وبینار چیست و چگونه می‌توان یک وبینار برگزار کرد؟

وبینار

با شیوع بیماری همه گیر کرونا مردم مجبور به کار از خانه شدند، در این میان پلتفرم‌های برگزاری جلسات آنلاین و وبینارها شاهد افزایش محبوبیت و استفاده در سراسر جهان بوده‌اند.

در دهه گذشته (مخصوصاً در چند سال گذشته) وبینار به یک عنصر اصلی برای آموزش دانشجویان و مشتریان بالقوه، تولید سرنخ برای کسب و کار و جذب مخاطبان آنلاین بزرگ تبدیل شده است.

اگر وبینار را نمی‌شناسید، باید از خود بپرسید:

  • وبینار چیست؟
  • وبینار چگونه کار می کند؟
  • چرا وبینارها اینقدر موثر هستند؟
  • انواع مختلف وبینار چیست؟
  • چگونه یک وبینار ایجاد و میزبانی کنم؟

در این راهنما، ما به شما پاسخ همه این سوالات را خواهیم داد.

وبینار چیست؟

تعریف وبینار:

به گفته  Merriam-Webster، وبینار (سمینار وب)

“یک ارائه آموزشی آنلاین زنده است که طی آن بینندگان و شرکت کنندگان می‌توانند سوالات و نظرات خود را ارسال کنند.”

ممکن است از خود بپرسید، “خوب، سمینار چیست؟” تعریف سمینار: (جلسه ای برای ارائه دادن و بحث و تبادل نظر اطلاعات است).

وبینارها شامل رویدادها، ارائه‌های ویدئویی، کارگاه‌ها، سمینارها، جلسات آموزشی یا سخنرانی های کلاسی هستند که به صورت آنلاین با استفاده از نرم افزار وبینار میزبانی و ارائه می‌شوند.

چیزی که وبینارها را موثر می‌کند این است که آنها شکلی از ارتباط دو طرفه هستند که در آن شرکت کنندگان و ارائه دهندگان اطلاعات را در یک زمان به یکدیگر ارائه، دریافت و به اشتراک می‌گذارند.

وبینار در مقابل پخش اینترنتی

وبینار پخش اینترنتی نیست. پخش‌های اینترنتی جلسات از پیش ضبط شده‌ای هستند که به صورت آنلاین (در تلویزیون یا پلتفرم‌های آنلاین مانند یوتیوب) پخش می‌شوند. وبینارها جلسات زنده‌ای هستند که امکان تعامل فوری بین ارائه دهنده و شرکت کنندگان را فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، یک شرکت از طریق وبینار زنده به صاحبان مشاغل می‌آموزد که چگونه از بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار بدون بودجه هنگفت استفاده کنند.

اگر در وبینارها تازه کار هستید، یک راه عالی برای آشنایی با سایر وبینارها، یادداشت برداری است.

میزبانی وبینارها کاربردها و فواید زیادی دارد، اما قبل از اینکه به ایجاد یک وبینار بپردازیم، مهم است که بدانیم وبینارها در وهله اول چگونه می‌کنند.

وبینار چیست

وبینار چگونه کار می‌کند؟

وبینارها به ارائه دهندگان این امکان را می‌دهند تا اسناد مختلف از جمله محتوای صوتی، فیلم‌ها، ارائه‌ها و سایر اسناد و غیره را با شرکت کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

وبینارها کاربردهای زیادی دارند (اغلب مربوط به کسب و کار) اما مهمترین و بزرگترین کاربرد وبینارها آموزش و جذب مخاطب است.

مخاطبان شما می‌توانند هرکسی از مشتریان جدید یا فعلی، همتایان صنعت یا حتی دانش آموزان کلاس درس شما باشند.

این بدان معناست که وبینارها در هر صنعتی مفید هستند که برقراری ارتباط با مخاطبان شما یک عامل کلیدی در موفقیت شخصی یا حرفه‌ای شما است.

وبینارها می‌توانند در مورد تمام موارد زیر به شما کمک کنند:

  • به مخاطبان خود در مورد کسب و کار آموزش دهید.
  • در صنعت یا جایگاه خود اقتدار ایجاد کنید.
  • محصول خود را به مشتریان نشان دهید.
  • مشتریان جدید را درگیر محصول خود کنید.
  • آموزش کارکنان جدید و فعلی.
  • ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما

در دنیای بازاریابی، کاربرد اصلی وبینارها تولید سرنخ است.

به عنوان مثال، یک وبینار “طراحی اینفوگرافیک 101” با هدف کمک به مشتریان فعلی در تجسم ایده‌های خود و جذب مشتریان بالقوه ایجاد شده است.

اگر در حال ایجاد یک برنامه بازاریابی هستید و هدف شما به طور مداوم تولید سرنخ های با کیفیت بالا برای کسب و کارتان است، وبینارها باید بخش مهمی از استراتژی شما باشند.

چرا وبینارها موثر هستند؟

چیزی که وبینارها را مؤثر می‌کند (در مقایسه با رویدادهای فیزیکی یا کارگاه‌ها) این است که با وبینارها، نیازی به اجاره مکان فیزیکی یا پرداختن به تدارکات پیچیده که از میزبانی رویدادهای حضوری ناشی می‌شود، ندارید.

از سال 2020، تعداد سازمان هایی که برای یک رویداد مجازی برنامه ریزی می کنند، دو برابر شده است.

وبینارها به طور گسترده در آموزش الکترونیکی استفاده می‌شوند. به عنوان یک مدرس، توانایی شما برای دستیابی به دانش آموزان بیشتر به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

در وبینار دانش آموزان نیازی به حضور فیزیکی ندارند و با بحران فعلی که همه را مجبور به ماندن در خانه کرده است، وبینارهای آنلاین می‌تواند مهم ترین ابزار یادگیری در زرادخانه معلمان باشد.

با انبوهی از وبینارهای حرفه‌ای (در مقابل رویدادهای فیزیکی)، مجموعه‌های با ویژگی‌های غنی، پشتیبانی از انواع محتوا، اساساً امکانات بی‌پایان است.

مزایای وبینارها

  • از آنجایی که وبینارها رویدادهای آنلاین هستند، هم برای مجری و هم برای شرکت‌کنندگان راحت هستند زیرا می‌توانید وبینارها را مستقیماً از محل کار (یا خانه) خود میزبانی کرده و در آن شرکت کنید.
  • وبینارها چه برای یک گروه کوچک و چه به گروهی بیش از 100 شرکت کننده ارائه شوند، در هر دو این سناریوها کار می کنند.
  • وبینارها را می توان از قبل ضبط و در هر زمان برای شرکت کنندگان پخش کرد. این کار باعث می‌شود که آنها را در مقایسه با رویدادهای حضوری، راه‌اندازی، تغییر کاربری و بودجه مناسب‌تری داشته باشند.
  • رویدادهای آفلاین امتیازات خاص خود را دارند، اما با وبینارهای زنده نیازی به صرف وقت برای اجاره محل برگزاری، غذا، نوشیدنی یا اطمینان از کارکرد تجهیزات ارائه خود ندارید.
  • مردم از وبینارها به طور خلاقانه برای آموزش، بازاریابی، فروش، برندسازی، منابع انسانی، حضور کاربر و غیره استفاده کرده‌اند. بنابراین وقتی نوبت به کارهایی که می‌توانید با وبینارها انجام دهید می‌رسد: محدودیت ندارید.
  • بسیاری از ابزارهای وبینار با تخته‌های سفید تعاملی، نظرسنجی‌ها ، ویژگی‌های گفتگوی زنده ارائه می‌شوند که آنها را برای مخاطبان شما شخصی‌تر، جذاب‌تر و تعاملی‌تر می‌کند.

اینها تنها برخی از مزایایی است که باعث شده وبینارها در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کنند.

فرمت های وبینار

وبینارها دارای چندین ویژگی قابل تنظیم هستند و همچنین از فرمت های مختلف محتوا پشتیبانی می‌کنند مانند:

ویدئوی زنده: رایج ترین نوع وبینار. وبینارهای زنده بیشترین تعامل را به همراه دارند.

از قبل ضبط شده: بیشتر وبینارها زنده هستند، اما شما همیشه می‌توانید یک وبینار زنده را ضبط کنید و شرکت کنندگان بعدی می‌توانند هر طور که می‌خواهند در آن ثبت نام کنند. ایده آل ترین نوع برای موضوعات همیشه سبز.

متن: اکثر ابزارهای وبینارها مجهز به ویژگی‌های چت متنی هستند. سوالات مخاطبان خود را در زمان واقعی بپرسید و به آنها پاسخ دهید.

تخته سفید: برای ترسیم و توضیح مفاهیم مهم استفاده می‌شود.

نظرسنجی ها: شما باید مخاطبان خود را درگیر نگه دارید؟ از نظرسنجی ها استفاده کنید تا شرکت کنندگان به سوالات پاسخ دهند و همه آن را در یک مکان سازماندهی کنید.

اما متداول ترین راه برای برگزاری وبینارها، ایجاد و ارائه یک نمایش اسلاید است.

هنگامی که یاد گرفتید چگونه یک ارائه وبینار عالی ایجاد کنید، همیشه می توانید با آزمایش ابزارهای مختلف وبینار و همچنین تخته سفید، نظرسنجی و غیره، کارها را ارتقا دهید.

مقالات مرتبط

انواع مختلف وبینار چیست؟

در اینجا تنها چند روش را می‌گوئیم که می‌توانید از قدرت وبینارها استفاده کنید:

وبینارها برای بازاریابی، تولید سرنخ و مشارکت

وقتی نوبت به تولید سرنخ می‌رسد، کارهای زیادی باید در وبینار انجام دهید:

  • ایجاد مقاله‌های صنعتی عمیق،
  • انتشار مطالعات موردی برای تبلیغ محصول خود و
  • طراحی کتاب‌های الکترونیکی و ارائه آنها به عنوان جذب مخاطب بالقوه.

اما، بیشترین سود برای بازاریابی شما می‌تواند از میزبانی وبینارها به دلیل تولید سرنخ های با کیفیت بالا باشد و به تولید آنها کمک می‌کند.

شرکت‌هایی زیادی از وبینارها استفاده کرده‌اند تا تولید سرنخ خود را افزایش دهند و به نوبه خود، درآمد را افزایش دهند. اگر وبینارها برای آنها مفید بود، می‌توانند برای شما نیز مفید باشد.

وبینار مشترک چیست؟

برخی شرکت‌ها موضوعات مختلفی را در وبینارهای خود پوشش می‌دهند. نه تنها این، وبینارهای مشترک راه مناسبی برای همکاری با سایر شرکت ها و کارشناسان موضوع در صنعت شما هستند.

برگزاری وبینارهای مشترک به شما در مسائل زیر کمک می‌کند:

  • شراکت با سایر شرکت‌ها به شما امکان دسترسی به مخاطبان آنها را می‌دهد. آنها حتی می‌توانند مشتریان بالقوه ای باشند که در غیر این صورت از شما غافل می‌شوند.
  • همکاری با شرکت‌های دیگر به محتوای شما اعتبار و اقتدار می‌بخشد و شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی می‌کند.

نکته: اگر در وبینارهای خود ارزش زیادی برای مخاطبان خود ارائه دهید، به احتمال زیاد حتی نیازی به تبلیغ محصول خود نخواهید داشت. به مخاطبان خود در مشکلاتشان کمک کنید، و آنها نه تنها یک مشتری، بلکه یک طرفدار پرخاشگر نیز خواهند شد.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

وبینار آموزشی

وبینارها در چند سال اخیر به عنوان یک ابزار یادگیری قدرتمند نه تنها در بین بازاریابان بلکه برای مدارس و دانشگاه ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

برای مربیان، وبینارها بهترین راه برای دستیابی به دانش آموزان و جلب مشارکت آنهاست. بدون نیاز به کلاس درس برای دانش آموزان، آنها می‌توانند از خانه خود یاد بگیرند.

با توجه به همه‌گیری، مدارس و دانشگاه‌ها به آموزش از راه دور روی آورده‌اند. بنابراین وبینارها به عنوان یک ابزار یادگیری محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

نکته: می خواهید وبینار خود را جذاب تر کنید؟ از مدرسان خارجی و کارشناسان موضوع دعوت کنید تا در وبینار با شما همکاری کنند.

وبینارها برای نمایش محصولات

شرکت‌ها شروع به اتخاذ وبینارها برای نمایش محصولات برای فروش استراتژیک محصولات خود و ایجاد رابطه عمیق‌تر با مشتریان کرده‌اند.

اما زمان ایده آل برای شروع استفاده از وبینارها برای نمایش محصولات چه زمانی است؟ پاسخ: حالا!

خریداران امروزی از نظر دیجیتالی آگاه هستند و محصولات رقیب را برای گرفتن بهترین تصمیم برای خرید مقایسه می‌کنند. ارسال یک پیشنهاد تجاری و امید به جذب دیگر به کار نمی‌آید.

وبینار نمایشی محصول فرصتی برای شماست تا مطالعات موردی واقعی مشتریان فعلی خود، نحوه استفاده موفقیت آمیز از محصول و اینکه مشتریان احتمالی شما چگونه می‌توانند به نتایج مشابهی دست یابند را به نمایش بگذارید.

OroCommerce، یک پلتفرم تجارت الکترونیک B2B با وبینارهای نمایشی محصول، بسیار خوب کار می‌کند. هر بار که آنها یک به‌روزرسانی محصول اصلی را منتشر می‌کنند، وبینار نمایش محصول برگزار می‌کنند که مزایای هر ویژگی جدید را بررسی می‌کند.

هنگام ارائه یک وبینار زنده که نقاط درد مخاطبان شما را هدف قرار می‌دهد، محصول خود را به صورت استراتژیک با ارائه خود و نحوه کمک به شرکت کنندگان در حل مشکلات خود مرتبط کنید.

نکته: وبینارهای نمایش محصول به شما کمک می‌کند تا بازخوردهای مهم مشتری را جمع آوری کنید. اگر یک استارتاپ هستید، شروع به برگزاری وبینارهای منظم برای جمع آوری بازخوردهای حیاتی برای بهتر کردن محصول خود کنید.

وبینارها برای آموزش کارکنان

ابزارهای وبینار می‌توانند به عنوان نرم افزار جلسات و ابزارهای آموزشی برای آموزش کارمندان جدید و فعلی شوند.

این ویژگی در صورتی مفید است که با یک تیم از راه دور ارتباط برقرار کنید. یا حتی تیمی که برای نشستن در یک اتاق با هم خیلی بزرگ است.

می‌توانید با گنجاندن وبینارها در بخش داخلی خود شروع کنید یا یک جهت‌گیری وبینار برگزار کنید که در آن انتظارات، چشم‌انداز، مأموریت شرکت خود را بیان کنید و به سؤالاتی که ممکن است کارکنان جدیدتان داشته باشند، بپردازید.

وبینار می‌توانند برای نشان دادن فرهنگ شرکت شما و اهمیت آن برای نیروهای جدید شما مورد استفاده قرار گیرند.

وبینارها ابزاری عالی برای آموزش کارکنان شما در مورد موضوعات مهم مانند بهره‌وری، تنوع در محل کار، ایمنی، مشارکت کارکنان و غیره هستند.

وبینارها برای ورود و حفظ کاربر

اگر مانند ما یک شرکت نرم‌افزار به‌عنوان خدمات (SaaS) هستید، می‌دانید که حضور و حفظ مشتری برای کسب و کار شما چقدر مهم است.

ممکن است شما از قبل در محصول خود جریان‌های داخلی داشته باشید، اما هرگز ایده بدی نیست که با دعوت از آنها به یک وبینار داخلی کاربر به مشتریان جدید خود توضیح دهید که محصول شما چگونه کار می‌کند.

با وبینار حضور کاربر خود، مطمئن شوید که مهمترین جنبه های محصولات خود را پوشش داده‌اید، منحنی یادگیری را تا حد امکان پایین نگه دارید و از کاربران دعوت کنید در حین ارائه سوالات خود را بپرسند.

نکته: جذب مشتریان جدید 5 برابر گران تر از حفظ مشتریان موجود است. از ابزارهایی مانند ایمیل‌های مارکتینگ، پاپ آپ، وبینارها و غیره استفاده کنید تا مشتریان جدید خود را حفظ کنید و آن‌ها در اطراف شما باقی بمانند، برنامه‌های پولی شما را ارتقا دهند و اخباری را در مورد شما منتشر کنند.

انواع پلتفرم‌های برگزاری وبینار

ابزارهای وبینار رایگان، پولی و تبلیغاتی زیادی در بازار موجود است. و اکثر این ابزارهای میزبانی وبینار دارای ویژگی‌های مشابهی هستند.

انتخاب یک ابزار وبینار که برای شما مناسب باشد به اهداف کسب و کار، بودجه و همچنین ارزشی که در ابزار وبینار دارید بستگی دارد.

در اینجا چند ابزار وبینار وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

meeting Adobe Connect (پولی)

این پلتفرم برای سازمان های کوچکتر در نظر گرفته شده است که به دنبال برگزاری جلسات آنلاین کوچک هستند. شما می‌توانید تعداد نامحدودی اتاق جلسه داشته باشید، اما هر میزبان جلسه مجوز اجرای یک جلسه در یک زمان را دارد. اتاق‌های جلسه حداکثر 25 شرکت کننده را در خود جای می‌دهند.

50 دلار در ماه برای هر مجوز میزبان جلسه یا 450 دلار در سال

adobe connect

webinars Adobe Connect (پولی)

از نظر عملکردی مانند جلسات، وبینارها ظرفیت صندلی بیشتری دارند. می‌توانید مجوزهای Named Host را برای ظرفیت‌های صندلی زیر خریداری کنید. هیچ سفارشی سازی یا نام تجاری قابل دسترسی نیست. شامل دسترسی به ماژول رویداد برای حساب‌های میزبان نام‌گذاری شده است.

Zoom (فریمیوم)

شناخته شده ترین ابزار جلسه آنلاین نیز به عنوان ابزار وبینار عمل می‌کند. با یک طرح رایگان شروع می‌شود و طرح‌های تجاری پولی را با ویژگی های قوی‌تر ارائه می‌دهد.

zoom

WebinarJam (پولی)

از 499 دلار در سال شروع می‌شود و شامل ویژگی هایی مانند چت زنده و ضبط خودکار است.

WebinarNinja (پولی)

از 39 دلار در ماه برای حداکثر 100 شرکت کننده شروع می‌شود. همچنین دارای یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان است تا بتوانید آنها را با یک تست جلو ببرید.

ON24 (آزمایش رایگان)

همراه با شرکت‌کنندگان قدرتمند، گزارش‌دهی و ویژگی‌های بازاریابی. با بسیاری از ابزارهای دیگر ادغام می‌شود، اما هر ادغام قیمت دارد.

Zoho (پولی)

از 15 دلار برای 25 شرکت کننده شروع می‌شود. شما همچنین می‌توانید تا 250 شرکت کننده را فقط با 63 دلار در ماه میزبانی کنید.

چگونه می‌توانم وبینار برگزار کنم؟

وبینار خود را در پنج مرحله ایجاد کنید:

هنگامی که ابزار میزبانی وبینار مناسب خود را انتخاب کردید، اکنون باید به سراغ ایجاد اولین وبینار خود بروید!

ایجاد اولین وبینار شما می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما ما مراحل دقیقی را که باید دنبال کنید تا اولین وبینار خود را به موفقیت برگزار کنید، بیان می‌کنیم.

1. شناسایی هدف وبینار

وبینارها کاربردهای زیادی دارند و با گسترش، وبینارها نیز به شما در دستیابی به اهداف مختلف کمک می کنند.

با این سوال از خود شروع کنید: “هدف من از این وبینار چیست؟” آیا اهداف زیر است:

  • سرنخ های بیشتری برای تیم فروش خود ایجاد می‌کنید؟
  • آیا دانش آموزان خود را برای مطالعه از خانه آموزش می‌دهید؟
  • فروش یک ایده یا مفهوم به مشتریان بالقوه؟

هنگامی که هدف وبینار خود را مشخص کردید، به این فکر کنید که شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) شما برای تعیین موفقیت وبینار شما چه خواهد بود.

پس از تعیین اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد، مطمئن شوید که همه کارها مانند ایجاد محتوای وبینار ، تبلیغ آن و غیره با این هدف مرتبط است.

اگر هدف وبینار شما آموزش انگیزه 101 به مشتریان بالقوه است، بهترین گزینه ارائه صرفا آموزشی و بدون فروش است.

نکته: مهمتر از همه، مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید. نقاط درد آنها چیست؟ آنها به چه نوع محتوایی اهمیت می‌دهند؟ اگر وبینار خود را متناسب با نیازها و نکات دردناک مخاطبان خود تنظیم کنید، موفقیت حتمی است.

2. در سایر وبینارها شرکت کنید

بهترین راه برای برنامه ریزی، ایجاد و میزبانی موفقیت آمیز یک وبینار این است که از رقبا استفاده کنید.

به صنعت خود نگاه کنید و شروع به تحقیق از شرکت هایی کنید که با موفقیت از وبینارها برای آموزش یا فروش به مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

چه کاری می‌توانید متفاوت انجام دهید یا بهتر انجام دهید؟ آیا می‌توانید بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؟ یا می‌توانید سوالات بهتری بپرسید؟ آیا می‌توانید محتوای وبینار خود را بهبود ببخشید؟

کنجکاو باشید و هر زمان که می توانید یادداشت برداری کنید.

هنگامی که در چند وبینار شرکت کردید، درک کلی از اینکه کدام وبینارها موفق هستند و کدام وبینارها نه، خواهید داشت. تنها چیزی که باقی می ماند تقلید از وبینارهایی است که موفقیت بزرگی داشتند.

3. محتوای خود را برنامه ریزی و ترسیم کنید

در این مرحله، شما شروع به جمع آوری طرح وبینار خود می‌کنید و مقدمات را ایجاد می‌کنید. شرکت کنندگان خود را دعوت کنید، تدارکات رویداد خود را برنامه ریزی کنید و در مورد استراتژی تبلیغات وبینار تصمیم بگیرید.

ایجاد یک طرح کلی برای محتوای وبینار خود آسان است اگر از قبل هدفی در ذهن دارید.

به عنوان مثال، اگر هدف آموزش کاربران جدید در مورد نحوه ایجاد یک اینفوگرافیک است، در اینجا یک طرح کلی ممکن است شبیه به آن باشد:

معرفی

  • اینفوگرافیک چیست؟
  • از موارد برای اینفوگرافیک استفاده کنید
  • چگونه یک اینفوگرافیک بسازیم؟
  • نحوه استفاده شرکت ها از اینفوگرافیک

یک طرح وبینار می‌تواند به شما کمک کند تا روی موضوعاتی که مخاطبان به آنها اهمیت می‌دهند (براساس تحقیقات) متمرکز بمانید و از ردیابی جانبی شما جلوگیری کند.

در نهایت با یک ارائه وبینار مانند این روبرو خواهید شد:

راهنمای وبینار برای ایجاد قالب ارائه اینفوگرافیک چیست؟

نکته: مانند هر ارائه دیگری، باید برای وبینار خود تمرین کنید. اگر به افراد زیادی ارائه می دهید که بسیاری از آنها می‌توانند مشتریان بالقوه باشند، تعداد تمرینات مهم تر است. همانطور که می‌دانید برداشت اول همه چیز است.

4. اسلایدهای ارائه وبینار خود را طراحی کنید

هنگامی که محتویات وبینار خود را شناسایی کردید، زمان آن است که شروع به طراحی ارائه واقعی وبینار کنید!

بنابراین یک الگوی ارائه را که دوست دارید انتخاب کنید. شروع به ویرایش عناصر مختلف مانند فونت ها، هدرها و همچنین طرح ارائه کنید.

و تمام – هنگامی که یک ارائه جذاب تهیه کردید، یادداشت های سخنرانی خود را آماده کردید، و پلتفرم وبینار خود را آزمایش کنید. حالا رسما آماده ارائه وبینار خود به مخاطبان زنده هستید!

نکته: فراموش نکنید که پس از وبینار بازخورد مخاطبان خود را جمع آوری کنید! ابزاری مانند Paperform می‌تواند به شما در نظرسنجی از شرکت کنندگان و بهبود وبینارهای آینده خود کمک کند.

5. بازاریابی (یا تبلیغ) وبینار خود

شما مهمترین کارها را از قبل بارگذاری کرده اید: برنامه ریزی وبینار ، راه اندازی ابزار وبینار، تعیین هدف، تحقیق رقبا و غیره.

اما تا زمانی که رویداد مجازی خود را تبلیغ نکنید، هیچ کس نمی‌داند که چقدر برای آنها ارزشمند خواهد بود. بنابراین آخرین قطعه پازل بازاریابی وبینار است.

بازاریابی وبینار پیچیده نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوسترهای رویداد، تصاویر شبکه‌های اجتماعی و همچنین جدول زمانی رویداد را ایجاد کنید تا شرکت کنندگان را در مورد دستور کار رویداد مطلع کنید.

اگر کسب‌وکاری هستید که در بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌کنید و یک لیست ایمیل خوب دارید، از آن استفاده کنید.

ما همه وبینارهای خود را از طریق خبرنامه ایمیل خود برای مشتریان خود تبلیغ می کنیم و به شما توصیه می کنم همین کار را انجام دهید.

تبلیغ وبینارهای خود در شبکه های مختلف رسانه‌های اجتماعی کم هزینه‌ترین تبلیغی است که باید انجام دهید.

نتیجه گیری

اکنون اصول اولیه وبینار، نحوه ایجاد وبینار و نرم افزار کنفرانس وبینار که برای میزبانی وبینار نیاز دارید را می‌دانید.

اگر آماده شروع به ایجاد وبینارهایی هستید که مخاطبان شما را بدون توجه به صنعت یا حرفه خود آموزش می‌دهند و مجذوب خود می‌کنند، مطمئن شوید که بهترین شیوه‌های میزبانی وبینار زیر را در نظر داشته باشید:

ابزار مناسب وبینار را انتخاب کنید. این به بودجه، اهداف و همچنین ویژگی‌هایی که در نرم‌افزار میزبانی وبینار می‌خواهید بستگی دارد.

هدف خود را مشخص کنید. با وبینار خود به دنبال چه چیزی هستید؟ مخاطب شما به چه محتوایی اهمیت می‌دهد؟ نقاط درد آنها چیست؟ شفافیت در مورد اهداف شما بیش از هر چیز دیگری حیاتی است.

رقبای خود را زیر سوال ببرید. شرکت های شما چگونه از وبینارها استفاده می‌کنند؟ یادداشت برداری کنید و به این فکر کنید که چه کارهایی می‌توانید متفاوت یا بهتر با وبینارهای خود انجام دهید.

وبینار خود را تبلیغ کنید شما روزها، هفته ها (یا حتی ماه ها) برای ایجاد یک وبینار عالی کار کرده‌اید. بگذارید دنیا از آن مطلع شود!

آیا از این راهنمای ما در مورد وبینارها لذت بردید؟ نکته مورد علاقه شما چه بود؟ شما با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟ آنها را در نظرات زیر قرار دهید، و بیایید در مورد آن صحبت کنیم!

5/5 - (105 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟