پیلار کلاستر چیست؟

پیلار کلاستر

همه متخصصان و کارشناسان سئو و تولید محتوای سئو شده می‌دانند که نمی‌توان برای کلمات کلیدی هدف بدون تولید محتوای با کیفیت بالا رتبه کسب کرد. اما، سازماندهی درست محتوا به همان اندازه تولید محتوا مهم است و باید یک ساختار لینک‌سازی داخلی درست ایجاد کنید تا قدرت موضوعی شما را نشان دهد. اینجاست که صفحات ستون سئو یا پیلار کلاستر و دسته‌های موضوعی وارد می‌شوند.

چرا؟ زیرا گوگل دیگر محتوای شما را جدا از سایر صفحات سایت شما بررسی نمی‌کند. گوگل برای ارائه معتبرترین نتایج جستجو به کاربران خود، سایت‌هایی با اعتبار موضوعی بالا در یک موضوع خاص را نمایش می‌دهد.

در این مقاله بطور مفصل، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید از ستون محتوا و استراتژی خوشه برای ایجاد اعتبار موضوعی سایت خود و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید.

خوشه موضوعی چیست؟

خوشه موضوعی گروهی از صفحات در وب سایت است که به هم لینک داده شده‌اند و به طور کلی یک موضوع گسترده را از همه جهات پوشش می‌دهند.

Content Topic Cluster Visual

از نظر فنی، یک خوشه موضوعی یک مدل لینک داخلی است که در آن شما فقط صفحاتی را که یک موضوع گسترده را پوشش می‌دهند لینک می‌دهید. پایه و اساس یک خوشه موضوعی صفحه ستون است، در حالی که همه صفحات خوشه به آن لینک دارند.

به این ترتیب، سایت می‌تواند چندین دسته موضوعی داشته باشد که به طور مستقل از یکدیگر وجود دارند. و فقط از طریق صفحه اصلی سایت لینک داده می‌شوند.

چرا از مدل خوشه موضوعی برای لینک داخلی استفاده کنیم؟

اهمیت دسته‌بندی موضوعات در سئو

در سال‌های اولیه شروع سئو، بازاریابان بدون نگرانی در مورد اعتبار، لینک داخلی یا ارتباط موضوعی، صفحات اختصاصی را برای کلمات کلیدی هدف خود ایجاد می‌کردند.

استراتژی لینک داخلی آن‌ها هیچ جهت خاصی را دنبال نمی‌کرد و شبیه به ساختار زیر به نظر می‌رسید.

اما الگوریتم‌های جستجوی گوگل بسیار پیچیده‌تر شده‌اند و برای ارزیابی محتوا تنها به کلمات کلیدی متکی نیستند. به جای سایت‌های تصادفی که کلمات کلیدی با حجم بالا را فقط برای دریافت ترافیک پوشش می‌دهند، گوگل سایت‌هایی را ترجیح می‌دهد که در موضوعات خود دارای اعتبار هستند.

به عنوان مثال، اگر سایتی در مورد دارو، سلامت و سایر موضوعات مرتبط راه اندازی می‌کنید، کسب رتبه در نتایج برتر مقاله‌ای در مورد کووید-۱۹ برای شما بسیار آسان‌تر است تا سایتی برای غذای سگ که این موضوع را هدف قرار می‌دهد فقط به این دلیل که این موارد را در حال افزایش است.

چرا؟ زیرا سایت شما یک مرجع معتبر در زمینه مسائل سلامت است.

ایجاد کلاسترهای موضوعی نقش مهمی در توسعه این قدرت در سایت شما دارد. این یک موضوع گسترده را از همه جهات با گروهی از صفحات مختلف که به هم مرتبط شده‌اند پوشش می‌دهد.

صفحات ستون یا پیلار کلاستر محتوا چیست؟

صفحه ستونی یا پیلار کلاستر پایه و اساس یک خوشه موضوعی است که به تمام صفحات خوشه لینک می‌دهد.

این مهمترین صفحه در دسته موضوعی شماست زیرا موضوع شما و تمام کلمات کلیدی هدف اصلی شما را با محتوای دقیق و عمیق پوشش می‌دهد. همچنین به کرالر موتورهای جستجو و مخاطبان شما کمک می‌کند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

ویژگی صفحات پیلار کلاستر

پیلار کلاستر (صفحات ستون) به طور کلی دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • موضوع اصلی شما و کلمات کلیدی مرتبط با آن را هدف قرار می‌دهد
  • به تمام سوالات اولیه و ثانویه در مورد موضوع والد شما پاسخ می‌دهد
  • لینک به تمام صفحات خوشه
  • لینک مستقیم از صفحه اصلی سایت
  • محتوای همیشه سبز

شما می‌توانید محتوای ستونی را به عنوان منبع نهایی موضوع خود در نظر بگیرید که به تمام سوالات سطح بالای مخاطبان هدف شما پاسخ می‌دهد و به آنها یک نمای کلی از موضوع شما می‌دهد.

بعنوان مثال اگر یک سایت وابسته باشد که خدمات میزبانی وب مختلف را برای وبلاگ نویسان و بازاریابان آنلاین تبلیغ می‌کند، یک صفحه ستون می‌تواند راهنمای کاملی برای راه اندازی یک وب سایت باشد.

این صفحه تمام سوالات وبلاگ نویسان مبتدی در مورد راه اندازی یک وب سایت از دیدگاه میزبانی وب را پوشش می‌دهد و کل فرآیند ایجاد یک وب سایت با استفاده از یک سرویس میزبانی وب خاص را نشان می‌دهد.

صفحات خوشه‌ای این سایت می‌تواند مقالاتی در مورد موضوعات مختلف وبلاگ‌نویسی و بازاریابی اینترنتی مانند مقایسه خدمات میزبانی وب، بررسی میزبانی وب، نکات تولید ترافیک، فهرست سازی، ایجاد محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باشد.

تمام صفحات خوشه‌ای به صفحه ستون مرکزی لینک می‌زنند تا قدرت آن را اضافه کنند.

در نهایت، هدف شما این است که صفحه ستون خود را برای کلمات کلیدی هدف خود سئو کنید. صفحات خوشه‌ای اینجا هستند تا به صفحه ستون کمک کنند و به ۱۰ نتیجه جستجوی برتر برسد.

با این حال، گاهی اوقات، اگر کیفیت محتوای شما به طور قابل توجهی بهتر از رقبای شما باشد یا فقدان رقابت در جایگاه شما وجود داشته باشد، هم صفحات ستون و هم صفحات کلاستر شما می‌توانند برای کلمات کلیدی هدف یکسان رتبه کسب کنند.

اگر حق انتخاب دارید، همیشه باید صفحه ستون شما به جای صفحات خوشه‌ای رتبه‌بندی شود، زیرا محتوای ستون برای تبدیل طراحی شده است.

انواع پیلار کلاستر (با نمونه‌های ستون محتوا)

صفحات ستونی بر اساس محتوای آن‌ها می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. با این حال، بیشتر صفحات ستون یکی از ساختارهای زیر را دنبال می‌کنند.

انواع پیلار کلاستر

صفحه ستون راهنمای نهایی

پیلار کلاستر راهنمای نهایی، رایج‌ترین قالب محتوای ستونی است که توسط وبلاگ‌ها، سایت‌های وابسته و مجلات و حتی شرکت‌های تجارت الکترونیک استفاده می‌شود.

همانطور که از نام آن پیداست، صفحه ستون راهنمای نهایی یک منبع طولانی است که موضوع اصلی شما و موضوعات فرعی آن را با جزئیات زیادی پوشش می‌دهد. این یک منبع مبتدی پسند است که هدف آن ایجاد اعتبار برند و تثبیت نام تجاری شما به عنوان منبع اصلی موضوع شما است.

Pillar Page Content Outline

صفحه ستون محصول/خدمت

صفحه ستون محصول/خدمت عمدتاً توسط شرکت‌های SaaS و آژانس‌های بازاریابی استفاده می‌شود. از همان فرمول صفحه اصلی راهنمای نهایی پیروی می‌کند، اما تمرکز آن بر محصول/خدمتی است که می‌فروشد.

به عنوان مثال، یک آژانس سئو می‌تواند هر یک از صفحات خدمات خود مانند سئو، تولید محتوا، بازاریابی محتوا و ایجاد لینک را به صفحات ستونی تبدیل کند.

به طور مشابه، یک شرکت بازاریابی ایمیلی می‌تواند یک صفحه ستونی ایجاد کند که تمام جنبه‌های بازاریابی ایمیلی و اینکه چگونه کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای تولید ROI مثبت استفاده کنند، ایجاد کند.

اینگونه است که صفحات ستون محصول با راهنمای نهایی متفاوت است. آن‌ها نه تنها اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند و آگاهی از نام تجاری را ایجاد می‌کنند، بلکه محصول شما را نیز مطرح می‌کنند و فعالانه به دنبال افزایش نرخ تبدیل هستند.

صفحه ستون منابع

صفحه ستون منبع فهرستی از ابزارها، آمارها، مثال ها، مطالعات موردی و هر چیز دیگری است که مخاطبان هدف شما می‌توانند در صورت نیاز به کمک در مورد موضوع شما به آن مراجعه کنند.

این نوع محتوای ستونی در بین شرکت‌های SaaS بسیار محبوب است زیرا ایجاد آن آسان‌تر از یک راهنمای نهایی است.

اخلاق داستان؟

صفحات ستونی بیشتر از لینک‌های داخلی به مقالات و صفحاتی استفاده می‌کنند که مستقیماً به موضوع اصلی آن‌ها مربوط می‌شود. این یک دسته از صفحات ایجاد می‌کند که به یکدیگر لینک می‌دهند و به طور جمعی قدرت جستجوی خود را در یک موضوع افزایش می‌دهند.

الگوی استراتژی محتوای خوشه ستونی

اکنون که فهمیدید صفحات ستونی و خوشه‌های موضوعی در سئو چگونه کار می‌کنند، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید این مدل را در استراتژی محتوای خود اعمال کنید.

در اینجا مراحلی که باید برای ایجاد استراتژی محتوای خوشه ستونی دنبال کنید را نوشته ایم:

مرحله ۱: موضوع والدین خود را شناسایی کنید

اولین قدم شناسایی موضوع اصلی است که می‌خواهید در محتوای ستون خود پوشش دهید. معمولاً موضوع اصلی سایت شما یا خدمات اصلی کسب و کار شما است.

مرحله ۲: نوع صفحه ستونی را انتخاب کنید

یکی از انواع صفحه ستونی که قبلا در مقاله به اشتراک گذاشتید را انتخاب کنید. بسته به نوع کسب و کار شما، این صفحه می‌تواند یک صفحه منبع، محصول، خدمات یا یک صفحه محتوای طولانی باشد.

مرحله ۳: صفحه ستون خود را ایجاد کنید

برای اطمینان از اینکه صفحه شما برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه کسب می‌کند و به طور قابل توجهی بهتر از هر محتوای دیگری است که توسط رقبای شما ایجاد شده است، باید:

  • عمیق‌تر بررسی کنید
  • تصاویر داشته باشید
  • جذاب‌تر باشید
  • ارجاع داده‌های فریبنده ارائه کنید
  • شامل مثال‌ها و مراجع مطالعه موردی بیشتری باشد

از آنجایی که شما فقط یک بار یک صفحه ستون ایجاد می‌کنید، وقت خود را صرف کنید و آن را به بهترین منبع برای مخاطبان خود تبدیل کنید.

مرحله ۴: کلمات کلیدی هدف ثانویه خود را فهرست کنید

از Ahrefs یا هر ابزار سئو دیگری برای شناسایی کلمات کلیدی ثانویه‌ای که در محتوای خوشه خود هدف قرار می‌دهید استفاده کنید.

اینها معمولاً سؤالات مخاطبان شما در مورد جنبه‌های مختلف موضوع ستون شما است. شما باید این تمرین را به صورت فصلی یا دوسالانه انجام دهید تا موضوعات جدیدی برای محتوای خوشه‌ای خود پیدا کنید.

مرحله ۵: صفحات کلاستر خود را ایجاد کنید

صفحات خوشه‌ای پست‌های وبلاگ و مقالات معمولی هستند که بسیار کوتاه‌تر از محتوای ستون شما هستند. روی منابع زیادی از آن‌ها سرمایه‌گذاری نکنید، اما مطمئن شوید که آن‌ها موضوعات خود را با جزئیات بیان می‌کنند و به درستی برای کلمات کلیدی هدف خود بهینه شده اند.

مطمئن شوید که هر صفحه کلاستر فقط به صفحه مربوطه خود لینک می‌دهد. و به هیچ صفحه دیگری از سایت شما لینک داده نمی‌شود.

برخلاف صفحات ستونی، ایجاد صفحات خوشه‌ای یک فرآیند مداوم است.

مرحله ۶: ایجاد لینک‌های داخلی

هر سه ماه یک بار به صفحه ستون و صفحات کلاستر خود مراجعه کنید تا ببینید آیا فرصتی برای افزودن لینک‌های داخلی جدید وجود دارد یا خیر.

این یک تمرین مداوم است که مدیر وبلاگ یا سئوکار شما باید انجام دهد.

برای ایجاد محتوای پیلار کلاستر آماده هستید؟

همانطور که می‌بینید، استراتژی صفحه ستون تفاوت چندانی با تولید محتوای معمولی ندارد، همه چیز در مورد ایجاد محتوا است. با این حال، ساختار بهتری برای محتوا و لینک‌های داخلی شما فراهم می‌کند که در نهایت به اعتبار موضوعی سایت شما کمک می‌کند و به شما در رتبه‌بندی کلمات کلیدی رقابتی کمک می‌کند.

eBgroup استراتژی، سازماندهی و تحقیقات کلمات کلیدی را که به استراتژی صفحه ستونی مربوط می‌شود را برای شما انجام می‌دهد. فقط موضوع ستون مورد نظر خود را ممشخص کنید تا تیم تولید محتوای ما به شما ارائه کند.

5/5 - (20 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟