آژانس روابط عمومی

آژانس روابط عمومی
آژانس روابط عمومی

روابط عمومی (PR) صنعتی است که برای کمک به کسب و کارها، سازمان ها و افراد در برقراری ارتباط اختصاص داده شده است. آژانس روابط عمومی افراد، تحقیقات و فناوری های مدرن را جمع آوری می کند و به مشتریان خود کمک کنند تا به مخاطبان جدید دست یابند و به اهداف تجاری دست یابند.

آژانس روابط عمومی چیست؟

  • آنها تبلیغات نمی خرند.
  • برای خبرنگاران داستان نمی نویسند.
  • فقط تابلوهای تبلیغاتی را آماده نمی کنند. یعنی عبارات جذاب برای شما ایجاد نمی کنند تا مردم محصولاتی خریداری کنند که احتمالاً نیازی به آن نداشته باشند.

یک آژانس روابط عمومی می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و راه هایی را برای جذب مخاطب به روش های معنادار بیابید.

آژانس روابط عمومی چه می کند؟

آژانس های روابط عمومی ، بر خلاف آژانس های تبلیغاتی ، شرکت ها یا افراد را از طریق سرمقاله های شان تبلیغ می کنند. این حرکت به رسانه های “به دست آورده” یا “آزاد” معروف است – همان داستان هایی که در وب سایت ها ، روزنامه ها ، مجلات و برنامه های تلویزیونی دیده می شوند – در مقایسه با “رسانه پولی” یا تبلیغات.

آژانس های روابط عمومی و آژانس های تبلیغاتی اهداف مشابهی با یکدیگر دارند: ارتقاء مشتری و ایجاد هرچه بیشتر موفقیت ، صداقت ، اهمیت ، هیجان انگیز یا مرتبط بودن. اما مسیرهای ایجاد آگاهی بسیار متفاوت است. بیشتر مردم فکر میکنند تبلیغاتی که به مشتری پرداخته می شود باید با شک و تردید به آن نگاه کرد. در عوض مقالات یا نمایش های تلویزیونی در نشریات فاخر از مزیت اعتبار شخص ثالث برخوردار بوده و عموماً مطلوب تر مشاهده می شوند.

انجمن روابط عمومی آمریکا مدیریت روابط عمومی را چنین تعریف می کند:

تبلیغ نمی کند، تبلیغ می شود.

نقش آژانس روابط عمومی

  • “پیش بینی، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی ، نگرش ها و موضوعاتی که ممکن است برای عملکرد خوب و غلط در عملکرد و برنامه های سازمان تأثیر بگذارد.
  • مدیریت مشاوره در تمام سطوح سازمان با توجه به تصمیمات سیاسی ، دوره های اقدام و ارتباطات ، با در نظر گرفتن نتایج عمومی آنها و مسئولیت های اجتماعی یا شهروندی سازمان.
  • تحقیق ، انجام و ارزیابی ، به طور مداوم ، برنامه های اقدام و ارتباطات برای دستیابی به درک عمومی آگاهانه لازم برای موفقیت اهداف سازمان. این موارد ممکن است شامل بازاریابی باشد. مالی؛ جذب سرمایه؛ روابط کارمند ، جامعه یا دولت؛ و برنامه های دیگر
  • برنامه ریزی و اجرای اقدامات سازمان برای تأثیرگذاری یا تغییر سیاست های عمومی. تعیین اهداف ، برنامه ریزی ، بودجه ، استخدام و آموزش کارکنان ، توسعه امکانات – به طور خلاصه ، مدیریت منابع مورد نیاز برای انجام کلیه موارد فوق. “

تاکتیک های آژانس روابط عمومی

این یک نمای کلی از عملکردهای یک آژانس روابط عمومی است. این تاکتیک ها شامل برخی از موارد زیر است:

  1. اطلاعیه های مطبوعاتی بنویسید و توزیع کنید
  2. گفتارنویسی
  3. درمورد بنگاههای اقتصادی درباره یك شركت بنویسید و آنها را مستقیماً برای روزنامه نگاران ارسال كنید
  4. ایجاد و اجرای برنامه های ویژه ای که برای دسترسی به مردم و روابط رسانه ای طراحی شده است
  5. تحقیقات بازار را در مورد پیام شرکت انجام دهید
  6. گسترش مخاطبین تجاری از طریق شبکه های شخصی یا حضور و حمایت مالی در رویدادها
  7. نوشتن و وبلاگ نویسی برای وب (سایت های داخلی یا خارجی)
  8. حل بحران استراتژی روابط عمومی
  9. تبلیغات اجتماعی و پاسخ به نظرات منفی بصورت آنلاین

خصوصیات آژانس روابط عمومی خوب

شرکت ها و افراد وقتی می خواهند از طریق رسانه ها محافظت ، تقویت و یا ایجاد اعتبار نمایند، یک آژانس روابط عمومی را استخدام می کنند. یک نماینده خوب یا متخصص روابط عمومی می تواند سازمان را تجزیه و تحلیل کند ، پیام های مثبت را پیدا کند و آن پیام ها را به داستان های رسانه ای مثبت تبدیل کند. وقتی خبر بد است ، یک آژانس می تواند بهترین پاسخ را تدوین کند و آسیب ها را کاهش دهد.

باب گلد و همکارانش از ردوندو بیچ ، کالیفرنیا گفته است:

“یک آژانس روابط عمومی خوب یک شریک استراتژیک است که به مشتریان کمک می کند تا با موفقیت در گفتگو با مخاطبان خود صحبت کند.”

یک آژانس ، شنونده خوبی برای بازار است و می داند کدام پیشگامان گفتگو برای شما کار خواهند کرد ، همچنین چه چیزی باعث ایجاد تنش می شود. آژانس شما چقدر می تواند ایده ها را بدون توهین به عقب براند؟ آیا آنها یک شریک ابتکاری یا دسته ای از “بله گویان زنانه و مردانه هستند؟”

آنها باید به مشتریان توصیه کنند که به دنبال بهترین تناسب فرهنگی باشند. “آیا آژانس شما می تواند صدای شما را پیدا کرده و” دریافت “کند؟ آیا آنها همه چیز را مانند یک مکالمه در مراسم شام جلو می برند یا مشغول جمع آوری کلیپ هستند؟ “

فعالان تبلیغات مؤثر با بسیاری از روزنامه نگاران مختلف در بسیاری از صنایع مختلف روابط خوبی دارند. در بسیاری از جوانب مثبت کار، همکاران روزنامه نگاران سابق هستند ، بنابراین آنها بهترین راه ها برای تهیه داستان و رسیدن به سردبیران و خبرنگاران خواهند بود.

نکته پایانی

رابطه مشتری و آژانس نباید منفعل باشد. مشتریان باید به آژانس اطلاع دهند که چه پیامهایی را برای تبلیغ و ارائه پیشنهاداتی در مورد مکان ظاهر شدن ارائه می دهند.

داستانهای بسیار کمی به صفحه اول روزنامه ها راه می یابند ، اما با داشتن فضای رسانه ای که شامل وبلاگ ها ، وب سایت ها ، برنامه های تلویزیونی ، مجلات و رسانه های دیگر است که هر روز تکامل می یابد ، یک آژانس روابط عمومی خوب به مشتریان کمک می کند تا با افزایش شناخت، بینندگان خود را افزایش دهد.

روابط بلند مدت می تواند سرمایه گذاری در برند و دید شرکت یا فرد باشد که منجر به افزایش شناخت و شهرت می شود.

مجله اینترنتی فوربس

5/5 - (22 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «آژانس روابط عمومی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟