میدانیم نیازهای هر برند متفاوت است و به ترکیبی منحصر به فرد از تجارت الکترونیکی ، سئو و SEM نیاز دارند.
بازاریابان ابتدا باید اهداف و توانایی های یک برند را ارزیابی کنند تا مشخص شود چه برنامه هایی لازم است و چگونه آنها به اهداف میتوانند برسند و چه داده هایی برای دستیابی به این اهداف مورد نیاز است؟
تفاوت بین SEO و SEM چیست؟
- چرا باید کلمات کلیدی برند خودم را پیشنهاد بدهم؟
- آیا باید از سئو یا SEM شروع کنیم؟
- آیا تجارت الکترونیکی هم یک جستجو محسوب می شود؟
- کجا باید سرمایه گذاری کنم؟
برای درک رابطه این کانال ها در عملکرد جستجو ، به یک تورنمنت زمین بازی از داج بال (SEO) ، کیک بال (SEM) و تتریبال (تجارت الکترونیک) فکر کنید.
همه بازی ها در همان زمین بازی (صفحه نتایج موتور جستجو ، SERP) با یک نوع توپ (سیستم عامل) اما با قوانین مختلف ، گیم پلی ، موقعیت بازیکن ، بازی استراتژیک ، متغیرها و اهداف برای پیروزی انجام میشوند.
برخی از بازیکنان (تبلیغ کنندگان) همه چیز را صرف انجام یک بازی میکنند.
ورزشکارانی (بازاریاب عملکردی) که ترکیبی از آن بازی ها را انجام میدهند و بر مهارتهای رایج (داستان سرایی داده ها ، درک تأثیر در کسب و کار ، مهارت های ارتباطی تأثیرگذار ، یادگیری مداوم ، اشتیاق به آزمایش ، پذیرش تغییرات سریع) تسلط دارند.
SERP با جنبه ها و لیست های مختلفی پر شده که در این سه کانال قرار میگیرد تا عملکرد بازاریابی جستجو را تشکیل دهد.
به طور همزمان ، آنها قسمتهای بیشتری را در SERP مال خود کرده تا برند شما صاحب نام شود و رقابت را از بین ببرد. برندهای ترکیبی میتوانند حداکثر دید را در این جستجوها بدست آورند.
جستجوگر معمولاً نمیدانند که تجارت الکترونیکی ، از طریق حالت پولی ارتباط برقرار میکنند یا ارگانیک ، برای همین ترکیب مناسب میتواند به این معنی باشد که شما در چه زمانی ، کجا و نحوه تعامل با نام برند را برای مشتری بوجود آورید.
صرف نظر از اینکه چگونه مسیر تبدیل مخاطب به مشتری امروز دارای هرج و مرج است ، یک استراتژی جستجوی تلفیقی پایگاه های کامل قیف فروش تان را پوشش می دهد و شما مطمئن هستید که به روشی شخصی ، موثر و کارآمد به مشتری میرسید.
تبلیغات ، برندها ، دسته ها و فصلی بودن همه در تعیین ترکیب مناسب تلاش های تجارت الکترونیکی ، سئو و SEM برای برند خاص شما نقش دارند.
اما قطعاً یک اندازه برای همه مناسب نیست.
بازاریابی موتور جستجو (SEM) یا PPC
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) تبلیغات پولی است که با جستجوی کلمات کلیدی ایجاد می شود.
یعنی هر بار که یک کلمه کلیدی جستجو می شود ، موقعیت برند را در SERP با سایر تبلیغ دهندگان در همان جستجو متمایز میکند (ترکیبی از پیشنهاد ، کیفیت ، ارتباط).
چرا SEM؟
SEM پیام رسانی و کنترل هدف گیری را ارائه می دهد که در بالاترین بخش SERP کار میکند. اگر شما در این رقابت شرکت نکنید ، رقبای شما شرکت میکنند.
چه زمانی؟
بازاریاب ها از SEM زمانی استفاده می کنند که به آگاهی ، ترافیک و نتایج فوری نیاز داشته باشند.
نیاز به پیامرسانی کنترل شده ، تبلیغاتی و اندازه گیری فعالیت توسط بودجه به شکل محسوس هدایت می شود.
شناخت رفتار مشتری شما به عنوان یک موتور یادگیری رفتار عمل می کند. برای استفاده بهتر از SEM ، بازاریاب ها باید بودجه ای را برای حضور در رسانه های دیجیتال پولی اختصاص دهند.
سئو یا جستجوی ارگانیک
سئو لیست هایی را بر اساس عبارات جستجوی مرتبط به SERP ارائه می دهد این نمایش می تواند به صورت نمودار دانش، لیست سئو، لیست نقشه، شبکه های اجتماعی، رتبه بندی / بررسی و موارد دیگر باشد.
توجه: بخش های مرتبط با سئو شامل بهینه سازی جستجوی ، مدیریت لیست مکان ، نقشه محتوا ، لیست خرید رایگان ، توسعه وب و موارد دیگر است.
نکته
ابتدا بفهمید که اصطلاحات اساسی و کلمات کلیدی “سئو” یا “مدیریت اعتبار” برای برندها به چه معناست ، چه مشکلاتی را بازاریابی تلاش دارند حل کنند و یا اینکه امیدوارند چه چیزهایی را بدست آورند.
چرا سئو؟
سئو زیرساخت اساسی و بنیادی DNA آنلاین برند شماست. حتی زیباترین عمارت (تبلیغات پولی) نیز در زیر پایه ای ضعیف فرو می ریزد.
اینترنت همه چیز را به صورت ارگانیک به اشتراک می گذارد بنابراین شما حتی ممکن است از استراتژی قوی سئو و پیام رسانی مداوم و آگاهانه و هوشمندانه از آنچه در اطراف برند شما وجود دارد آگاه نباشید.
چه زمانی؟
هر برندی که دارای وب سایت است باید در جستجوگرها مشارکت داشته باشد و در جستجوهای ارگانیک فعالیت کند تا راه و اهداف برند شرکت را به نمایش بگذارد.
بازاریابان باید به طور مرتب لیست مکان خود در موتور جستجو را برای کسب و کار خود به روز و محتوای سایت را بهینه کنند. این یک روند مداوم است ، اما به طور معمول با ارزیابی یا رسیدگی به سایت شروع می شود.
تجارت الکترونیکی، تبلیغات برای خرید
تجارت الکترونیکی اصطلاح گسترده ای برای خرده فروشی آنلاین است که شامل جنبه های پرداختی و پرداخت نشده ای است که به طور همزمان کار می کنند.
تبلیغات خرید در موتورهای جستجو و بازارهای باز مانند آمازون / والمارت گرفته تا بازارهای ادغام شده مانند Shopify متغیر است.
نکته
اتوماسیون و یادگیری ماشینی کلید موفقیت در تجارت الکترونیکی است.
سعی کنید از یک پلت فرم مدیریتی استفاده کنید تا داستانهای تجارت الکترونیک جامع را تلفیق کرده و در برنامه تجارت الکترونیکی قابلیت های پیشرفته ای کسب کنید.
چرا؟
تجارت الکترونیکی برای هدایت فروش آنلاین به طور موثر ، کارآمد و حداکثر تأثیر بر روی خط اصلی بسیار مهم است.
چه زمانی؟
اگر محصولات را به صورت آنلاین می فروشید ، این نقطه ورود تبلیغات در موتورهای جستجو است. این زمان به تاجاران ، زنجیره تأمین و بازارهایی بستگی دارد که محصولات شما توسط آن فروخته می شود.
نیازهای هر برند متفاوت است و به ترکیبی منحصر به فرد از تجارت الکترونیکی ، سئو و SEM نیاز دارند.
بازاریابان ابتدا باید اهداف و توانایی های یک برند را ارزیابی کنند تا مشخص شود چه برنامه هایی لازم است و چگونه آنها به اهداف میتوانند برسند و چه داده هایی برای دستیابی به این اهداف مورد نیاز است؟
برندها هنگام استفاده از تجارت الکترونیکی ، سئو و SEM برای حضور در SERP اهداف مشابهی دارند که در این سیستم عامل ها و موتورهای جستجو فرصت زیادی برای دستیابی به اهداف منحصر به فرد برند وجود دارد.
مهم است که بازاریابان در تمام طول کار خود بر این اهداف متمرکز باشند ولی در صورت تغییر صنعت چابک باشند و در صورت عدم دستیابی به نتایج مطلوب ، بودجه را به سیستم عامل های مختلف اختصاص دهند.
پیگیری نتایج در لحظه به بازاریابان کمک می کند تا سریعاً استراتژی های خود را برای اطمینان از تحقق اهداف متمرکز کنند.
اکنون که ما رابطه ، موارد استفاده و مزایای تجارت الکترونیکی ، سئو و SEM را شناختیم – بیایید برخی از سوالاتی را که می توانید پاسخ دهیم بررسی کنیم تا در تعیین مراحل بعدی برای بالا بردن برنامه جستجو به شما کمک کند.
هدف اصلی شما از تجارت الکترونیکی ، سئو و SEM چیست؟
سعی دارید چه نقاط مشکل را حل کنید؟
آیا توانایی مناسبی دارید که در همه کانال های جستجو از قدرت ، تخصص ، ابزار و توانایی برخوردار باشد؟
با نگاه كلی به کانال ها ، بازاریاب ها باید برنامه ریزی استراتژیک را با رویکردی زیرکانه انجام دهند تا نتیجه را تنظیم کنند ، همان چیزی است که در برنامه کلی بازاریابی شما عالی است.
در حالی که هرکدام از این کانال ها نقشهای مختلفی را بازی می کنند و مزایای متفاوتی را برای تبلیغ کنندگان به ارمغان می آورند ، اما هرگز نباید در برابر یکدیگر قرار بگیرند ، و بر اساس 1:1 مقایسه شوند یا جایگزین نقش یکدیگر در ترکیب بازاریابی شوند.
درعوض ، باید آنها را مکمل یکدیگر قلمداد کرد و برای موفقیت محوری دانست.
اقتباس شده از: Search Engine Watch