مراحل برندینگ شرکتی : تعریف و چگونگی ایجاد آن

برندینگ شرکتی

یک راه موثر برای متمایز شدن از شرکت‌های دیگر، برندینگ شرکتی یا برندینگ سازمانی است. برندسازی شرکتی شما را به مخاطبانتان بیشتر شناسانده و مرتبط می‌کند. با ایجاد استراتژی برندینگ شرکتی، می توانید با مشتریان بهتر ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک سازمان قابل اعتماد در صنعت تثبیت کنید.

این کار می تواند به شما کمک کند تا از رقبا متمایز شوید، آگاهی از برند را افزایش دهید و حفظ مشتری را بهبود بخشید. در این مقاله با استفاده از اطلاعات کارشناسان برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup به بررسی این موضوع می پردازیم که برندینگ شرکتی چیست، تفاوت بین برند و لوگو، چرایی اهمیت آن خواهیم پرداخت و چگونگی توسعه استراتژی برندینگ شرکتی را آموزش خواهیم داد.

برندینگ شرکتی چیست؟

برندینگ شرکتی به تصویر یا هویت یک شرکت و نحوه ارائه آن به مشتریان اشاره دارد. نام تجاری یا برند یک شرکت معمولاً نشان دهنده ارزش ها، صدای برند و پیام های آن است. اغلب متخصصان بازاریابی برندهای شرکتی را می سازند تا نشان دهند که چگونه یک شرکت بعنوان یک سازمان قابل درک باشد. هنگامی که در مورد تصویر برند شرکتی تصمیم گیری می شود، باید بطور مرتب لوگو، پیام، تصویر، سبک و صدای برند خود را در تمام موارد بازاریابی، ثابت کنید. این کار باعث می شود که شرکت برای مشتریان بالقوه بیشتر شناخته شود و آن را از رقبا متمایز کند.

برند شرکتی یک اصطلاح بسیار جامع است که تمام امور بازاریابی یک شرکت حرفه ای و ارتباط آنها با یکدیگر را در بر می گیرد. به شکل پیچیده تر، می توانیم بگوییم که یک برند شرکتی، یک فلسفه یا ارزش اصلی یک تجارت است که روی یک موضوع تنظیم شده است. برندینگ شرکتی به این معناست که یک شرکت چگونه خود را به جهان و به کارمندان خود نشان می دهد.

اگر یک شرکت نوپا هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مسیر خاصی که با شرکت روی آن در حال حرکت هستید، تمرکز کنید. “چرای” شما چیست؟

کارمندان، شرکا، مشتریان و سایر ذینفعان نقش کلیدی در شکل دادن به تصویر یک برند دارند. یک برند بازتابی از تمام افرادی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به آن وابسته هستند.

همه شرکت های موفق از آرم ها، شعارها یا نمادهایی استفاده می کنند که نشان دهنده محصولات یا خدمات آنهاست. اینها می تواند در قالب وعده، سنت و هویت باشد.

مثال برند شرکتی

با دیدن لوگوی اپل چه چیزی به ذهنمان می رسد؟ ما احتمالاً همه چیزهایی را که با برند مرتبط است به یاد می آوریم: قیمت گذاری عالی، تلفن های گران قیمت، رایانه های سریع، نوآوری، ثبات، استیو جابز و غیره.

ریبرندینگ اپل

این فقط یک لوگوی ساده بدون حرف است که همه چیز را در مورد برند توضیح می دهد. چگونه شرکت اپل چنین تأثیر قوی در ذهن میلیون ها نفر در سراسر جهان ایجاد کرد؟ یک چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم، سازگاری است. راز آن این است که پایبندی دقیق به فلسفه را رعایت کنید.

برند در برابر لوگو

در حالی که هر دو برند و لوگو نشان دهنده شرکت هستند، مفاهیم متفاوتی هستند که هر دو بخش مهمی از تصویر یک شرکت هستند. برند یک شرکت معمولاً هدف شرکت، محصول یا خدماتی که می فروشد، مخاطبانی که به آنها می فروشد و چرا آن محصول یا خدمات را می فروشد را مشخص می کند.

لوگوی شما نمایانگر بصری برند و شرکت است. وقتی مردم لوگوی شما را می‌بینند، معمولاً به برند و پیام های آن فکر می کنند. قرار دادن مداوم لوگوی خود بر روی فعالیت‌های بازاریابی و فروش می تواند به مردم کمک کند تا به راحتی برند شما را به خاطر بسپارند و آگاهی مشتریان جدید را افزایش دهند.

اهمیت برندینگ شرکتی

برنسازی شرکتی بسیارمهم است زیرا به شما امکان می دهد شخصیت، ویژگی ها، ارزش ها و هدف کسب و کار خود را تعریف کنید. این امر می‌تواند مشتریان را به انتخاب محصول یا خدمات شما نسبت به دیگران سوق دهد، زیرا هدف شما را تحسین می‌کنند، به هدف شما اعتقاد دارند و ارزش‌های مشابهی دارند. ارتباط با یک شرکت به شما امکان می دهد از بازاریابی احساسی استفاده کنید، که مشتریان را به اعتماد، تکیه و تعهد به شرکت شما سوق می دهد.

ایجاد این ارتباطات قوی از طریق برندینگ شرکتی می تواند منجر به نرخ حفظ مشتری قوی، بازگشت چشمگیر و افزایش درآمد شود.

چگونه یک برند شرکتی قوی ایجاد کنیم

توسعه یک برند شرکتی قوی معمولاً مستلزم همکاری نزدیک با تیم شما برای ارزیابی دقیق ماموریت ها، ارزش ها، چشم انداز، اهداف و هدف شرکت است. از آنجا، می‌توانید استراتژی‌هایی برای برقراری ارتباط مؤثر پیام برند ایجاد کنید تا ارتباطات معناداری با مخاطبان خود ایجاد کنید. مراحل زیر را برای توسعه یک برند شرکتی قوی دنبال کنید:

1. درباره اهداف، چشم انداز و مأموریت شرکت بحث کنید

قبل از اینکه بتوانید هر گونه استراتژی برندینگ را اجرا کنید، باید بدانید که می‌خواهید در مطالب و پیام‌هایتان چه چیزی نمایش داده شود. با تیم های مدیریت و رهبری کار کنید تا در مورد اهداف دستیابی شرکت در کوتاه مدت و بلندمدت بحث شود. ماموریت و بیانیه‌های چشم‌انداز شرکت، همراه با ارزش‌های آن را مورد بحث قرار دهید تا مطمئن شوید که اهداف شما به خوبی با هدف کلی شرکت همخوانی دارد. درک هدف تیم رهبری برای دستیابی شرکت به شما کمک می کند تا پیام ها و مطالب دقیق تری برای نشان دادن این موضوع ایجاد کنید.

2. ممیزی و آنالیز برند را انجام دهید

انجام آنالیز برند معمولا مستلزم بررسی دقیق پیام، تصویر و هویت فعلی آن است. عناصر مختلفی وجود دارند که یک برند و تصویر آن را می سازند، این عناصر شامل: وب سایت، نحوه بازاریابی و موارد فروش است. سعی کنید مطالبی را که در نهایت مخاطبانتان می بینند را به دقت بررسی کنید تا مشخص کنید کدامیک دقیقاً نشان دهنده اهداف، چشم انداز و مأموریت برند شما هستند. سپس می توانید زمینه های بهبود را برای تقویت بهتر شناسایی کنید تا برند خود را به طور دقیق و مثبت نشان دهید.

3. از کارکنان خود نظرسنجی کنید

از آنجایی که کارمندان به طور منظم در کار شرکت مشارکت می کنند، اگر به شرکت اعتقاد داشته باشند و با هدف آن ارتباط برقرار کنند، می تواند انگیزه آنها را برای ارائه تکالیف با کیفیت افزایش دهد. با توزیع فرم نظرسنجی یا پرسشنامه هایی که می پرسند اعضای تیم چگونه به شرکت و ارزش هایی که معتقدند باید در تکنیک‌های تبلیغاتی ارتباط به کار روند، نظر آنها را در مورد استراتژی برند را به دست آورید. سوالات متداولی که می توانید در نظرسنجی خود از کارمندان بپرسید می تواند این باشد:

  • به نظر شما چه چیزی در مورد شرکت و برند ما منحصر به فرد است؟
  • چه چیزی باعث شد که بخواهید در این شرکت کار کنید؟
  • چرا مشتریان باید شرکت ما را به جای رقبا انتخاب کنند؟
  • خدمات مشتری ما چگونه از بقیه متمایز است؟
  • فکر می کنید تنها هدف شرکت ما چیست؟
  • چگونه کسب و کار ما بر زندگی مشتریان ما تأثیر می گذارد؟

4. در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید

نحوه انتقال نام تجاری و پیام های آن می تواند به مخاطبان هدف شما بستگی داشته باشد. باید به طور منظم در مورد اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، نحوه مصرف محتوا و ارزش ها یا دلایلی که دارند، تحقیق کنید.

این کار به شما کمک می کند تا برند و هویت آن را به گونه ای که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و بهتر درک شود، ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید چالش ها، اهداف و نیازهای صنعت را بیاموزید. این کار هم به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را بهتر انتقال دهید و بدانید که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به بهبود زندگی آنها کمک کند تا ارتباط شما را افزایش دهد، اعتماد قوی‌تری ایجاد کند و از رقبا متمایز شود.

5. یک استراتژی برند و راهنمای سبک بسازید

شما می توانید از بازخورد اعضای کارکنان برای ایجاد یک استراتژی برند استفاده کنید که به طور دقیق هویت برند شما را نشان دهد و به نمایش بگذارد. پس از بررسی مواد فعلی برند خود، می توانید مناطقی را برای تغییر برجسته کنید و شروع به ایجاد استراتژی هایی کنید که این اصلاحات را اجرا می کنند. می توانید یک راهنمای سبک ایجاد کنید که هدف، پیام و تصویر برند شما را توضیح دهد.

این کار می‌تواند جزئیات نحوه انتخاب برند را نشان دهد و به کارکنان آموزش دهد که چگونه برند شما را نمایندگی کنند. هنگامی که کارمندان در حال ایجاد روش‌های فروش یا بازاریابی هستند، می توانند به سرعت راهنمای سبک و استراتژی شما را بررسی کنند تا بهتر درک کنند که چگونه باید به شیوه ای ثابت، مثبت و مطابق با برند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.


خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

مراحل برندینگ شرکتی

چگونه می توانید کسب و کار خود را به برند تبدیل کنید؟ برای آن، باید یک کمپین برندینگ شرکتی ایجاد کنید. اگر می خواهید به کسب و کار خود جان بدهید، باید یک برند خوب بسازید. اما ابتدا باید چند مفهوم اساسی را تعریف کنید که عبارتند از:

  • برند شما در مورد چیست؟
  • خدمات و محصولات شما چیست؟
  • محصولات و خدمات شما در خدمت چه هدفی هستند؟
  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • چرا باید برند شما را ترجیح دهند؟
  • چه وعده و ارزشی ارائه می دهید؟

پس از پاسخ دقیق به این سؤالات، می توانید به جلو حرکت کنید و برخی از مراحل زیر را انجام دهید:

  • شناسایی کنید که چه چیزی در کسب و کار شما مشکل دارد
  • کارکنان خود را تحت یک خط مشی شرکت درک کرده و متحد کنید
  • یک پیام برند قوی بسازید
  • کسب و کار خود را قابل مشاهده کنید، یک وب سایت خوب داشته باشید
  • لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده کسب و کار شما باشد
  • کسب و کار خود را قابل مشاهده کنید، پس دوباره یک وب سایت خوب داشته باشید
  • یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده طراحی کنید

کل این استراتژی برندینگ شرکتی به شما کمک می کند تصویر و موقعیتی برای محصولات و/یا خدمات خود در یک بازار رقابتی ایجاد کنید. شما همیشه می توانید ارزش های بیشتری را به برند خود اضافه کنید تا رابطه با مشتریان خود را تقویت کنید. دریافت کمک حرفه ای در هر مرحله به شدت توصیه می شود.

مشاوره با بخش خدمات برندینگ شرکتی آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup ، به شما در طراحی یک استراتژی برندینگ ایده آل کمک می کند. مطمئن باشید که با یک سرویس برندینگ شرکتی با تجربه مشورت می‌کنید. شروع به فکر کردن در مورد ایجاد برند خود کنید و اجازه دهید کسب و کار شما فراتر از محدودیت ها رشد کند.

5/5 - (22 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟