8 خطر کپی کردن سئو رقبا

خطر کپی کردن سئو رقبا

وقتی سعی کنید با تکنیک های سئو سایت های رقیب که با آن رتبه گرفته اند حرکت کنید، همیشه خطر کپی کردن سئو رقبا شما را تهدید می کند. یک استراتژی موفق سئو شامل اجزا و بخش‌های مختلفی مانند بهترین شیوه های سئو، تمرکز و ارتباط مناسب با مخاطبان هدف و عوامل رقابتی است.

به همین منظور بهترین شیوه ها و جنبه های مخاطب هدف برای برند شما باید تعمیم یافته و شخصی سازی شود. همچنین تجزیه و تحلیل رقبا نیز بسیار مهم است، زیرا از برندهایی که قبلاً در فضایی که باید در آن موقعیت خوبی دارند یاد بگیرید.

با این حال، زمانی که ما دنبال به دست گرفتن رهبری بازی هستیم، این خطر وجود دارد که در دام کپی کردن سئو رقبا بیافتیم. یا بخواهیم با استراتژی سایت‌های رقیب که با آن رده بالا را کسب نمود اند حرکت کنیم.

مقدمه

می دانیم نادیده گرفتن رقبا یا کسانی که در حال حاضر برای موضوعاتی در بین مخاطبان هدف شما رتبه دارند، به شانس شما برای رسیدن به رقبا و پیشی گرفتن از آنها آسیب می رساند. اما تمرکز بیش از حد روی رقبا و کپی کردن استراتژی سئو می تواند اثرات مخرب تری داشته باشد.

پس نکته کار اینجاست که شما باید بدانید رقبا و برندهای دیگر چه می‌کنند و استراتژی خود را با آنچه که موتورهای جستجو برای انجام درست آن به سایت شما «پاداش» می‌دهند، مطابقت دهید.

در ادامه، به هشت خطر کپی کردن تکنیک و استراتژی سئو رقبا و برندهای دیگر می پردازیم.

1. سردرگمی برند

اکثر شرکت ها می خواهند یک تصویر و هویت برند متمایز از خود بسازند. این هویت خواه با رهبری خلاق، پیام رسانی فکری باید به بهترین شکل تعریف شود، هدف این است که برای چیزی شناخته و معروف شوید.

اگر ایده شما برای ساختن یک برند، کپی کردن دقیق استراتژی سئوی برند دیگری باشد، طبیعتاً شبیه آنها خواهید شد. این کار منجر به خطر سردرگمی برند می شود و می تواند منجر به عدم آگاهی از برند شما شود.

حتی اگر در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید و مخاطبان مورد نظر خود را وادار به کلیک کردن کنید، این خطر وجود دارد که متمایز نشوید.

اگر بسیاری از عناصر مشابه سایت‌های دیگر مانند محتوای صفحه، صفحات، ساختار ناوبری و فوکوس کلمات کلیدی را داشته باشید، وب‌سایت شما به اندازه کافی متمایز نخواهد بود.

اگر جستجوگر بعداً برگردد و سایت رقیب شما را پیدا کند، آیا هنوز شما را به یاد می‌آورد؟ آیا شما متمایز خواهید شد؟

2. عدم ارتباط با مخاطبان خود

کپی کردن سئو برند دیگر می تواند منجر به از دست دادن ارتباط با مخاطبان شود. حتی اگر محتوای برند یا علامت تجاری رقیب را تکرار نکنید (چون نباید هم این کار را انجام دهید)، اگر با کپی کردن تکنیک های سئو هدایت شوید، محتوا یا دیدگاه منحصر به فردی نخواهید داشت.

فراتر از سردرگمی برند، محتوای شما دیگر تنها مرجع نخواهد بود و کمتر احتمال دارد چیزی منحصر به فرد و متفاوت را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

مخاطب اگر بتواند همان محتوا و تجربه را در جای دیگری دریافت کنند، چرا باید پول، زمان یا توجه خود را به شما اختصاص دهد؟

کپی کردن سئوی یک رقیب، شما را به از دست دادن فرصت‌های منحصربه‌فردی که برای تعامل واقعی با بازدیدکنندگان سایت خود دارید، سوق می‌دهد.

3. محتوای تکراری و خطر فیلتر شدن

به طور طبیعی، اگر به معنای واقعی کلمه سئوی رقبای خود را کپی کنید، در خطر کپی کردن خود آنها هستید.

بله، آنها چیزهایی دارند که ممکن است شامل رتبه خوب وب و محتوای آنها توسط گوگل باشد. با این حال، متغیرها و فاکتورهای رتبه بندی زیادی وجود دارد که باید برای پیشرفت روی آنها تمرکز کنید.

به علاوه، زمانی که محتوا را کلمه به کلمه یا به صورت جهشی کپی کنید، باید انتظار داشته باشید که محتوای شما توسط SERP فیلتر شود. از آنجایی که شما خالق اصلی نیستید، پس در وضعیت قدرت یکسانی با رقیب نیستید، یا به اندازه کافی نسخه منحصر به فرد ارائه نمی کنید، سایت شما احتمالاً همان سایتی خواهد بود که از نتایج جستجوی گوگل فیلتر می شود. این در حالی است که رقیب همچنان به عنوان نویسنده یا مبدع رتبه کسب می کند.

4. اقدام قانونی بالقوه

ما تهدید اقدامات قانونی واقعی را کمتر در جستجوی ارگانیک می بینم، اما ممکن است این اتفاق بیفتد.

کپی کردن محتوا، نادیده گرفتن حق چاپ و علائم تجاری یا آسیب رساندن به روابط تجاری که بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد، می تواند شما را به اقدامات قانونی نزدیک کند.

شاید به سختی بتوان دلیلی برای کپی کردن سئوی برند دیگری بیابیم یا کاری را که آن‌ها انجام می‌دهند آنقدر دقیق دنبال شود که شما در معرض خطر قرار بگیرید. ولی کپی نکن.

5. واکنش استراتژیک بودن

داشتن استراتژی سئو ضروری است. اگر محرک های اصلی استراتژی کپی کردن سئو سایت دیگری باشد، در واقع این یک استراتژی نیست.

دوباره، به رقبا و آنچه در استراتژی شما جواب می دهد بازنگری کنید. اما، آنقدر آنها را دنبال نکنید که به سادگی به هر کاری که انجام می دهند واکنش نشان دهید. دنبال کردن کورکورانه شما را در موقعیتی نگه می دارد که آنها را همیشه تعقیب کنید یا از آنها تقلید کنید.

شما باید جنبه های فعال مانند موارد زیر را دنبال کنید:

  • کاوش در زمینه های محتوای جدید
  • شناسایی موضوعات مورد علاقه
  • ایجاد اقتدار در بین رقبا

آنها را در مناطقی که رقابت نمی کنند شکست دهید. یک فضای خالی برای پر کردن پیدا کنید و برای رسیدن به آن یک رویکرد دوراندیشانه داشته باشید.

6. پیروی از استراتژی ضعیف رقیب

در رابطه با واکنش پذیر بودن، شما همیشه در معرض خطر اجرای سئوی بد هستید. شاید آنها برای یک عبارت کلیدی که شما می خواهید در آن رتبه بگیرید، رتبه خوبی داشته باشند. با این حال، آنها هم می توانند بسیاری از تاکتیک ها را ضعیف انجام دهند.

شاید شما به اشتباه فهمیده باشید که چه فاکتورهای سئو واقعاً باعث ایجاد این رتبه شده است.

اگر آنها به شدت توسط بک لینک‌های با کیفیت بالا و ذکر برند پشتیبانی می شدند و با محتوای با کیفیت نداشتند، چه؟

حالا اگر استراتژی محتوای آن‌ها را کپی کنید و آن لینک‌ها را نداشته باشید، شما رتبه نخواهید گرفت.

علاوه بر این، با ظهور SpamBrain گوگل و نحوه ارزیابی بیشتر کیفیت محتوا، شما باید بیشتری از استراتژی سئوی درون صفحه و محتوای سئو شده باید دنبال متمایز کردن محتوای خود باشید.

7. اندازه گیری معیارهای عملکرد اشتباه

امروزه ابزارهای “رهگیری” عالی وجود دارد که به تجزیه و تحلیل سایت های رقیب کمک می کند، اما آنها هم بی نقص نیستند.

شما نمی توانید واقعاً بدانید (مگر اینکه دسترسی به CRM و تجزیه و تحلیل یا سایر منابع مستقیم برند رقیب داشته باشید) تا چه حد استراتژی سئو آنها درست کار می کند.

آنچه احتمالاً می توانید ببینید این است که آنها در کجا رتبه دارند و آن را با حجم جستجوی تخمینی برای رتبه بندی ها یا جستجوهای خاص مرتبط کنید. مطمئناً، می‌توانید برخی از داده‌های تبدیل تخمینی یا معیار را روی هم قرار دهید. با این حال، هرچه نقاط داده بیشتری را تخمین زده و با هم جمع کنید، اعداد شما نادرست تر خواهند بود.

در حالت ایده آل، تمرکز شما روی هدف نهایی است. فرقی نمی‌کند این نرخ تبدیل به فروش، سرنخ باشد یا سایر جنبه‌های ROI معنی‌دار برای کسب‌وکار شما ، باید از یکجا شروع کنید و به عقب برگردید تا بدانید ترافیک و رویکرد باید چگونه باشد.

اگر صرفاً روی رتبه‌بندی رقبای خود و رسیدن به موقعیت‌های آنها بدون اینکه درک کاملی از اینکه کسب رتبه آن‌ها برای کسب‌وکارتان از نظر بازگشت سرمایه چه می‌کند، تمرکز کنید، از آنها کپی کرده اید.

شما می توانید زمان و پول زیادی را صرف کپی کردن استراتژی سئوی آنها کنید تا متوجه شوید که برای نیازهای خاص شما ارزشش را ندارد، حتی اگر به شما کمک کند با رتبه آنها همتراز شوید.

8. ریسک در برابر رقبای جدید

اگر بیش از حد بر روی کپی کردن سئوی رقبا و برند دیگران تمرکز کرده باشید، ممکن است به چشم انداز وسیع تر توجه نکنید.

ما مشتریانی داشته‌ایم که با اصرار روی یک یا دو شرکت دیگر تمرکز کرده‌اند و برای کسب رتبه برتر، پاسخگویی و سایر دارایی های اصلی در SERP ها تلاش می‌کنند. آنقدر متمرکز شده اند، که ماه‌ها بعد، یک رقیب جدید – یا مجموعه‌ای از رقبا – ظاهر شدند که بسیار متفاوت به نظر می‌رسیدند و سایت‌های با رتبه‌های برتر قدیمی را پشت سر گذاشتند.

به دلایلی که قبلاً ذکر شد، نگاه کردن به یک یا دو سایت تنها می‌تواند باعث تمرکز محدود سئو شود. همچنین شما را در خطر سبقت گرفتن توسط رقبای جدیدتر و استراتژی متفاوت و بهتر برای ایجاد وضعیت معتبر و محتوای مرتبط قرار می دهد.

استراتژی سئو منحصر به فرد خود را توسعه دهید

به یاد داشته باشید که استفاده از بهترین شیوه ها، تمرکز بر روی مخاطبان و توجه به فضای رقابتی برای یک استراتژی سئوی قوی مهم هستند. انجام فقط یک یا دو مورد، شما را از نظر رتبه‌بندی، ترافیک و اهداف تبدیل نمی‌رساند.

تحلیل رقبا و مهندسی معکوس می تواند مفید باشد. با این حال، وقتی می‌دانید چه کسی در فضایی که می‌خواهید مالک آن باشید رتبه خوبی دارد یا ظاهراً عملکرد خوبی دارد، به خطرات کپی کردن استراتژی سئو برند آنها توجه داشته باشید.

تعادلی بین تطابق خوب با رقبا در فاکتورهای رتبه‌بندی، مفید بودن برای مخاطب و به دست آوردن دید بدون فروش برند خود یا استفاده از انواع نادرست رادارهای قانونی وجود دارد.

بعلاوه، شما باید تا حد امکان از اشتباهاتی که شما را پایین می‌آورد یا تمرکزتان را از رقبای پشت سرتان دور میکند، دوری کنید. از اطلاعات استفاده کنید، اما فقط برای به دست آوردن مزایا و به حداقل رساندن خطرات، آن ها را در استراتژی سئوی خود بگنجانید.

5/5 - (15 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟