‌ها همچنین به ایجاد ارتباطات عاطفی کمک می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها در تجارت می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با سهامداران و رهبری کمک کند، که برای جلب رضایت و دستیابی به موفقیت ضروری است.

برای یافتن اینکه چه روایتی برای مخاطب شما خوب است و سبک داستان سرایی خود را توسعه دهید، باید تمرین کنید.

نکته خوب این است که هر یک از این مهارت ها بر روی یکدیگر ساخته می شوند و شما می توانید به طور همزمان روی توسعه آنها تمرکز کنید تا موفقیت سئو را حتمی کنید.

نتیجه گیری

وقتی صحبت از موفقیت سئو به میان می آید، توسعه این پنج مهارت نرم به شما کمک می کند در موارد زیر موفق تر باشید:

  1. ایجاد روابط بهتر با انواع ذینفعان و همچنین تیم هایی با عملکرد بهتر.
  2. ارائه موفقیت آمیز رهبری و دریافت رضایت از آن.
  3. بهبود بهره وری در پروژه های چند کارکردی.
  4. درک عمیق تر و واقعی تر از الگوریتم های گوگل برای افراد غیر سئو.
  5. بهبود درک شما از “تصویر بزرگ” و ارتباطات سطح بالا بین سئو و سایر عملکردهای تجاری.

ایجاد مهارت‌های نرم می‌تواند سخت باشد، و هیچ گواهی وجود ندارد که بگوید شما بر آن‌ها تسلط دارید. این مهارت ها نیاز به تمرین و ثبات دارد و درست مانند سئو هرگز به طور کامل تمام نمی شود. این طرز فکری است که الهام بخش انجام کار روزانه است و انگیزه می شود تا برای موفقیت سئو به طور مداوم مجموعه مهارت های خود را توسعه دهید.

5/5 - (8 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟