تولید محتوا

تولید محتوا ی اختصاصی

Advertisements

محتوا به اطلاعاتی گفته می شود که می‌خواهیم به مخاطب خود انتقال دهیم.
گفته می‌شود، محتوا صرفاً مخصوص سایت نیست، نشریات، رسانه تصویری مانند تلویزیون، سایت و شبکه‌های مجازی همگی حاوی محتوا هستند.
محتوا به ۳ دسته:

  1. صوتی
  2. تصویری
  3. نوشتاری

تقسیم می‌گردد که با ترکیب خلاقانه و استفاده درست و بجا از هر نوع محتوا می‌توانیم به سایت خود جذابیت بدهیم.

پس برای تولید محتوا در هر شاخه باید نکاتی را در نظر بگیریم:

  • انتخاب یک موضوع مناسب
  • نحوه ارائه محتوا
  • استفاده از جذابیت‌های بصری و گرافیکی
  • بررسی نیازها و بازخوردها
  • افزایش مطالعات درزمینه کاری
  • عنوان‌بندی درست مطالب

 تولید محتوای سایت یک کار تخصصی به حساب می آید و هر کسی نمی تواند این کار را به نحو احسن انجام دهد. اما چه کسانی می توانند محتوای مناسب سایت را تولید کنند؟ در پاسخ می توان به چندین گروه اشاره کرد که هر یک دارای محدودیت ها و فرصت های ویژه ای برای تولید محتوا هستند.

شرکت های تولید محتوا

در این شرکت ها به طور اختصاصی به تولید محتوا پرداخته می شود. شرکت های تولید کننده محتوا با بکارگیری نویسندگان توانا می توانند پروژه تولید محتوای سایت را به نحو بهتری بر عهده بگیرند. در شرکت های تولید محتوا هر یک از نویسندگان در حوزه خاصی مشغول هستند. برای مثال تولید کننده محتوای زمینه عمران، باید توسط افرادی انجام می شود که در حوزه عمران تخصص کافی دارند.

از سوی دیگر آنالیز سایت از دیگر مسئولیت های این شرکت ها می باشد. به طوری که قبل از آغاز فرآیند تولید محتوا، برای انتخاب کلمات کلیدی، آنالیز انجام می شود تا کلمات پرکاربردتر گزینش شوند. پس از انتشار محتوا نیز بررسی های لازم صورت می گیرد تا میزان استقبال کاربران نسبت به محتوا بررسی شود همچنین آنالیز سایت مشخص می کند که موتورهای جستجو محتوای مورد نظر ما را پسندیدند یا خیر؟

تولید محتوا توسط تیم ها

تیم هایی که برای تولید محتوا فعالیت می کنند، متشکل از چند عضو هستند. این تیم ها نیز همچون شرکت های مختلفی در این زمینه تخصص دارند. اما شرایط همکاری با این تیم ها اغلب دشوارتر است. از آنجا که تیم های تولید محتوا مکان و محل مشخصی برای فعالیت ندارند، دسترسی به آنها سخت می شود. از سوی دیگر عقد قرارداد و یا پرداختی ها ممکن است با مشکل مواجه شود. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در همکاری با تیم های تولید محتواا رخ دهد، نداشتن تعهد کاری است. در صورتی که در محتوا مشکلی باشد، ممکن است تیم از اصلاح مجدد آنها سرباز زند.

تولید محتوا با استخدام نویسنده

یک راه مطمئن تر برای تولید محتوای سایت به کارگیری نویسنده های ماهر و زبده است که قابلیت نوشتن هر نوع محتوایی را داشته باشند. از جمله مزایای استخدام نویسنده، امکان تولید محتوای اختصاصی و متناسب با نیاز سایت است. از سوی دیگر نویسنده در شرکت حضور دارد و به دلیل قراردادی که با شرکت منعقد کرده، امکان سوء استفاده یا جعل محتواها وجود ندارد. در مواردی که محتواها از سوی افراد ناشناس خریداری می شوند، ممکن است محتواها در اختیار افراد دیگری قرار بگیرند. در این صورت محتواهای سایت کپی شده محسوب می شوند. اما مشکلی که در استخدام نویسنده وجود دارد، عدم دسترسی به افراد توانا و ماهر است.

ویژگی های نویسندگان زبده

مهمترین ویژگی هایی که می توان برای تیم تولید محتوا و نویسندگان ماهر برشمرد عبارتند از:

  • توانایی ویرایش و اصلاح محتواها
  • توانایی گردآوری محتوا از سایر منابع
  • امکان ویرایش و اصلاح تصاویر و یا ساخت تصاویر اینفوگرافیک
  • امانت داری و صداقت در بیان محتوا و عدم کپی برداری یا جعل سایر محتوا
  • قابلیت تحلیل و آنالیز موضوعات محتوا
  • داشتن اطلاعات عمومی کافی در رابطه با موضوعات سایت
  • آشنایی کافی با اصول و قوانین سئو و بهینه سازی
  • رعایت گرامر و تسلط کافی بر املای کلمات

در ادامه مطالب تولید محتوای صوتی و تصویری را نیز توضیح خواهیم داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *