تولید محتوای اختصاصی

تولید محتوای اختصاصی

مصرف‌کنندگان و مشتریان با برندهایی که با آن‌ها به‌عنوان یک فرد رفتار می‌کنند (نه یک عدد در گزارش فصلی) تعامل بهتری دارند و از آنها حمایت می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از مخاطبان از شرکت هایی که تبلیغات و ایمیل‌های عمومی ارسال می‌کنند خوششان نمی‌آید. تولید محتوا اختصاصی که برای جذب مصرف کننده نوشته شده است همان چیزی است که مردم از کسب و کارها انتظار دارند.

با این حال، علیرغم تقاضای گسترده برای تولید محتوا اختصاصی ، عرضه آن بسیار کم است. این واقعیت از دشواری تولید محتوا اختصاصی و شخصی‌سازی شده مؤثر ناشی می‌شود.

محتوا به اطلاعاتی گفته می شود که می‌خواهیم به مخاطب خود انتقال دهیم. تولید محتوایِ اختصاصی یعنی ایجاد محتوا برای افراد به خصوص دریک سایت ، روزنامه ، مقاله و… 

محتوا صرفاً مخصوص سایت نیست، نشریات، رسانه تصویری مانند تلویزیون، سایت و شبکه‌های مجازی همگی حاوی محتوا هستند.

محتوا غالباً به ۳ دسته زیر تقسیم می‌گردد:

  1. صوتی
  2. تصویری
  3. نوشتاری

که با ترکیب خلاقانه و استفاده درست و بجا از هر نوع محتوا می‌توانیم به سایت خود جذابیت بدهیم.

پس برای تولید محتوا در هر شاخه باید نکاتی را در نظر بگیریم:

  • انتخاب یک موضوع مناسب
  • نحوه ارائه محتوا
  • استفاده از جذابیت‌های بصری و گرافیکی
  • بررسی نیازها و بازخوردها
  • افزایش مطالعات درزمینه کاری
  • عنوان‌بندی درست مطالب

 تولید محتوای وب سایت 

یک کار تخصصی به حساب می آید و هر کسی نمی تواند این کار را به نحو احسن انجام دهد.

اما چه کسانی می توانند محتوای مناسب سایت را تولید کنند؟ در پاسخ می توان به چندین گروه اشاره کرد که هر یک دارای محدودیت ها و فرصت های ویژه ای برای تولید محتوا هستند.

شرکت های تولید محتوا

در این شرکت ها به طور اختصاصی به تولید محتوا پرداخته می شود. شرکت های تولید کننده محتوا با بکارگیری نویسندگان توانا می توانند پروژه تولید محتوای سایت را به نحو بهتری بر عهده بگیرند.

در شرکت های تولید محتوا هر یک از نویسندگان در حوزه خاصی مشغول هستند. برای مثال تولید کننده محتوای زمینه عمران، باید توسط افرادی انجام می شود که در حوزه عمران تخصص کافی دارند.

از سوی دیگر آنالیز سایت از دیگر مسئولیت های این شرکت ها می باشد. به طوری که قبل از آغاز فرآیند تولید محتوا، برای انتخاب کلمات کلیدی، آنالیز انجام می شود تا کلمات پرکاربردتر گزینش شوند.

پس از انتشار محتوا نیز بررسی های لازم صورت می گیرد تا میزان استقبال کاربران نسبت به محتوا بررسی شود همچنین آنالیز سایت مشخص می کند که موتورهای جستجو محتوای مورد نظر ما را پسندیدند یا خیر؟

تولید محتوا توسط تیم ها

تیم هایی که برای تولید محتوا فعالیت می کنند، متشکل از چند عضو هستند. این تیم ها نیز همچون شرکت های مختلفی در این زمینه تخصص دارند.

اما شرایط همکاری با این تیم ها اغلب دشوارتر است. از آنجا که تیم های تولید محتوا مکان و محل مشخصی برای فعالیت ندارند، دسترسی به آنها سخت می شود.

از سوی دیگر عقد قرارداد و یا پرداختی ها ممکن است با مشکل مواجه شود. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در همکاری با تیم های تولید محتواا رخ دهد، نداشتن تعهد کاری است.

در صورتی که در محتوا مشکلی باشد، ممکن است تیم از اصلاح مجدد آنها سرباز زند.

مقالات مرتبط
تولید محتوا اختصاصی

تولید محتوا با استخدام نویسنده

یک راه مطمئن تر برای تولید محتوای سایت به کارگیری نویسنده های ماهر و زبده است که قابلیت نوشتن هر نوع محتوایی را داشته باشند.

از جمله مزایای استخدام نویسنده، امکان تولید محتوای اختصاصی و متناسب با نیاز سایت است.

از سوی دیگر نویسنده در شرکت حضور دارد و به دلیل قراردادی که با شرکت منعقد کرده، امکان سوء استفاده یا جعل محتواها وجود ندارد.

در مواردی که محتواها از سوی افراد ناشناس خریداری می شوند، ممکن است محتواها در اختیار افراد دیگری قرار بگیرند.

در این صورت محتواهای سایت کپی شده محسوب می شوند. اما مشکلی که در استخدام نویسنده وجود دارد، عدم دسترسی به افراد توانا و ماهر است.

ویژگی های نویسندگان زبده

مهمترین ویژگی هایی که می توان برای تیم تولید محتوا و نویسندگان ماهر برشمرد عبارتند از:

  • توانایی ویرایش و اصلاح محتواها
  • توانایی گردآوری محتوا از سایر منابع
  • امکان ویرایش و اصلاح تصاویر و یا ساخت تصاویر اینفوگرافیک
  • امانت داری و صداقت در بیان محتوا و عدم کپی برداری یا جعل سایر محتوا
  • قابلیت تحلیل و آنالیز موضوعات محتوا
  • داشتن اطلاعات عمومی کافی در رابطه با موضوعات سایت
  • آشنایی کافی با اصول و قوانین سئو و بهینه سازی
  • رعایت گرامر و تسلط کافی بر املای کلمات


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

۱۴ نکته مهم برای تولید محتوا اختصاصی

در ادامه ۱۴ نکته مهم که باید یک کسب‌وکار در تولید محتوای اختصاصی در استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کند، را برای شما توصیح خواهیم داد.

1- ابتدا مخاطب خود را بشناسید

شخصی‌شده یا اختصاصی به معنای چیزی بیش از استفاده از یک مشتری احتمالی یا نام مشتری است. آیا آن‌ها به طور منظم با محتوای شما تعامل دارند؟ آیا تعاملات آن‌ها را مطالعه کرده‌اید تا بدانید به چه چیزی علاقه دارند؟ ارتباط «شخصی» باید به این معنی باشد که شما با مشتری یا مخاطب خود رابطه برقرار کنید و نیازهای آن‌ها را درک کرده باشید.

2- محتوا را بر اساس شخصی/عملکرد تقسیم کنید

پیام‌های شخصی‌سازی شده مؤثر فراتر از نام کوچک افراد است. برای اینکه واقعاً متمایز شوید، محتوای خود را بر اساس شخصیت/عملکرد شغلی تقسیم کنید تا مرتبط، به موقع و مفیدتر باشد. هدف همیشه باید اطلاع‌رسانی یا آموزش برای بهبود شغل و زندگی مشتری باشد.

3- الگوهای برند قدیمی را توسعه دهید

الگوهای قبلی نام تجاری را توسعه دهید تا بتوانید پیام‌های گیرا و جذابی ایجاد کنید تا مشتریان بیشتری با آن آشنا شوند. این نوع محتوای اختصاصی می‌تواند مؤثرتر باشد زیرا نوعی هدف‌گیری بخش‌بندی شده است

4- همیشه به مخاطبان خود گوش دهید

وقتی می‌خواهید با هر مخاطبی صحبت کنید، اولین قدم همیشه گوش دادن است. اگر خودتان محتوا می‌نویسید، ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و به کارهای روزمره آن‌ها بپردازید. افرادی را در شبکه اجتماعی پیدا کنید که دارای جمعیتی مشابه هستند و گوش دهید و تماشا کنید. درباره چه چیزی پست می‌کنند؟ چگونه صحبت می‌کنند؟ اگر می‌توانید، کپی رایترهایی را استخدام کنید که تا حد امکان به مخاطبان شما نزدیک باشند تا بتوانند در جایی که هستند با آن‌ها ملاقات کنند.

5- اصیل و صادق باشید

پیام‌های شخصی باید واقعی و صادقانه باشد. تولید محتوای سخت حتی اختصاصی‌ترین مخاطبان را ساکت می‌کند. این در مورد پیامی نیست که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم، بلکه به اطلاعاتی که مخاطبان ما نیاز دارند مربوط می‌شود. به مخاطبان خود اطلاعات مرتبطی را ارائه دهید که اهداف آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. درک سفر خریدار نیاز به همدلی دارد تا بتوانید محتوا را هم در پیام و هم در قالب ترسیم کنید .

6- سفر و قصد مصرف کننده را در نظر بگیرید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای نگاه کردن به تولید محتوای اختصاصی و شخصی‌سازی کپی، ادامه بهینه‌سازی و تکامل استراتژی‌های خود بر اساس نتایج مستمر است. شخصی‌سازی تنها زمانی مؤثر باقی می‌ماند که داده‌های کافی را با موفقیت جمع‌آوری کرده باشید (مطمئن شوید که داده‌ها تمیز و سازگار هستند). شخصی‌سازی را بر اساس سفر و قصد مصرف کننده به جای صرفاً بر اساس مسیر مورد نظر برند انجام دهید.

7- مطمئن شوید که لحن درست را انتخاب می‌کنید

برای تسلط بر تولید محتوای اختصاصی، نه تنها باید معتبر و متفکر باشید، بلکه باید لحن مناسبی نیز داشته باشید. جامعه امروزی بسیار متمرکز بر محتوای دیجیتال است و به خواندن پیام‌ها در واتس اپ، توییتر و اینستاگرام عادت کرده است. آوردن این سبک از نوشتن به ارتباطات حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا یک ارتباط انسانی ایجاد کنید و دیوارهای سنتی زندگی تجاری را بشکنید.

8- تا جایی که می‌توانید داده‌ها را جمع آوری کنید

جمعیت‌شناسی مشتریان خود را به خوبی بشناسید. تا جایی که می‌توانید اطلاعات را از طریق نظرسنجی‌ها جمع آوری کنید تا متوجه شوید نیازهای مصرف کننده شما چیست. و سپس با مصرف کننده خود طوری صحبت کنید که گویی با هر مشتری صحبت می‌کنید. اجازه دهید بدانند آنچه را که نیاز دارند، دارید.

9- از داده‌های مشتری با رضایت استفاده کنید

شخصی‌سازی همه چیز در مورد ارائه پیام‌های به موقع و مرتبط است که توسط داده‌های مناسب تقویت می‌شود. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. نکته کلیدی این است که از داده‌های مشتری استفاده کنید بدون اینکه آن‌ها احساس کنند حریم خصوصی آن‌ها نقض شده است. اگر از اطلاعات مشتریان خود بدون اطلاع یا رضایت آن‌ها استفاده کنید، تلاش‌های شما می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و آن‌ها را از خود دور خواهید کرد.

10- زمینه را در نظر بگیرید

پیام‌ها و محتوای اختصاصی و شخصی‌شده همه چیز در مورد زمینه هر فرد است. آیا پیام شما زمینه مناسبی برای ارتباط مشتریان و مخاطبان هدف شما دارد؟ زمینه هم پادشاه است.

11- کپی شخصی شده را با تجزیه و تحلیل جفت کنید

برای یک رویکرد مبتنی بر داده در پیام رسانی، تولید محتوای اختصاصی را با تجزیه و تحلیل همراه کنید. اگر می‌توانید، پیام‌های شخصی خود را بر اساس تعامل وب سایت، دانلود برنامه یا هر چیزی که برای شما معنادار است، تقسیم‌بندی کنید. سپس، پیام‌هایی برای آن بخش خاص ایجاد کنید و از اقدامی که انجام داده‌اند و اقدامی که می‌خواهید انجام دهند اطلاع داشته باشید.

12- لیست‌های بازاریابی ایمیلی را حفظ کنید

اطمینان از حفظ و سازماندهی لیست‌های بازاریابی ایمیلی ضروری است. به این ترتیب، می‌توانید پیام‌های خاصی را برای بخش‌های مختلف مشتریان قبلی خود ارسال کنید یا مشتریان آینده را با پیامی متفاوت هدف قرار دهید.

13- در فناوری مناسب سرمایه‌گذاری کنید

برای تولید محتوای اختصاصی و شخصی‌سازی شده برای مصرف کنندگان در مقیاس ۱به۱، روی فناوری مناسب سرمایه‌گذاری کنید. برندهایی با هزاران خط محصول، ساخت انواع پیام شخصی‌شده به‌صورت دستی را مقرون به صرفه می‌دانند، اما داده‌ها و اتوماسیون می‌توانند به ارائه نسخه‌ای که به مصرف‌کننده بر اساس موقعیت مکانی، آب و هوا، علایق و حتی زمان روز مرتبط است، کمک کنند.

14- برای بهترین دوست خود ایمیل بنویسید

نوشتن ایمیل فروش یا بازاریابی را فراموش کنید. یک ایمیل برای بهترین دوست خود بنویسید. این محتوا تضمین شده است که شخصی است. احتمالاً اثرگذار هم خواهد بود. هنگامی که مشاهده کردید که آن جادو رخ می‌دهد، اگر می‌توانید به دنبال راه‌هایی برای مقیاس‌بندی آن شخصی‌سازی باشید. اما در مورد آن وسواس نداشته باشید. ارسال ۱۰ ایمیل شخصی‌سازی شده بهتر از ۱۰۰ ایمیل عمومی است که هیچ کس به آن‌ها پاسخ نخواهد داد.

5/5 - (166 امتیاز)

اشتراک گذاری

3 دیدگاه دربارهٔ «تولید محتوای اختصاصی»

  1. من از شرکت شما محتوای اختصاصی برای سایتم گرفتم هم قیمت و هم محتواها عالی بودن.
    موفق باشید.

  2. محتوای اختصاصی و غیر کپی به سایت خیلی کمک می کندتا رتبه بگیرد و من امتحان کردم جواب هم گرفتم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟