22 ایده کسب و کار آنلاین که می توانید از فردا شروع کنید

کسب و کارهای آنلاین

این 22 ایده کسب و کار آنلاین را می توان به سرعت و به راحتی راه اندازی کرد. کسب و کار آنلاین خود را از فردا شروع کنید.

بسیاری از مشاغل آنلاین را می توان با سرمایه محدود راه اندازی کرد. پس یک کسب و کار آنلاین در موضوع یا صنعتی بسازید که به آن علاقه مند و آگاه هستید.

این مقاله برای کارآفرینانی است که به دنبال الهام گرفتن و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستند.

کسب و کار آنلاین به کارآفرینان این آزادی را می دهد که از هر کجای دنیا درآمد کسب کنند. اما بسیاری از کارآفرینان نمی دانند از کجا شروع کنند. مهمترین گام در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی سودآور، یافتن یک ایده تجاری است که با مهارت ها و نقاط قوت شما مطابقت داشته باشد.

چه به دنبال تبدیل شدن به یک کارآفرین تمام وقت باشید یا فقط بخواهید یک کسب و کار پاره وقت برای درآمد غیرفعال راه اندازی کنید، محصول یا خدمات شما باید نیاز مصرف کننده خاصی را برآورده کند. ما مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای سودآور مبتنی بر نیاز را با حداقل هزینه راه‌اندازی گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید در اسرع وقت شروع کنید.

1- مشاور سئو

اگر جزئیات موتورهای جستجو را می‌دانید و کارکردن با پلتفرم‌هایی مانند گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس می‌دانید، تبدیل شدن به یک مشاور سئو می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نمی دانند که بهینه سازی موتور جستجو (سئو) چقدر می تواند بر تجارت آنها تأثیر بگذارد. کسب و کار مشاوره آنلاین خود را با آموزش به صاحبان مشاغل در مورد قدرت سئو برای کمک به تغییر وب سایت و افزایش نرخ تبدیل آنها شروع کنید.

می‌توانید از مهارت‌های بازاریابی خود برای نشان دادن نحوه استفاده از داده‌های تحلیلی، کلمات کلیدی استراتژیک و ساختار محتوا و به دست آوردن ترافیک وب ارگانیک استفاده کنید. اگر با سئو آشنا نیستید یا می خواهید مهارت های دیجیتال مارکتینگ خود را تقویت کنید، مقالات سئو ما را دنبال کنید.

به خاطر داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل همیشه در حال تغییر هستند، بنابراین برای مرتبط ماندن و موفقیت در این زمینه باید به تحصیلات خود در زمینه سئو ادامه دهید.

نکته کلیدی: به کسب و کارهای کوچک در مورد اهمیت سئو آموزش دهید و به آنها کمک کنید حضور آنلاین خود را افزایش دهند.

2- مشاور کسب و کارهای کوچک

اگر تجربه و دانش زیادی در کسب و کار دارید، کسب و کاری ایجاد کنید که به کارآفرینان مشتاق کمک کند تا به موفقیت برسند. به عنوان یک مشاور کسب و کار، می توانید از مهارت های خود برای کمک به صاحبان کسب و کار جدید کمک کنید تا شروع خوبی داشته باشند. اگر استراتژی خود را بر روی جنبه ای خاص از مشاوره تجاری متمرکز کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است.

برای افزایش اعتبار خود، نشان دادن تخصص و جذب مشتریان، حضور در جامعه تجارت دیجیتال مفید است.

نکته کلیدی: از تجربه و دانش تجاری خود برای کمک به کارآفرینان مشتاق برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

3- مشاور شبکه های اجتماعی

شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند یک آژانس یا کارمند تمام وقت را برای راه‌اندازی و مدیریت حساب شبکه‌های اجتماعی خود استخدام کنند، اما کسب‌وکارهای کوچک اغلب باید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را انجام دهند. با این همه مسئولیت، صاحبان کسب و کار اغلب در مورد اهمیت حضور در شبکه های اجتماعی، اطلاعات و آموزش کافی ندارند تا زمانی را صرف توسعه و اجرای یک استراتژی شبکه اجتماعی خوب کنند. به‌عنوان مشاور شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به کسب‌وکارهای کوچک کمک کنید تا بهترین تاکتیک‌ها، تولید و ارسال محتوا را برای مخاطبان هدف خود تعیین کنند. با افزایش تعداد فالوورهای آنها، کسب و کار شما نیز افزایش می یابد.

فیس‌بوک و توییتر همچنان برترین شبکه‌های تجاری هستند، اما کسب‌وکارها اغلب تمایل دارند در پلتفرم‌های بصری مانند اینستاگرام، پینترست، لینکدین و اسنپ چت حضور پیدا کنند. همه این پلتفرم‌ها مخاطبان زیادی دارند، اما بسیاری از کسب‌وکارها نمی‌دانند که چقدر بزرگ هستند، چقدر می‌توانند موثر باشند و چگونه می‌توانند برای برندشان کار کنند. اگر پیشینه ای در بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید و به عکاسی نیزعلاقه دارید، تمرکز کسب و کار مشاوره بر روی یک پلتفرم خاص، مانند اینستاگرام، می تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد و در عین حال به سایر مشاغل کمک کند تا محتوای خود را بهبود بخشند و به اهداف تجاری خود دست یابند.

نکته کلیدی: به کسب و کارها کمک کنید تا اهمیت شبکه های اجتماعی را درک کنند و از طریق تخصص خود، دنبال کنندگان اجتماعی خود را افزایش دهند.

4- خرده فروش تجارت الکترونیکی بازار نیش یا گوشه

برای هر چیزی مخاطب وجود دارد، حتی اگر مبلمان خانه عروسکی یا غذای سگ باشد. با یک سایت تجارت الکترونیکی خاص، می توانید به مشتریانی خوبی دست پیدا کنید که به دنبال محصولات خاص شما هستند. ایجاد یک کسب و کار در یک بازار خاص می تواند به شما کمک کند تا خود را از سایر برندها متمایز کنید و اعتبار و تخصص خود را ایجاد کنید.

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، تنها چیزی که نیاز دارید یک سرویس میزبانی وب با یک نرم افزار تجارت الکترونیکی است. برای ساده‌سازی فرآیند حمل و نقل، می‌توانید با فروشندگان همکاری کنید تا محصولات را از طرف شما به مشتریان ارسال کنید. این می تواند مقدار موجودی را که باید در محل نگهداری کنید کاهش دهد.

5- طراح سایت یا توسعه دهنده وب

اگر خلاق و حرفه ای دنیای دیجیتال هستید که می‌توانید یک وب سایت طراحی کنید، طراحی سایت فریلنسر ممکن است مسیر خوبی برای شما باشد. چنانچه تجربه کمی در این زمینه دارید، می‌توانید اصول طراحی وب را بیاموزید و بر ابزارهایی که برای موفقیت نیاز دارید، مانند Adobe XD، Chrome DevTools و نرم‌افزار ویرایشگر متن، تسلط پیدا کنید.

اگر بیشتر به سمت کدنویسی طراحی وب سایت ها علاقه دارید، کار بعنوان توسعه دهنده وب ممکن است درآمد بیشتری برای شما داشته باشد. چنانچه قبلاً HTML، CSS یا جاوا اسکریپت را یاد گرفته‌اید و چشم خوبی برای حل مشکلات با راه‌حل‌های خلاقانه دارید، می‌توانید سرویسی را برای ایجاد وب‌سایت‌های جذاب و با استفاده آسان برای مشاغل کوچک راه‌اندازی کنید. اگر قبل از شروع حرفه کامل خود نیاز به یادگیری اصول توسعه وب دارید، می توانید یک دوره ساده مبتدی را برای شروع بگذرانید.

یک نمونه کار جامع بسازید و سپس وب سایت خود را طراحی کنید تا آن را به نمایش بگذارید و جریان ثابتی از مشتریان را جذب کنید.

6- وبلاگ نویس

وبلاگ نویسی ممکن است مانند یک استراتژی منسوخ به نظر برسد، اما رقابت نباید شما را از شروع این سفر تجاری آنلاین منصرف کند. اگر عاشق نوشتن هستید یا اطلاعات مهمی برای به اشتراک گذاشتن دارید، وبلاگ نویسی یک تجارت سودآور برای شما است.

راه اندازی یک وبلاگ به عنوان یک تجارت با cmsهایی مانند وردپرس بسیار ساده است، اما کلید موفقیت ثبات و کیفیت است. برای به دست آوردن یک فالوور ثابت، باید به طور مستمر محتوای باکیفیت تولید کنید که برای خوانندگان شما ارزش ایجاد کند. محتوایی که به خوانندگان شما آموزش، اطلاع رسانی یا سرگرمی می دهد، دلیلی برای دنبال کردن شما به آنها می دهد.

هنگامی که روی تولید محتوای ثابت مسلط شدید، می توانید از طریق وبلاگ خود با فروش محصولاتی مانند دوره های آنلاین، مربیگری دیجیتال، کتاب های الکترونیکی یا وبینارها درآمد کسب کنید. می توانید فضای تبلیغاتی یا پست های اسپانسری را بفروشید. این استراتژی تجاری ممکن است کمی زمان و تلاش بیشتری برای کسب درآمد ببرد، اما در نهایت می تواند بسیار سودآور باشد.

نکته کلیدی: اگر شما تولید محتواکار خوب هستید، می‌توانید وبلاگ خود را به یک تجارت تبدیل کنید.

7- دستیار مجازی

آیا مهارت های سازمانی و توانایی های مدیریت وظایف بی عیب و نقصی دارید؟ شاید وقت آن رسیده است که با تبدیل شدن به یک دستیار مجازی از این مهارت ها به خوبی استفاده کنید. خدمات VA شامل وظایف اداری مانند وارد کردن داده ها، هماهنگی سفر و پاسخ دادن به تماس های تلفنی است. تجربه در این زمینه ایده آل است اما الزامی نیست.

یک نمایه آنلاین ایجاد کنید و برای کارهایی که می خواهید انجام دهید، مانند تحقیقات داده ها، کمک های مجازی یا کارهای اولیه خود را معرفی و شروع به جذب مشتری کنید.

8- بازاریاب وابسته

مثلاً اگر دوست دارید در سایت هایی مانند دیجیکالا نظرات مشتریان بگذارید، به بازاریابی وابسته به عنوان منبع درآمد نگاه کنید. تبلیغات دهان به دهان هنوز هم برای بسیاری از شرکت‌ها عامل اصلی تولید است و بسیاری از کسب‌وکارها مایلند بخشی از سود خود را با افراد متقاعدکننده‌ای که محصولاتشان را برای عموم تبلیغ می‌کنند، به اشتراک بگذارند.

برنامه های وابسته به سطوح مختلف مشارکت تقسیم می شوند: غیر مرتبط، مرتبط و درگیر. بازاریابی وابسته بدون پیوست یک کمپین پرداخت به ازای کلیک است که نیاز به دخالت اندک یا بدون دخالت محصولی که شما تبلیغ می کنید دارد.

این مدل بازاریابی به افرادی نیاز دارد که در مورد محصولی که بازاریابی می کنید مقداری اختیار و محتوا داشته باشید، اما شما شخصاً از محصول استفاده نمی کنید. بازاریابی وابسته شاید مؤثرترین کار برای شما باشد، زیرا شما محصولی را بازاریابی می کنید که واقعاً از آن استفاده می‌کنید و از آن لذت می برید.

اگر یک وب سایت شخصی یا حضور در شبکه‌های اجتماعی با تعداد زیادی فالوور دارید، برنامه های وابسته ممکن است یک رویکرد سودآور برای شما باشد. نمایندگان روابط عمومی همیشه به دنبال طرفداران برند و اینفلوئنسرهایی هستند که بتوانند نمونه های رایگان را برای آنها ارسال کنند.

نکته کلیدی: کسانی که فالوورهای زیادی در شبکه های اجتماعی دارند، می توانند این قدرت را از طریق بازاریابی وابسته به کسب درآمد هدایت کنند.

9- پشتیبانی فنی از راه دور

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در بودجه خود رقمی برای استخدام یک کارمند تمام وقت فناوری اطلاعات ندارند. اگر از فن‌آوری آگاه هستید و تجربه کار بر روی رایانه و شبکه را دارید، می‌توانید با ارائه کمک‌های فنی فوری از راه دور، نیاز آن‌ها را با تماس تلفنی برطرف کنید.

اگرچه برخی از کسب و کارها ممکن است ترجیح دهند شما مدرک فنی داشته باشید، اما بسیاری به جای آن به تجربه و دانش شما نگاه می کنند. می توانید با تماس با دوستان، خانواده و صاحبان مشاغل محلی در مورد نیازهای پشتیبانی فنی خود، شروع به ایجاد کسب و کار پشتیبانی فنی از راه دور خود کنید.

10- فروشنده صنایع دستی

از آنجایی که تاجران فروش خود را به آنلاین تغییر می دهند، فروشگاه‌های آنلاین کالاهای دست ساز، کار را برای هنرمندان بسیار آسان می کند. اگر هنر تولید صنایع دستی منحصربه‌فردی دارید، فروش محصولات خود در یک سایت فروشگاه آنلاین راه خوبی برای کسب درآمد است.

اگر بتوانید آثار هنری خود را به سرعت در یک فروشگاه آنلاین قرار دهید و بفروشید، در کمترین زمان به سود خواهید رسید. هنرمندان محلی وقتی کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنند موفقیت بیشتری کسب می کنند.

نکته کلیدی: از نبوغ خلاق خود برای فروش آنلاین صنایع دستی استفاده کنید.

11- توسعه دهنده برنامه

اپلیکیشن‌های موبایلی محبوب‌تر از همیشه شده‌اند. اگر یک ایده جدید عالی برای یک برنامه دارید و می دانید چگونه کدنویسی کنید، می توانید آن را اجرا و خودتان برنامه خود را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برای مشاغلی که نیاز به ایجاد برنامه‌های خاص دارند، توسعه‌دهنده اپلیکیشن شوید. هر دو گزینه مستلزم دانستن عناصر اولیه طراحی نرم افزار و حداقل دو زبان برنامه نویسی رایج مانند SQL، JavaScript، PHP، Python، Ruby on Rails یا iOS هستند.

اگر ایده ای برای اپلیکیشن دارید اما نکات و نکات برنامه نویسی را نمی دانید، توسعه دهندگان نرم افزار زیادی وجود دارند که به دنبال همکاری با افراد برای تولید اپلیکیشن هستند. بسته به موقعیت و دانش خود، ممکن است بتوانید از طریق توسعه اپلیکیشن، کسب و کاری پرسود ایجاد کنید.

12- موتور جستجو

گوگل و بینگ همه جا هستند، اما لزوماً همه نیازهای کاربران را برطرف نمی کنند. اگر در زمینه خاصی متخصص هستید، موتور جستجوی خود را بسازید که به افراد با دانش کمتر کمک می کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. اگر موتور جستجوی شما به کاربران فرصت دهد تا پارامترهایی مانند موضوعات فرعی و نوع منبع را به جای انجام یک جستجوی کلی وارد کنند، شانس موفقیت شما ممکن است بیشتر باشد.

نکته کلیدی: یک موتور جستجوی خاص بسازید که بتواند نیازهای خاص کاربران را برطرف کند.

13- Dropshipping

اگر می خواهید یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کنید، ممکن است نگران ذخیره موجودی باشید. با dropshipping، می‌توانید سفارش‌های مشتری را در یک فروشگاه آنلاین دریافت کنید و آنها را مستقیماً برای یک خرده‌فروش شخص ثالث ارسال کنید. تا زمانی که مدل کسب و کار شما شامل فروش اقلام با قیمتی بالاتر از قیمتی است که به خرده فروش شخص ثالث می پردازید، کسب و کار dropshipping برای موفقیت خوب است.

14- تدریس خصوصی آنلاین

اگر در توضیح دادن مطالب برای کسی به صورت خصوصی خوب هستید و تجربه و دانش کافی در یک موضوع دارید، راه اندازی یک سایت آنلاین در این زمینه را در نظر بگیرید. می‌توانید از ابزارهای چت ویدیویی مانند اسکایپ برای برگزاری جلسات آموزشی از راه دور استفاده کنید و دانش خود را به هر کسی، در هر زمان و هر مکان ارائه دهید.

16- دوره های آنلاین

مانند تدریس خصوصی، ممکن است بعضی از افراد با به اشتراک گذاشتن تخصص خود سود ببرند. راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین که دوره‌های دیجیتالی را به همه علاقه‌مندان به این موضوع ارائه می‌دهد، می‌تواند به راحتی برای شما درآمد ایجاد کند. می‌توانید مطالب نوشته شده آماده یا سایر محتوای قابل دانلود را با پرداخت هزینه بفروشید.

17- کانال یوتیوب

YouTube راه اندازی یک کسب و کار آموزشی آنلاین را بسیار آسان کرده. ویدیوهای خود را بارگذاری کنید که بینندگان را در مورد هر موضوعی، چه مبتدی یا پیشرفته، آموزش ‌دهد، و از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار کانال خود استفاده کنید. با افزایش تعداد بینندگان، می‌توانید از ویدیوهای خود درآمد کسب کنید و از آنها سود ببرید.

نکته کلیدی: از تخصص خود در ساخت ویدیو برای کسب درآمد از طریق رسانه های بصری در YouTube استفاده کنید.

18- آموزش از راه دور

برخی از افرادی که به دنبال کمک انفرادی هستند ممکن است چیزی بیشتر از درس بخواهند. افرادی که دنبال پیشرفت حرفه خود هستند،می توانند از کوچینگ شما با نرم افزارهای چت تصویری مانند زوم یا اسکایپ بهره مند شوند. اگر وبلاگی را برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید یا مرتباً در مورد موضوعاتی که در آن مربیگری می کنید در لینکدین پست کنید، قابل اعتمادتر و آگاه تر به نظر می رسید.

نکته کلیدی: از طریق نرم افزار چت تصویری، مربیگری مجازی یک به یک را ارائه دهید.

19- شبکه پادکست

در چند سال گذشته شاهد انفجاری در شنوندگان پادکست بوده ایم. و شما می توانید با راه اندازی شبکه پادکست خود از آن کسب درآمد کنید. می‌توانید شبکه را با هر پادکستی که ضبط می‌کنید پر کنید. اما اگر به افراد دیگر فرصت بدهید تا پادکست‌های خودشان را به اشتراک بگذارند، شبکه شما احتمالاً سریع‌تر رشد می‌کند. همانطور که شبکه شما رشد می کند، می توانید قیمت هر بار دانلود پادکست را افزایش دهید.

نکته کلیدی: با صحبت در مورد چیزی که در مورد آن علاقه مند و آگاه هستید، یک پادکست تولید کنید.

نویسنده فنی یا کپی رایتری

اینترنت مملو از کپی رایترهای استخدامی است. اما تنها تعداد کمی از این کپی رایترها دارای پیشینه فنی برای نوشتن صحیح کتابچه راهنمای دستورالعمل برای یک ماشین بزرگ یا انتقال صحیح نتایج علمی هستند. اگر پیشینه ای در زمینه علم دارید و می توانید در مورد آن بنویسید، یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید. خود را در LinkedIn و دیگر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید تا مشتریان را جذب کنید.

نکته کلیدی: از تخصص فنی خود برای کپی رایتینگ فنی استفاده کنید.

20- رزومه نویسی و نامه نگاری

تقریباً همه هنگام نوشتن رزومه یا نامه‌های حمایتی از افراد دیگر کمک گرفته‌اند. تخصص خود را در ساخت رزومه های دقیق و نامه های کمکی به هر کسی که مایل به استخدام شما است، ارائه دهید.

21- مشاور حقوقی

شرکت ها به وکلا نیاز دارند تا از آنها در مسائل حقوقی محافظت کنند. و به آنها آموزش دهند که چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند. با راه‌اندازی یک شرکت مشاوره حقوقی آنلاین، می‌توانید بدون هزینه‌های گزاف و تعهدات حضوری گسترده وکلای سنتی، راهی را به کارکنان شرکت ارائه دهید. و امور حقوقی خود را منظم نگه دارند. برای ایجاد مشتری باید مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد امتحان وکالت را پاس کرده اید. حتماً مشخص کنید که کسب و کار شما کاملاً آنلاین است. زیرا زمانی که زمان مراجعه مشتری شما به دادگاه فرا می رسد، آنها باید یک نفر را استخدام کنند.

22- مشاور استارتاپی

بسیاری از برجسته‌ترین شرکت‌های فناوری جهان به‌عنوان استارت‌آپ‌های کوچک شروع به کار کردند که هنوز مدل کسب‌وکار مناسب را برای موفقیت پیدا می‌کنند. به عنوان یک مشاور استارتاپ، امروز می توانید به شرکت های فردا مشاوره دهید. از هر تخصصی که در امور مالی شرکت، توسعه نرم افزار و سایر زمینه های مرتبط دارید استفاده کنید تا به کسب و کارهای جدید دانش لازم برای موفقیت را ارائه دهید. همانطور که این استارتاپ ها موفق می شوند، کسب و کار شما نیز موفق خواهد شد.

نکته کلیدی: اگر در هنر راه اندازی یک کسب و کار تسلط دارید، به دیگران کمک کنید تا کسب و کار خود را شروع کنند.

چه نوع کسب و کار آنلاینی سودآورتر است؟

از میان انواع کسب و کارهای آنلاین فوق، مشاوره حقوقی شرکتی بالاترین درآمد را دارد و پس از آن توسعه اپلیکیشن قرار دارد. برخی از کارشناسان در کسب‌وکارهای آنلاین انتظار دارند که کسب‌وکارهای آموزشی مانند تدریس خصوصی، دوره‌های دیجیتال، کانال‌های یوتیوب در سال‌های آینده سود بیشتری به‌دست آورند.

چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند یک سرمایه گذاری هیجان انگیز باشد، اما این بدان معنا نیست که همیشه آسان است. به عنوان مثال، چندین مرحله قانونی وجود دارد که باید برای شروع کسب و کار خود انجام دهید.

هر کسب و کاری منحصر به فرد است. اما چند مرحله وجود دارد که باید برای به حداکثر رساندن شانس خود در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق دنبال کنید.

  • یک ایده یا صنعت تجاری را بر اساس دانش و علاقه خود انتخاب کنید.
  • بر اساس شکاف های موجود در بازار، یک جایگاه تجاری پیدا کنید.
  • تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقابتی را برای ارزیابی رقابت و دوام محصول خود انجام دهید.
  • با قوانین مربوط به مشاغل آنلاین آشنا شوید.
  • قبل از انتخاب یک نرم افزار خاص برای ساخت فروشگاه آنلاین خود، تحقیق کنید.
  • یک استراتژی بازاریابی جامع ایجاد کنید (به عنوان مثال، وب سایت، بازاریابی ایمیلی، سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محلی و غیره)
5/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟