در اینجا 8 راهکار سئو توسط هک رشد و افزایش ترافیک سایت را بیان خواهیم کرد که سئوی کسب و کارهای کوچک را بهبود میبخشد.
- 1. وب سایت خود را برای سئو بهینه کنید
- 2. ایجاد استراتژی محتوا برای شرکتهای کوچک و متوسط (SME)
- 3. کلمات کلیدی خاص را انتخاب کرده و هدف گذاری کنید
- 4. لینک های فعال و غیرفعال دریافت کنید
- 5. استراتژی سئو محلی را راه اندازی کنید
- 6. از تلفات ترافیکی با تمام توان جلوگیری کنید
- 7- در مورد استراتژی های جدید سئو برای مشاغل کوچک به روز باشید
- 8. استراتژی سئو را از شرکت های معتبر بخواهید
8 راهکار سئو برای کسب و کارهای کوچک
مدیریت سئو برای مشاغل خرد و کوچک می تواند بسیار مهمتر از سئو برای برندهای بزرگ باشد. چراکه آنها برای کسب رتبه برتر در SERP ها رقابت می کنند.
به همین دلیل ، رویکرد ایده آل برای مشاغل خرد و کوچک تمرکز بر هک رشد، افزایش ترافیک سایت و موقعیت یابی ارگانیک است که باعث افزایش ترافیک و فروش وب سایت می شود.
1. وب سایت خود را برای سئو بهینه کنید
اگر وب سایت شما در سطح سئو درون صفحه به خوبی بهینه نشده باشد ، موقعیت دهی صحیح آن برای عباراتی که می خواهید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید بسیار دشوارتر خواهد بود.
سئو داخلی چیست؟
توجه خود را بر روی چک لیست زیر متمرکز کنید:
- از سرور مناسب استفاده کنید
- از دامنه صحیح استفاده کنید
- HTTPS را فعال کنید
- رمزگذاری شده کار کنید
- مطمئن شوید که همه پیوندهای شما HTTPS هستند
- بررسی کنید تا مطمئن شوید تنها یک نسخه از هر محتوا وجود دارد
- تنظیم ایمیل های معتبر
- پیکربندی تجزیه و تحلیل ها
- پیوندهای شکسته را مدیریت کنید
- محتوای نامربوط را آزمایش و حذف کنید
- ذخیره سازی ، تغییر و فشرده سازی داده ها را فعال کنید
- بلوک های نمایه سازی بالقوه را بررسی کنید
- سایت خود را در ابزار مدیر وب کنسول جستجوگر Google ثبت کنید
- لینک سازی کنید و محتوا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
خدمات سئو
سرویس خدمات سئو یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.
2. ایجاد استراتژی محتوا برای شرکتهای کوچک و متوسط (SME)
برای اینکه محتوا تأثیر سئو SME شما را به حداکثر برساند ، تعیین هدف ارائه محتوای با کیفیت (یعنی ارزش ملموس برای کاربر) ضروری است.
در مورد مشاغل کوچک ، نیاز به ارائه ارزش افزوده با محتوای شما بسیار زیاد است.
خود را به جای مخاطبان موردنظر قرار دهید و با راهنمای نحوه استفاده ، فیلم های مفید ، کتابهای الکترونیکی مهم و سایر مواردی که در استراتژی محتوای موفق جایگاه خود را دارند ، به سوالات ، نگرانی ها و شبهات آنها پاسخ دهید.
3. کلمات کلیدی خاص را انتخاب کرده و هدف گذاری کنید
برای موقعیت یابی موثر و افزایش ترافیک سایت کسب و کارهای کوچک ، مهم است که از رقبا متمایز شوید.
شرکت های بزرگی می توانند کلمات کلیدی عمومی مانند “سفر” را مورد هدف قرار دهند و بدون سختی و مشکل کلمات کلیدی خاص را به راحتی به دست آورند.
این امر در مورد مشاغل کوچک صدق نمی کند. مشاغل کوچک باید کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تری را انتخاب کنند.
به عنوان مثال از بخش سفر ، می توانید محتوایی را در برنامه های خاص ایجاد کنید که کلمات کلیدی خاصی را مورد هدف قرار می دهد ، مانند “شهرهای جذاب ایران برای دیدار با بچه ها”.
همچنین می توانید اطلاعات ارزشمندی برای کاربر مسافر ایجاد کنید ، مانند “فروشگاه های قدیمی ایران” ، یا روی محتوای منحصر به فرد مانند “مصاحبه با سرآشپزهای بهترین رستوران های ایران” کار کنید.
شرکتهای بزرگ اغلب ترجیح می دهند خود را با رقبا مقایسه نکنند. اما وقتی درباره استراتژی سئو برای شرکتهای کوچکتر صحبت می کنیم ، آنالیز رقبا می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود صنعت و انتظارات مخاطبان از شما بسیار مفید باشد.
به کلمات کلیدی رقبای خود نگاه کنید تا از آنها الهام بگیرید ، با آنها مطابقت داشته باشید یا از آنها پیشی بگیرید. از آنجا ، برای ایجاد برنامه محتوایی و مطالعه کلید واژه الهام بگیرید.
4. لینک های فعال و غیرفعال دریافت کنید
علاوه بر ارزش افزوده به کاربر ، ایجاد محتوای برتر به شما کمک می کند تا منفعلانه لینک ایجاد کنید.
برای برجسته شدن و جلب توجه برای به اشتراک گذاری و پیوندها ، می توانید فرمت های مختلف مانند محتوای چند رسانه ای، اینفوگرافیک، پادکست، مصاحبه ، آموزش و مقاله مهمان را در استراتژی محتوای خود قرار دهید.
همچنین فرصت های زیادی برای بهبود موقعیت ارائه شده توسط ایجاد لینک یا ایجاد پیوندهای فعال وجود دارد.
برخی از ایده ها برای ایجاد لینک برای مشاغل کوچک شامل اطلاعیه های مطبوعاتی ، فهرست های تجاری و تولید محتوا به عنوان مهمان در وبلاگ های شخص ثالث است.
هر چند همه پیوندها ایده آل نیستند. ولی تمرکز بر:
- لینک های تهیه شده از وب سایت هایی که به موضوع سایت و کلمات کلیدی شما مرتبط هستند. البته هرچه اقتدار وب سایت بیشتر باشد ، بهتر است.
- لینک هایی که به طور طبیعی به وب سایت شما اشاره می کنند و اطلاعات مفیدی را برای کاربر ارائه می دهند.
- لینکهایی ایجاد می شوند که ارزش محتوای شما را دارد. به محتوایی که تولید می کنید و فکر می کنید ویروسی است توجه ویژه ای داشته باشید.
به طور خلاصه ، محتوای جذابی ایجاد کنید که اشخاص ثالث بخواهند به اشتراک بگذارند.
استراتژی مناسب لینک سازی داخلی را نیز فراموش نکنید.
5. استراتژی سئو محلی را راه اندازی کنید
سئو برای مشاغل کوچک با دفتر مرکزی فیزیکی اگر شامل استراتژی موقعیت یابی محلی ، به معنی کلمه کلیدی و مکان باشد ، قویتر می شود
این ابزار قوی ترافیک را به فروشگاه شما وارد می کند زیرا کاربرانی که این نوع جستجو را انجام می دهند به محصول یا خدمات خاصی علاقه مند هستند و آن را از یک مکان خاص خریداری می کنند.
استراتژی های موقعیت یابی محلی بطور قابل توجهی به ابزار Google برای کسب و کار من بستگی دارد ، بنابراین ایجاد حساب GMB خود را فراموش نکنید.
6. از تلفات ترافیکی با تمام توان جلوگیری کنید
راهکارهای سئو به متغیرهای زیادی بستگی دارد و برای تجزیه و تحلیل آنها و پیگیری به روزرسانی ها و تغییرات ، شناختن آنها ضروری است.
ممکن است نتوانید تمام به روزرسانی های الگوریتم را پیگیری کنید ، اما باید کسی باشد که بتواند.
عدم پیگیری تمام تغییرات در الگوریتم گوگل (و اصلاح وب سایت شما بر این اساس) ممکن است منجر به کاهش شدید ترافیک شود.
7- در مورد استراتژی های جدید سئو برای مشاغل کوچک به روز باشید
برای رقابت با رقبای بزرگ ، نمی توانید استراتژی سئوی خود را در گذشته نگه دارید. باید همیشه تازه و متناسب با تغییرات احتمالی در الگوریتم های موتور جستجو و ترندهای جدید باشد.
از گرایش هایی مانند سئو محلی ، جستجوهای صوتی یا تصویری ، موقعیت یابی و Google Shopping یا سایر ابزارهای سئو موجود که می توانید برای تقویت کسب و کار استفاده کنید، مانند Google Trends، دریغ نکنید.
8. استراتژی سئو را از شرکت های معتبر بخواهید
آیا می توانید خود را متخصص سئو بنامید؟ احتمالا نه.
همانطور که قبلا ذکر شد ، شما نیاز به شخصی دارید که بر تغییرات و به روزرسانی های موجود در الگوریتم گوگل نظارت داشته باشد. همین امر در مورد داشتن یک تیم متخصص که تمام تلاش های سئو شما را مدیریت می کند نیز صادق است.
حتی اگر کسب و کار شما کوچک است و نمی توانید از استخدام یک متخصص سئو سود ببرید. به لطف شرکت ها و آژانس های سئو ، می توانید استخدام نکنید و این کار را بدون هزینه اضافی کارکنان به درستی برون سپاری کنید.
منبع: Entrepreneur
2 دیدگاه دربارهٔ «8 راهکار سئو و افزایش ترافیک سایت برای کسب و کارهای کوچک»
سلام هزینه سئو برای من خیلی زیاده فکر نکنم من بتونم از پس اون بربیام.
سلام
البته سئو هزینه نیست سرمایه گذاری بلند مدته