بهترین روش برای سئو سایت خبری به پیشنهاد گوگل

جان مولر از اعضای گوگل در خصوص بهترین روش برای سئو سایت خبری که در آنها مقالات کوتاه منتشر می‌شود مطالب را ارائه کرده است.

جان مولر از اعضای گوگل در آخرین مصاحبه خود به سوالات مربوط به بهترین روش‎‌های جستجوگرها برای سئوی وب سایت‌های خبری خصوصاً در رابطه با انتشار مقالات کوتاه توضیحاتی ارائه داده است.

مولر می گوید ، سایت های خبری نباید مقالات بیش از حد طولانی انتشار دهند ، زیرا مقالات کوتاه برای مخاطبان‌شان مناسب تر است.

این مورد در جلسه Google Central SEO در 19 فوریه 2021 مورد بحث قرار گرفته است.

سئوکاران نگران این موضوع هستند که گوگل در زمان بررسی مقالات کوتاه آنها را نبیند که این موضوع می‌تواند برای پاراگراف های طولانی هم اتفاق بیافتد و یا حتی به سایت در رتبه بندی جستجو آسیب بزند.

نگرانی‌های افراد در مورد محتوای کوتاه به جاست ، زیرا گوگل محتوای کوتاه را به عنوان محتوای کم ارزش می‌شناسد.

جان مولر از Google در مورد مقالات کوتاه خبری می گوید:

از آنجا که قرار دادن برچسب noindex بر روی مقالات کوتاه اختیاری است ، این تصمیم با صاحب سایت است که می خواهد صفحات او ایندکس شود یا نه.

مولر می گوید فکر نمی کند فقط به دلیل کوتاه بودن مقاله ، به برچسب noindex نیاز باشد ، زیرا گاهی اوقات مطالب و داستان های کوچکتر می توانند خوب باشند.

“اگر نمی خواهید مقالات کوتاه شما در جستجو ظاهر شوند ، می توانید از noindex استفاده کنید ، اما من فکر نمی کنم که شما نیازی به noindex کردن مطلبی داشته باشید و آن هم فقط به دلیل اینکه این یک مقاله کوتاه خبری است.

بعضی اوقات مقالات کوتاه کاملا خوب هستند. ما زیاد به طولانی شدن مقاله نمی پردازیم ، بلکه این شما هستید که انتخاب می‌کنید می خواهید ایندکس شود یا نه؟ “

سئوکاران می‌گویند که می‌خواهند همه مقالات آنها در جستجوی Google ایندکس شود ، اما نگران ارسال سیگنال‌های منفی برای محتوای کوتاه هستند.

در ادامه اصول سئو سایت خبری مولر می‌گوید

سعی می کنیم با گفتن اینکه گوگل به طولانی بودن مطلب اهمیت نمی‌دهد ، به سئوکاران اطمینان دهد و عنوان می‌کند:

“برای جستجوی وب ، گوگل به طولانی بودن مقاله اهمیت نمی دهد. درباره Google News و خط مشی آن مطالعه کنید.

به خصوص اگر اشاره کرده باشید که این مورد در یک وب سایت خبری وجود دارد – من به طور مبهم برخی از خطاهایی را که در ابتدای راه Search Console داشتیم به یاد می آورم که نشان می داد این مقاله خبری بسیار طولانی یا خیلی کوتاه است.

شاید این موضوعی باشد که در رابطه با محتوای اخبار نقش دارد. در این صورت ، می توانید با استفاده از متاتگ اخبار Googlebot به طور خاص آن را برای اخبار گوگل مسدود کنید. تا بتوانید آن را در جستجو نشان داده و فقط برای اخبار Google مسدود کنید. “

محتوای کوتاه به طور خودکار به عنوان محتوای ضعیف مشاهده نمی‌شود. Google ارزش محتوا را فقط براساس طول آن ارزیابی نمی‌کند.

در صورت پر بودن محتوا از هرزنامه ، یا در صورت عدم کمک به چیزهای منحصر به فرد در وب ، مقالات طولانی با یکسان خطر مواجه شدن با محتوای ضعیف را دارند.

محتوایی که از منابع دیگر کپی یا برداشت شده و هیچ اطلاعات جدیدی به آن اضافه نشده است ، اشکال دیگر محتوای ضعیف است.


این مطلب را نیز مطالعه نمائید: راهنمای جامع تولید محتوای هدفمند


اگر مقاله جدید و مفیدی مانند به روزرسانی اخبار فوری که سایت‌های دیگر ندارند در وب به وجود بیاورد ، یک مقاله کوتاه می‌تواند ارزش ایجاد کند.

اگر محتوای کوتاه به نیاز کاربر پاسخ دهد ، می تواند خوب هم باشد. گوگل بهترین نتایج را برای هر جستجو ارائه می‌دهد ، نه طولانی ترین را.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *