برنامه ریزی شبکه های اجتماعی: چگونه برای یک فصل خود برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی

برای محتوای شبکه های اجتماعی خود به کمک نیاز دارید؟ در این مقاله، یک مدل برنامه ریزی شبکه های اجتماعی در Google Sheets، به همراه چند نکته مفید را توضیح می دهیم.

به نظر می‌رسد برنامه ریزی محتوای شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار منطقه‌ای چالش برانگیز است.

چیزهای زیادی در برنامه ریزی شبکه های اجتماعی وجود دارد، از تحقیق در مورد موضوعات گرفته تا تولید تصاویر، کاتالوگ گسترده ای از پلتفرم ها برای پست گذاشتن همه چیز شامل را می شود.

ابزارهای زیادی برای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite و Loomly وجود دارند که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را آسان‌تر کنند. اما گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک Google Sheet خوب است.

در این راهنما، یک الگو و مدل برنامه ریزی شبکه‌های اجتماعی ساده و کاربردی در Google Sheets ایجاد خواهیم کرد. همچنین نکاتی در مورد نحوه برنامه ریزی محتوای شبکه‌های اجتماعی فصلی به آن اضافه می کنیم.

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی چیست؟

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی، ابزار، سیستم یا فرآیندی است که سازمان ها یا افراد می توانند از آن برای برنامه ریزی، زمان بندی، انتشار و مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی خود استفاده کنند.

با این الگو، برنامه ریزی محتوا و مدیریت پست ها را در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام آسان تر می شود.

بسیاری از نرم افزارهای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی و همچنین الگوهای ساده تر، جداول، چک لیست ها و موارد مشابه را شامل می شوند. و بسیاری از این ابزارها شامل ویژگی هایی مانند برنامه ریزی پس از زمان، ردیابی و تجزیه و تحلیل، مدیریت چند پلتفرمی و غیره می باشند.

چرا از برنامه ریزی شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

برنامه ریزی از قبل یکی از بهترین راه ها برای ایجاد حضور ثابت در شبکه های اجتماعی، پیگیری نتایج و بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی در طول زمان است.

در اینجا فقط چند مورد از مزایای استفاده از برنامه ریزی شبکه های اجتماعی آورده شده است:

بهبود بهره وری

استفاده از برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که محتوا را از قبل برنامه ریزی و منتشر و زمان تان را برای کارهای دیگر آزاد کنید.

این مدل می تواند بهره وری کلی شما را با دادن زمان بیشتر برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار یا زندگی شخصی خود افزایش دهد.

علاوه بر این، توانایی مدیریت چندین حساب کاربری شبکه های اجتماعی از یک مکان مرکزی می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند و تلاش لازم برای حفظ حضور شما در پلتفرم‌های مختلف را کاهش دهد.

مطالب به طور مداوم منتشر می شود

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی پست ها از قبل، مطالب را به طور مداوم منتشر کنید.

این کار کمک می کند تا حضور شما در شبکه های اجتماعی فعال باقی می ماند، حتی زمانی که مشغول یا در دسترس نیستید.

ارسال مداوم می تواند به حفظ تعامل با فالوورهای شما و بهبود دیده شدن محتوای شما کمک کند.

سازماندهی شده نگه دارید

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند با برنامه و پیگیری تقویم محتوای خود سازماندهی کنید.

این کار به شما امکان می دهد آنچه را که منتشر کرده اید، زمانی که آن را منتشر کرده اید و آنچه در آینده در راه دارید پیگیری کنید.

امکان مشاهده تقویم محتوا در یک مکان مرکزی می‌تواند به شما کمک کند تا از حضور خود شبکه‌های اجتماعی مطلع باشید و از دست دادن فرصت‌ها برای تعامل با مخاطبان خود جلوگیری کنید.

استراتژی خود را توسعه دهید

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد موفقیت محتوای خود را ردیابی کنید. این اطلاعات می‌تواند برای اطلاع‌رسانی استراتژی محتوای آینده مورد استفاده قرار گیرد و تشخیص اینکه چه چیزی در هر پلتفرم کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست را آسان‌تر می‌کند.

توانایی دیدن تأثیر محتوای شما می تواند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده و بهبود اثربخشی حضور در شبکه های اجتماعی کمک کند.

با تیم خود همکاری کنید

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی می تواند به تسهیل همکاری بین اعضای تیم کمک کند.

به عنوان مثال، با اجازه دادن به چندین نفر برای دسترسی به سند شما، سهیم شدن مسئولیت برای حفظ حضور ثابت در شبکه های اجتماعی آسان تر است.

این کار می تواند به جایی برسد که محتوا به طور منظم منتشر شود و خطر از دست دادن فرصت های تعامل با مخاطبان را کاهش دهد.


قالب برنامه ریزی شبکه‌های اجتماعی رایگان در  Google Sheets


برنامه ریزی محتوای شبکه های اجتماعی شما نباید پیچیده باشد

با مدل برنامه ریزی شبکه‌های اجتماعیما در  Google Sheets، راه آسان‌تری برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و زمان‌بندی محتوای شبکه‌های اجتماعی خود خواهید یافت.

چه یک فرد باشید یا یک کسب و کار کوچک، این الگو برای کمک به شما در انتشار مداوم محتوا، سازماندهی و تصمیم گیری بهتر در مورد استراتژی شبکه های اجتماعی خود طراحی شده است.

سایر مزایای الگوی برنامه ریزی شبکه های اجتماعی:

  • تقویم محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید، ببینید چه چیزی منتشر کرده اید و بدانید در آینده چه اتفاقی می افتد.
  • پست ها را برای چندین حساب شبکه اجتماعی از یک تقویم برنامه ریزی کنید.
  • پیشرفت محتوای خود را دنبال کنید و از اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی آینده خود استفاده کنید.
  • با اشتراک گذاری دسترسی با تیم خود، با دیگران همکاری کنید.

توجه: برای ویرایش الگوی خود روی «فایل» > «کپی » کلیک کنید. شما نیازی به درخواست دسترسی ویرایش ندارید.

سپس، به نسخه خود یک نام ، مانند «[Business name] – Social Media Plan Q1-Q4 2023» بدهید و آن را در Google Drive ذخیره کنید.

چگونه محتوای شبکه های اجتماعی خود را برای سال 2023 برنامه ریزی کنیم؟

با الگوی برنامه ریزی شبکه اجتماعی، محتوای سه ماهه شبکه های اجتماعی خود را در عرض چند دقیقه –برنامه ریزی کنید.

مرحله 1: یک کپی از ” الگوی برنامه ریزی شبکه های اجتماعی ” ایجاد کنید

پس از دسترسی به الگو، روی “File” و سپس “Make a Copy” کلیک کنید. تا آن را ویرایش کنید.

مرحله 2: سه ماهه یا ماه جاری خود را مشخص کنید

بسته به زمانی که این مقاله را می خوانید، باید برنامه سه ماهه و/یا ماهیانه را، مشخص کنید.

پایین الگو شامل برگه‌هایی است که از «Q1: January» تا (Q4: December) 2023 را شامل می‌شود.

برگه‌ی ماهی را که می خواهید برنامه ریزی در آن شروع کنید باز کنید.

برای سادگی، ما با “Q1: ژانویه” شروع کردیم و شروع به پر کردن دو مبحث اول کردیم.

همچنین در ستون های سمت چپ مشاهده خواهید کرد که برای هر ماه یک تقویم وجود دارد.

این ها به سادگی مرجعی برای روزهای ماه/هفته، بر اساس تقویم 2023 است.

البته می توانید این را برای سال های 2024، 2025 و غیره به روز کنید.

مرحله 3: پلتفرم های شبکه های اجتماعی خود را انتخاب کنید (“فرمت”)

ستون K شامل فهرستی از پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی است که ممکن است محتوای خود را در آنها منتشر کنید.

می‌توانید از این فهرست گزینه‌ها (بلاگ، اینستاگرام، لینکدین، فیس‌بوک، توییتر، تیک تاک یا موارد دیگر) را انتخاب کنید یا می‌توانید با کلیک بر روی «دکمه ویرایش» یعنی نماد مداد، گزینه‌های خود را اضافه کنید.

این منوی کشویی به شما امکان می دهد به راحتی تشخیص دهید که در کدام پلتفرم قصد انتشار دارید.

مرحله 4: موضوعات خود را برنامه ریزی کنید

اکنون، زمان آن است که ایده های موضوع خود را پر کنید!

راه‌های زیادی برای فکر کردن به موضوعات مرتبط با شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که در راهنمای نحوه ایجاد یک برنامه محتوای شبکه‌های اجتماعی به آنها پرداختیم.

با این حال، فرآیند نباید در همین جا متوقف شود. در اینجا چند راه برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی وجود دارد:

انجام تحقیقات رقبا: به آنچه رقبای شما در شبکه های اجتماعی انجام می دهند نگاه کنید و از آن به عنوان الهام بخش برای پست های شبکه های اجتماعی آینده خود استفاده کنید.

به ترندهای صنعت نگاه کنید: روی روندها و اخبار صنعت به روز باشید و از این اطلاعات برای ایجاد پست های مرتبط و به موقع برای مخاطبان خود استفاده کنید.

از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید: دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و از آن محتوا به عنوان الهام بخش برای پست های خود استفاده کنند.

به هشتگ ها نگاه کنید: برای افزایش دیده شدن پست های خود و دستیابی به مخاطبان بیشتر، تحقیق کنید و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. این همچنین می تواند راهی برای یافتن ایده های محتوا باشد.

تبلیغات منظم را برنامه ریزی کنید: برای افزایش تعامل و افزایش فروش، تبلیغات و تخفیف های خود را به اشتراک بگذارید.

هنگامی که ایده هایی را در نظر گرفتید، می توانید برنامه ریزی شبکه های اجتماعی خود را تکمیل کنید.

فقط ستون های J تا O را با «عنوان/موضوع»، «توضیحات» و موارد مشابه پر کنید.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

مرحله 5: ستون های مورد نیاز خود را پر کنید

ویرایش قالب را با افزودن محتوای خود، مانند حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، انواع پست‌ها و موضوعات محتوا، شروع کنید.

همچنین می توانید طراحی و قالب را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

“تصویری” را که قصد دارید به پست های شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید، مشخص کنید. می توانید این کار را با افزودن لینک به یک پوشه Google Drive یا Digital Asset Manager (DAM) انجام دهید.

مرحله 6: تاریخ سررسید قرار دهید

در مرحله بعد، با اضافه کردن تاریخ، زمان و پلت فرم هر پست، از این الگو برای برنامه‌ریزی پست‌های خود از قبل استفاده کنید.

سپس، ستون «وضعیت» را به‌روزرسانی کنید.

حتی می‌توانید با اضافه کردن معیارهایی مانند لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری، از این الگو برای پیگیری موفقیت محتوای خود استفاده کنید.

مرحله 7: اضافه کردن محتوا و یادداشت های انتشار

اگر با یک تیم کار می کنید، الگو را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه دهید تا قالب را ویرایش کنند.

این کار به شما این امکان را می دهد که برای حفظ حضور ثابت در شبکه های اجتماعی با یکدیگر همکاری و کار کنید.

ستون “یادداشت ها” برای هر یادداشت متفرقه ای است که در مورد محتوای آینده، پیش نویس ها، سررسیدها و غیره دارید.

مرحله 8: برنامه ریزی و تکرار کنید

برنامه ریزی محتوای شبکه های اجتماعی مزایای زیادی را ارائه می دهد که می تواند حضور شما در شبکه های اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد.

با صرف زمان برای برنامه ریزی محتوای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم پست های مرتبطی را منتشر می کنید که مخاطبان را درگیر می کند و نتایج خوبی را به دنبال دارد.

با داشتن یک برنامه محتوای واضح، می توانید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با استراتژی بازاریابی کلی شما همسو باشد تمرکز کنید و از خطرات پست های تکانشی و برنامه ریزی نشده جلوگیری کنید.

توصیه می‌کنم از برنامه‌ریز شبکه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی حداقل یک چهارم محتوا استفاده کنید.

نکته پایانی

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی ابزار قدرتمندی در برنامه ریزی، زمان بندی و مدیریت محتوای اجتماعی شماست.

اجازه ندهید «بلاک ایده» فرصت بهترین ها را از شما بگیرد. برنامه ریزی محتوای Q1-Q4 خود را از هم اکنون شروع کنید!

استفاده از برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که در تولید محتوا در مورد صنعت یا بازار خود فعال باشید، نه اینکه صرفاً واکنشی نشان دهید.

این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و حضور قدرتمندی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

بعلاوه، زمانی که محتوای خود را از قبل برنامه ریزی می کنید، می توانید منابع و بودجه را به طور موثرتری تخصیص دهید. و اطمینان حاصل کنید که از زمان و منابع خود به کارآمدترین شکل ممکن استفاده می کنید.

امتیاز شما post

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟