اینفلوئنسر ها دنیای تبلیغات را تسخیر می‌کنند

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها به‌شدت رونق گرفته است؛ دلیل اصلی این امر هم تا حد زیادی افزایش محبوبیت پلت‌فرم‌هایی همچون اینستاگرام است.

این افراد یا از صاحبان کسب‌وکارها به‌طور مستقیم پول می‌گیرند یا اسپانسر برندها می‌شوند تا محصولات آنها را که عمدتا در حوزه مد و لباس یا لوازم آرایشی و بهداشتی است، تبلیغ کنند.

نتیجه این است که آگهی‌دهندگان، دیگر فضاهایی مثل رسانه‌های چاپی و تلویزیون را رها می‌کنند و کمپین‌های خود را با سلبریتی‌های رسانه‌های اجتماعی پیش می‌برند.

تیک‌توک (TikTok)، اسنپ‌چت و اینستاگرام که تحت مالکیت فیس‌بوک هستند، از جمله پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که ارتش‌های در حال رشدی از «اینفلوئنسر‌ ها» را که افراد زیادی آنها را دنبال می‌کنند، جذب کرده‌اند.

تحقیقات تخصصی پیش‌بینی می‌کنند پولی که امسال در سطح دنیا صرف بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها می‌شود، ۶.۵ میلیارد دلار خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ این رقم ۱.۷ میلیارد دلار بوده است.

در ضمن، تعداد آژانس‌ها و پلت‌فرم‌های موجود در این بازار تقریبا دو برابر شده و از ۳۳۵ عدد در سال ۲۰۱۶ به ۷۴۰ عدد در پایان سال ۲۰۱۸ رسیده است.

حالا آژانس‌های تبلیغاتی که این فرصت را شناسایی کرده‌اند، برای ورود به بخش کار با اینفلوئنسر ها سر و دست می‌شکنند. آنها با ابرسلبریتی‌هایی که بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار طرفدار دارند، وارد همکاری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *