تجارت الکترونیک, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگ

بازاریابی تجارت الکترونیکی چیست؟

Advertisements

بازاریابی تجارت الکترونیکی عملی برای آگاهی و اقدام به سمت شغلی است که محصول یا خدمات خود را بصورت الکترونیکی به فروش می رساند. بازاریابان تجارت الکترونیکی می توانند از رسانه های (شبکه های) اجتماعی ، محتوای دیجیتال ، موتورهای جستجو و کمپین های ایمیل برای جذب بازدید کننده و تسهیل خرید آنلاین استفاده کنند.

بازاریابی تجارت الکترونیکی فقط یک جامعه از بازاریاب هاست که می توانند از اصول بازاریابی دیجیتال و ورودی برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری استفاده کنند. با این حال ، بازاریابان تجارت الکترونیکی لزوماً از این کانال های بازاریابی به همان روشی که یک برند سنتی یا یک بازاریاب محتوا استفاده می کند ، استفاده نمی کنند.

برای اینکه این احساس را داشته باشید که یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی چگونه به نظر می رسد ، در اینجا چند کانال بازاریابی متداول و نحوه استفاده از آنها برای ساختن یک فروشگاه آنلاین توضیح می دهیم.

۱- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

برندها ، ناشران ، پیمانکاران و مشاغل در حال رشد همه صفحات را در پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی امروز راه اندازی می کنند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و محتوای خود را برای مخاطب ارسال کنند. به عنوان یک بازاریاب تجارت الکترونیکی، شما می توانید همین کار را انجام دهید ، اما کمپین هایی را که اجرا می کنید ممکن است کمی متفاوت به نظر برسند ، چرا که همه شبکه های اجتماعی مناسب نیازهای شما نیست.

وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار بصری هستند – شما باید محصول را نشان دهید ، بنابراین، موفقیت شما در بازاریابی تجارت الکترونیک ازطریق رسانه های اجتماعی به نحوه استفاده شما از تصاویر برای جلب توجه و ارسال ترافیک به صفحات محصول شما بستگی دارد. اینستاگرام بستر مناسبی برای مشاغل تجارت الکترونیکی است زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که عکس های یک محصول را ارسال کرده و دسترسی محصول خود را به فراتر از صفحه خرید خود گسترش دهید.

۲- بازاریابی محتوا

هنگامی که “بازاریابی محتوا” را می شنوید ، می توانید به وبلاگ نویسی و بازاریابی ویدیویی فکر کنید – محتویاتی که به منظور ارتقاء رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو و پاسخ دادن به سؤالات مربوط به صنعت شما است. اما اگر شما یک محصول را بصورت آنلاین می فروشید ، آیا برای تولید معاملات واقعاً نیاز به مقاله و فیلم دارید؟ بله مطمئناً

در اینجا چند روش برای استفاده از محتوا برای بازاریابی فروشگاه تجارت الکترونیکی شما ارائه شده است.

۳- نسخه صفحه محصول خود را بهینه کنید

صفحات محصول خود را برای کلمات کلیدی کوتاه و محصول محور که شامل نام محصول است بهینه کنید. اگر به عنوان مثال لباس عروسی را می فروشید ، جستجوی Google برای اصطلاح “لباس عروس قهوه ای” ، به احتمال زیاد صفحات محصولی مانند شما را نمایش می دهد. همچنین ، مطمئن شوید که عناوین صفحه ، تیتر ها و متن روی کلمات کلیدی صحیح متمرکز شده باشد ، تا موتورهای جستجو بتوانند فروشگاه تجارت الکترونیک شما را برای جستجوی مناسب نمایش دهند.

۴- ارسال مطالب مربوط به وبلاگ

اگر یک فروشگاه اینترنتی لباس عروسی را مدیریت می کنید ، نوشتن پست های وبلاگ در مورد “چگونگی برنامه ریزی عروسی” می تواند هر کسی را که در فرایند برنامه ریزی عروسی درگیر است ، را جذب کند. هرچه بازدیدکنندگان مشغول به کار می شوند ، می توانید پست هایی ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند ، مانند “چگونگی انتخاب لباس مناسب عروسی ” یا ” چک لیست برنامه ریزی عروسی ” که قابل دانلود باشد.

۵- پست های مهمان را برای وب سایت های دیگر ایجاد کنید.

پست های مهمان می توانند شما و محصولات شما را در برابر مخاطبان مربوطه (غالباً به صورت رایگان) قرار دهند. ارسال پست های مهمانان همچنین به شما کمک می کند تا قدرت دامنه بیشتری را برای سایت تجارت الکترونیکی خود بدست آورید ، از این طریق به موتورهای جستجو بگویید که سایتی معتبر دارید. شما باید سایت هایی را جستجو کنید که کلمات کلیدی مرتبط با محصول شما را رتبه بندی کنند. بعضی اوقات حتی نیازی به ایجاد یک پست کامل ندارید. اگر سایتی از قبل دارای پست قابل قبولی است ، با ارائه زمینه های اضافی ، مانند یک فیلم یا اینفوگرافیک با پیوند به سایت خود ، در مورد آن اطلاع رسانی کنید.

۶- فیلم های مرتبط با محصول را در YouTube قرار دهید.

YouTube بیش از میلیارد کاربر فعال دارد و احتمال دارد مخاطب هدف شما در آنجا باشد. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ Google است. اگر به دنبال یک مخاطب عظیم و اسیر هستید ، در YouTube پیدا خواهید کرد. برای تعیین مباحث خود از اصطلاحات کلیدی بسیار جستجو شده استفاده کنید ، سپس فیلم هایی را که مربوط به محصول شما هستند و برای مخاطبانتان مفید هستند را به اشتراک بگذارید. همچنین یک گزینه عالی برای فیلم های آموزشی است که به مشتریان فعلی نحوه استفاده از محصول شما را نشان می دهد – این فیلم ها می توانند به مردم نشان دهند که چگونه می توانند از محصول شما استفاده کنند ، رضایت مشتری را افزایش داده و روابط طولانی مدت را با بازدید کنندگان وب سایت برقرار می کنند.

۷- بخش سؤالات متداول درباره کلمات کلیدی را در وب سایت خود وارد کنید.

اگر مخاطبان شما سوالات مربوط به محصول شما را می پرسند ، پس باید پاسخگوی آنها باشید. برای پاسخ دادن به کاربران به سایت خود ، یک صفحه سؤالات متداول در وب سایت خود با پاسخ به جستجوی کلمات کلیدی با حجم زیاد و طولانی ایجاد کنید. شما در حال ایجاد قدرت و ترافیک هستید که دو مؤلفه مهم یک فروشگاه تجارت الکترونیکی موفق است.

۸- بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو (SEM) هم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و هم تبلیغات پولی را شامل می شود. در حالی که SEO به دانش شما در مورد الگوریتم رتبه بندی گوگل برای بهینه سازی محتوا بستگی دارد ، SEM می تواند شامل کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، کمپین های نمایش یا کمپین های تبلیغاتی خاص برای محصول باشد.

در Google ، فعالیتهای PPC تضمین می کنند که خریداران بالقوه وقتی وارد عبارت های جستجو با شرایط کمپین شما می شوند ، پیوند به صفحه شما را خواهند دید. اما از آنجا که هر بار که شخصی روی نتیجه شما کلیک می کند ، به Google پرداخت می کنید ، بازپرداخت برای شما باید زیاد باشد.

به همین دلیل بازاریابان تجارت الکترونیکی اغلب در Google AdWords ثبت نام می کنند و صفحات محصول خود را از طریق کمپین های PPC تبلیغ می کنند. این کمپین جستجوگرها را هنگامی که روی یک نتیجه پولی کلیک می کنند ، مستقیماً جلوی محصول تجاری قرار می دهد و این احتمال اینکه جستجوگر قبل از ترک وب سایت ، خرید خود را انجام دهد را افزایش می دهد.

۹- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی دیجیتال است ، و چه بخواهید باور کنید یا نه ، این ارزش ویژه ای را در جهان بازاریابی تجارت الکترونیکی به خود اختصاص داده است.

بهترین بخش در مورد بازاریابی ایمیل این است که می تواند به صورت خودکار باشد. اتوماسیون بدان معنی است که شما می توانید یک کمپین قطره ای موفق را برای مشترکین تنظیم کنید که براساس علاقه یا مرحله سفر خریدار تقسیم می شود و به تبلیغات ایمیل خود اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد. این یک تاکتیک بازاریابی کم هزینه است که باید در لیست بلند مدت وظایف خود داشته باشید.

با این وجود ، بسیار ضروری است که درباره لیست نامه های ایمیل خود دقیق کنید ، چراکه اعتماد به خود را در این بین باید حفظ کنید. در زمانی که حریم خصوصی داده ها در لیست اولویت های کاربر اینترنت قرار گرفته است ، هر ایمیل تجاری در صندوق ورودی آن کاربر استقبال نمی شود. بازاریابان تجارت الکترونیک باید مراقب باشند که چه موقع و چگونه بازدید کنندگان وب سایت را به لیست پستی خود اضافه می کنند. در اینجا دو روش را که ممکن است یک بازاریاب تجارت الکترونیکی از بازاریابی ایمیل استفاده کند شرح خواهیم داد:

پیگیری خرید

اگر کاربر قبلاً محصولی را از وب سایت شما خریداری کرده است – و موافقت کرده است که در طی مراحل پرداخت از شما ایمیل دریافت کند – ارسال یک ایمیل پیگیری چند روز پس از تحویل محصول ، مکالمه را ادامه می دهد و علاقه آینده آنها را به محصول شما ارزیابی می کند.

پیگیری های پس از خرید همچنین نشان می دهد که شما به آنها فراتر از فروش اهمیت می دهید و شرکت شما علاقه ای به موفقیت آنها با استفاده از محصول شما دارد (بیشتر درباره اینکه چرا موفقیت مشتری بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما در زیر است). به شما فرصتی می دهد تا از تجربه خرید آنها بازخورد بگیرید ، که به نوبه خود به شما در کاهش اصطکاک برای مشتریان آینده کمک می کند.

برخی از بهترین روشها برای این نوع ایمیل ها این است که از آنها بخواهید یک مطلب در مورد بررسی محصول شما بنویسند و  یا مطالب اصلی را در مورد چگونگی استفاده از محصول بخوانند (فیلمهای YouTube ایجاد شده در اینجا کاربردی خواهند بود).

سبد خرید رها شده

کاربران به دلایل زیادی سبد خرید خود را رها می کنند و ایمیل برای تشخیص مشکل می تواند تفاوت بین خرید و مشتری گمشده را پیدا کند.

۱۰- بازاریابی اینفلوئنسر

بازاریابی اینفلوئنسر روی افراد یا برند هایی متمرکز است که از قبل در بازار هدف شما نفوذ کرده اند. این اصطلاح معمولاً برای مشخص کردن حساب های اینستاگرام با چند هزار دنبال کننده استفاده می شود ، اما همچنین می تواند به معنای یک فرد مشهور یا جامعه ای باشد که مخاطب مورد نظر شما آن را دنبال یا متعلق به آن باشد. تأثیرگذارها، اجتماعات افرادی را ایجاد می کنند که آن ها را دوست دارند ، و به آنها اعتماد دارند. بنابراین ، جلب توجه آنها در مورد محصول آنلاین شما از طریق یک توصیه یا “پست حمایت مالی” برای آنها آسان است.

۱۱- بازاریابی وابسته

هشتاد و یک درصد از برند ها از بازاریابی وابسته استفاده می کنند و برای سایت های تجارت الکترونیک مفید هستند. شرکت های وابسته افراد یا مشاغلی هستند که به فروش آنلاین کالای شما برای دریافت کمیسیون کمک می کنند. برخلاف اکثر تأثیرگذارهای رسانه های اجتماعی ، شرکت های وابسته از طریق تاکتیک های بازاریابی مد روز (در عین حال مؤثر) علاقه به محصولات را ایجاد می کنند. آنها غالباً از تبلیغات پولی ، بازاریابی محتوا و وسایل دیگر برای هدایت ترافیک به صفحات خود بر روی وب سایت شما استفاده می کنند – به نظر می رسد یک بازار تیمی برای شما به وجود آمده است.

۱۲- بازاریابی محلی

این یک تاکتیک است که غالباً مورد غفلت برای مشاغل تجارت الکترونیک قرار می گیرد ، اما بازاریابی محلی به شما این امکان را می دهد تا مناطقی را که اکثر چشم اندازهای شما در آن قرار دارند را ببینید و همینطور به شما این امکان را می دهد تا به مشتری بالقوه خود انگیزه دهید. از کوکی های ردیابی برای تعیین مکان آینده استفاده کنید. سپس ، در مناطقی که دارای انبار یا امکانات حمل و نقل هستید ، حمل و نقل با تخفیف (یا رایگان) به مشتریان بالقوه ارائه دهید. انگیزه تنها چیزی است که شما برای به دست آوردن مشتری جدید نیاز دارید.

One thought on “بازاریابی تجارت الکترونیکی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *