اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام) نوعی بازاریابی شبکههای اجتماعی است که شامل تبلیغ یک برند در اینستاگرام میشود. این پلت فرم شبکههای اجتماعی به برندها کمک میکند تا با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کنند، آگاهی از برند و فروش را افزایش دهند.
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام کانالی عالی برای دستیابی به مخاطبان بسیار زیاد – بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. به طور متوسط، کاربران روزانه ۵۳ دقیقه را در اینستاگرام سپری میکنند که این پلتفرم را بعد از فیس بوک دومین شبکه اجتماعی پربازدید جهان میکند.
اینستاگرام حفظ روابط شما با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی را تسهیل میکند. مردم از ارتباط با برندها از طریق این شبکه لذت میبرند – ۹۰ درصد از کاربران حداقل یک شرکت را در اینستاگرام دنبال میکنند.
نکته دیگری که باید در نظر گرفت فرصتهای شتاب فروش اینستاگرام است. بر اساس تحقیقات فیسبوک در سال ۲۰۱۹ – 65 درصد از افراد شرکتکننده در نظرسنجی از وبسایت یا اپلیکیشن یک برند پس از بازدید آن در اینستاگرام دیدن کردند. ۴۶ درصد از مصاحبه شوندگان از یک برند به صورت آنلاین یا آفلاین خرید کرده اند.
دسترسی به مخاطبان گستردهای که بصورت فعال با برندها در تعامل هستند و میخواهند از آنها خرید کنند، مزیت اصلی بازاریابی اینستاگرام است. با این حال، این شبکه اجتماعی دارای مزایای دیگری است.
۴ مزیت اینستاگرام برای کسب و کار
- تقویت برند
- تعامل با کاربر
- افزایش فروش
- فرصتهای رشد مخاطب
در چند سال گذشته، اینستاگرام از مکانی برای افزایش دستاورد به یک پلتفرم مفید برای اهداف تجاری تبدیل شده است. چهار راه وجود دارد که اینستاگرام میتواند بر کسب و کار شما تأثیر مثبت بگذارد.
تقویت برند
بازاریابی اینستاگرام برای آگاهی از برند معجزه میکند. ۸۳ درصد از کاربران معتقدند که این شبکه اجتماعی به آنها کمک میکند محصولات یا خدمات جدید را به کاربر نشان دهند. همچنین، مردم اعتماد بیشتری به برندهای ارائه شده در اینستاگرام نشان میدهند.
۷۴ درصد از کاربران برندهای دارای حساب اینستاگرام را مرتبط میدانند و ۷۸ درصد آنها را محبوب میدانند. در مقابل، برندهایی که اکانت اینستاگرام ندارند توسط مشتریان بالقوه دیده نمیشوند.
تعامل با کاربر
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین کانالها برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند. آنها به شما این امکان را میدهند که از طریق لایک یا کامنت از مخاطبان خود بازخورد دریافت کنید، آنها را با محتوای جذاب درگیر کنید، آنها را از پیشنهادات ویژه مطلع کنید و موارد دیگر.
در این موارد اینستاگرام بهتر از سایر پلتفرمهای اجتماعی برای تعامل با مشتری کار میکند. معمولاً یک عکس در اینستاگرام ۲۳ درصد بیشتر از یک پست در فیس بوک درگیری ایجاد میکند، اگرچه پلتفرم فیسبوک کاربران بیشتری دارد.
افزایش فروش
از قبل میدانیم که مخاطبان اینستاگرام با میل و رغبت خرید میکنند. این مخاطب خرید غول پیکر است – ۱۱٪ از کاربران شبکههای اجتماعی در اینستاگرام خرید میکنند.
اینستاگرام با داشتن این ویژگی به کسبوکارها اجازه میدهد تا از پلتفرم خود نهایت استفاده را ببرند. اینستاگرام مجموعهای قوی از ابزارها را ارائه میدهد که به کاربران امکان میدهد مستقیماً از اینستاگرام خرید کنند. از جمله لینکهایی در استوری اینستاگرام، برچسبهای خرید، تبلیغات و موارد دیگر.
فرصتهای رشد مخاطب
اینستاگرام به شما امکان میدهد مخاطبان هدف خود را دقیقاً تعریف کنید و دسترسی کسب و کار شما را افزایش میدهد. این فرصت در بخش تبلیغات اینستاگرام با گزینههای هدفگذاری بیشتر عمل میکند. با استفاده از آنها میتوانید مناسبترین مخاطب را با توجه به اطلاعات جمعیتی، علایق، رفتار و موارد دیگر مشخص کنید.
بخش تبلیغات اینستاگرام گزینههای هدفگیری مجدد هم را در اختیار شما قرار میدهد. هدفگیری (تارگتینگ) و هدفگیری مجدد (ریتارگتینگ) به شما این امکان را میدهد که نه تنها سرنخهای واجد شرایط اینستاگرام را جذب کنید، بلکه به طور مؤثری سرنخهای کانالهای دیگر را به سمت پایین قیف فروش هدایت کنید.
ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما امکان میدهد عملکرد تبلیغات خود را اندازه گیری کنید. میتوانید دسترسی، کل هزینههای کمپین، تعداد خریدها، هزینه هر خرید، تبدیلها و موارد دیگر را دنبال کنید.
به طور خلاصه، بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) برند شما را تقویت میکند، مخاطب را برای خرید به نزد شما میآورد و آنها را با کسب و کار شما درگیر نگه میدارد. اگر میخواهید حداکثر ارزش را از این کانال دریافت کنید، ادامه مقاله را بخوانید.
استراتژی بازاریابی اینستاگرام
- اهداف خود را تعیین کنید
- مخاطب هدف خود را مشخص کنید
- رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
- یک حساب تجاری بسازید
- محتوای خود را طراحی کنید
- یک طرح ثابت بسازید
- یک تقویم محتوا بنویسید
- پایگاه فالوور خود را افزایش دهید
- فالوورها را به مشتری تبدیل کنید
هر کانال بازاریابی به یک استراتژی خوب طراحی شده نیاز دارد تا نتایج شگفتانگیزی را برای کسب و کار شما ایجاد کند. برای ایجاد استراتژی اینستاگرام مارکتینگ ، دستورالعملهای گام به گام ما را دنبال کنید.
1. اهداف خود را تعیین کنید
با تعیین اهداف شروع به تدوین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود کنید. اهداف زیربنای همه کارهایی هستند که در اینستاگرام انجام میدهید، از تعریف قالبهای محتوای خود گرفته تا استفاده از مکانیزمهای تبلیغاتی. هدفهای محبوبی که برندها سعی میکنند از طریق اینستاگرام از آنها استفاده کنند عبارتند از افزایش آگاهی از برند، مدیریت شهرت، ایجاد جامعه، تسریع فروش، دریافت بینش مشتری و بازار و موارد دیگر.
اهداف شما باید با نیازهای تجاری شما مرتبط باشد. اگر درآمد مالی شما کم و بیش خوب باشد، نیازی به افزایش فروش از طریق اینستاگرام نیست. سعی کنید به جای آن بر جذب مشتریان یا دانش بازار تمرکز کنید.
برای بهره وری بالاتر، مطمئن شوید که اهداف شما مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع (S.M.A.R.T) هستند. بعنوان مثال: ما باید طی ۵ سال آینده ۲۰ درصد افزایش فروش را از طریق اینستاگرام داشته باشیم.
2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
تعیین مخاطب یک گام اساسی است. اگر آن را از دست بدهید، تمام تلاشهای شما برای دستیابی به اهداف تجاری بیاثر خواهد شد. یک نکته حرفهای در اینجا این است که یک شخصیت خریدار بسازید. بیاموزید که مشتری معمولی شما چه کسی است، سن، جنسیت، شغل، موقعیت مکانی، سطح درآمد و غیره. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، نتایج بهتری خواهید گرفت.
اشتباه بزرگی که در اینجا باید از آن اجتناب کرد، ساختن یک شخصیت ساختگی است. به جای حدس و گمان از رویکرد داده محور استفاده کنید. برای به دست آوردن اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه خود، میتوانید هشتگهای اینستاگرام مرتبط با کسب و کار خود را کاوش کنید. برای مثال، اگر در حال بازاریابی برای یک آژانس رویداد هستید، میتوانید #برنامهریزی رویداد، #رویداد یا #مراسم را بررسی کنید.
به پروفایلهایی که از این هشتگها استفاده میکنند نگاه دقیقتری بیندازید. سپس سعی کنید در مورد افرادی که با این حسابها تعامل دارند بیشتر بیاموزید – چه واکنشهایی را به اشتراک میگذارند، چه نظراتی مینویسند، چه چیزی را دوست دارند و از پروفایلها متنفرند.
خدمات شبکه های اجتماعی
سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبههای بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.
3. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
برای جلب توجه در اینستاگرام مارکتینگ، در مورد پروفایل رقبای خود تحقیق کنید. ببینید آنها چه کسانی هستند، چه نوع محتوایی ارسال میکنند، چگونه با مخاطبان خود و سایر برندها یا تأثیرگذاران تعامل دارند. همچنین میتوانید هشتگهای برند رقبای خود را بررسی کنید تا از میزان محبوبیت آنها مطلع شوید.
سعی کنید نه تنها بر روی تاکتیکهای موفق تمرکز کنید، بلکه چیزهایی را که رقبای شما ممکن است از دست بدهند نیز شناسایی کنید. این به شما کمک میکند تاکتیکهای مؤثر و غیرمعمولی برای ارتقای برند خود داشته باشید. تصور کنید که در حال بازاریابی برای فعالیت یک روانشناس از طریق اینستاگرام هستید. پزشکان معمولی در اینستاگرام تصاویر ثابتی را با دستورالعملهایی در مورد تشخیص شرایط روانی منتشر میکنند. بنابراین، برای برجسته شدن، میتوانید مخاطبان خود را سرگرم کنید و با آزمایشهای روانشناختی جالبی ویدیو ارسال کنید.
تحقیق در مورد رقبا از طریق اینستاگرام کار پر زحمتی است. خوشبختانه، میتوانید با ابزارهایی مانند:Sprout Social تحقیقات رقیب را به طور خودکار انجام دهید..
4. یک اکانت تجاری بسازید
اینستاگرام دو نوع اکانت شخصی و تجاری را به کاربران خود ارائه میدهد. دومی مزایا و فرصتهای بسیار بیشتری به شما میدهد. به عنوان مثال، میتوانید عملکرد خود را در زمان واقعی ردیابی کنید، درباره رفتار فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، اطلاعاتی درباره شرکت خود اضافه کنید و موارد دیگر.
راهنمای دقیق گام به گام ما را برای تغییر به یک حساب تجاری دنبال کنید:
- یک بیوگرافی کامل بسازید توضیحی ۱۵۰ کاراکتری از کسب و کار خود بنویسید و بر علت متمایز بودن آن تمرکز کنید.
- عکس پروفایل خود را بهینه کنید باید قابل تشخیص باشد و نشان دهنده کسب و کار شما باشد. ممکن است یک لوگو را انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام آن را به صورت یک عکس ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نشان میدهد.
- به وب سایت خود لینک دهید. این برای تولید سرنخ بسیار مهم است – توضیحات پروفایل شما تنها جایی است که به غیر از استوری میتوانید لینک دهید.
- از گزینههای تجاری استفاده کنید. میتوانید یک دسته، اطلاعات تماس و CTA را در حالت تجاری اضافه کنید. از این فرصت برای ارتباط با مشتریان غافل نشوید.
5. محتوای خود را طراحی کنید
محتوا در هر کجای شبکههای اجتماعی حتی در اینستاگرام پادشاه است – کاربران هم برای بخشهای بصری و هم متنی آن سختگیر هستند. بنابراین، این پلتفرم طیف گستردهای از قالبها و فرصتهای محتوا را برای جلب مخاطب فراهم میکند.
با فکر کردن به موضوع اصلی و پیامی که میخواهید ارائه دهید، شروع کنید. شما ممکن است محصولات خود را به نمایش بگذارید، بر فرهنگ شرکت خود تمرکز کنید یا مشتریان خود را سرگرم کنید.
گام بعدی این است که تصمیم بگیرید از کدام قالبهای محتوا برای افزایش اهداف خود استفاده کنید. با IGTV میتوانید از تصاویر ثابت، گالریها، ویدیوهای کوتاه یا فرمتهای ویدیویی طولانیتر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تصاویر ۲۷.۵۵٪ بیشتر از ویدیوها لایک دریافت میکنند، اما هر دوی آنها تقریباً به همان میزان کامنت میگیرند. با این حال، ممکن است به طور یکسان برای شما کار نکند، بنابراین در قالبهای مختلف بازی کنید و آمار تعامل را نظارت کنید.
6. یک طرح و قالب ثابت بسازید
مهم نیست که چه نوع محتوایی را انتخاب میکنید، آن را زیبا، چشم نواز و با کیفیت نگه دارید. برای دستیابی به بهترین سبک بصری، آماری از تصاویر محبوب اینستاگرام را انتخاب کرده ایم:
- رنگهای روشن ۲۴ درصد بیشتر از رنگهای تیره لایک ایجاد میکنند.
- تصاویر مایل به آبی ۲۹ درصد بیشتر از تصاویر قرمز لایک دریافت میکنند.
- کاربران تصاویر با سطح کیفیت بالا را ۷۹ درصد بیشتر دوست دارند.
از استفاده بیرویه از این دادهها خودداری کنید. به یاد داشته باشید که تصاویر شما باید با شخصیت برند شما مرتبط باشد. میتوانید به رنگها و دستورالعملهای برندتان پایبند باشید – این باعث میشود از پلتفرمی به پلتفرم دیگر قابل تشخیص باشید.
نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، سازگاری بصری شما است. تصاویر پروفایل اینستاگرام شما باید حس یکپارچگی را ایجاد کند. شما میتوانید با استفاده از فیلترها یا از پیش تنظیمهای خاص اینستاگرام به این مهم دست یابید. نگاه کنید که چگونه Hootsuite از سبک برند خود برای اینستاگرام استفاده میکند و با تصاویری سازگاری ایجاد میکند.
7. یک تقویم تولید محتوا تنظیم کنید
شرط اساسی موفقیت اینستاگرام مارکتینگ شما تولید مداوم محتوا است. مخاطبان از شما انتظار دارند که پستها را مرتباً ارسال کنید. به طور متوسط، برندها ۱.۵ بار در روز محتوا منتشر میکنند. برای حفظ این سرعت، یک تقویم محتوا ایجاد کنید.
برای بهره وری بیشتر، تقویم تولید محتوا اینستاگرام خود را در سرویسهای ویژه برنامه ریزی پست نگه دارید. آنها به شما این امکان را میدهند که نه تنها چه چیز و چه زمانی پست کنید آگاه باشید، بلکه تصاویر، پستها و هشتگها را نیز در دسترس داشته باشید. بهتر از این، این ابزارها پست شما را خودکار میکنند، دانش مفیدی را در مورد زمان ارسال ارائه میدهند، به دستیابی به تجزیه و تحلیلهای عمیق و موارد دیگر کمک میکنند.
8. پایگاه و تعداد فالوور خود را افزایش دهید
برای رشد مخاطبان خود وقت بگذارید و آنها را درگیر نگه دارید. یک راه ارگانیک برای انجام این کار، دنبال کردن اینفلوئنسرهای مربوطه است. به عنوان مثال، اگر لوازم آشپزخانه به بازار عرضه میکنید، ایده خوبی است که وبلاگ نویسان مواد غذایی، طراحان داخلی آشپزخانه و غیره را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که با محتوای آنها تعامل داشته باشید – پستهای آنها را لایک کنید، نظرات معنی دار بگذارید، داستانهای آنها را به اشتراک بگذارید.
گزینه دیگر استفاده از هشتگ است که به شما کمک میکند به مخاطب هدف خود برسید، فالوور جذب کنید و نرخ تعامل خود را افزایش دهید. اما باید مراقب باشید – همه هشتگها برای کسب و کار شما مفید نیستند. محبوبترین هشتگها در میلیونها پست استفاده میشود. بنابراین، بهتر است به سراغ هشتگهای خاص بروید. میتوانید آنها را در حسابهای فالوورها، رقبا و رهبران بازار پیدا کنید.
جدای از آن، میتوانید از گزینههای تبلیغاتی پولی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ یا کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید.
9. فالوورها را به مشتری تبدیل کنید
افزایش معیارهای غرور، مانند لایک و کامنت، خوب است، اما مستقیماً بر فروش شما تأثیر نمیگذارد. بنابراین، مراقب تبدیل فالوورهای خود به مشتری باشید. پستهای تبلیغاتی منتشر کنید، محصولات جدید خود را به نمایش بگذارید، تیزر اجرا کنید، معاملات و تخفیف ارائه دهید. به یاد داشته باشید که در پستهای تبلیغاتی، فراخوانهای اقدام را لحاظ کنید. اگرچه نمیتوانید لینکی به CTA خود در پست اضافه کنید، همیشه میتوانید مشترکان را تشویق کنید که به لینک موجود در بیو شما بروند.
از قالبهای مختلف پستهای خریدی که اینستاگرام برای شما ایجاد کرده است استفاده کنید. آنها به کاربر اجازه میدهند تا یک قیف فروش را مستقیماً از یک پست خاص شروع کند و سفر را به سمت خرید حرکت دهد که منجر به افزایش نرخ تبدیل میشود. راهنمای اینستاگرام در مورد فرمتها و فرصتهای خرید را بررسی کنید.
هنگامی که استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما آماده شد، شروع به اعمال آن کنید و روز به روز بر اثربخشی آن نظارت کنید. نظارت بر عملکرد خود به شما کمک میکند تغییرات به موقع ایجاد کنید و تکنیکهای جدیدی را برای تقویت KPI خود اتخاذ کنید.
۵ نکته اینستاگرام مارکتینگ
- به محتوای تولید شده توسط کاربر علاقه نشان دهید
- پستهای اینستاگرام خود را در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید
- از داستانها و نکات برجسته استفاده کنید
- با اینفلوئنسرها همکاری کنید
- یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کنید
استفاده از تاکتیکهای آماده بهتر از اختراع مجدد چرخ است. این کار باعث صرفه جویی در وقت و تلاش تیم بازاریابی شما میشود. بر تکنیکهای زیر مسلط شوید تا بازاریابی اینستاگرامی خود را به سطح بالاتری ببرید.
1. به محتوای تولید شده توسط کاربر علاقه نشان دهید
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یک عصای جادویی برای اینستاگرام مارکتینگ است. این محتوا به شما کمک میکند تصاویر و ویدیوها را بدون برداشتن انگشت لایک کنید. بهتر از آن، UGC تأثیر مثبتی بر تبلیغات اینستاگرام دارد. نرخ تبدیل ۴.۵ درصدی بالاتری ایجاد میکند، تعامل را افزایش میدهد، معیارهای هزینه به ازای کلیک و نرخ کلیک را برای تبلیغات پولی بهبود میبخشد.
دلیل آن این است که UGC شبیه به بازاریابی دهان به دهان و اثبات اجتماعی کار میکند. مردم به توصیههای مشتریان دیگر بیشتر از تبلیغات پولی اعتقاد دارند. برای دریافت UGC برای حساب خود، مخاطبان خود را تشویق کنید تا عکسها و ویدیوهای خود را با هشتگ برند شما به اشتراک بگذارند. بهترین قطعات را بازنشر کنید، اما از استفاده بیش از حد از UGC خودداری کنید – در ترکیب با محتوای مارک اصلی بهتر عمل میکند.
کار با محتوای تولید شده توسط کاربر را از برند Benefit Cosmetics یاد بگیرید. این برند مردم را تشویق میکند تا از هشتگ #Benefit برای برجسته شدن در حساب برند استفاده کنند. برای نتایج بهتر، این شرکت نه تنها محتوای کاربران خود را به اشتراک میگذارد، بلکه برچسبهای خرید را نیز به محصولاتی که برای ایجاد ظاهر آرایش استفاده میشود اضافه میکند.
2. پستهای اینستاگرام خود را در فیسبوک به اشتراک بگذارید
خوب، این دقیقاً اینستاگرام مارکتینگ نیست، اما این نکته به شما کمک میکند عملکرد کلی شبکههای اجتماعی خود را افزایش دهید. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که عکسها و فیلمها را فوراً در فیس بوک خود به اشتراک بگذارید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که هنگام انتشار محتوای خود، نوار فیس بوک را در بخش «همچنین ارسال به» روشن کنید.
این ویژگی نه تنها راحت و در زمان صرفه جویی میکند، بلکه برای عملکرد شما نیز عالی است. به گفته سایت Buzzsumo، تصاویری که در فیس بوک از طریق اینستاگرام ارسال میشوند، ۲۳ درصد بیشتر درگیر میشوند.
برندGoPro از این ترفند برای دستیابی به نتایج شگفتانگیز استفاده میکند. در مثال زیر، این برند یک تیزر محصول جدید را به طور همزمان در اینستاگرام و فیسبوک منتشر کرد. بنابراین، این شرکت در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون بازدید، ۱۳.۷ هزار کامنت و تقریباً ۲۶۰ هزار لایک در هر دو کانال دریافت کرد.
3. از داستانها و نکات برجسته استفاده کنید
به راحتی میتوان اهمیت استوریهای اینستاگرام را کم رنگ کرد زیرا ۲۴ ساعت پس از انتشار ناپدید میشوند. با این حال، این قالب برای بازاریابی شما خیلی خوب است که نمیتوانید آن را از دست بدهید. طبق دادههای اینستاگرام، ۶۲ درصد از مردم گفتند که پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به برند یا محصول پیدا کرده اند.
داستانها راهی عالی برای ایجاد نزدیکی عاطفی با مشتریان شما هستند. در حالی که فید شما باید بیعیب و نقص باشد، استوریها برای محتوای واقعی و صیقل نشده، مانند نماهای پشت صحنه و محتوای پشت صحنه، بهترین هستند. آنها همچنین قالبی برای ارسال بررسی دقیق محصول با لینکهای خرید هستند. نکته مهم این است که میتوانید استوریهای خود را برای همیشه نگه دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به قسمت خاصی در صفحه خود اضافه کنید که به آن Highlights میگویند.
برند Topshop یک مثال عالی برای استفاده حداکثری از استوریها و نکات آن ارائه میدهد. این شرکت از Stories برای جلب علاقه به موارد جدید در وب سایت خود استفاده میکند. در ابتدا این برند بر روی لباسهای جدید خود تخفیف اعلام میکند و سپس تعدادی از آنها را به نمایش میگذارد. هر استوری حاوی لینکی به بخش وب سایت با لباسهای جدید است.
این برند مجموعهای از استوریها را به چند دسته تقسیم میکند. در قسمت برجسته Topshop «New in»، بازدیدکنندگان میتوانند موارد جدید را با لینک به بخش وب سایت خاص مشاهده کنند. بخش «در وبلاگ» بهترین محتواها را در وبلاگ شرکت نشان میدهد و بینندگان را به آنجا هدایت میکند.
4. با اینفلوئنسرها همکاری کنید
۷۹ درصد از بازاریابان اینستاگرام را مهمترین کانال برای کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ خود میدانند. نکتهای که در آن وجود دارد این است که کسب و کارها به ازای هر مبلغی که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خرج میشود، 5 برابر درآمد کسب میکنند. برای ایجاد یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ، چندین قانون را باید رعایت کنید:
- اینفلوئنسری را انتخاب کنید که مخاطبانش شبیه شما باشد. در غیر این صورت، تلاشهای بازاریابی شما کاهش مییابد – مردم علاقهای به پیشنهاد شما نخواهند داشت.
- مخاطب را بررسی کنید – هیچ ربات یا فالوور جعلی نباید وجود داشته باشد. مطمئن شوید که فالوورها با اینفلوئنسرهایی که با آنها کار میکنید درگیر هستند. برای بررسی این موضوع، از ابزارهای خاصی مانند trendHERO استفاده کنید.
- احساسات مخاطب را در مورد یک اینفلوئنسر مشخص کنید. برخی از وبلاگ نویسان با پایگاه فالوورهای زیاد، بیشتر نفرت را تحریک میکنند تا عشق. تبلیغ از طریق آنها باعث ایجاد فالوور یا فروش جدید برای شما نمیشود، بنابراین بخش نظرات را به دقت بررسی کنید.
دیور از اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ نمایش مد بهار/تابستان ۲۱ خود استفاده کرد. انتخاب این برند به جیسو – سفیر و وبلاگنویس دیور با بیش از ۲۰ میلیون دنبال کننده – افتاد. جیسو این برنامه را در استوریهای خود اعلام و چندین بار در طول این رویداد زنده رفت تا نظر خود را در مورد آن به اشتراک بگذارد. این تاکتیک نه تنها مخاطب را جذب میکند، بلکه آنها را با نمایش درگیر میکند.
5. یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کنید
در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام فرصتهای فروش را افزایش داد و قالب جدیدی را راه اندازی کرد. فروشگاه اینستاگرام یک بخش حساب کاربری جداگانه است که شبیه ویترین فروشگاه اینترنتی است. افراد میتوانند از طریق فید یا استوری خود به آنجا برسند، محصولات را بررسی کنند و بدون ترک اینستاگرام خرید کنند.
با استفاده از این ابزار، کسبوکارها میتوانند کاتالوگهای محصول، مجموعههای صنایع دستی، و محصولات را در مضامینی که داستان برندشان را روایت میکنند، ایجاد کنند. برای راه اندازی فروشگاه خود، دستورالعملهای موجود در وب سایت اینستاگرام را دنبال کنید. اگر برای چیدمان محصولات خود به مقداری الهام نیاز دارید، به پروفایل شرکت Etsy نگاه کنید. این شرکت نه تنها برخی از محصولات خود را به نمایش میگذارد، بلکه مواردی را که اخیراً مشاهده شدهاند نیز در یک دسته جداگانه جمعآوری میکند. این حرکت به کاربران امکان دسترسی آسان به محصولات مورد علاقه خود را میدهد.
سخن پایانی
تاکتیکهای ذکر شده در بالا کارایی خود را برای بهبود حضور یک برند در اینستاگرام، افزایش پایگاه فالوور، جذب مخاطبان و افزایش فروش ثابت شدهاند.