اینفلوئنسر ها دنیای تبلیغات را تسخیر کردند

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیا به شدت رونق گرفته است. دلیل اصلی این امر هم تا حد زیادی افزایش محبوبیت پلت‌فرم‌هایی همچون اینستاگرام است.

این افراد یا از صاحبان کسب‌وکارها به‌طور مستقیم پول می‌گیرند یا اسپانسر برندها می‌شوند تا محصولات آنها را که عمدتا در حوزه مد و لباس یا لوازم آرایشی و بهداشتی است، تبلیغ کنند.

نتیجه این است که آگهی‌دهندگان، دیگر فضاهایی مثل رسانه‌های چاپی و تلویزیون را رها می‌کنند و کمپین‌های خود را با سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی پیش می‌برند.

تیک‌توک (TikTok)، اسنپ‌چت و اینستاگرام، از جمله پلت‌فرم‌های شبکه های اجتماعی هستند که ارتش‌های در حال رشدی از «اینفلوئنسر‌ ها» را که افراد زیادی آنها را دنبال می‌کنند، جذب کرده‌اند.

حالا آژانس‌های تبلیغاتی که این فرصت را شناسایی کرده‌اند، برای ورود به بخش کار با اینفلوئنسر ها سر و دست می‌شکنند. آنها با ابرسلبریتی‌هایی که بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار طرفدار دارند، وارد همکاری می‌شوند.

اینفلوئنسرها چگونه پول در می آورند؟

اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی این روزها همه جا هستند. به احتمال زیاد، اگر یک حساب کاربری در هر شبکه اجتماعی داشته باشید، احتمالاً یک یا دو اینفلوئنسر را دنبال می کنید.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که “اینفلوئنسرها چگونه پول در می آورند؟” به نظر می رسد بسیاری از آنها در سبک زندگی “تعطیلات دائمی” زندگی می کنند.

در واقعیت، کارهای زیادی وجود دارد که اینفلوئنسرها در پس‌زمینه انجام می‌دهند و در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بیایید تعریف کنیم که اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند، چگونه درآمد کسب می کنند و واقعاً چقدر می توانند از طریق کار خود درآمد کسب کنند.

از اینجا به جلو بریم:

اینفلوئنسر شبکه اجتماعی چیست؟
اینفلوئنسرها چگونه کسب درآمد می کنند؟
اینفلوئنسرها چقدر درآمد دارند؟

اینفلوئنسر شبکه اجتماعی کیست؟

اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی کسی است که مخاطبان فعالی دارد که محتوای آنها را در یک یا چند پلتفرم شبکهاجتماعی دنبال می‌کنند. محبوب ترین کانال ها برای اینفلوئنسرها اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک، توییتر، اسنپ چت و فیسبوک هستند.

اینفلوئنسرها حضور گسترده ای در شبکه های اجتماعی دارند. بیشتر آنها مشاغل اصلی دیگری دارند (که احتمالاً در وهله اول با آن شناخته شده اند) و به عنوان تأثیرگذار در کنار آن عمل می کنند. اینها ورزشکاران، کارشناسان موضوع، بازیگران، کارآفرینان و غیره هستند.

اما برخی از اینفلوئنسرها صرفاً از طریق شبکه های اجتماعی – با ایجاد محتوای جذابی که می تواند آموزنده یا صرفاً سرگرم کننده باشد، به شهرت رسیده اند. اینفلوئنسرهایی مانند کایلی جنر، مستر هیولا و چارلی دی آملیو در این دسته قرار می گیرند.

با این حال، همه اینفلوئنسرهای موفق فوق ستاره نیستند. در واقع، بسیاری از برندها نمی‌خواهند با حساب‌های بزرگ (آنهایی که بیش از یک میلیون فالوور دارند) کار کنند، اینفلوئنسرهای خاص با مخاطبان درگیرتر را ترجیح می‌دهند.

اینفلوئنسرهای به نوبه خود می توانند به سه دسته مجزا تقسیم شوند:

  • اینفلوئنسرهای کلان (Macro Influencers)
  • اینفلوئنسرهای میکرو (Micro Influencers)
  • اینفلوئنسرهای نانو (Nano Influencers)


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

اینفلوئنسرهای کلان (100000+ دنبال کننده)

به طور کلی، اینفلوئنسرهای کلان تنها یک پله پایین تر از افراد واقعا مشهور هستند. آنها در صنعت خود شناخته شده هستند و در رسانه های ملی یا بین المللی مطرح شده اند. نظر آنها مهم است و آنها واقعاً می توانند به شرکت ها در ترویج محصولات کمک کنند، با توجه به اینکه مخاطبان مناسب هستند.

میکرو اینفلوئنسر (10000-100000 دنبال کننده)

برندها اینفلوئنسرهای خرد را دوست دارند زیرا در تولید محتوا در دسترس‌تر، انعطاف‌پذیرتر و گاهی حتی خلاق‌تر هستند.

در عین حال، تلاش برای یافتن ستاره های آینده در میان اینفلوئنسرهای خرد به طور فزاینده ای زیاد می شود. یک معامله بلندمدت را تضمین کنید و باید هزینه های امروز را برای مخاطبان فردا بپردازید.

نانو اینفلوئنسرها (1000-10000 فالوور)

معتبرترین آنها نانو اینفلوئنسرها هستند – آنهایی که کمتر از 10000 فالوور و بیش از 1000 فالوور دارند، همانطور که آکینولا اولوسگان در کتاب خود در Instagram Money بیان کرده است. آنها با ارزش هستند، زیرا یک رابطه نیمه شخصی با مخاطبان خود دارند که بر اساس اعتماد ساخته شده است.

تأییدیه‌های اینفلوئنسرهای نانو واقعی‌تر بو عملی‌تر به نظر می‌رسند، حتی اگر خود مخاطب فقط در چهار رقمی باشد.

حساب‌هایی که هنوز حداقل 1000 فالوور ندارند، به ندرت مورد توجه برندها قرار می‌گیرند، زیرا نتایج به ندرت تلاش مورد نیاز همه طرف‌ها را توجیه می‌کند.

8 روشی که اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی پول در می آورند؟

در حالی که همه می‌دانند که اینفلوئنسرهای مشهور جهان دنیای تبلیغات را به تسخیر خود درآورده اند و پول بسیار زیادی به دست می‌آورند (اغلب میلیون‌ها دلار)، اینفلوئنسرهای سطح پایین نیز می‌توانند خلاقیت داشته باشند و هزاران دلار درآمد داشته باشند.

در اینجا 8 راه کسب درآمد برای اینفلوئنسرهای TikTok، YouTube و Instagram مشخص شده است تا بتوانند مبلغی از تبلیغات به دست آورند.

  1. محتوای حمایت شده ارسال کنند
  2. سفیر برند شوند
  3. بازاریابی وابسته را فعال کنند
  4. کمک های مالی را بپذیرند یا اشتراک اعضا ایجاد کنند
  5. روی همکاری محصول کار کنند
  6. کالای خود را طراحی کنند
  7. فروش محصولات دیجیتال
  8. یک فروشگاه آنلاین باز کنند

اینفلوئنسرها چقدر درآمد دارند؟

با توجه به طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های احتمالی که اینفلوئنسرها می‌توانند در آن شرکت کنند، میزان پولی که آنها به دست می‌آورند نیز می‌تواند طیف گسترده‌ای داشته باشد.

در بیشتر موارد، اینفلوئنسرهایی که مخاطبان بیشتری دارند، درآمد بیشتری نسبت به اینفلوئنسرهای با مخاطبان کمتر دارند. در عین حال، بستگی به میزان مشارکت مخاطبان آنها نیز دارد.

اگر صرفاً هزینه برای پست های حمایت شده را در نظر بگیریم، اینفلوئنسرهای نانو یعنی آنهایی که کمتر از 10000 دنبال کننده دارند، می توانند چند صد دلار برای هر پست درآمد کسب کنند. اینفلوئنسرهای میکرو می توانند انتظار هزاران دلار داشته باشند. اینفلوئنسرهای ماکرو زمانی که نزدیک به یک میلیون دنبال کنندهداشته باشند، می توانند به ده ها هزار دلار در هر پست برسند.

اینفلوئنسرهایی با فالوور بالا مانند کایلی جنر با بیش از 300 میلیون دنبال کننده، می توانند بیش از یک میلیون دلار برای هر پست حمایت شده درخواست کنند.

به این همه راه‌های کسب درآمد که در بالا بحث کردیم، اضافه کنید و متوجه خواهید شد که حتی اینفلوئنسرهای نانو نیز می‌توانند این کار را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنند، اگر با موفقیت چند جریان درآمد را ترکیب کنند.

5/5 - (15 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟