آموزشی, کسب و کار

مسئولیت اجتماعی

Advertisements

چگونه رهبران جهانی باید در مورد حل بزرگترین مشکلات ما فکر کنند

در باب مسئولیت اجتماعی ، این عقیده که شرکت های بین المللی می توانند نقش اصلی را در پیشرفت اجتماع ایفا کنند ، اشتباه نیست؛ سوال این است که چگونه آنها می توانند این کار را انجام دهند که به تأثیر اجتماعی برسند و نیز ارزش را در بین سهامداران خود به دست می آورند.

مشارکت های سطح جهانی با دستیابی به منابع ، تولید دانش و توجه بیشتر به ضرورت و اهمیت موضوع در معرض اهداف بسیار مفید است. اما متأسفانه ، تنها کاری که این مشارکت ها به ندرت انجام می دهند، حل این مشکلات است. لذا، با انجام این نادرست امور خودشان را تحت فشار قرار می دهند، زیرا شرکا از عدم پیشرفت معنی دار برای جامعه یا منافع اقتصادی شرکت دلسرد می شوند.

تنها راه برای جلوگیری از این سرنوشت این است که یک شرکت استراتژی روشنی در مورد زمان ، مکان و چگونگی توسعه ائتلاف های بسیار هدفمند داشته باشد که در موضوعات و در مناطق خاصی که بیشترین ارتباط را با کسب‌وکارشان دارد، پیش ببرد.

راه حلهای محلی برای رفع مشکلات جهانی ضروری است.

شکست های مسئولیت اجتماعی می تواند رشد و سودآوری شرکت ها را در خطر بیاندازد:

  • عدم موفقیت سیستم های آموزشی باعث افزایش هزینه های آموزش و گردش کارکنان می شود.
  • فقر کشاورزان خرده فروش منجر به عرضه غیرقابل اعتماد محصولات کشاورزی می شود.
  • تغییرات آب و هوا فاجعه باران و بدی آب و هوا را ایجاد کرده است.

پرداختن به نیازهای اجتماعی فقط به معنای محافظت از اعتبار و مجوز فعالیت یک شرکت نیست. این امر می‌بایست به عملکرد اصلی شرکت و مزیت رقابتی در آینده تبدیل می شود. شرکت هایی که برای جامعه ارزش ایجاد می کنند، برای سهامداران نیز ارزش ایجاد می کنند.

ما دستیابی به این استراتژی برد برد را “ایجاد ارزش مشترک” می نامیم.

با وجود شناخت فزاینده ای از این فرصت ها، شرکت های معدودی فهمیدند چگونه به طور معنادار به آنها رسیدگی کنند. یک دلیل آن این است که مدیران فقط می دانند چگونه اکوسیستم تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و مشاغل مرتبط را مدیریت کنند، اما این رویکردها برای اکوسیستم اجتماعی دولت ها، سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی که شرکت از آن کنترل چندانی ندارد قابل استفاده نیست.

همانطور که از مطالعه بیش از دهها نمونه شرکت هایی که به موفقیت اقتصادی و تأثیر اجتماعی دست یافته اند، آموخته ایم ، این همکاری باید در سطح محلی اتفاق بیفتد، جایی که کلیه فعالان ذیربط در تجارت، دولت و جامعه مدنی باید برای ایجاد تغییرات سیستماتیک یکجا باشند. دستیابی موثر همه به یک رویکرد نیاز دارد، چنین رویکردی بسیار کاراتر و بسیار پر زرق و برق تر از پیوستن به مشارکت جهانی است، اما نتایج اجتماعی و اقتصادی ملموس ایجاد می کند.

با وجود مشکلات جهانی، فرصت ها و پیامدهای اقتصادی برای هر شرکت خاص در مناطق و بازارهای خاص متمرکز شده است. نکته موردی مسئولیت اجتماعی روشی است که شرکت Novo Nordisk، پیشرو در زمینه انسولین، در مبارزه با دیابت انجام داده است. در آنجا دستیابی به یک تأثیر مثبت اجتماعی جهانی به رسمیت شناخته شده است – اثری که سود شرکت و سهامداران آن باشد – و این به معنای تمرکز تلاش های شرکت در مناطقی خاص است که توانایی شرکت در ارائه انسولین توسط یک سیستم مراقبت های بهداشتی ناکارآمد محدود شده است.

به عنوان مثال هنگامی که این شرکت در سال ۲۰۰۳ وارد بازار اندونزی شد، فروش آن به دلیل عدم وجود زیرساخت های مراقبت های بهداشتی، آموزش نامناسب ارائه دهندگان مراقبت و آگاهی بیمار از این بیماری کم شد. یک دهه بعد ، میزان دیابت در حال رشد بود ، اما کمتر از نیمی از نزدیک به ۸ میلیون دیابتی اندونزیایی تحت درمان قرار نگرفتند و کمتر از ۱٪ از بیماران در واقع به رژیم مناسب پایبند بودند و به اهداف درمانی خود دست یافتند. تشخیص بهتر و پایبندی بیمار می تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ چهار برابر بازار انسولین را افزایش دهد ، در نتیجه موجب صرفه جویی در ۴.۶ میلیون سال زندگی ، کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی دولت ۵.۸ میلیارد دلار و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور به میزان ۲.۱۴ تریلیون دلار خواهد بود. با این وجود پیشرفت اندکی توسط دولت ، سازمان های بخش اجتماعی یا ائتلاف های جهانی انجام شده است.

نوو نوردیسک تخمین زد که این شرکت با استفاده از مسئولیت اجتماعی می تواند نیمی از افزایش بازار را بدست آورد و تشخیص داد که فروش بالقوه سرمایه گذاری هشت رقمی را برای راه اندازی مشارکت عمومی و خصوصی منطقه ای توجیه می کند. همکاری با وزارت بهداشت کشور ، انجمن غدد درون ریز اندونزی ، و انجمن دیابت اندونزی ، رهبری و بودجه محلی این شرکت سطح جدیدی از مشارکت و هم ترازی بین بخشی را آغاز کرده است که برای بهبود مراقبت و آگاهی از بیماران آغاز شده است. نرخ های تشخیصی در حال حاضر ۱۰٪ بهبود یافته اند، و باعث افزایش فروش برای این شرکت و همچنین بهبود سلامتی برای ده ها هزار نفر از اندونزیایی ها شده است.

تحقیقات آینده ما در بین صنایع و کشورهای مختلف که چالش های جهانی مراقبت های بهداشتی ، بازیافت ، کاهش فقر، بهره وری کشاورزی و انتشار کربن را مورد بررسی قرار داده است ، به طور مداوم نشان داده است که شرکت هایی که رویکردی مشابه با Novo Nordisk را اتخاذ می کنند می توانند پیشرفت اجتماعی را با موفقیت پیش ببرند. عملکرد اقتصادی بهبود یافته برای سهامداران این امر مستلزم کار در سطح محلی با شرکای خاصی است که می توانند با توجه به شرایط منحصر به فرد یک منطقه خاص ، تحول را تغییر دهند.

اولین قدم شناسایی مناطق خاصی است که شرایط اجتماعی یا محیطی بطور قابل توجهی روی استراتژی و عملکرد اقتصادی شرکت تأثیر گذارد. دوم ، تعیین تیمی است که از رهبری واحد تجاری محلی گردهم آمده است تا با در نظر گرفتن اوضاع سیاسی و اقتصادی منطقه ، شرایط مناسب برای تغییر پیدا کند. اگر وضعیت امیدوارکننده به نظر برسد ، تیم می تواند سایر مشاغل لازم محلی ، سازمان های غیر دولتی و شرکای دولتی را شناسایی و درگیر کند تا در ایجاد طرح مشارکتی برای تغییر مشارکت داشته باشد که نقش های مناسبی را برای بازیگران تعریف می کند. مرحله آخر ایجاد و تأمین بودجه لازم برای مدیریت و کارکنان برای هدایت ، تسهیل و نظارت بر پیشرفت ، ترسیم درس هایی از چارچوب تأثیر جمعی برای ایجاد تغییرات در اکوسیستم است.

شرکت هایی که مسئولیت اجتماعی را دنبال می کنند دریافته اند که آنها نه تنها برای سهامداران خود ارزش قائل می شوند بلکه به عنوان رهبری محترم در پیشرفت های اجتماعی تبدیل شده اند. همچنین ممکن است آنها بخواهند به مشارکت جهانی در داووس بپیوندند ، اما می دانند که راه حل های واقعی نیاز به مداخلات بسیار هدفمند تری دارند.

ترجمه شده از هاروارد بیزینس ریویو

One thought on “مسئولیت اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *