آیا تبادل لینک به سئوی سایت کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟

تبادل لینک

به طور کلی تبادل لینک یا لینک دهی متقابل برای سئو بد نیست، اما به شرطی که آن را درست انجام دهید. پس در ادامه با ما باشید تا راه های درست و غلط ایجاد لینک های متقابل را بیاموزید.

در اوایل دهه 2000، تبادل لینک یک روش محبوب برای افزایش ترافیک جستجو و تقویت بک لینک شما بود.

لینک های متقابل که به آن لینک های «معامله‌شده» یا «مبادله شده» نیز گفته می‌شود، چیزی شبیه یک هک سئو یا سئو منفی هستند. یعنی از نظر فنی بر خلاف دستورالعمل‌های گوگل بودند.

امروزه هم، گوگل به لینک دهی متقابل “نه” می گوید (آنها آن را “ضد لینک” می نامد).

اما دنیای وب امروزی پر از اینگونه لینک سازی ها است. یک مطالعه لینک سازی که توسط سایت معتبر Ahrefs انجام شده است، نشان می‌دهد که تبادل لینک متقابل چقدر در وب رایج هستند.

نحوه نمایش لینک های متقابل در سایت ها و نحوه ایجاد آنها با 20 سال پیش فرق کرده است.

امروزه لینک های متقابل محصول جانبی طبیعی نگه داشتن یک وب سایت هستند. این کار زمانی اتفاق می‌افتد که از طریق ارتباط معتبر با سایت‌های دیگر ارتباط برقرار کنید و در واقع به صورت ارگانیک لینک متقابل بدهید.

این نمودار نشان می دهد که تنها 26.4 درصد از حوزه های مرجع مورد استفاده در مطالعه از لینک های متقابل استفاده نمی کنند:

تحقیق در موردل تبادل لینک

یعنی 73.6 درصد از دامنه ها از لینک متقابل استفاده می کنند.

بنابراین، مطمئناً، لینک دهی متقابل بسیار رایج هستند، اما آیا آنها به سئو شما کمک می کنند یا به شما آسیب می رسانند؟

اینجا نیت مهم است.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.


تبادل لینک چیست؟

تبادل لینک یا لینک دهی متقابل زمانی اتفاق می‌افتد که بین دو برند برای برای تقویت سئو و اعتبار سایت با گفتن این جمله، “شما به من لینک دهید، و من به شما لینک خواهم داد” توافق می‌شود.

آیا این کار درست به نظر می رسد؟

شاید.

سئو منفی است یا سئو خاکستری

میتونه هر دو باشه. همه موارد به این بستگی دارد که چگونه و چند بار از لینک های متقابل در سایت خود استفاده کنید.

در این مقاله ما به Ahrefs لینک می دهیم. لینک ما را برای یک موقعیت لینک دهی متقابل مفید و طبیعی آماده شده است. اما اینکه Ahrefs با لینک دادن به این مقاله تبادل لینک کند، کاملاً به آنها بستگی دارد.

اگر این کار را انجام دهند، دقیقاً چگونه نشان داده می‌شود که یک تبادل لینک طبیعی چگونه ایجاد می شود.

حال، بیایید نگاهی به طرف دیگر بیندازیم.

ممکن است ایمیل‌هایی دریافت کنید یا با وب‌سایت‌هایی برخورد کنید که پیشنهادات تبادل لینک های مبهم دارند. تشخیص آنها معمولاً بسیار آسان است:

  • آنها پیشنهاد مبادله یا معامله ای را ارائه می دهند که سئوی شما را تقویت می کند یا به شما کمک می کند در گوگل رتبه بندی کنید.
  • برخی از آنها شبکه های لینک را ذکر می کنند یا کلمات “تبادل لینک” را می گویند.
  • آنها در مورد ارائه چندین لینک یا لینک در چندین سایت به شما صحبت می کنند.

آیا تبادل لینک برای سئو خوب است؟

اگر می خواهید اقتدار و رتبه خود را افزایش دهید (و خطر جریمه موتورهای جستجو را کاهش دهید)، نکته کلیدی تمرکز بر استراتژی ها و تاکتیک های کم خطرتر است.

مهمتر از همه، روش های لینک سازی شما باید تجربه مشتری را در سایت شما افزایش دهد.

به جای تمرکز بر رتبه بندی SERP و لینک وب سایت خود، با تولید محتوای با کیفیت بالا، بر ارائه چیزی ارزشمند به خوانندگان و مشتریان خود تمرکز کنید.

گنجاندن برخی از لینک های خارجی در سایت شما می تواند برای سئو مفید باشد، اما آنها نیروی محرکه رتبه بندی سایت شما نیستند.

نحوه استفاده از تبادل لینک برای کمک به سئو سایت

  • لینک دادن به سایت های باکیفیت بالا و مرتبط با محتوای شما، تجربه کلی خواننده را در وب سایت شما افزایش می دهد.
  • می‌دانیم محتوا پادشاه است، و ارائه مداوم اطلاعات اصلی و ارزشمند به خوانندگان، سایت شما را در تاج و تخت قرار می دهد.
  • وقتی به محتوای با ارزش لینک می دهید، می توانید سایت خود را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد معرفی کنید.
  • اگر سایت دیگر لینک را متقابل کرد، آن را یک امتیاز در نظر بگیرید، اما ابتدا محتوا اهمیت دارد.
  • اگر قصد دارید لینک متقابل درخواست کنید، معیارهای سئو سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حال تبادل لینک با یک وب سایت معتبر هستید یا نه.

هنگامی که لینک های متقابل به طور طبیعی بین سایت های معتبر رخ دهد، هر دو سایت سود می‌برند. اما چند نکته وجود دارد که باید قبل از انجام تبادل لینک در نظر بگیرید:

  • آیا سایت خارجی به طور بالقوه می تواند ترافیک سایت شما را بهبود بخشد؟
  • آیا سایت محتوا تولید می کند و اطلاعات مربوط به جایگاه شما را به اشتراک می گذارد؟
  • آیا برند یا تجارت یک رقیب مستقیم شما است؟ (پاسخ به این یکی حتماً باید منفی باشد!)

4 حالتی که تبادل لینک می تواند به سئوی شما آسیب بزند

تبادل لینک ارگانیک یا طبیعی مزایای زیادی دارد، اما وقتی بدون فکر و روش انجام شود، تبادل لینک می تواند به اعتبار و رتبه سایت شما آسیب برساند.

در اینجا چهار حالت وجود دارد که لینک ها ممکن است واقعاً به سئوی شما آسیب برساند:

1. جریمه شدن سایت (پنالتی سایت)

به زبان ساده، تبادل لینک بر خلاف دستورالعمل وبمستر گوگل هستند.

دستورالعمل‌های گوگل و طرح‌های لینک  تصویر از developers.google.com، آگوست ۲۰۲۲

اگر سایت شما از خرید بک لینک استفاده می کند و بخواهید نتایج جستجو را با تبادل لینک ها دستکاری کنید وب سایت شما حتماً با خطر جریمه شدن توسط گوگل مواجه است.

2. کاهش در اعتبار سایت و رتبه بندی

اگر به سایت‌های خارجی نامرتبط با محتوای شما لینک دهید، ممکن است صفحه شما با کاهش اعتبار سایت یا رتبه‌بندی SERP مواجه شود.

قبل از لینک دهی ، اطمینان حاصل کنید که محتوا مرتبط است و اعتبار دامنه سایت را بررسی کنید.

در برخی موارد، لینک دادن به سایت‌های کم اعتبار مشکلی ندارد، اما لینک دادن بیش از حد به این سایت‌ها باعث بهبود اعتبار وب‌سایت شما نمی‌شود.

3. تقویت سئو برای رقابت مستقیم

هنگامی که به سایت هایی با کلمات کلیدی و عبارات هدف یکسانی مانند وب سایت خودتان لینک دهید، شانس شما برای برقراری ارتباط متقابل آن لینک کم است.

در نتیجه، شما فقط سئوی رقبای خود را تقویت می کنید، نه سئوی خودتان.

تبادل لینک یا لینک های متقابل باید بین سایت هایی با محتوا و مضامین مشابه باشد و نه بین سایت های رقیب مستقیم.

4. از دست دادن اعتماد

شما هرگز نمی خواهید اعتماد موتورهای جستجو را از دست بدهید. اما تبادل لینک می تواند به دو صورت باعث این اتفاق شود:

  • سایت شما دارای تعداد بسیار مشهودی لینک های متقابل نادرست باشد.

متن لنگر لینک شما به طور مداوم مشکوک باشد یا با محتوای شما ارتباطی نداشته باشد.

  • توسعه روابط و ارائه ارزش کلیدی برای لینک های متقابل در نظر گرفته نشود.

به دنبال لینک های متقابل صرفاً با هدف افزایش ترافیک سایت یا ساختن پروفایل بک لینک خود نباشید.

در این دو مورد تبادل لینک متقابل شما این کار نمی کند و ممکن است هم گوگل شما را جریمه کند.

درعوض، سعی کنید که هدف تان مفید و ارزشمند بودن با لینک در سایت باشد که طبیعتاً منجر به لینک های متقابل می شود.

لینک  دادن به منابع مرتبط و قابل اعتماد یک راه عالی برای ایجاد اقتدار و توسعه روابط با برندهای موجود در جایگاه شما است.

همچنین با اشاره به سایت هایی با محتوای قابل اعتماد، مرتبط و مفید، به خوانندگان خود ارزش بسیار زیادی می دهید. این باعث ایجاد اعتماد با مخاطبان شما می شود، که آنها را پرورش می دهد و آنها را بیشتر به اکوسیستم برند شما می کشاند.

و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید.

5/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟