چگونه با پرفورمنس مکس گوگل ادز بازدهی کمپین را به حداکثر برسانیم؟

پرفورمنس مکس گوگل ادز

بازنگری در تنظیم کمپین تبلیغاتی گوگل به شما امکان می دهد از رقبا متمایز شوید. در این مقاله نکاتی برای استفاده حداکثری از پرفورمنس مکس گوگل ادز در کمپین های فروشگاهی را باهم بررسی خواهیم کرد.

مقدمه

پرفورمنس مکس (Performance Max) نوعی کمپین است که توسط گوگل جایگزین خرید هوشمند در کمپین ادز شد. این قابلیت باعث شد کارشناسان بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) مجبور شوند در استراتژی تبلیغات گوگل خود تجدید نظر کنند.

پرفورمنس مکس با نمایش تبلیغات در YouTube، Display، Search، Discover، Maps و Gmail، یک سرویس خرید یکپارچه را برای همه مکان‌های گوگل ارائه می‌کند.

تبلیغات کامل محصولات، کاری است که پرفورمنس مکس به خوبی انجام می دهد، به خصوص وقتی صحبت از محصولاتی با داده های زیاد باشد.

با این حال، مسئولین تبلیغات کلیکی PPC باید سهم هزینه محصولات غیرتبدیل را در نظر بگیرند، که احتمالاً در مقایسه با کمپین‌های خرید استاندارد بیشتر است.

در تحقیقی که در 2022 انجام شد، سهم هزینه 33 درصدی را برای محصولات غیرقابل تبدیل در کمپین‌های پرفورمنس مکس در مقایسه با سهم هزینه 23 درصدی در کمپین‌های خرید استاندارد نشان می‌دهد.

برای رفع معایب پرفورمنس مکس، توجه به تنظیمات کمپین ضروری است و داده های مناسب پیش نیاز بخش بندی کمپین است.

پرفورمنس مکس گوگل ادز یعنی تغییرات کلاسیک

یکی از امکاناتی که پرفورمنس مکس ارائه می دهد، تغییر اهداف ROAS در سطح کمپین و تنظیم بودجه است. همچنین به این معنی است که موجودی با اهداف ROAS خاص باید به اندازه کافی در نظر گرفته شود و به عنوان کمپین پرفورمنس مکس جداگانه تنظیم شود.

اگر از یک رویکرد ROAS ویژه حاشیه پیروی کنید (به عنوان مثال، هدف ROAS 10 برای محصولات کم حاشیه، هدف ROAS 7 برای محصولات با حاشیه متوسط و هدف ROAS 5 برای محصولات با حاشیه بالا) در حالت ایده آل سه کمپین راه اندازی خواهید کرد.

پیشنهادهای دیگر برای کمپین های خوشه ای گوگل ادز عبارتند از:

  • داده های عملکرد (ROAS 30 روز گذشته)
  • پارامترهای موجودی (سطوح سهام، اقلام جدید، تبلیغات)
  • بینش رقابت (رقابت قیمت، تعداد رقبا)
  • اطلاعات جامع سبد (بازکننده های سفارش، مواردی که اغلب با هم خریداری می شوند)

به یاد داشته باشید داده هایی که برای ساختار کمپین گوگل ادز انتخاب می کنید باید اهداف کلی کسب و کار شما را منعکس کند.

اگر به دلایلی به امکانات بیشتری برای نشان دادن محصولات خاص نیاز دارید، رویکرد ترکیبی متشکل از یک یا چند کمپین پرفورمنس مکس و استاندارد خرید را آزمایش کنید.

مطمئن شوید که محصولات تحت پوشش هر کمپین با هم همپوشانی ندارند.

امکاناتی که با گروه های دارایی به دست می آورید

راه اندازی گروه دارایی باید از یک ساختار واضح پیروی کند، به عنوان مثال، بر اساس ناوبری فروشگاه اینترنتی.

اگر یک خرده فروش لباس هستید و فقط چند دسته محصول دارید، باید در نظر داشته باشید که آنها را دوباره به جنسیت و بچه گانه تقسیم کنید تا در خطاب به مخاطبان دقیق تر باشید. حداکثر تعداد گروه دارایی که می توانید در یک کمپین استفاده کنید 100 است.

اطمینان حاصل کنید که از خلاقیت های گویا استفاده می کنید تا نشان دهنده گروه دارایی شما باشد و توجه کاربر را به خود جلب کند. دارایی ها باید از نظر مرتبط بودن بررسی شوند، به خصوص وقتی صحبت از تغییرات فصلی می شود.

به عنوان مثال، تصاویر آپلود شده که مجموعه زمستانی را نشان می دهد، باید در تابستان با عکس های تی شرت و شورت تعویض شود. همچنین، متن ها را می‌توان با عبارت مناسب‌تر تغییر داد.

یکی از ویژگی‌های اصلی در گروه‌های دارایی، سیگنال‌های مخاطب است. با بررسی و در نظر گرفتن آن ها، می توانید اطلاعات کاربر اضافی را برای الگوریتم فراهم کنید.

یک راه کارآمد دیگر، افزودن اصطلاحات مرتبط به بخش‌های سفارشی، متن و چسباندن انواع محصول به ویژگی‌های فید خرید شما است. هرچه اطلاعات و شرایط بیشتری بتوانید ارائه دهید، بهتر است.

جداسازی ترافیک برند

اگر می‌خواهید ترافیک برند را در کمپین‌های برند جستجوی خود حفظ کنید، باید URL صفحه فرود فروشگاه اینترنتی را به تنظیمات کمپین‌های پرفورمنس مکس خود حذف کنید.

با انجام این کار، احتمال نمایش برای جستجوهای برند کاهش می‌یابد و طبیعتاً ترافیک به سمت کمپین‌های برند جستجوی شما منتقل می‌شود.

علاوه بر این، کلمات کلیدی منفی را می توان به کمپین های پرفورمنس مکس اضافه کرد. متأسفانه، این کار از طریق رابط کاربری گوگل ادز امکان پذیر نیست، اما باید از گوگل درخواست شود.


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

فرصت های آزمایشی برای بهینه سازی کمپین

همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام شروع کار با پرفورمنس مکس ، باید امکان اجرای یک رویکرد ترکیبی (پرفورمنس مکس و خرید استاندارد) را در نظر گرفت. این به شما امکان می دهد هم از رویکرد تبلیغاتی تمام قیف پرفورمنس مکس و هم از امکانات هدایت و گزارش استاندارد خرید استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های آزمایشی، راه‌اندازی یک کمپین پرفورمنس مکس فقط برای خرید با اتصال فید، بدون درج هیچ دارایی است. ممکن است هنگام ایجاد یک کمپین جدید به دنبال این روش با یک پیام خطا مواجه شوید.

سعی کنید ابتدا یک گروه دارایی “عادی” را تنظیم و ذخیره کنید که شامل همه موارد باشد. پس از آن، باید بتوانید یک گروه دارایی فقط خرید ایجاد کنید. این روش توسط گوگل توصیه نمی شود. با این حال، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد تا ترافیک خرید و جستجو را به این روش تقسیم کنید.

از آنجایی که پرفورمنس مکس گوگل ادز یک نوع کمپین نسبتاً جدید و غیرشفاف است، برای تعیین تنظیمات بهینه به زمان و آزمایش بیشتری نیاز دارد.

5/5 - (20 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟