7 ترند تولید محتوا برای سال 2023

7 ترند تولید محتوا

با ما 7 ترند برتر تولید محتوا در سال 2023 را بشناسید و بیاموزید که چگونه محتوای وب سایت خود را برای تعامل و بازگشت سرمایه حداکثری بهینه کنید.

چهارمین انقلاب صنعتی و وب 3.0 از نحوه مصرف اخبار گرفته تا نحوه بازاریابی محصولات به تغییر همه پلتفرم های ارتباطی قدیمی ادامه می دهند.

یکی از زمینه هایی که به عنوان نقطه اتکای این رونق فناوری شناخته می شود، خود نویسندگی و هنر است.

از آنجایی که فناوری‌های جدیدی مانند تولید محتوا توسط هوش مصنوعی و ChatGPT روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند، بسیاری از مردم در مورد آینده این حوزه‌ها نامطمئن هستند.

  • آیا الگوریتم‌های موتور جستجو، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را می‌پذیرند یا آن را رد می‌کنند؟
  • آیا ما قادر به متوقف کردن آن ها نیستیم؟
  • آیا هوش مصنوعی به صنعت سئو آسیب می زند یا به آن کمک می کند؟

ما در مورد تلاقی بسیاری از گرایش‌ها در صنعت بازاریابی محتوا که به سرعت در حال تغییر و تحول در رویکرد محتوای روزمره هست، بحث خواهیم کرد.

ترندهای تولید محتوا در سال 2023

1. ظهور تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی

بر کسی پوشیده نیست که برندها سال ها از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کرده اند و احتمالاً حتی استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را محدود کرده اند.

گوگل اعلام کرده است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به منظور دستکاری نتایج جستجو به منزله هرزنامه قلمداد می شود، همچنین اعلام کرده است که “استفاده مناسب” از هوش مصنوعی برای کمک به محتوا مغایر با دستورالعمل های آن نیست.

تشخیص اینکه گوگل چقدر در تشخیص سیستم‌های هوش مصنوعی کارآمد است دشوار است، اما واضح است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیزی است که باید به دقت مراقب آن بود.

طبق یک مطالعه توسط رویترز، ChatGPT در ژانویه 2023 به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید.

ما چندین پلتفرم هوش مصنوعی دیگر پیدا کرده ایم که خدمات چت بات مشابه و توانایی نوشتن پست های وبلاگی کاملاً بهینه شده برای سئو را ارائه می دهند.

در ادامه این مقاله نحوه استفاده از هوش مصنوعی را شرح خواهیم داد. اما یادگیری به کارگیری صحیح آن در گردش کار و کار با این سیستم ها بهترین نتایج را تضمین می کند.

2. ویدئوهای کوتاه در حال زیاد شدن هستند

یوتیوب، اینستاگرام و متا همگی ویدئوهای کوتاه (شورت ویدیو) را روی پلتفرم‌های خود راه‌اندازی کرده‌اند تا با Megaforce فرهنگی یعنی TikTok رقابت کنند.

پس از راه‌اندازی Reels، پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام حتی در مکان‌هایی مانند برزیل از نرخ تعامل بالاتری برخوردار بوده‌اند. در واقع، تخمین زده می شود که تا سال 2028 به بیش از 163 میلیون کاربر برسد.

شورت‌ها و حلقه‌های ویدیویی راهی عالی برای قرار گرفتن در معرض برند و تعامل با مخاطبان زیادی هستند.

بر خلاف ویدیوهای سنتی طولانی، کلیپ های ویدیویی کوتاه فرصت بهتری برای پخش شدن در فضای مجازی دارند و مستقیماً به پدیده جدیدی در شبکه های اجتماعی منجر می شوند.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ در حال تکامل است

اینفلوئنسر مارکتینگ نمرده است. بلکه در حال تکامل است.

چیزی که مردم زمانی از آن به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ یاد می کردند، واقعاً به اقتصاد خالق تبدیل شده است.

اساساً، بسیاری از برندها با سازندگان آنلاینی که محتوای کوتاه و بلندی تولید می‌کنند که مشترکین را به پلتفرم آنها می‌آورد، همکاری می‌کنند.

یوتیوب پاییز گذشته اعلام کرد که 45 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات Shorts را با سازندگانش تقسیم می کند (اگرچه این رقم مورد تائید قرار نگرفته است).

صرف نظر از این، واضح است که رقابت مجدد بین غول‌های شبکه های اجتماعی و تکامل آنها، امتیاز بیشتری را برای سازندگان فردی قائل شده و بر این اساس به آنها پاداش داده است.

همه، از کاخ سفید گرفته تا برندهای بزرگ لوازم آرایش، با تیک تاکرها، افراد مشهور اینستاگرام و تولیدکنندگان محتوای روزمره برای تبلیغ برندها و پیام‌هایشان همکاری می‌کنند.

گواه این امر در قدرت ماندگاری پادکست نیز منعکس شده است.

4. پادکست همچنان قوی است

پادکست یکی از تلاش‌های ناخوشایند بازاریابان است که در استفاده از فناوری جدید در پیشنهادات کاری خود شکست می‌خورند.

درست مانند TikTok و Instagram Reels، پادکست برای برندسازی شخصی و قرار گرفتن در معرض در مقیاس بزرگ مناسب تر از تاکتیک‌های قدیمی سئو است.

با این وجود، شنوندگان پادکست از سال 2019 تقریباً 30 درصد رشد کرده است و همچنان ابزار ارزشمندی برای تولیدکنندگان محتوا و مشارکت برندها است.

پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان پادکست را در استراتژی رهبری فکری خود بگنجانید و با پادکست‌هایی همکاری کنید که مخاطبان آن متناسب با برند شما باشد.

پادکست برای هر برندی مناسب نیست، اما برای اینفلوئنسرها، مدیران عامل و تولیدکنندگان محتوا که برند شما با آنها شریک است می‌تواند عالی باشد.

5. تقاضای بیشتری برای تجربه شخصی کاربر وجود دارد

ما این لیست را با بیان اینکه چگونه هوش مصنوعی ترند شماره 1 بازاریابی محتوا در سال 2023 است، شروع کردیم. اما باز هم باور داریم که چگونه سازندگان محتوا ارزشمندتر می شوند.

این تلاقی منافع رقیب اصلاً تناقضی ندارد. در عوض، واضح است که بسیاری برای کسب اطلاعات خود به دنبال برندها و رهبران فکری هستند.

امروزه، مردم برای مشاوره سلامت به WebMD مراجعه نمی کنند. آنها به Reddit یا اینفلوئنسرها مراجعه می کنند.

به طور مشابه، پادکسترهایی جهانی مانند جو روگان چندین برابر بیشتر از CNN در هر شب شنونده دارند.

این بدان معناست که مردم به شدت دنبال اصالت هستند و برای مشاوره به افرادی مراجعه می کنند که به آنها اعتماد دارند.

پرورش اعتماد از طریق رهبری فکری و برندسازی شخصی مهمتر از همیشه است.

اگر مقاله ای را در مورد اصول سئو جستجو می کنید، احتمال اینکه روی مجله موتور جستجو کلیک کنید بیشتر است یا یک وبلاگ تصادفی ؟

در واقع، برندسازی شخصی و تجربه آنقدر مهم هستند که گوگل حتی یک حرف جدید به نام اختصاری EAT یعنی (E-E-A-T) برای کلمه “تجربه” اضافه کرده است.

بنابراین، داستان های بیشتری بگویید و همدلی بیشتری را در نوشتار خود منتقل کنید.

از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید و نوشته خود را شخصی تر کنید تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرید.

6. بازاریابان محتوا بیش از هر زمان دیگری به داده نیاز دارند

با کمی دقت، متوجه شدیم که پادکست و شورت ویدیوها تقریباً برای 99٪ از کسب و کارها معنی ندارند.

در عوض، استفاده از فناوری و تمرکز بر محتوای داده محور برای رقابت در فضای بازاریابی دیجیتال در سال 2023 کلید خواهد خورد.

خوشبختانه، یادگیری ماشینی این کار را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

سرمایه گذاری روی نرم افزارهای خوب مانند SE Ranking، Semrush یا Ahrefs به شما کمک می کند تا در مورد رقابت بیشتر بدانید و به رقابت بپردازید.

به طور مشابه، به‌روزرسانی Universal Analytics به Google Analytics 4 اطلاعات دقیق‌تری در مورد معیارهای جستجوی ضروری و استراتژی‌هایی که می‌توانید برای بهبود کمپین‌های خود اتخاذ کنید، به شما می‌دهد.

7. تجربه صفحه و ارزش یکپارچه باقی می مانند

در نهایت، فناوری اتصال بیشتر بین تمام پلتفرم‌های وب ما را امکان‌پذیر می‌کند و توانایی ایجاد قیف‌های بدون درز و تجربیات کاربر بسیار مهم است.

یکی از نوآوری هایی که در سال گذشته برای ما جالب بود، افزایش محتوای قابل خرید یا توانایی خرید محصولات در یک ویدیو یا وبلاگ جاسازی شده است.

نوآوری‌های کوچکی از این دست، سهولت تبدیل را افزایش می‌دهند و تبدیل سرنخ‌ها را یکپارچه می‌کنند.

ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم که یک CRM معتبر (مدیریت ارتباط با مشتری) پیدا کنید و محتوای جذب مخاطب مانند کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها و تحقیقات را برای جلب فروش بیشتر با آن یکپارچه کنید.

نکته پایانی

با بررسی 7 ترند تولید محتوا، سال 2023 را به سالی تبدیل کنید که ارزش محتوای تان را به حداکثر رسانده و بازدهی کلانی را ارائه کند.

امتیاز شما post

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟