چگونه از روابط برای بهبود سئو استفاده کنیم؟

بهبود سئو

بیاموزید که چگونه از روابط بین کلمات، موضوعات و صفحات بهترین بهره را ببرید تا بهبود سئو و نتایج آن شویم.

همانطور که موتورهای جستجو برای درک زبان پیچیده تر تکامل می یابند، روابط در سئو نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جستجوی معنایی قدرت گرفته است. بنابراین وقت آن است که به ارتباطات توجه ویژه کنید و محتوای سئو شده خود را به سطح جدیدی ببرید.

استفاده از موجودیت ها در محتوا می تواند به شما در تولید محتوای با کیفیت بالاتر کمک کند.

لینک دادن این صفحات، راهنماها و بخش‌های وب‌سایت به یکدیگر می‌تواند به حداکثر کردن روابط و دستیابی به نتایج بارز کمک کند.

چگونه باید سئو روابطی را شروع کنید؟

اصطلاحاتی که باید بدانید

پردازش زبان طبیعی (NLP):

فرآیند درک متن و کلمات گفتار مانند یک انسان است. این شاخه ای از علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی است که به ماشین ها کمک می کند تا معنای واقعی پشت کلمات را تفسیر و درک کنند. گوگل از NLP برای درک بهتر عبارت‌های جستجوی ما و ارائه بهترین نتایج به آن عبارت‌ها استفاده می‌کند.

موجودیت ها:

گوگل موجودیت را به عنوان یک چیز یا مفهوم تعریف می کند که «مفرد، منحصر به فرد، به خوبی تعریف شده و قابل تشخیص است». این موجودات شناسایی و برچسب گذاری می شوند و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنای آنها را بر اساس رابطه آنها با سایر موجودات درک کنند.

جستجوی معنایی:

فرآیند ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربر بر اساس معنای واقعی آن جستجو. موتور جستجو از روابط زبان و موجودیت برای درک هدف جستجو، و زمینه آن پرس و جو و ارائه نتایج مبتنی بر معنای واقعی به جای تطبیق کلمات کلیدی استفاده می کند.

مقالات مرتبط

همه اینها چگونه به هم مرتبط هستند؟

NLP و درک موجودیت ها کلید موفقیت آمیز کردن جستجوی معنایی است.

اگر گوگل درک خوبی از نحوه استفاده و درک ما از زبان نداشته باشد، به راحتی می تواند برخی از عبارت های جستجو را اشتباه تفسیر کند.

به همین ترتیب، برچسب‌گذاری نادرست از چیستی یک موجودیت می‌تواند نتایج جستجوی گیج‌کننده‌ای ایجاد کند.

ما به عنوان انسان، این ارتباطات را به طور طبیعی به دلیل زمینه ای که در آن تجربه می کنیم، برقرار می کنیم. هوش مصنوعی باید این ارتباطات را بر اساس نشانه های زمینه ای یاد بگیرد.

آپدیت مرغ مگس‌خوار، گوگل برت و اکنون MUM گوگل، همگی به سمت جستجوی معنایی پیچیده‌تر رفته‌اند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، زمان آن رسیده است که به جنبه های متعدد استفاده از روابط برای بهبود سئو و به دست آوردن نتایج بهتر بپردازیم.

1. محتوا

نوشتن محتوای عالی برای جستجوی معنایی چیزی بسیار بالاتر از کلمات کلیدی ساده است. باید شامل نهادهای مربوطه باشد و روابط بین آنها را در نظر بگیرد.

چرا نهادها در محتوای سئو اهمیت دارند؟

موجودیت ها برای محتوای سئو مهم هستند زیرا با روابط به هم مرتبط هستند. این موجودیت‌ها و روابطی که با آنها مرتبط است، همان چیزی است که گوگل برای تعیین معنا و زمینه در هر محتوای نوشتاری استفاده می‌کند.

همه این چیزها و مفاهیم مربوط به چیزها و مفاهیم دیگر است.

برخی از این روابط بسیار قوی هستند، برخی دیگر ضعیف تر.

برخی از موجودیت ها به طور گسترده در متن و در بسیاری از زمینه های مختلف استفاده می شوند، و برخی دیگر در شرایط خاص استفاده می شوند.

این موجودیت ها توسط نمودار دانش گوگل درک می شوند.

برای یک نهاد شناخته شده مانند ساختمان امپایر استیت، می توانید پانل نمودار دانش بسیار غنی را ببینید که شامل اطلاعات اولیه، آدرس، ساعات کار، زمان شلوغی، نظرات و حتی خبرهای جدید است.

این اطلاعات می تواند به پاسخگویی کل سوالات کاربران قبل از اینکه حتی بپرسند کمک کند.

جستجوی معنایی از تمام این ارتباطات می آموزد تا اطلاعاتی را که بیشترین ارتباط را با پرس و جوی کاربر دارد تعیین کند.

بنابراین، چرا باید این موضوع برای سئو مهم باشد؟

اگر می‌خواهید گوگل محتوای شما را به‌عنوان یکی از نتایج برتر برای مجموعه‌ای از پرس‌و‌جوها ارائه کند، باید نهادهایی را که قوی‌ترین رابطه‌ها را دارند به آن جستجوها وارد کنید.

این نیاز به درک کامل یک موضوع و روابط موجود در آن دارد.

چگونه می توانم از روابط برای نوشتن محتوا، بهتر استفاده کنم؟

وقتی از اهمیت موجودیت‌ها در جستجو استفاده می‌کنیم، به راحتی می‌توان فهمید که چرا در نظر گرفتن اینکه کدام نهادها به موضوعاتی که در مورد آنها می‌نویسیم مربوط می‌شوند، برای ارائه درخواست‌های کاربران حیاتی است.

اگر می‌خواهید محتوای بهتری بنویسید، باید نهادها و روابط مرتبط را به‌طور کامل بررسی کنید.

برای مثال، اگر در مورد نظریه تکامل می‌نوسید، اگر از چارلز داروین، انتخاب طبیعی، انسان‌ها، تاریخ و اجداد نامی ‌برید، محتوای شما کم ارزش است.

در واقع، شما می توانید تعداد زیادی از این موجودات مرتبط با موضوع را با استفاده از جستجوی تصویر گوگل مشاهده کنید:

این یک مثال نسبتاً ساده بود و نوشتن محتوای عالی بسیار سخت‌تر است. هزاران کلمه، عبارت و موجودیت مختلف وجود دارد که با موضوع کلی شما ارتباط دارند.

اما مهم این است که به دنبال عباراتی باشید که اغلب با موضوع اصلی در کنار عبارات تطبیق جزئی شما وجود دارد. این کار به تنظیم زمینه محتوای خود با استفاده از نمایه سازی مبتنی بر عبارت کمک می کند. این عبارات مرتبط با استفاده از روش های کلاسیک تحقیق کلمات کلیدی یافت نمی شوند.

مقالات مرتبط

چگونه می توانم موجودیت های مرتبط و کلمات کلیدی NLP را برای محتوای خود پیدا کنم؟

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند در این مورد به شما کمک کند مانند:

استفاده از این ابزارها واقعا ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از کلمه کلیدی انتخابی خود (یا مجموعه ای از کلمات کلیدی نزدیک به هم) یک ویرایشگر متن یا پروژه راه اندازی کنید.

ابزارها کارهای زیادی را انجام می دهند و لیستی از اصطلاحات، عبارات یا موجودیت‌ها را در اختیار شما قرار می دهند تا در نسخه خود بگنجانید. برخی حتی شما را راهنمایی می کنند که چقدر باید از آنها استفاده کنید.

می‌توانید از این راهنما‌ها برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید. اغلب، اصطلاحات NLP نیز بر اساس تأثیر مرتب می‌شوند، بنابراین می‌توانید به آنهایی که در بالای فهرست هستند اهمیت بیشتری بدهید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار Google NLP، متنی را که قبلاً برای یک موضوع رتبه خوبی دارد، مرور کنید. برای یافتن موجودیت های برجسته در مورد یک موضوع، برگه “موجودات” را بررسی کنید:

این کار می تواند به شما کمک کند تا هر موضوع را که ممکن است از دست داده باشید را ببنید. پس از نوشتن محتوای خود، می توانید از همین فرآیند برای بررسی ویژگی های خاص موجود در محتوای خود استفاده کنید.

خبر خوب این است که هدف جستجوی معنایی درک هدف جستجوی انسان و ارائه نتایج مرتبط است.

رویکرد شما مکالمه ای است، بنابراین قدرتمندترین ابزار شما انسانیت شماست.

در مورد موضوع به خوبی تحقیق کنید، برای خدمت به افراد واقعی بنویسید و طبیعتاً باید بسیاری از نهادهای مرتبط و روابط آنها را در نظر بگیرید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

2. صفحات ستونی و خوشه های موضوعی

درست کردن هر قطعه از محتوا تنها یک بخش از پازل است.

چالش بعدی برای یک استراتژیست محتوا یا متخصص سئو، در نظر گرفتن و به حداکثر رساندن روابط بین موضوعات و محتواهای مختلف است.

درست مانند هر اصطلاح و موجودی، هر قطعه از محتوا موضوعی را پوشش می دهد که به موضوعات دیگر مرتبط است. این روابط می توانند قدرتمند یا غیرقابل توجه باشند.

استراتژی خوشه موضوعی چیست؟

یک استراتژی خوشه موضوعی، روابط متنی بین صفحات و قطعات محتوا را با خوشه بندی آنها در کنار هم برای افزایش قدرت آنها به حداکثر می رساند. این کار شامل یک سری از صفحات پشتیبانی است که به مناطق عمیق نگاه می کند و به یک محتوای ستونی لینک می خورد که به طور گسترده موضوع اصلی را پوشش می دهد.

خوشه‌های موضوعی سفر کاربر را بهبود می‌بخشند. زیرا یافتن اطلاعات مرتبط را برای افراد آسان‌تر می‌کنند. آنها منابع غنی و مرتبط را فراهم می کنند و بر اساس روابط خود با یکدیگر بسته بندی می کنند.

چگونه می توانم خوشه های موضوعی را پیدا کنم؟

یافتن موضوعات و سوالات مرتبط در مورد یک موضوع با استفاده از ابزارهایی مانند AnswerThePublic و AlsoAsked آسان است. اما یکی از بزرگترین چالش ها نحوه ساختاربندی این سوالات است.

یک مقاله کجا تمام می شود و مقاله دیگر کجا شروع می شود؟ چه چیزی بخشی مرتبط از یک خوشه موضوعی را تشکیل می دهد و چه چیزی به تنهایی وجود دارد؟

با گروه بندی سوالات مشابه با هم شروع کنید و به سرعت باید اساس یک مقاله را تشکیل دهید. مرتب کردن پرس و جوها، حروف اضافه و سایر عبارات جستجوی طولانی با هم بر اساس مضامین مشترک، مجموعه ای از ایده های محتوایی مختلف را به شما می دهد تا بخشی از یک خوشه بزرگتر را تشکیل دهید.

تعریف شده ترین خوشه های موضوعی باید از طریق تفکر انتقادی آشکار شوند. هنگامی که فهرستی از ایده های مقاله ایجاد کردید، باید روابط بین آنها را در نظر بگیرید.

انواع مختلف خوشه محتوا:

راهنماهای گام به گام:

راهنمایی که طولانی است و نمی‌تواند یک مقاله باشد، مانند راهنمای سئوی فنی که می‌تواند به بخش‌های متعدد و دقیق برای ایجاد یک خوشه محتوا تقسیم شود. این یک رابطه خطی بین قسمت 1، قسمت 2 و غیره ایجاد می کند.

تقویم های ماهانه:

هر ورودی ماهانه بخشی از خوشه موضوعی را تشکیل می دهد. این نیز کاملاً خطی به نظر می رسد و کاربران از یک قسمت به قسمت بعدی حرکت می کنند.

مجموعه مضامین:

 گروهی از چیزها با یک جوهر مشترک که به خوبی با هم کار می کنند. به عنوان مثال، مجموعه ای از دستور العمل ها که همه شامل یک ماده خاص یا گروهی از مطالعات موردی است که یک صنعت خاص را پوشش می دهد. روابط بین اینها ممکن است پیچیده تر باشد، اما هنوز یک مجموعه معتبر را تشکیل می دهند.

همه اینها روابط واضحی را نشان می دهد که یک خوشه واقعا قوی را تشکیل می دهد. آنها از یک صفحه ستون فراگیر بهره می برند تا همه چیز را در خود جای دهد و موضوع گسترده را با هم گره بزند.

اگر ایده هایی از خوشه موضوعی دارید اما روابط بین آنها مشخص نیست، نقشه ای از نحوه لینک آنها با یکدیگر ایجاد کنید. اگر ایجاد رابطه بین یک موضوع و موضوع دیگر برایتان سخت است، احتمالاً برای خوشه شما مناسب نیست. هر محتوای یتیم باید حذف یا به عنوان بخشی از یک خوشه موضوعی متفاوت در نظر گرفته شود.

این روابط به استراتژی لینک داخلی شما تبدیل خواهند شد. پیوندهای متنی توسط گوگل به عنوان یک چارچوب مرجع استفاده می‌شوند. بنابراین استفاده از متن لنگر مرتبط هنگام لینک دادن به بخش‌های دیگر خوشه موضوعی مهم است.

چرا صفحات کلاستر اینقدر قدرتمند هستند؟

صفحات کلاستر یا ستون واقعا قدرتمند هستند زیرا عمق و وسعت دانش را در مورد یک موضوع خاص نشان می دهند. اگر آنها را به خوبی اجرا کنید، به نشان دادن تخصص شما کمک می کنند. زیرا به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا را در مورد یک موضوع منتشر می کنید و نشان می دهید که روابط بین این موضوعات را درک می کنید.

در اینجا یک صفحه اصلی معتبر در موتورهای جستجو وجود دارد که مجموعه کاملی از مقالات مرتبط، سؤالات و نهادهای مرتبط را برای ایجاد یک منبع پیشرو در سئو کلمه کلیدی گسترده ترکیب می کند. این کار بسیار موثرتر از یک مقاله یک صفحه ای در مورد سئو است، زیرا به خوانندگان کمک می کند تا به سایر موضوعات مرتبط اشاره کنند و به جای ارسال مجدد به جستجوی مجدد، به سؤال بعدی که ممکن است داشته باشند، پاسخ دهند.

3. وب سایت

در حالت ایده آل، صفحات ستون شما تمام موضوعات گسترده ای را که برای وب سایت به عنوان یک کل مهم هستند پوشش می دهد. این کار واقعاً سخت است.

پس از کجا شروع کنیم؟

چه محتوایی را در وب سایت خود قرار دهم؟

اگر از صفر شروع می کنید و نمی دانید چه محتوایی را در وب سایت خود پست کنید، سعی کنید از بالا به پایین شروع کنید. از خود بپرسید که گسترده ترین سطح آنچه وب سایت نشان می دهد چیست.

در مرحله بعد، تمام موضوعات سطح بالایی را که قصد دارید پوشش دهید، در نظر بگیرید. بسته به نوع سایتی که روی آن کار می کنید و اینکه در چه مرحله ای از توسعه هستید، ممکن است این ساختار را از طریق ناوبری وب سایت داشته باشید.

برای سایت‌های فروشگاهی، درباره همه چیزهایی که مردم می‌خواهند درباره دسته‌های اصلی محصولات شما بدانند، تحقیق کنید.

وب‌سایت‌های مبتنی بر خدمات یا شرکت‌ها، پاسخ کامل به سؤالات مربوط به حوزه‌های خدمات اصلی و صنعت خود را در نظر بگیرید.

برای وبلاگ‌ها، موضوعات اصلی را که پوشش می‌دهید در نظر بگیرید و یک مرکز تفصیلی و طرح سخنرانی برای پوشش عمیق این موارد ایجاد کنید.

اگر می خواهید از روابط برای بهبود سئو استفاده کنید، مهم است که موارد مرتبط را حفظ کنید. خیلی از موضوعات اصلی خود دور نشوید و مطمئن شوید که هر صفحه با سایر صفحات سایت شما مرتبط است.

چگونه در یک موضوع به یک مرجع تبدیل شویم؟

روابط را به حداکثر برسانید و آن را به خوبی انجام دهید. برای تبدیل شدن به یک مرجع واقعی، باید مرتباً محتوای باکیفیت مرتبط با موضوع اصلی خود را پست کنید و محتوای مرتبط را به هم لینک دهید. هنگامی که شروع به رتبه گرفتن برای کل دسته‌ی کلمات کلیدی مرتبط می کنید، رتبه برای موضوعات مرتبط آسان تر می شود.

اگر این کار را به اندازه کافی خوب انجام دهید، می توانید لینک‌های معنایی خود را ایجاد کنید. آنچه ما می نویسیم تغذیه یادگیری ماشینی است، بنابراین اگر برند شما به طور مداوم با عبارات خاصی مرتبط باشد، لینک‌های معنایی بین برند و این عبارات را خودتان تقویت خواهید کرد.

یک مثال واقعی در بهبود سئو

من تصمیم گرفتم از ابزار خوشه‌بندی کلمات کلیدی استفاده کنم تا نمونه‌ای واقعی از برندی پیدا کنم که پیوندهای معنایی قوی با موضوعی دارد.

اگر «لباس‌های زنانه» را در ابزار خوشه‌بندی کلمات کلیدی جستجو کنیم، می‌توانیم خوشه‌های زیادی را پیدا کنیم که انواع لباس‌ها را پوشش می‌دهند، اما برخی از خوشه‌های کلیدواژه مارک‌دار، مانند «لباس‌های فصلی» را هم پیدا می‌کنیم. این به ما نشان می دهد که برخی برندها قبلاً پیوند معنایی کاملاً قوی با اصطلاح “لباس زنانه” دارد.

و در حالی که خود برند در صفحه 1 برای «لباس زنانه» رتبه‌بندی ندارد، بخش لباس‌های آن‌ها در طیف گسترده‌ای از کلمات کلیدی به بالاترین حدی رسیده است که رقبایشان را عقب زده اند.

فرمول طلایی بهبود سئو

کیفیت + ارتباط + زمینه

یک استراتژی معنایی تمام اصول کلی محتوای سئو را پوشش می دهد.

نوشتن محتوای سئو شده‌ی موثر در واقع به شناخت روابط بین کلمات، موضوعات و صفحات مربوط می‌شود.

یک استراتژی قدرتمند، بدون توجه به اینکه در چه صنعتی هستید، بهترین نتیجه را از این روابط به دست می‌آورد.

5/5 - (15 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از روابط برای بهبود سئو استفاده کنیم؟»

  1. رمضانی

    برای بهبود سئو باید افراد کار بلد این کار سئو رو به درستی انجام بدن و جواب خوبش رو دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟