نحوه اندازه گیری نرخ تعامل اینفلوئنسر

نرخ تعامل اینفلوئنسرها

نرخ تعامل اینفلوئنسر عموماً همان کیفیت داده را بیان می‌کند. یعنی مخاطب وجود دارد و سپس پاسخ مخاطب می‌آید. حجم آن پاسخ در پس زمینه همه برداشت ها از بازدیدها، دنبال کنندگان و غیره نشان دهنده نرخ تعامل است.

نرخ تعامل اینفلوئنسر چیست؟

به زبان ساده نرخ تعامل اینفلوئنسرها، تعداد مشارکت‌های پست (لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات) را می‌گیرند و آن عدد را بر تعداد فالوورهای درست تقسیم می‌کنند.

اما بسیاری از بازاریابان، الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را دقیق تر بررسی می‌کنند تا بفهمند محتوای سازنده چگونه به دست مخاطبان می‌رسد. این اطلاعات باعث می‌شود که بازاریابان تعامل را در چند نوع مختلف ببینند.

به عنوان مثال، برخی از تحلیلگران ادعا می کنند که اینستاگرام به طور خودکار قرار دادن محتوای سازنده در فیدهای خبری فالوورها را در اولویت قرار نمی دهد. در عوض، این افراد ادعا می کنند که محتوای دوستان و خانواده به احتمال زیاد در فیدهای اصلی نمایش داده می شود. اگر این اطلاعات درست باشد (و در مواجهه با تغییرات الگوریتمی مکرر همینطور باقی بماند)، در آن صورت ممکن است نیاز باشد که نرخ تعامل به روش‌های دیگری محاسبه شود.

شما می توانید نرخ تعامل را با فرمول زیر محاسبه کنید:

Engagement Rate = (Total # of Post Engagements / # of Followers) x 100

نرخ تعامل اینفلوئنسر به ما چه می گوید؟

نرخ مشارکت سازنده نشان می‌دهد که مخاطبان صرفاً از دیدن یک محتوا راضی نبودند. محتوای سازنده به اندازه‌ای قانع‌کننده بوده که مستحق پاسخ باشد، خواه این پاسخ یک لایک، نظر یا اشتراک‌گذاری باشد.

هنگامی که یک سازنده پاسخ های ثابت و مثبتی از سایر کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد می کند، نرخ تعامل آنها افزایش می یابد. و اینفلوئنسرها توجه دارند که سازندگان با نرخ تعامل بالا به احتمال زیاد مخاطبانی را پرورش می دهند که نظر خالق را بسیار بالا می بینند.

برای برندهای بزرگ، تعامل یکی از قوی‌ترین شاخص‌های ROI اینفلوئنسر است. معیارهای درگیری بالا معمولاً به برندها نشان می‌دهد که یک فرد خاص مهارت‌ها و روابطی را دارد که از طرف محصولات و خدماتی که دوست دارند استفاده کند.

نرخ تعامل بالا به چه معناست؟

نرخ تعامل بالا معمولاً به این معنی است که یک سازنده محتوای قانع‌کننده پست می‌کند و با فالوورهای خود تعامل زیادی دارد. با این حال، نرخ تعامل فوق‌العاده بالا – نرخی که تقریباً برای واقعی بودن خیلی خوب به نظر می‌رسد – می‌تواند نشان دهد که تعداد زیادی از ربات‌ها حساب را دنبال می‌کنند و تعاملات جعلی را تولید می‌کنند.

اینفلوئنسرهای جعلی

متأسفانه اینفلوئنسرهای جعلی زیادی وجود دارند. و با افزایش محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسرهای جعلی به دو شکل وجود هستند.

اولین – و بدنام ترین – نسخه اینفلوئنسرهای جعلی آنهایی هستند که فالوور و لایک می خرند. این اینفلوئنسرهای جعلی تعامل را ایجاد می کنند تا برای برندها ارزشمندتر به نظر برسند. آنها حتی ممکن است تا آنجا پیش بروند که با افراد یا آژانس ها برای تولید نظرات و اشتراک گذاری های پست شریک شوند.

اگر نگاه دقیق‌تری به پروفایل و فعالیت‌های ارسالی آن‌ها بیندازید، شناسایی این اولین دسته از اینفلوئنسرهای جعلی ساده است. به طور معمول، آنها مقدار زیادی لایک برای نظرات و اشتراک گذاری دارند. از کامنت هایی که وجود دارد، دستور زبان ضعیف و محتوای نظرات کم عمق دارند.

دسته دوم اینفلوئنسرهای تقلبی آنهایی هستند که در ابتدا مخاطبان قوی ایجاد می کنند اما در تلاش برای کسب درآمد با برندها اعتبار خود را از دست می دهند. این مخاطبان اینفلوئنسر معمولا واقعی هستند، اما نرخ تعامل اینفلوئنسرها زمانی که فالوورها از محتوای غیر معتبر خسته شوند، شروع به کاهش می کند.

تعامل اینفلوئنسر در میان فالوورها

محاسبه نرخ تعامل بر اساس تعداد فالوورها رایج ترین روش در بین بازاریابان تأثیرگذار است. فرمول زیر را ببینید:

تعامل پست / تعداد دنبال کنندگان

فالوورهای یک اینفلوئنسر نشان دهنده وسیع ترین گروه کاربران شبکه های اجتماعی با احتمال درگیر شدن با پست های سازنده است. این روش محاسباتی ارتباط سازنده بین مخاطبان فعال او را دنبال می کند.

مشارکت‌های مکرر و معنادار دنبال‌کنندگان در پست‌های سازنده نشان می‌دهد که آن اینفلوئنسر ارتباط قوی با دنبال‌کنندگان خود دارد. این رویکرد بهترین راه برای درک این است که تولیدمحتواکارهایی مانند اینفلوئنسرها چقدر راحت دنبال کنندگان خود را جذب می کنند.

تعامل اینفلوئنسر بر اساس بازدیدها (دسترسی)

در یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابان ممکن است بخواهند نرخ تعامل را برای پست های خاص بررسی کنند. با استفاده از این معیار، برند‌ها می‌توانند عملکرد پست سازنده را در مقایسه با محتوای دیگر آن سازنده یا پست‌های کمپین گذشته بسنجند.

درگیری های پست / تعداد بازدیدها یا برداشت ها

این رویکرد خصوصاً هنگام حمایت از استوری‌های اینفلوئنسر اینستاگرام یا در کمپین‌های پست مفید است.

به‌علاوه، اندازه‌گیری دسترسی به برند و تیم اینفلوئنسر شما اجازه می‌دهد تا استفاده شما از پیام‌رسانی و هشتگ‌ها را تغییر دهند و بازدیدهای بیشتری برای هر پست ایجاد کنند. هرچه دسترسی شما بیشتر باشد، فرصت های بیشتری برای تعامل معنادار وجود خواهد داشت.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

معیارهای مهم نرخ تعامل اینفلوئنسر چیست؟

در محدود کردن تعامل به لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری، ممکن است فرصت‌هایی را برای ردیابی انواع مختلف تعامل از دست بدهید. این سوال پیش می آید – نرخ اِنجنج دقیقا چیست؟

معنی تعامل یک تعامل معنی دار پست است. یک پلت فرم شبکه اجتماعی به تنهایی سه نوع تعامل استاندارد (لایک، نظرات و اشتراک گذاری) را ارائه می دهد. TikTok چالش ها و دوئت ها زیادی را ارائه می دهد. فالوورها می توانند به برندها و سازندگان پیام ارسال کنند.

اما برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ شما می تواند فرصت های بیشتری را برای تعامل کاربران ارائه دهد. تجزیه و تحلیل سناریوهای بسیاری را نشان دهد که در آن فالوور از زدن دکمه لایک، اشتراک گذاری یا نظر دادن خودداری می کند، اما آن فالوور برای خرید یا درخواست تخفیف روی لینک کلیک می کند. بدون ابزار مناسب، برخی از برندها ممکن است هرگز این فرصت های تعامل اضافی را درک نکنند.

کلیک های لینک

لینک‌های درون پست‌ها به مخاطبان راه‌های زیادی برای تعامل با یک پست سازنده می‌دهد. اگر این لینک‌ها مستقیماً به یک صفحه فرود، فروشگاه تجارت الکترونیکی یا درخواست اطلاعات بیشتر باشند، ردیابی آنها می تواند به شما ایده بهتری درباره عملکرد پست های سازنده شما بدهد.

نظرات ارسال شده توسط مخاطبان

فرصت برای محتوای مداوم تولید شده توسط کاربر، نظرات پست را قابل توجه می کند. اغلب، اعضای مخاطب در مورد یک برند یا محصولی که در یک پست اینفلوئنسر به نمایش گذاشته شده است، سؤال یا بازخورد دارند.

هم برند و هم اینفلوئنسر این فرصت را دارند که با اطلاعات مفید برای دنبال کنندگان درگیر شوند. نظرات می تواند آغازگر مکالمات پرباری باشد که باعث ایجاد تعامل بیشتر از دیگر کاربران شبکه های اجتماعی می شود.

باید بگوییم، با توجه دقیق به نظرات پست، تیم بازاریابی و تولید محتوا شما ممکن است بخواهند بحث مداوم را در یک پست اینفلوئنسر ادامه دهد. این فعالیت به بازگرداندن پست اینفلوئنسر به فیدهای خبری دنبال‌کنندگان و حتی جذب مخاطبان خارجی ادامه می‌دهد.

ترافیک وب سایت از طریق لینک‌های وابسته

برای تولیدمحتواکاران اینستاگرام و یوتیوب عادی است که یک پست (یا مجموعه ای از پست ها) را مدیریت کنند و دنبال کنندگان را به یک لینک وابسته در پروفایل خود ارجاع دهند. این رویکرد بیشتر در میان سفیران برند رایج است، زیرا آنها تمایل دارند روابط طولانی مدت با برندهای مورد علاقه خود را داشته باشند.

با توجه به زمانی که لینک‌های وابسته خاص تبدیل می‌شوند، می‌توانید ترافیک وب را با یک کمپین خاص مطابقت دهید و آن تعاملات را برای نرخ تعامل تأثیرگذار دقیق‌تر دنبال کنید.

انجنج های هشتگ

هشتگ های برند راه دیگری برای یادداشت تعاملات فراتر از لایک کردن، نظر دادن یا اشتراک گذاری سنتی هستند. بسیاری از فالوورها و اینفلوئنسرها در تبلیغ یک هشتگ برند دار یا سفارشی برای کمپین یا رویداد بازاریابی شما، از اینفلوئنسر پیروی می کنند.

اکثر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهند تا هشتگ‌ها را جستجو کنید و بفهمید که چند بار یک نفر از هشتگ شما برای تبلیغ برند شما استفاده کرده است. این به اشتراک گذاری هشتگ ها تعامل با کیفیت را نشان می دهد.

کیفیت فرآیند بررسی محتواسازان می‌تواند کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شما را ایجاد یا شکست دهد. با استفاده از ابزار نرخ مشارکت رایگان ما در بالا، می‌توانید کیفیت رابطه سازنده را با مخاطبانش اندازه‌گیری کنید.

روابط قوی بین سازندگان و فالوورهای آنها شانس برای نرخ تبدیل بیشتر در طول کمپین بازاریابی اینفلوئنسر را افزایش می دهد. با درک نحوه عملکرد نرخ تعامل، می توانید از این اطلاعات برای بهبود کیفیت کمپین های بازاریابی تأثیرگذار خود در طول زمان نیز استفاده کنید.

چگونه می توانم نرخ تعامل خود را افزایش دهم؟

چند استراتژی مختلف وجود دارد که می توانید برای افزایش نرخ تعامل خود از آنها استفاده کنید:

  • با فالوورهای خود تعامل داشته باشید. وقتی کسی در مورد پست شما نظر می دهد، قدردانی خود را نشان دهید. نظر آنها را لایک کنید، تشکر کنید یا به هر چیزی که گفتند پاسخ دهید. فقط پاسخ‌های خود را تغییر دهید تا از یک عبارت کپی و جای‌گذاری برای همه استفاده نکنید.
  • قالب های محتوای جدید را امتحان کنید. اگر در عکس‌های اینستاگرام خود زیاد درگیر نمی‌شوید، یک ویدیو یا چرخ فلک پست کنید.
  • از فالوورهای خود سوال بپرسید. یک سوال سرگرم کننده به انتهای پست خود اضافه کنید و آنها را تشویق کنید تا با شما در ارتباط باشند. فقط مطمئن شوید که مستقیماً با آنها درگیر شوید.

نرخ تعامل در اینستاگرام چگونه محاسبه می شود؟

میانگین نرخ تعامل در اینستاگرام 1.94 درصد است که پست های ریلز بیشترین میزان تعامل و پست های تک عکس کمترین نرخ را دارند.

برای پست‌های شبکه‌ای عکس و ویدیو، می‌توانید با اضافه کردن تعداد نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها به استوری‌ها و لایک‌ها در هر پست، میزان مشارکت را تعیین کنید. سپس بر تعداد فالوورها تقسیم کنید و سپس آن عدد را در 100 ضرب کنید.

برای استوری‌ها، تمام تعاملات (نظرات، افرادی که از برچسب‌های تعاملی استفاده می‌کنند، کلیک به لینک و غیره) را اضافه کنید، سپس بر تعداد فالوورها تقسیم کنید و در 100 ضرب کنید.

سوالات متداول

5/5 - (5 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟