مارکتینگ

ژئوفنسینگ مارکتینگ

Advertisements

Geofencing (ژئوفنسینگ) یا محدوده جغرافیایی چیست؟

محدوده جغرافیایی استفاده از GPS یا RFID برای ایجاد یک مرز جغرافیایی مجازی است ، که این نرم افزار را قادر می سازد هنگام حرکت دستگاه های تلفن همراه از مرز ، پاسخ هایی را ایجاد کند.

ژئوفنسینگ یک تاکتیک بازاریابی است که وقتی یک دستگاه وارد یک مکان از پیش تعیین شده می شود ، عملی را انجام می دهد. این عمل با استفاده از موقعیت یابی جهانی (GPS) یا شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای تعریف مرزهای جغرافیایی صورت می گیرد.

هنگامی که کاربر «مرزهای» مشخصی را تنظیم می نماید، این سرویس می تواند محرک هایی را ایجاد کند که متن ها ، ایمیل ها ، هشدارها یا اعلان های برنامه را به هر دستگاه تلفن همراه که وارد این منطقه می شود ارسال کند.

بازاریابی ژئوفنسینگ چیست؟

ژئوفنسینگ و ژئو تارکتینگ خدماتی مبتنی بر مکان هستند. در این برنامه ، مرورگرها یا سرویس های دیگر از داده های موقعیت مکانی استفاده می کنند. این داده های مکانی ، می تواند شامل داده های تلفن همراه ، Wi-Fi ، موقعیت یابی جهانی (GPS) ، ماهواره ، شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) باشد.

یک دستگاه ، فرستنده یا برچسب RFID می تواند پارامترهای مکان شناخته شده به عنوان یک موقعیت مکانی ، هدف موقعیت مکانی یا Geo Targeting را وارد یا خارج کند. پس از تنظیم این “مرز مکانی” ، اطلاعات می تواند به یک اقدام از قبل برنامه ریزی شده بیانجامد.

این ممکن است یک اعلان ، پیام اس ام اس ، هشدار ، نمایش تبلیغات هدفمند ، ردیابی یک وسیله نقلیه از ناوگان ، فعال یا غیرفعال کردن برخی فناوری های مجهز ، یا ایجاد و جمع آوری داده های مبتنی بر بازاریابی باشد. ژئوفنسینگ و Geo Targeting اغلب در تبلیغات موتور جستجو ، تبلیغات آنلاین ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و سایر خدمات ردیابی و موقعیت یابی استفاده می شوند.

ژئوفنسینگ فقط گزینه ای برای بازاریابان نیست. ممکن است برای ردیابی فعالیت در مناطق خاص نیز تنظیم شده باشند که در هنگام ورود یا خروج از یک منطقه مشخص ، هشدار دهد. همچنین می توان از ژئوفنسینگ برای ردیابی کارمندان ، خودکار کردن کارت های زمانی یا حفظ آگاهی از دارایی شرکت استفاده نمود.

با این گزینه های بسیار زیاد ، استفاده از قدرت ژئوفنسینگ برای تبلیغات / بازاریابی برای کسب و کارها و بازاریابان آنلاین بسیار مهم است. این موضوع که “اصلاح هدفمند کردن بازاریابی دیجیتالی یا موقعیت جغرافیایی و کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر مکان برای محدود کردن مکان مخاطبان مهم است” همواره مورد توجه قرار می گیرد.

حالا بیائید باهم بررسی کنیم که ژئو فنسینگ چگونه کار می کند؟

برای استفاده از ژئوفنسینگ ، ابتدا کاربر باید با استفاده از مختصات GPS یا نرم افزارهای دارای قابلیت RFID ، یک مرز مجازی در اطراف یک مکان مشخص ایجاد کند. این می تواند به سادگی یک دایره کشیده شده در شعاع ۱ مایل یا شعاع ۱ کیلومتری در اطراف یک مکان خاص در نقشه های Google باشد.

این موقعیت مکانی مجازی می تواند هنگامی که یک وسیله مجاز وارد یا خارج از آن منطقه شود ، مطابق با تنظیمات هدف گذاری یک کمپین بازاریابی آنلاین یا سرویس موقعیت مکانی ، پاسخی را ایجاد کند.

برخی از برنامه های کاربردی نرم افزاری مدرن با استفاده از فناوری ژئوفنسینگ حتی با استفاده از رابط های گرافیکی مدرن روی صفحه نمایش (GUI) این امکان را نیز فراهم می کنند تا مرزهای دقیق تری توسط کاربران برقرار شود.

نحوه عملکرد ژئوفنسینگ در بازاریابی

ژئوفنسینگ روشی بسیار قدرتمند برای درگیر کردن مصرف کنندگان بر اساس موقعیت “محلی” است. در صورت تنظیم صحیح می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا فروش فوری انجام شود. همچنین ، می توانید داده ها را برای درک طرز فکر خریداران مختلف جمع آوری کنید.

ژئوفنسینگ باید در برنامه بازاریابی شما لحاظ شود. کمپین های ژئوفنسینگ را می توان در بسیاری از انواع کمپین های تبلیغاتی آنلاین تنظیم کرد. این شامل تبلیغات موتور جستجو ، تبلیغات نمایشگر ، بازاریابی مجدد ، تبلیغات ویدئویی آنلاین و کلیه کمپین های رسانه های اجتماعی است.

تبلیغات ژئوفنسینگ در کسب و کارهای کوچک

در اینجا چند مثال از چگونگی استفاده مشاغل کوچک از ژئوفنسینگ برای تقویت تلاشهای دیجیتال مارکتینگ و بهره‌برداری کامل از توان استفاده از ژئوفنسینگ آورده شده است:

ژئوفنسینگ برای خرده فروشی

یک فروشگاه خرده فروشی می تواند یک منطقه مسکونی را در منطقه ای که اطراف آن حضور فیزیکی دارد ایجاد کند. هنگامی که کاربران از منطقه مشخص شده عبور می کنند ، یک هشدار مبتنی بر مکان دریافت می کنند. یا معامله ای را پیشنهاد کنید که ممکن است باعث شود متوقف شوند و در فروشگاه خرید کنند.

ژئوفنسینگ برای فروشندگان خودرو

یک فروشنده خودرو می تواند آگهی محدوده جغرافیایی را تنظیم کند تاافرادی را که پس از بازدید از وسیله نقلیه در حال ترک یک نمایندگی دیگرهستند ، هدف قرار دهد. این نمایندگی فروش اتومبیل می تواند با پیشنهادی مبنی بر تأمین بودجه صفر درصدی بر روی یک مدل اتومبیل قابل مقایسه ، بصورت پیام مستقیم به آنها ارسال شود. ا

موقعیت مکانی برای رویدادها

برگزارکنندگان کنسرت و رویدادها می توانند پیشنهادهایی برای رویدادهای آتی مرتبط ارائه کنند ، یا مکانهای برگزاری مسابقات هنری یا موسیقی را اعلام نمایند. هنرمندان و نوازندگان می توانند از قبل مکان خود را در اطراف تورهای مختلف آگهی کنند. سپس آنها می توانند نمایش های آینده را نیز برای کسانی که احتمالاً در این مکان مجدداً حضور می یابند ، تبلیغ کنند.

همین روند می تواند داده هایی را در مورد افراد درون منطقه جغرافیایی جمع آوری کند تا طرز فکر شرکت کنندگان را تحلیل کند. این ممکن است بتواند مشارکت در رویدادهای آینده را پیش بینی و برنامه ریزی نماید.

Geofencing برای وکلا

وکیل یا موسسه حقوقی می تواند یک کارزار تبلیغاتی را برای هدف قرار دادن مناطق مورد علاقه خاص ایجاد کند. این ممکن است شامل بیمارستان ها ، زندان ها یا دادگاه ها برای رسیدن به مراجعان هدف خود باشد. آنها همچنین می توانند موقعیت های جغرافیایی را در اطراف مکان های رقیب تنظیم کنند. ژئوفنسینگ برای وکلا فوق العاده است.

Geofencing برای اقدامات پزشکی

در مراقبت های بهداشتی ، شیوه های پزشکی، می توانند استراتژی بازاریابی خود را با استفاده فعال کردن ژئوفنسینگ به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع بازاریابی آنرا ارتقا بخشند. یک جراح پلاستیک می تواند از ژئو تارگتینگ برای دسترسی به بیماران بالقوه که به دنبال جراحی پلاستیک هستند استفاده کند.

ما همچنین راهنمای کامل بازاریابی جراحی پلاستیک را برای شما گردآوری کرده ایم.

حتی اگر یک پیشنهاد ، تبلیغات یا اطلاع رسانی ایجاد شده توسط ژئوفنسینگ موجب بازدید فوری یا فروش نگردد، اما باز هم می تواند به صاحبان مشاغل اجازه دهد که دقیقاً بدانند مشتری از چه مکانی عبور کرده و هنگام دریافت پیام در کجا قرار داشته اند.

این داده های خاص کاربر باید به تلاش های آینده جهت پالایش کمک کند. بستگی به این دارد که کدام نوع پیام ها و کاربران هدفمند موفق ترین بودند.

آیا هزینه ژئوفنسیگ گران است

بازاریابی جغرافیایی با فیس بوک و Google Ads چیزی بیش از سایر کمپین های آنلاین هزینه ندارد. اما این بستگی به رقابت و گزینه های هدف در نزدیکی نقاط مورد علاقه دارد. بسته به اهداف کمپین شما ، هزینه جغرافیایی یا CPM ، CPA یا هزینه رویداد برای هر تبدیل است.

بسیاری از شرکت ها شما را ملزم به حداقل بودجه خرج ماهانه می کنند. شرکت های بزرگتر به حداقل پنجاه میلیون تومان در ماه نیاز دارند. در گروه ما ، برای دستیابی به نتایج بهینه برای مشتریان ، به هزینه کمتری در ماه نیاز می باشد.

5 دیدگاه برای “ژئوفنسینگ مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *