4 روش محبوب بازاریابی اینترنتی
بلاگ, دیجیتال مارکتینگ, کسب و کار الکترونیک, مارکتینگ

۴ روش محبوب بازاریابی اینترنتی

Advertisements

۴ روش محبوب بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار و تجارت شما

بازاریابی اینترنتی (که به آن بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود) با استفاده از ابزارها و کانال‌ها برای دسترسی آنلاین افراد و به نمایش گذاشتن محصولات یک شرکت به کار برده می‌شود.

این یک اصطلاح کلی است. اما معمولا افراد از یک یا دو روش در بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند تا با استراتژی بازاریابی دیجیتال همسان شود.

در این مطلب ما در مورد رایج‌ترین (و محبوب‌ترین) روش‌های بازاریابی اینترنتی صحبت خواهیم کرد:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی وابسته

۱- بهینه سازی موتور جستجو – SEO

برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ، شما حتماً نیاز به سئوی وب سایت و محتوای خود دارید (به خصوص در مورد وبلاگ ها). این کار از طریق تحقیق (کلمات کلیدی) ، لینک‌های ورودی به سایر بخش‌های وب سایت و بک لینک از وب سایت‌های معتبر حاصل می‌شود – هرچه وب سایت شما با مخاطبان، بهتر ارتباط برقرار کند ، Google بیشتر شما را دوست خواهد داشت.

حقیقت موضوع این است که ، سئو یک روند کند است. یک پست وبلاگ با کلمات کلیدی، عناوین، عکس‌ها، لینک‌ها و ترافیک مناسب، در طی یک روز یا حتی چند هفته به پیشنهاد و رتبه اول و برتر گوگل تبدیل نمی شود. پس این را باید بدانیم اگر ساخت محتوا زیاد طول نمی‌کشد، اما قرارگیری آن در جستجوگر زمان می‌برد و باید بدانیم جستجوگرها بهترین راه برای ایجاد ترافیک ارگانیک به وب سایت شما هستند.

بعنوان مشاوره: کلمات کلیدی را زیاد در محتوای خود قرار ندهید. افراد واقعی آن را خواهند خواند و اگر به نظر برسد یک کلمه کلیدی زیاد استفاده شده است ، بلافاصله محتوای شما را ترک می‌کنند. یا زیاده‌گویی شما برای آنها رنج‌آور خواهد شد و از آنجا که دیگر هیچ کس به اینگونه محتواها علاقه‌ای ندارد، لینکی را هم به آن پیوند نمی‌دهد. یعنی این مقاله و محتوا از نگاه موتورهای جستجو مرده است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو می‌توانید صفحه خدمات ما را مطالعه نمائید.


۲- بازاریابی محتوا

استفاده از محتوا با هدف افزایش مشتری، فروش و آگاهی از یک محصول است. اما بسیاری از افراد تصور می‌کنند محتوا فقط محتوای نوشتاری است – مانند پست های وبلاگ یا کتاب‌های الکترونیکی. این نه تنها واقعیت ندارد ، بلکه دسترسی شما را نیز بسیار محدود می کند.

محتوا همه چیز است: عکس ، فیلم ، انیمیشن ، اینفوگرافی و صوتی و این بسته به رسانه پاسخگوی مشتریان متفاوت است. تحقیق در مورد بهترین پاسخ مشتریان شما اولین کاری است که می‌توانید هنگام تهیه یک برنامه بازاریابی محتوا انجام دهید.

بعنوان مشاوره: حدس بزنید که مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند. این اطلاعات می‌تواند از طریق چندین کمپین آزمایش و خطا بدست بیاید و می تواند حجم کار را از طریق آنالیزهای مختلف (SWOT ، PESTLE یا Competitor) کم کند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی می‌توانید صفحه خدمات ما را در تولید محتوا مطالعه نمائید.


۳- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بسیار پر سر و صدا هستند. همه شرکت‌ها در توئیتر، اینستاگرام ، فیس بوک ، پینترست و هر کانال دیگری برای جلب توجه مخاطبان حضور و محتوا ارائه می‌کنند. مصرف کنندگان معمولاً می‌گویند که شبکه‌های اجتماعی تقریباً به همان اندازه تلویزیون نقش مهمی در تصمیم گیری های خرید بازی می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی راهی برای ارتباط با مخاطبان بزرگ در میان مردم و ارائه ارزش به آنها است. از طریق این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبان را جذب کنید و آنها را به وب سایت تان منتقل کنید و بعد: با محتوای بیشتر ارزش بیشتری ارائه دهید.

هنگامی که به نام برند شما اعتماد کنند، نسبت به فروش تبلیغاتی ارائه شده مشتریان بیشتر می شوند.

بعنوان مشاوره: “کلمه اجتماعی” را در شبکه‌های اجتماعی فراموش نکنید – بسیاری از شرکت‌ها این کار را می‌کنند. محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان را از طریق داستان‌های خنده دار ، حکایات ، تصاویر و اخبار جذاب درگیر کند. اگر روی ایجاد اعتماد و ارتباط فعال با مشتریان متمرکز شوید ، هنگام تبلیغ یک محصول یا خدمات به آنها ، شما را می‌بینند.

۴- بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته زمانی است که شخصی لینک شما را به خوانندگان خود برای خرید یک محصول ارائه می دهد. سپس پیشنهاد دهنده برای هر شخصی که محصول را از طریق لینک خریداری می‌کند ، درصد سودی را از شرکت شما دریافت می کند.

افراد معمولاً از برنامه وابسته برندهای بزرگ استفاده می‌کنند. اما شرکت‌های منفرد نیز ممکن است تخفیفات خود را داشته باشند.

عامل تعیین کننده در بازاریابی وابسته معمولاً تعداد بازدیدها و خوانندگان منحصر به فرد وب سایت است. هرچه مخاطبان شما بیشتر باشد ، احتمال سود از طریق شرکت های وابسته بیشتر می شود.

همانطوریکه بازاریابی وابسته می‌تواند بسیار سودآور باشد ، کالاهای ارائه شده باید برای مخاطبان شما ارزشمند هم باشند. اگر اینگونه نباشد ، آنها به شما بی اعتماد خواهند بود و فروش شما به نتیجه نمی‌رسد.

این ۴ مدل از بازاریابی اینترنتی، جوانب مثبت و منفی خود را دارند. شما می‌توانید اقدامات خود را برای ادغام هر چهار روش مذکور در استراتژی بازاریابی خود متمرکز کنید ، اما این می‌تواند تلاش و پول را هدر بدهد.

هرجایی که مشتریان شما بصورت آنلاین حضور داشته باشند بهترین جایی است که اقدامات خود را در زمینه بازاریابی اینترنتی آن جا انجام دهید.

2 دیدگاه برای “۴ روش محبوب بازاریابی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *