استراتژی اینستاگرام با محتوای ارگانیک

استراتژی اینستاگرام

آیا باید اینستاگرام مارکتینگ خود را به روز کنیم؟ در این مقاله با انواع جدید محتوای و استراتژی اینستاگرام آشنا خواهید شد.

۳ ترفند برای تغییر استراتژی محتوای اینستاگرام

برای طراحی یک استراتژی محتوای موفق اینستاگرام، باید بدانید که الگوریتم جدید اینستاگرام چگونه کار می کند؟ و هدف این پلتفرم رسیدن به چه چیزی است؟

برای ایجاد ارزش برای ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم، اینستاگرام قصد دارد در سال ۲۰۲۳ روی سه اصل تمرکز کند:

خلاقیت:

هدف اینستاگرام الهام بخشیدن به کاربران اینستاگرام برای ابراز خود و اصیل بودن استاین شان احتمالا براساس تغییر بزرگ تر کمپانی متا، به سمت اولویت بندی محتوای اصلی (به جای هدف گذاری مجدد) است و اشاره دوباره به تمرکز سابق اینستاگرام روی فیلترهای عکس احتمالا به معنای ادامه تلاش برای استفاده از ابزارهای بومی این پلتفرم است.

کشف:

اینستاگرام تلاش می کند به کاربران کمک کند محتوا و خالقانی را پیدا کنند که الهام بخش آن ها باشند و آن ها را به پلتفرم بازگردانند.

اتصال:

اینستاگرام قصد دارد به افراد در مکالمات و ایجاد ارتباطات عمیق تر کمک کند.

چگونه استراتژی محتوای اینستاگرام خود را برای سال ۲۰۲۳ به روزرسانی کنیم؟

زمانی که دیدگاه های حساب کاربری خود را مرور می کنید، سه رکن بالا را در ذهن داشته باشید و استراتژی محتوای به روز شده را ترسیم کنید.

برای بهبود دسترسی، محتوای اصلی ایجاد کنید که فرصت های کشف را به حداکثر می رساند. پیشنهادهای زیر را آزمایش کنید.

پست های مشارکتی

در بسیاری از موارد، تنها دنبال کنندگان شما محتوای حساب کاربری تان را در فیدهای خود مشاهده خواهند کرد.

با ابزار هم کاری اینستاگرام می توانید با یک کسب وکار یا سازنده دیگر برای تولید محتوا هم کاری کنید وقتی شریک تولید محتوای خود را از طریق ابزار هم کاری دعوت می کنید، پست به صورت خودکار در هر دو حساب کاربری نمایش داده می شود.

به یاد داشته باشید که محتوایی که از این ابزار استفاده می کند باید یک هم کاری واقعی باشد.

هشتگ های مرتبط

اضافه کردن هشتگ های ویروسی به محتوای شما آنچنان دسترسی شما را افزایش نخواهد داد، با این حال، اضافه کردن هشتگ های مرتبط به محتوا به شما کمک می کند تا فرصت های نمایش محتوای خود را در فیدهای مختلف به حداکثر برسانید.

هنگامی که شما هشتگ های مرتبط را به محتوا اضافه می کنید، می تواند در آن فیدهای هشتگ و در آن صفحات هشتگ ظاهر شود. هر کسی که به دنبال این هشتگ ها است، ممکن است محتوای شما را در فیدهای خود مشاهده کند.

اگر محتوای شما جذاب است، ممکن است در تب هشتگ ( Top-performing) نیز ظاهر شود.

برای بهترین نتیجه، از استفاده از هشتگ های بیش از حد محبوب که در حال حاضر محتوای رقیب زیادی دارند، اجتناب کنید.

متن قابل جستجو

یکی دیگر از راه هایی که به استراتژی اینستاگرام کمک می کند تا محتوای شما را به مخاطبان هدف ایده آل شما برساند، اضافه کردن متن تا حد امکان است. اگر در حال حاضر این کار را انجام نمی دهید، از کلمات کلیدی مرتبط در پست ها و کامنت ها استفاده کنید. وقتی کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را اضافه می کنید، به اینستاگرام می گویید که محتوا در مورد چه چیزی است و شانس ظاهر شدن آن در یک جستجوی اینستاگرام مرتبط را افزایش می دهید.

اما فقط در کپشن ها متوقف نشوید. می توانید قابلیت جستجو را بهبود بخشید و با اضافه کردن متن های on-screen و کپشن های reels دسترسی تان را افزایش دهید.

سپس محتوای اصلی و جذابی ایجاد کنید که اینستاگرام احتمالا به افرادی که هنوز حساب شما را دنبال نمی کنند توصیه می کند.

محتوای پیشنهادی

اگرچه اینستاگرام میزان محتوای توصیه شده ای که در فید ظاهر می شود را کاهش داده است، اما تولید محتوایی که توصیه می شود هنوز هم راه مناسبی برای افزایش دسترسی است.
برای اطمینان از اینکه اینستاگرام می تواند محتوای شما را پیشنهاد کند، وضعیت حساب کاربری خود را بررسی و تایید کنید که واجد شرایط این فرصت است.

سپس محتوای اصلی و جذابی بسازید که اینستاگرام احتمالا به افرادی که هنوز حساب کاربری شما را دنبال نمی کنند، توصیه می کند.


با بررسی دیدگاه های حساب کاربری خود شروع کنید تا پست هایی را پیدا کنید که بیشتر از دنبال کنندگان غیر فالوور شده اند. سپس مشخص کنید که چه چیزی این پست ها را به طور خاص قابل توصیه کرده است و این عناصر را در پست های آینده بگنجانید.

۴ نوع محتوای اینستاگرام برای افزایش تعامل

این الگوریتم از تعامل به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کند، که به این معنی است که هر چه افراد بیشتری با محتوای شما تعامل داشته باشند، افراد بیشتری آن را در فیدهای خود خواهند دید.

پست کاروسل

در اوایل سال ۲۰۲۲، اینستاگرام به شدت به محتوای ویدیویی کوتاه تکیه کرد. این به این معنی بود که کسب و کارها باید ریلز را در اولویت قرار می دادند.

رسانه های رسمی اینستاگرام از آن زمان تایید کرده اند که این پلتفرم در سال ۲۰۲۳ به اولویت بندی تعادل بین این دو نوع محتوا ادامه خواهد داد و این یعنی پست های تصویری تا زمانی که اصول بالا را رعایت کنند، می توانند به شما در رسیدن به اهداف کمک کنند.

پست های کاروسل به طور منحصر به فردی برای به حداکثر رساندن تعامل طراحی شده اند، زیرا هر آیتم در کاروسل می تواند در فید نمایش داده شود، در اصل چندین فرصت برای مخاطبان شما ایجاد می کند تا واکنش نشان دهند یا نظر بدهند.

به عنوان مثال، اولین مورد در پست کاروسل صفحه اصلی در زیر از یک نماد فلش استفاده می کند تا دنبال کنندگان را ترغیب کند تا بیشتر ببینند.

ترندها و ریمیکس های ریلز

فقط به این دلیل که اینستاگرام پست های عکس را در فید قرار می دهد، به این معنی نیست که شما باید از ایجاد ریلز دست بردارید.

برای به دست آوردن تعامل بیشتر از ریلز، به عناصری مانند قلاب ها و انتقال ها توجه کنیدزمانی که ریلز را با قلاب های بزرگ شروع می کنید و انتقال های چشم نوازی به آن اضافه می کنید، می توانید شانس اینکه مخاطبان شما به اندازه کافی درگیر شوند را افزایش دهید.

مطمئن نیستید که چه چیزی را برای موضوع ریلز خود انتخاب کنید؟ ریلز مکان خوبی برای شروع است. حساب رسمی ریلز را برای ریلزهای مکرر بررسی کنید یا در فید ریلز خود بگردید تا صدای ریلز را ببینید. سپس با ایجاد برداشت خودتان از یک ترند به مکالمه بپیوندید.

همچنین می توانید با استفاده از ابزار ریمیکس اینستاگرام مستقیما به محتوای در حال پخش واکنش نشان دهید.

محتوای کاربرمحور

مهم نیست که محتوای تیم شما چقدر جذاب باشد، به یاد داشته باشید که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می تواند حتی از محتوای دارای بالاترین کیفیت نیز بهتر عمل کند.

اگر قصد ارسال مجدد UGC به فید اینستاگرام خود را دارید، همیشه ابتدا از سازنده اصلی اجازه بگیرید و سپس با استفاده از ابزار اشتراک گذاری اپلیکیشن اینستاگرام، محتوا را در استوری به اشتراک بگذارید و سپس با پین کردن UGC در یک هایلایت استوری، آن را به پروفایل اینستاگرام خود منتقل کنید.

داستان های تعاملی اینستاگرام

اینستاگرام به احتمال زیاد استوری های اکانت شما را به دنبال کنندگانی که مرتبا با محتوای فید شما درگیر می شوند نشان می دهد.

داستان ها برای ایجاد ارتباط عمیق تر با دنبال کنندگان و راهنمایی بیشتر آن ها از طریق قیف بازاریابی شما ایده آل هستند. از آن ها برای جذب بیشتر دنبال کنندگان در کسب وکار خود استفاده کنید، سوال بپرسید، و بازخورد درخواست کنید.

برای مثال می توانید از دنبال کنندگان بخواهید که با افکار خود پاسخ دهند، آن ها را تشویق کنید که در یک نظرسنجی رای دهند، یا از آن ها بخواهید که از طریق استیکر خود محتوا را به اشتراک بگذارند.

۳ نوع محتوای اینستاگرام برای افزایش ارزش محتوا

در اغلب موارد، رسیدن و تعامل، اهداف نهایی شما در استراتژی اینستاگرام نیستند؛ اما آن ها گام های مهمی برای اهداف درآمدزایی مانند تولید لید هستند. از ایده های زیر برای تبدیل دنبال کنندگان درگیر به لید استفاده کنید.

دکمه های پیغام

نظرات در مورد پست ها و کامنت ها می تواند برای تعامل سطحی عالی باشد؛ اما وقتی می خواهید دیدگاه ها را به رهبری تبدیل کنید (و در نهایت به مشتری تبدیل کنید)، ارتباط با آن ها در DM ها بسیار مفید است.

در این عنوان با ارسال یک DM به اکانت خود، دنبال کنندگان را به سمت دسترسی به پیشنهاد خود هدایت کنید.

شما می توانید با قراردادن دکمه Add Message Button در پست اینستاگرام یا ریپلای، این کار را انجام دهید.

یادداشت های اینستاگرام

یکی دیگر از راه های تشویق DM ها استفاده از ویژگی یادداشت های اینستاگرامی است. یادداشت ها تا ۶۰ کاراکتر متن را شامل می شوند و به مدت ۲۴ ساعت در بالای اینباکس نمایش داده می شوند. دنبال کنندگان می توانند با ارسال پاسخ DM با یادداشت شما درگیر شوند.

برای ایجاد یک نوتیفیکشن، اینباکس اینستاگرام خود را باز کنید و روی علامت … در بالای صفحه ضربه بزنید.

لازم به ذکر است که این ویژگی ممکن است هنوز برای همه حساب ها در دسترس نباشد و از دسامبر ۲۰۲۲ شروع به کار کرده و از مارس ۲۰۲۳ به طور گسترده برای سازندگان در دسترس است. با این حال، ممکن است هنوز برای حساب های تجاری اینستاگرام در دسترس نباشد.

داستان های نسل پیشرو

از آنجا که اینستاگرام تنها از لینک ها در موقعیت های محدود پشتیبانی می کند، اغلب ارتباط با چشم اندازهای خارج از پلتفرم دشوار است.

برای استفاده از این قالب، یک استوری جدید بسازید و روی اضافه کردن استیکر داستان نقل قول ضربه بزنید. در نتیجه اینستاگرام به صورت خودکار قالب اصلی فعال شما را اضافه می کند.

اگر پروفایل خود را راه اندازی نکرده اید یا نیاز به به روزرسانی دارید، باید این کار را با ویرایش دکمه اکشن پروفایل انجام دهید.

۳ نکته برای ایجاد محتوای باکیفیت در اینستاگرام

اما چگونه می توانید موضوعات مناسب برای پوشش دادن و عناصر مورد استفاده را انتخاب کنید؟ افزودن محتوای برتر به فید می تواند الهام بخش شما باشد. از نکات زیر برای مهندسی معکوس پست های موفق استفاده کنید و نسخه خودتان را بسازید.

هشتگ ها را دنبال کنید

از جستجوی داخل برنامه اینستاگرام برای پیدا کردن هشتگ های مرتبط با صنعت خود استفاده کنید. پست ها را مرور کنید و به دنبال کیفیت محتوا و تعامل باشید. اگر هشتگ هایی را پیدا کردید که محتوای با کیفیت بالا را جذب می کنند، روی فالو کنید. هنگامی که محتوای هشتگ شده را در فید خود مشاهده می کنید، مشخص کنید که چه چیزی آن را به خوبی کار می کند و آن عناصر را در پست های خود دوباره هدف قرار دهید.

بررسی محتوای پیشنهادی

پست و استوری هایی که اینستاگرام توصیه می کند، پیش از این تست های دسترسی و تعامل با فالوورهای خود را پشت سر گذاشته اند.

رقبا را زیر نظر بگیرید

رقبا می توانند منبع الهام خوبی برای محتوای شما باشند، حتی اگر در حالت ایده آل بخواهید عملکرد بهتری از آن ها داشته باشید.

نتیجه گیری

اگر برنامه محتوایی سال گذشته را اتوماتیک ادامه می دهید، حتماً فرصت کلیدی برای ساخت مخاطبان و فالوور به مشتری را از دست می دهید. پس حتما در استراتژی اینستاگرام خود بازنگری کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟