در مقاله یک راهنمای گام به گام طراحی وب سایت گردشگری و مسافرتی برای شما آماده کردهایم تا بتوانید بعنوان یک کسب و کار از آن استفاده و یا بعنوان یک وب سایت شخصی تجربه سفر خود را در آن ثبت و حتی کسب درآمد کنید.
یک وب سایت گردشگری و مسافرتی میتواند وسیله ای عالی برای ثبت سفر باشد. شما به طور طبیعی با مردم در سراسر جهان در صنعت گردشگری در ارتباط خواهید بود.
داشتن یک وب سایت گردشگری میتواند مانند یک مجله باشد. میتوانید تجربیات خود و حتی دیگران از سفرشان به یک نقطه مشترک را در آن ثبت کنید تا همه دنیا آن را ببینند.
ما در حال حاضر بیشتر این کار را از طریق شبکههای اجتماعی با گروههای دوستان خود انجام میدهیم، پس چرا آن را در یک وب سایت قرار ندهیم و از این طریق درآمد کسب نکنیم؟
نسل جدید (Gen Z) عاشق سفر هستند. احتمالاً هزاران عکس در رایانه و تلفن همراه و هزاران خاطره در ذهن خود دارند.
بنابراین، اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه یک وب سایت گردشگری و مسافرتی طراحی کنید.
- وب سایت مسافرتی چیست؟
- مزایا و معایب ساخت یک وب سایت مسافرتی
- مرحله 1: یک ایده انتخاب کنید (با یک ایده شناخته شده شروع کنید و سپس گسترش دهید)
- مرحله 2: یک پلتفرم را انتخاب کنید
- مرحله 3: هاست خوب پیدا کنید
- مرحله 4: ایجاد محتوا
- مرحله 5: راهنما و مقیاس را قرار دهید
- مرحله 6: کسب درآمد و بهبود
- نتیجه گیری در مورد نحوه ساخت یک وب سایت گردشگری و مسافرتی
وب سایت مسافرتی چیست؟
اول، بیایید به اصول اولیه بپردازیم. وب سایت مسافرتی واقعاً چه میکند؟
یک سایت گردشگری و مسافرتی میتواند شامل چند چیز باشد که عبارتند از:
- ارائه محتوا (خبرنامه، وبلاگ یا ترکیبی از هر دو)
- ایجاد یک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) خدمات گردشگری
- ارائه محصولات سفر از طریق وب سایت تجارت الکترونیک
- وب سایت مبتنی بر خدمات برای کمک به مشتریان (مانند مشاوره، آژانس مسافرتی یا بازاریابی دیجیتال برای هتل ها)
یک وب سایت گردشگری و مسافرتی به دنبال یک هدف است. کمک به افراد دیگر برای یافتن پاسخ. رزرو به افراد کمک میکند تا برنامههای سفر خود را از طریق بلیط هواپیما، هتلها و موارد دیگر رزرو کنند.
در همین حال، یک وبلاگ مسافرتی مانند Via Travelers یا Nomadic Matt به افراد کمک می کند تا قبل از شروع سفر، پاسخ هایی در مورد شهرها پیدا کنند.
این همان کاری است که قبلاً وب سایت های مسافرتی و گردشگری انجام می دادند، اما بعد از آن وبلاگ نویسی آمد و مردم می توانستند دیدگاه های دست اول خود را ارائه دهند.
اگر به مردم کمک کنید، به موفقیت خواهید رسید. اگر به دنیا سفر کرده باشید، در واقع چشم اندازی از نقاط دردناک مرتبط با سفر خواهید داشت.
سعی کنید آن پاسخ را حل کنید و به موفقیت خواهید رسید.
مزایا و معایب ساخت یک وب سایت مسافرتی
ایجاد یک وب سایت در حوزه سفر دارای مزایا و معایبی است. اما ابتدا، بیائید برخی از جوانب مثبت را بررسی کنیم.
مزایای طراحی یک وب سایت مسافرتی:
- فرصت سفر را پیش روی ما میگذارد، که میتواند منجر به سفر با تخفیف یا رایگان شود
- پتانسیل درآمد نامحدود، شما نمیدانید که ممکن است شما را به کجا برساند
- فرصتی برای ایجاد شبکه با دیگر علاقه مندان به سفر
اگر واقعاً عاشق سفر هستید، طراحی سایت کاری است که دوست دارید. هرگز مجبور نخواهید بود یک روز در زندگی خود “کار” کنید.
معایب طراحی یک وب سایت گردشگری و مسافرتی:
- میتواند منجر به از دست دادن زمان برای سود کم شود
- اگر همه چیز درست نشود، ممکن است مقداری از پول خود را از دست بدهید
اما در پایان، طراحی یک وب سایت گردشگری و مسافرتی چیزهای بیشتری نسبت به از دست دادن دارد.
نحوه ایجاد و طراحی یک وب سایت گردشگری و مسافرتی (که در واقع پول در می آورد)
بیایید به مراحلی بپردازیم که به شما در ایجاد اولین وب سایت یا وبلاگ مسافرتی کمک می کند.
مرحله 1: یک ایده انتخاب کنید (با یک ایده شناخته شده شروع کنید و سپس گسترش دهید)
برای طراحی وب سایت، باید مسیر و چشم انداز خود را بدانید. اگر میتوانید در موضوع فرعی سفر به یک مرجع تبدیل شوید، میتوانید از آن برای ساختن موضوع کلی سفر استفاده کنید.
اگر به دنبال ایدهی بکر و دستنخورده هستید، میتوانید به آخرین موضوعات Google Trends برای طوفان فکری نگاه کنید.
برخی از ایده های فرعی در موضوع سفر و گردشگری عبارتند از:
- دوستداران سفر با حیوانات خانگی
- سفر پایدار و سازگار با محیط زیست
- مسافرت مقرون به صرفه
- سفر بین المللی
- سفر انفرادی
- آژانس مسافرتی و گردشگری
با ایجاد یک وب سایت مسافرتی و گردشگری، حتی میتوانید مناطق خاصی را که برای گردشگری پررونق هستند مانند دبی یا شهرهایی که رونق اقتصادی را زیادی دارند، هدف قرار دهید.
این یک راه عالی برای افزایش تقاضای مصرف کننده است.
خدمات طراحی سایت
سرویس طراحی سایت یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی میشود.
مرحله 2: یک پلتفرم را انتخاب کنید
در اینجا یک لیست قراردادهایم که چگونه باید در مورد انتخاب فناوری پلتفرم وب سایت خود فکر و انتخاب کنید:
- محتوا = وردپرس
- تجارت الکترونیک = Shopify
- SaaS = HTML/PHP
- سرویس = وردپرس
اگر میخواهید محتوا تولید کنید واقعاً هیچ بحثی در مورد اینکه کجا باید وب سایت خود را بسازید وجود ندارد. وردپرس بهترین انتخاب است.
حتی به هیچ گزینه دیگری فکر نکنید.
برای وب سایت های SaaS، نرم افزار یا سرویس آنلاین روی طراحی سایت کدنویسی تمرکز کنید. محصول شما نرم افزار است. نه محتوا.
مرحله 3: هاست خوب پیدا کنید
مانند یک پلتفرم، میتوانم بگویم زیاد سخت نگیرید و در انتخاب های خود زیاد فکر نکنید.
میزبانی باید ساده باشد مگر اینکه نرم افزار ایجاد کنید. اگر در حال ایجاد یک محصول SaaS هستید، به سرعت سرور قوی نیاز دارید. شما احتمالاً حجم زیادی از داده ها و محتوا را در یک لحظه بارگیری خواهید کرد.
برای وبلاگ نویسی و خدمات، نیاز به هاست خیلی قوی ندارید.
مرحله 4: ایجاد محتوا
مهم نیست چه مسیری را طی میکنید، باید فوراً شروع به تولید محتوا کنید. اگر شما یک محصول SaaS هستید، چگونه میخواهید نرم افزار خود را بفروشید؟
شما به محتوای مفید و صفحاتی نیاز دارید که ابزار شما را توضیح دهند.
محتوا پادشاه است. این نحوه درک و واکنش مردم به محصولات است. با وبلاگ نویسی، باید به روشهایی روی بیاورید که بتوانید کلمات کلیدی کم رقابت را برای ایجاد ترافیک ارگانیک ثابت از طریق سئو هدف قرار دهید.
در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوا وجود دارد که به من کمک کرد تعداد کمی از محتواها را به بازدید ماهانه بالای صفحه افزایش دهم:
- محتوای طولانی ایجاد کنید که حالت همیشه سبز داشته باشد
- سایر وبلاگ نویسان و تأثیرگذاران را ذکر کنید و با آنها همکاری کنید
- سایت خود را برای لینک های داخلی و ساختاربندی بهینه کنید
- بر روی ارتباط متمرکز شوید… اگر در محتوا از شخصی نام میبرید، مطمئن شوید که از آن اطلاع دارد
- از منابع ترافیک رایگان برای رشد برند و خوانندگان خود استفاده کنید
مرحله 5: راهنما و مقیاس را قرار دهید
شما نمی توانید همه این کارها را به تنهایی انجام دهید. احمقانه است اگر فکر کنید که میتوانید.
بهترین راه برای ایجاد یک کسب و کار، یافتن افراد باهوش تر است تا آن را برای شما بسازند. شدید و کمی تهاجمی به نظر میرسد اما واقعیت دارد.
کارآفرینان همیشه باهوش ترین افراد در اتاق نیستند. آنها کسانی هستند که میدانند چگونه کار را انجام دهند.
من پیشنهاد می کنم با افراد دیگر تماس بگیرید تا به شما در نوشتن محتوا برای وب سایت کمک کنند. میتوانید از پلتفرم هایی مانند فریلنسر برای پیدا کردن نویسندگان و استخدام فوری آنها استفاده کنید.
برای مدیریت شبکههای اجتماعی، میتوانید آن را برون سپاری کنید.
مرحله 6: کسب درآمد و بهبود
من دوست دارم این استراتژی را در نظر بگیرم که بدانم از چه چیزی/چگونه میخواهید درآمد کسب کنید، اما زمانی که این کار را انجام میدهید کاملاً برای آن آماده نشده باشید.
این به شما این امکان را می دهد که در حین حرکت، ترفندها و بهبودهایی را انجام دهید.
به عنوان مثال، اگر میدانید با کسب درآمد از پایگاه کاربری خود میخواهید از سایت خود چه چیزی کسب درآمد کنید. خوب، محتوایی را بسازید که نرخ تبدیل ایمیل را افزایش دهد.
هنگامی که مقیاس قابل توجهی با ایمیل ها دارید، میتوانید یک سوئیچ محتوای ممتاز یا یک محصول Freemium SaaS را روشن کنید.
از پایین ترین نقطه انتهای قیف شروع کنید و به سمت عقب حرکت کنید.
نتیجه گیری در مورد نحوه ساخت یک وب سایت گردشگری و مسافرتی
ساختن یک وب سایت مسافرتی میتواند یک چالش جانبی عالی و به معنای ایجاد درآمد اضافی برای کاری باشد که دوست دارید انجام دهید.
شما در حال حاضر بیشتر سفر خود را از طریق شبکههای اجتماعی ثبت کردهاید؟ چرا در این راه روابط و پول تولید نمیکنید؟
ساخت یک وب سایت مسافرتی میتواند یک سفر باشد و نه یک استراتژی تعریف شده از ابتدا. این یک سرگرمی است که میتوانید آن را سرهم بندی کنید و یاد بگیرید.
هنگامی که چیزی را پیدا کردید که کار میکند، آن را محکم بچسبید و شخصی سازی کنید. در نهایت به ساختن یک کسب و کار پایدار و یافتن اشتیاق جدید ختم خواهد شد. و به مسافرت و کسب درآمد در این راه خواهید رسید.
در مورد ساخت یک وب سایت مسافرتی چه سوالاتی دارید؟ به ما اطلاع دهید. ما دوست داریم به شما کمک کنیم.
1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای طراحی وب سایت گردشگری و مسافرتی»
خیلی خوب میشه که تو نحوه ساخت یک وب سایت گردشگری و مسافرتی تمام نکاتی که مربوط هست رعایت بشه.