چرا انتخاب هاست در سئو مهم است؟

تاثیر هاست در سئو

میزبانی وب یا همان هاست خوب، وب سایت شما را در صدر نتایج جستجو قرار نمی دهد، اما پیش نیاز سئوی قوی است. در این مقاله دلایل اهمیت هاست در سئو را باهم بررسی می‌کنیم.

همه کارشناسان و متخصصین سئو می‌دانند عملکرد وب سایت یک عنصر حیاتی است که می تواند به بهبود رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل شما کمک کند.

اگر می خواهید راهی آسان برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد کلی وب سایت خود پیدا کنید، روی هاست خوب سرمایه گذاری کنید.

هاست یا میزبانی وب سایت چیست؟

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یا هاستینگ، سرویسی است که فناوری مورد نیاز برای مشاهده آنلاین وب سایت را ارائه می دهد.

یک میزبان وب را به عنوان پایگاه اصلی وب سایت خود در نظر بگیرید. وب سایت ها یا صفحات وب در رایانه های خاصی به نام سرور ذخیره می شوند و از طریق سرور صفحات وب شما متصل شده و به مرورگرهای اینترنتی تحویل داده می شوند.

بنابراین، زمانی که کاربران می خواهند وب سایت شما را ببینند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که آدرس وب سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند.

هنگام طراحی وب سایت، شرکت ها معمولاً زمان و منابع زیادی را روی شکل طراحی، توسعه، دیجیتال مارکتینگ و سئو سرمایه گذاری می کنند.

اما هاست یا میزبانی وب یکی از مواردی است که باید بیشتر به آن توجه کنند.

اگر مایلید روی ظاهر خوب وب سایت و جذب ترافیک به آن سرمایه گذاری کنید، باید وب سایت واقعی سریع، کاربردی و انعطاف پذیر باشد.

استفاده از یک میزبان وب با کیفیت بالا می تواند نرخ تبدیل شما را به همراه سایر مزایای مفید به حداکثر برساند.

چگونه هاست برای کسب و کار مفید است؟

اگر می خواهید یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید، به یک هاست نیاز دارید. اگرچه میزبانی وب معمولاً در پس ذهن یک تجارت قرار می گیرد، اما برای قدرت حضور آنلاین شما بسیار مهم است.

مزایای هاست خوب:

یک هاست یا میزبان وب قابل اعتماد می تواند به شرکت شما مزایای مختلفی بدهد، مانند:

  • بهبود عملکرد سایت
  • مدیریت موثر داده ها
  • امنیت تقویت شده
  • آپتایم بالا

به طور خلاصه، سرمایه گذاری در یک هاست قابل اعتماد عاقلانه تر است و به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند.

ویژگی های مورد انتظار از ارائه دهندگان هاستینگ

شرکت‌های میزبان وب خدمات متعددی را ارائه می‌کنند که تجربه‌ای بدون دردسر را برای صاحبان کسب‌وکار تضمین می‌کنند و مطمئن می‌شوند که تمرکز آنها تنها زمان و انرژی صرف شده برای کسب‌وکارشان است.

چند ویژگی که باید از یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خوب انتظار داشته باشید:

حساب های ایمیل: ارائه دهندگان میزبانی از کاربران می خواهند که نام دامنه خود را ایجاد کنند. نام دامنه و حساب های ایمیل یکی از ویژگی های ارائه شده خواهد بود.

دسترسی FTP: FTP به شما امکان می دهد فایل ها را از یک کامپیوتر محلی به سرور وب آپلود کنید. وب سایت شما از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهد بود و فایل ها با استفاده از این ویژگی از رایانه شما مستقیماً به سرور منتقل می شوند. دسترسی به FTP برای توسعه دهندگان وب حیاتی است.

پشتیبانی از وردپرس: وردپرس، که تقریباً نیمی از وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را تامین می‌کند، راهی مناسب برای ایجاد و مدیریت محتوای وب‌سایت شما است.

امنیت پیشرفته: بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی، اکنون گواهینامه های SSL رایگان را همراه خدمات میزبانی خود ارائه می دهند.

چرا میزبانی وب یا هاست در سئو مهم است؟

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، یعنی موتورهای جستجو (گوگل و …) تلاش می کنند تا بهترین نتایج ممکن را برای کاربران خود ارائه دهد.

این بدان معنی است که یک هاست قوی و قابل اعتماد پایه و اساس تلاش های سئوی شما را خواهد گذاشت.

گوگل چندین عامل را بررسی می کند تا مطمئن شود که کاربر پس از استفاده از موتور جستجوی خود، تجربه مثبتی دارد. وب‌سایت‌هایی که با UX بهبودیافته سریع‌تر کار می‌کنند، می‌توانند رتبه‌بندی خود را افزایش دهند.

سئو امروزه تمرکز زیادی برای تقریباً همه مشاغل و برندها دارد. همه می خواهند که سایتشان در صفحه اول گوگل برای جست و جوهای مرتبط فهرست شود.

وب سایت هایی که نتوانند در صفحه 1 گوگل باشند، احتمالاً دیده نمی شوند. همانطور که گفته می دانید، “بهترین مکان برای مخفی کردن یک وب سایت، صفحه دوم گوگل است.”

سه دلیل اصلی برای اهمیت میزبانی وب برای سئو وجود دارد: سرعت، امنیت و مکان.

سرعت

اگر از منظر عملی به آن نگاه کنیم، سرعت یک عامل بسیار مهم برای سئو است. پس سرعت هاست در سئو تاثیر مستقیم دارد.

یک میزبان وب کند و ارزان باعث ایجاد یک وب سایت کند می شود. اثر دومینو این است که منجر به رتبه‌بندی ضعیف، ترافیک ارگانیک کم و حداقل سرنخ می‌شود.

راه حل چیست؟

یک هاست خوب دارای سرعت بالایی خواهد بود که زمان بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهد.

هنگام تعیین سرعت بارگیری یک وب سایت در سال 2022، همیشه باید تا حد امکان سریع باشد. معیار گوگل برای زمان ایده آل برای سرعت موبایل دو ثانیه یا کمتر است.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که میانگین زمان بارگذاری برای سایت های تلفن همراه حدود 4.5 ثانیه است. برای 20٪ از صفحات فرود تلفن همراه تجزیه و تحلیل شده، محتوای بصری بیش از 6.6 ثانیه طول کشید تا بارگذاری شود.

با توجه به اینکه سرعت برابر با درآمد است، این یعنی سایت ها بسیار کند هستند.

ابزار اندازه گیری سرعت صفحه

اگر نیاز به اندازه گیری سرعت صفحه سایت خود دارید از این ابزارهای مفید استفاده کنید:

معیارهای هدف برای وب سایت ها

گزارش Core Web Vitals چیزی است که نشان می‌دهد صفحات وب شما بر اساس داده‌های استفاده در دنیای واقعی چگونه عمل می‌کنند، که به آن «داده‌های میدانی» نیز گفته می‌شود.

با Core Web Vitals، عملکرد URL با وضعیت، نوع متریک و گروه URL نشان داده می شود.

گزارش Core Web Vitals بر اساس سه معیار است:

LCP (بزرگترین رنگ محتوایی): این مقدار زمان لازم برای ارائه بزرگترین عنصر محتوای قابل مشاهده در صفحه را از لحظه ای که کاربر URL را درخواست می کند نشان می دهد. بزرگترین عنصر محتوا معمولاً یک تصویر یا ویدیو یا متن بلوک بزرگ است. این معیار مهم است زیرا به کاربر اطلاع می دهد که URL در حال بارگیری است.

FID (تأخیر ورودی اول): این زمان از زمانی که کاربر با وب سایت با کلیک بر روی لینک تعامل می کند تا زمانی که مرورگر به عمل پاسخ می دهد را نشان می دهد. این معیار مهم است زیرا زمانی است که صفحه تعاملی می شود.

CLS (Cumulative Layout Shift): این مجموع کل تغییرات چیدمان فردی را برای هر تغییر چیدمان غیرمنتظره اندازه گیری می کند. این کار در تمام طول عمر صفحه انجام می شود. اندازه‌گیری می‌تواند از صفر، که به هیچ وجه جابجا نمی‌شود، تا هر عدد مثبتی متغیر باشد. بقیه اعداد نشان می دهد که چیدمان چقدر تغییر می کند. این معیار مهم است زیرا اگر کاربر در هنگام تعامل با وب‌سایت، تغییر طرح‌بندی را تجربه کند، تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کند.

امنیت سایت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار انتخاب هاست در سئو امنیت است. بدون یک سیستم امنیتی قوی برای وب سایت شما، می تواند از مشکلات مضری مانند هکرها، صفحات اسپم و بک لینک های جعلی رنج ببرد.

همه این موارد می تواند به رتبه بندی گوگل شما آسیب برساند – و به طور بالقوه منجر به یک مشکل می شود.

همچنین خطر آلوده شدن سایت شما به بدافزار وجود دارد که به طور بالقوه می تواند منجر به قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه موتورهای جستجو یا نشان دادن یک هشدار امنیتی در نتایج جستجو شود.

اگر از هاست با سیستم امنیتی قوی استفاده نمی کنید، می تواند گفت هاست در سئو شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

یکی از ویژگی هایی که ارائه دهندگان میزبان وب ممکن است ارائه دهند، لایه سوکت ایمن (SSL) است. این یک گواهی امنیتی است که فناوری استاندارد برای ایمن نگه داشتن اتصال اینترنت است.

یکی دیگر از جنبه های مثبت امنیت قوی ناشی از پشتیبانی فنی قابل اعتماد و خدمات مشتری است. به عنوان یک شرکت، باید مطمئن شوید که هاست مورد استفاده از پشتیبانی فنی و خدمات مشتری با کیفیت بالا برخوردار است تا خللی از سوی هاست در سئو پیدا نشود.

اگر چیزی خیلی کند باشد یا سایت خراب شود، می توانید سریع آن را حل کنید. اگر سایت شما از کار بیفتد، یک تیم قوی فنی و پشتیبانی از مشتری هرگونه نگرانی یا وحشت را کاهش می دهد.

محل سایت

موقعیت مکانی یک عامل مهم تاثیر هاست در سئو وب سایت شما است. موتورهای جستجو هنگام جستجوی نتایج بهینه، سیگنال های مبتنی بر مکان را در نظر می گیرند.

چند سوال برای بررسی:

  • کاربر کجاست؟
  • تجارت کجاست؟
  • سایت در کجا قرار دارد؟

همه اینها دلایل عملی برای مکان میزبانی وب سایت شما هستند. در تعیین مسافتی که داده باید طی کند و سرعت آن نقش دارد.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در تهران واقع شده است، باید وب سایت شما در مرکز داده تهران واقع شود. اگر شرکت شما در شیراز است، پس باید که سایت در مرکز داده شیراز باشد.

اگر کسب و کار شما در سطح جهانی فعالیت می کند، یک شبکه تحویل محتوا (CDN) می خواهید که مراکزی در سراسر جهان ارائه می دهد، بنابراین میزبانی بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر سریع است.

استفاده از یک هاست ارزان می تواند منجر به عدم قرار گرفتن در یک مرکز داده محلی شود. این به طور بالقوه می تواند بر وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد، از جمله نحوه عملکرد سایت برای کاربران و رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما.

5/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟