6 تکنیک لینک سازی سایت فروشگاهی

لینک سازی سایت فروشگاهی

ترکیب لینک‌سازی مبتنی بر محتوا و تکنیک‌های توسعه خلاقانه می‌تواند به شما در بهبود عملکرد سئو سایت فروشگاهی کمک کند.

در سئوی سایت فروشگاهی، دسته بندی ها، صفحات محصول و برند باید تمرکز اصلی اکثر تلاش ها باشد.

استاندارد نرخ تبدیل برای سایت فروشگاهی حدود 2 تا 3 درصد است، اما صفحات محصول می توانند در سناریوی مناسب به بیش از 30 درصد (متوسط 7 درصد) برسند.

اما دریافت لینک مستقیم به این صفحات می تواند برای بسیاری از کارشناسان سئو داخلی وقت گیر باشد.

ما در این مقاله شش تکنیک موثر ایجاد لینک برای برندهای فروشگاهی امروزی را با هم بررسی می کنیم.

لینک سازی سایت فروشگاهی: چالش ها و راه حل ها

برای سایت های فروشگاهی، هدایت ترافیک به صفحات دسته بندی ها، برند و محصولات می تواند منجر به بازده بیشتر شود.

اما بدست آوردن لینک به این صفحات پیچیده است زیرا بسیاری از ناشران با کیفیت ترجیح می دهند به محتوای اطلاعاتی لینک دهند.

بسیاری از سایت‌های فروشگاهی نیز محتوای مفید و طولانی نمی‌سازند، زیرا وبلاگ‌ها و مراکز محتوا تمایل به فروش مستقیم ندارند و اغلب ماه‌ها طول می‌کشد تا رتبه‌ بگیرند.

علاوه بر این، سایت‌های وابسته با پروفایل‌های لینک قوی به محتوای طولانی، اغلب از برندهای معتبر پیشی می‌گیرند.

راه حل های لینک سازی سایت فروشگاهی

اما سئوکاران راه هایی برای غلبه بر موانع رایج لینک سازی سایت فروشگاهی پیدا کرده اند.

ساخت لینک مبتنی بر محتوا همراه با لینک های داخلی برای سایت های فروشگاهی، لینک هایی را به صفحات هدف شما به صورت غیرمستقیم ارائه می دهد. این مهم است زیرا محتوای طولانی تا 70٪ بیشتر از محتوای کوتاه لینک ایجاد می کند.

ایجاد لینک های صفحه اصلی یا لینک های تصویر پروفایل از طریق پست مهمان، حضور مهمان پادکست، روابط عمومی و وبینارها. به طور معمول، شما می توانید سایت یا پادکستر را برای لینک به صفحه اصلی سایت و حتی لینکی به هدر خود که در وب سایت شما قرار داده شده است، دریافت کنید.

پرداخت هزینه برای بک لینک در حال حاضر هم مانند گذشته رایج است، اما توجه به این نکته مهم است که این امر برخلاف دستورالعمل های هرزنامه لینک گوگل است.

فهرستی از روابط با ناشران ایجاد و حفظ کنید. کمپین های ایمیل سرد معمولاً دارای نرخ پاسخ کمتر از 10٪ هستند، بنابراین داشتن مخاطبی که می دانید نرخ پاسخ بالاتری دارد باعث می شود در زمان زیادی صرفه جویی کنید.

محتوایی را بیابید که قبلاً برند شما یا برند هایی را که می فروشید با ذکر برند بدون لینک ذکر می کند.

تکنیک های لینک سازی سایت فروشگاهی

حالا بیایید این تکنیک های لینک سازی فروشگاهی را به طور عمیق تر بررسی کنیم.

1. برند بدون لینک

برند بدون لینک مقاله یا صفحه وب موجودی است که نام برند شما، مارک هایی که می فروشید یا نام اعضای تیم را ذکر می کند اما لینک فعالی که به سایت شما اشاره می کند ندارد. این گزینه ها برای ایمن کردن لینک ها به صفحه اصلی یا صفحات برند خوب کار می کنند.

می‌توانید با استفاده از Google Alerts یا Ahrefs، برندهای بدون لینک را پیدا کنید.

Google Alerts

با تنظیم Google Alerts برای برند خود و انواع آن شروع کنید. هر زمان که برند شما به صورت آنلاین ذکر شود، با این کار یک اعلان ایمیل برای شما ارسال می شود.

سپس می‌توانید بررسی کنید که برند ذکر شده حاوی لینکی به وب‌سایت شما است یا خیر، و در غیر این صورت، برای درخواست لینک با مالک سایت تماس بگیرید.

ابزار Ahrefs Content Explorer و Batch Analysis

Ahrefs’ Content Explorer هم می تواند به شما کمک کند برند خود یا مارک هایی که می فروشید را پیدا کنید.

این مراحل را دنبال کنید:

به حساب Ahrefs خود وارد شوید و در منوی بالا بر روی “Content Explorer” کلیک کنید.

نام برند خود را در نوار جستجو تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

فیلتر «یک مقاله در هر دامنه» را اعمال کنید تا از نتایج متعدد از یک وب سایت جلوگیری کنید.

از فهرست مقالاتی که برند شما را ذکر می کنند خروجی بگیرید.

لیست خود را مرور کنید و به صورت دستی بررسی کنید که آیا هر برند لینکی به وب سایت شما دارد یا خیر. می‌توانید از تابع «یافتن» در مرورگر خود (Ctrl + F یا Command + F) برای جستجوی نام برند خود استفاده کنید و بررسی کنید که آیا لینک داده شده است یا خیر.

هنگامی که فهرستی از آدرس‌های اینترنتی با نام‌های برند بدون لینک تهیه کردید، می‌توانید از ابزار تجزیه و تحلیل دسته‌ای Ahrefs برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد هر وب‌سایت استفاده کنید.

این به شما کمک می کند تا برای ایجاد فرصت لینک سازی با وب سایت ها تماس بگیرید.

در منوی بالای Ahrefs به “بیشتر” بروید و روی “تحلیل دسته ای” کلیک کنید.

فهرست نشانی‌های اینترنتی را با نام‌های برند بدون لینک جای‌گذاری کنید و روی «شروع تجزیه و تحلیل» کلیک کنید.

پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، می توانید معیارهایی مانند رتبه دامنه (DR)، رتبه Ahrefs (AR) و تعداد دامنه های ارجاع دهنده برای هر وب سایت را مشاهده کنید. از این معیارها برای اولویت بندی سایت هایی که برای فرصت های ایجاد لینک با آنها تماس بگیرید، استفاده کنید.

2. معکوس کردن لینک سازی تصویر محصول

ایجاد لینک تصویر معکوس شامل یافتن وب سایت هایی با استفاده از تصاویر شما بدون ذکر منبع یا لینک مناسب است.

یافتن تصاویری که به درستی نسبت داده نشده اند نسبتاً ساده است اما زمان بر است.

تصاویر اصلی خود را شناسایی کنید

تصاویری را در وب سایت خود انتخاب کنید که اصلی و منحصر به فرد هستند، مانند اینفوگرافیک، تصاویر سفارشی، یا عکس های با کیفیت و سفارشی.

جستجوی معکوس عکس ها را انجام دهید

از یک موتور جستجوی معکوس عکس مانند Google Images یا TinEye برای یافتن وب سایت هایی که از تصاویر شما استفاده کرده اند استفاده کنید.

نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

لیست وب سایت ها را به صورت دستی بررسی کنید و ببینید که آیا آنها منبع مناسب و لینکی به سایت شما ارائه کرده اند یا خیر.

اطلاعات تماس را جمع آوری کنید

اطلاعات تماس صاحبان وب سایت یا سازندگان محتوا را در هر سایت، مانند آدرس ایمیل یا فرم های تماس از سایت، پیدا کنید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

3. لینک سازی صفحه منبع

صفحه منبع یک صفحه وب است که به طور خاص برای فهرست کردن و لینک دادن به منابع، ابزارها یا محتوای ارزشمند مرتبط با موضوع یا صنعت خاصی طراحی شده است.

فرآیند ایجاد لینک صفحه منبع معمولاً شامل مراحل زیر است:

محتوای مناسب لینک خود را شناسایی کنید

با شناسایی یا ایجاد محتوای با کیفیت، ارزشمند و آموزنده در وب سایت خود شروع کنید که به خوبی با صفحات منبع مطابقت داشته باشد.

این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، مقاله‌ها، آموزش‌ها، راهنماها، اینفوگرافیک‌ها، ابزارها یا دیگر انواع محتوایی باشد که برای کاربران ارزش قائل می‌شوند.

صفحات منابع مرتبط را پیدا کنید

صفحات منبعی را در حوزه یا صنعت خود جستجو کنید که ممکن است علاقه مند به لینک دادن به محتوای شما باشد. می‌توانید برای جستجوهایی مانند اینها در گوگل جستجو کنید (کلمه کلیدی یا موضوع مورد نظر خود را جایگزین کلمه کلیدی کنید):

  • ·         “کلمه کلیدی” + “منابع”
  • ·         “کلمه کلیدی” + “لینکهای مفید”
  • ·         “کلید واژه” + “منابع مفید”
  • ·         “کلید واژه” + “لینکها”

صفحات منبع را ارزیابی کنید

کیفیت و ارتباط صفحات منابعی که پیدا می کنید را تجزیه و تحلیل کنید. به دنبال صفحاتی با اعتبار دامنه بالا، تعامل کاربر خوب و محتوای مرتبط باشید.

یک ایمیل ارتباطی شخصی سازی کنید

یک ایمیل مودبانه و شخصی برای صاحب یا ویرایشگر وب‌سایت بنویسید که در آن توضیح دهید که چه کسی هستید و چرا فکر می‌کنید محتوای شما افزوده‌ای ارزشمند به صفحه منبع آنها است.

حتماً به مزایای خاصی که محتوای شما ارائه می دهد و اینکه چگونه برای مخاطبان آنها مفید است اشاره کنید.

4. ایجاد پایگاه داده از ناشران

ابزارهای زیادی می توانند به شما در یافتن لیست سایت ها کمک کنند، اما همه به شما اجازه نمی دهند لیست خود را آپلود کنید و سپس دسترسی به مخاطبین را مدیریت کنید.

ما متوجه شده ایم که Pitchbox برای این کار خوب عمل می کند، اما می توانید از ابزارهایی مانند Buzzstream نیز استفاده کنید که بسیار ارزان تر است.

Pitchbox یک ابزار توسعه و ایجاد لینک است که یافتن وب‌سایت‌های بالقوه برای ارتباط با آنها، خودکارسازی دسترسی و مدیریت روابط را ساده می‌کند.

در ادامه نحوه ایجاد پایگاه داده از سایت ها با استفاده از Pitchbox آورده شده است:

یک کمپین جدید راه اندازی کنید

در داشبورد Pitchbox، روی تب “Campaigns” کلیک کنید و “Create New Campaign” را انتخاب کنید.

یک نام برای کمپین خود وارد کنید و نوع کمپین مورد نظر خود را انتخاب کنید (مانند “Blogger Outreach” یا “Link Building”).

تنظیمات کمپین خود را پیکربندی کنید

تنظیمات کمپین خود را سفارشی کنید، مانند حساب ایمیلی که برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنید و دامنه‌هایی که می‌خواهید حذف کنید (به عنوان مثال، رقبا یا سایت‌هایی که قبلاً با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید).

یک جستجوی احتمالی انجام دهید

در برگه “Prospects” کمپین خود، روی “Add Prospects” کلیک کنید و روشی را برای یافتن وب سایت های بالقوه برای گنجاندن در پایگاه داده خود انتخاب کنید.

می‌توانید از جستجوی داخلی Pitchbox استفاده کنید، فهرستی را از ابزار دیگری مانند Ahrefs یا Semrush وارد کنید یا وب‌سایت‌ها را به صورت دستی اضافه کنید.

اگر جستجوی داخلی Pitchbox را انتخاب کنید، کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و روش جستجوی مورد نظر خود را انتخاب کنید (مانند “Blogger”، “Resource Page” یا “Guest Post”). سپس Pitchbox لیستی از وب سایت های مرتبط را برای کمپین شما ایجاد می کند.

اگر ترجیح می‌دهید فهرستی از وب‌سایت‌ها را وارد کنید، فهرست را از ابزار سئوی دلخواه خود در قالب CSV صادر کنید و سپس فایل را در Pitchbox آپلود کنید.

مشتریان بالقوه خود را بررسی و فیلتر کنید

هنگامی که فهرستی از وب‌سایت‌های بالقوه تهیه کردید، فهرست را مرور کنید و سایت‌های نامربوط یا بی‌کیفیت را فیلتر کنید.

می توانید از معیارهای داخلی Pitchbox مانند اعتبار دامنه (DA) برای کمک به ارزیابی کیفیت هر وب سایت استفاده کنید.

روی کادر تأیید کنار هر وب‌سایتی که می‌خواهید به پایگاه داده خود اضافه کنید کلیک کنید و روی «افزودن مشتریان بالقوه انتخاب شده» کلیک کنید.

5. مصاحبه های پادکستی

می‌توانید از فهرست‌های راهنمای پادکست ساده برای راه‌اندازی پادکست خود یا پیدا کردن یک سرویس رزرو پادکست استفاده کنید. آماده شدن برای پادکست می تواند زمان زیادی را بگیرد، بنابراین باید چند پادکست هدفمند پیدا کنید که با جایگاه شما مرتبط باشند.

سعی کنید از طریق Stitcher، Podbean، یا TuneIn جستجو کنید و دسترسی سفارشی ایجاد کنید.

جایگاه خود را شناسایی کنید

با ظاهر شدن در یک پادکست، جایگاهی را که می خواهید به آن برسید و اهدافی را که می خواهید به آن برسید مشخص کنید.

دایرکتوری های پادکست را تحقیق کنید

به دنبال دایرکتوری های پادکست باشید که مربوط به حوزه یا صنعت شما هستند و لیستی از پادکست های بالقوه ای که می خواهید ارائه دهید تهیه کنید.

می‌توانید از نمونه‌های ارائه شده قبلی استفاده کنید یا برای یافتن فهرست‌های اضافی در گوگل جستجو کنید.

قسمت ها را گوش کنید

قبل از پخش، به چند قسمت از پادکست گوش دهید تا قالب، سبک و لحن نمایش را بهتر درک کنید.

زمین کار خود را توسعه دهید

یک طرح قانع کننده بسازید که نشان دهد چرا میهمان ارزشمندی در پادکست خواهید بود.

حتماً یک معرفی مختصر از خودتان، حوزه تخصصتان و اینکه چرا برای نمایش مناسب هستید را وارد کنید. همچنین، هر موضوع مرتبطی را که می توانید در مورد آن بحث کنید یا دیدگاه منحصر به فردی ارائه دهید، ذکر کنید.

طرح خود را بفرستید

از طریق ایمیل یا شبکه اجتماعی با میزبان یا تهیه کننده پادکست تماس بگیرید. صحبت خود را مختصر، شخصی و حرفه ای نگه دارید.

6. رتبه بندی صفحات آماری مدیریت شده

این یکی از روش های مورد علاقه من برای ایمن سازی لینک ها برای سایت های فروشگاهی است.

سایت‌های فروشگاهی همیشه منابع زیادی برای انجام مطالعات منحصر به فرد ندارند، بنابراین یک راه ساده برای اجرای این کار، مدیریت صفحات آماری است.

فهرستی از آمارها را از وب‌سایت‌های داده‌های دولتی یا مطالعات داده‌های اولیه تهیه کنید و زمانی را صرف جمع‌آوری آن‌ها برای خواننده کنید تا مجبور نباشند.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، این لیست از 50 آمار و حقایق برای “آمار محصولات تبلیغاتی” رتبه بندی می شود و در نتیجه، هنگامی که روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به دنبال آمار برای مرجع هستند، لینک ها را به طور طبیعی ایمن می کند.

نتیجه لینک سازی سایت فروشگاهی

رتبه بندی صفحات دسته، محصول یا برند در نتایج جستجوی گوگل برای کسب و کارهای فروشگاهی ضروری است تا نرخ تبدیل بالایی داشته باشند. با این حال، ایمن سازی بک لینک های با کیفیت بالا به این صفحات به دلیل ماهیت فروشگاهی می تواند چالش برانگیز باشد.

برای غلبه بر این چالش‌ها، می‌توانید لینک‌سازی مبتنی بر محتوا، لینک داخلی استراتژیک و تکنیک‌های توسعه خلاقانه را ترکیب کنید.

با استفاده از این استراتژی‌ها، کسب‌وکارهای فروشگاهی می‌توانند بر چالش‌های مرتبط با لینک سازی سایت فروشگاهی غلبه کنند و دید موتور جستجوی خود را بهبود بخشند.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟