چرا ترکیب داده های ساخت یافته مهم است؟ پیشنهاد گوگل

ترکیب داده های ساختاریافته

گوگل توضیح داده که چرا به جای ایجاد چندین اسکریپت داده ساخت یافته (Structured Data ) ، انواع داده های ساختاریافته تودرتو را توصیه می کند.

لیزی ساسمن از گوگل به سوالی در مورد اینکه آیا ترکیب انواع داده های ساختاریافته مختلف اشکالی دارد یا خیر، پاسخ داد.

پاسخ لیزی یک نکته مهم را در مورد نحوه تفسیر گوگل از داده های ساختاریافته و اینکه آیا ترکیب داده های ساخت یافته بهتر است یا جداسازی آنها را روشن می کند.

ترکیب چندین داده ساختاریافته تودرتو نامیده می شود.

Nesting چیست؟

داده های ساختاریافته اساساً در مورد انواع داده های سطح بالا (موسوم به Types) و ویژگی های آن نوع ها ( موسوم به Properties) هستند.

اینها شبیه به HTML است که در آن بلوک‌های اصلی HTML یک صفحه وب، عناصر نامیده می‌شوند و هر عنصر دارای ویژگی‌هایی است که آنها را تغییر می‌دهد که «ویژگی» نامیده می‌شوند.

HTML یک صفحه وب با بیان اینکه یک صفحه وب HTML مانند این است شروع می شود:

<HTML>

درحالت مشابه، یک اسکریپت داده های ساخت یافته با گفتن اینکه داده های ساختار یافته اصلی برای صفحه وب چیست آغاز می شود.

یک داده ساختاریافته در یک صفحه وب به صورت زیر است:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Recipe",

داده های سختار یافته تودرتو عبارت است از افزودن سایر انواع داده های ساخت یافته در داده های ساخت یافته اصلی.

بنابراین اگر صفحه مربوط به نظرات باشد، داده های ساختار یافته اصلی باید به این شکل شروع شوند:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Review",
  • اما وقتی صفحه در مورد یک دستور باشد و یک بررسی داشته باشد چطور؟
  • آیا دو اسکریپت داده ساخت یافته ایجاد می کنید؟
  • یا دو نوع داده ساختاریافته را ترکیب می کنید؟

لیزی ساسمن می گوید که راه درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد.

آیا ترکیب داده های ساختاریافته مجاز است؟

داده های ساخت یافته از مجموعه ای منطقی از قوانین پیروی می کنند. پس از یادگیری قوانین، درک داده های ساخت یافته آسان است.

این سوال در مورد سازماندهی داده های ساختاریافته است و اینکه چگونه بر نحوه تفسیر گوگل آن تاثیر می گذارد.

اصل سوال:

((آیا اضافه کردن یک داده ساختاریافته به نوع دیگری از داده های ساختاری مجاز است؟ به عنوان مثال، افزودن داده های ساختار یافته کاروسل در داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ))

لیزی ساسمن پاسخ داد:

“بله. تودرتو کردن داده های ساختار شما می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم تمرکز اصلی صفحه چیست.”

به عنوان مثال، اگر دستور پخت و نظر را در یک سطح قرار دهید، آنقدر واضح نیست که به ما بگویید این صفحه یک کاروسل با یک بررسی تودرتو است.

این بدان معنی است که هدف اصلی صفحه یک کاروسل خواهد بود و این که بررسی جزء کوچکتری از آن است.

به عنوان یک نکته، همیشه اسناد ویژگی خاص را بررسی کنید تا ببینید آیا نکات بیشتری در مورد ترکیب انواع داده های ساختاری وجود دارد یا خیر.

در حال حاضر، تنها ویژگی‌های کاروسل پشتیبانی شده، دوره، فیلم، دستور غذا و رستوران است.

داده های ساخت یافته به گوگل می گوید که یک صفحه درباره چیست

واقعاً جالب است زیرا آنچه گوگل می‌گوید این است که داده‌های ساختاریافته به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد یک صفحه وب چیست.

اما اگر دو اسکریپت داده ساختاریافته مجزا در یک صفحه وب داشته باشید، درک موضوع «تمرکز» صفحه وب برای گوگل سخت‌تر می‌شود.

کارشناسان گوگل توصیه می کنند که بهتر است آنها را به گونه ای ترکیب کنید که قسمت اول بیان کند صفحه وب در مورد چیست.

بنابراین اگر صفحه وب درباره دستور العمل ها است، داده های ساختاریافته باید به این شکل شروع شوند:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Recipe",

مستندات جستجوی مرکزی گوگل  در مورد داده های ساختاریافته JSON-LD، تودرتو را اینگونه مورد بحث قرار می دهد:

“JSON-LD* (توصیه شده)

یک نماد جاوا اسکریپت که در یک تگ <script> در عناصر <head> و <body> یک صفحه HTML قرار داده شده است.

نشانه گذاری با متن قابل مشاهده توسط کاربر ترکیب نمی شود، اینکار بیان کردن موارد داده تودرتو را آسان تر می کند، مانند کشور آدرس پستی یک محل موزیک یا یک رویداد.

همچنین، گوگل می‌تواند داده‌های JSON-LD را زمانی بخواند که به صورت پویا به محتوای صفحه تزریق شود، مانند کد جاوا اسکریپت یا ویجت‌های جاسازی شده در سیستم مدیریت محتوای شما.

آنچه در بخش ذکر شده در بالا از اسناد Google به زبان انگلیسی ساده به معنای آن است این است که یک صفحه وب که در مورد یک رویداد موسیقی (با استفاده از رویداد) از نوع داده ساختاریافته است، همچنین می‌تواند شامل انواع داده‌های اضافی برای محل اجرای موسیقی و آدرس پستی باشد.

صفحه وب در مثال بالا درباره یک رویداد است، نه محل برگزاری.

بنابراین اسکریپت JSON-LD که حاوی داده های ساختار یافته رویداد است به این شکل شروع می شود:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "Event",

رویداد یک نوع داده ساختار یافته است:

تصویر صفحه وب Schema.org در مورد داده های ساختار یافته رویداد

و آدرس پستی محل وقوع رویداد نیز یک نوع داده ساختاریافته است:

با تمرکز صفحه وب ارتباط برقرار کنید

گاهی اوقات ممکن است احساس شود که “O” در سئو به معنای بهینه سازی یک صفحه وب برای رتبه بندی بهتر است. اما بهینه سازی جستجو این نیست.

یک صفحه وب نمی تواند بدون انجام این دو بهینه سازی رتبه بندی شود.

داده های ساختاریافته تودرتو در آن پارادایم «بهینه سازی» قرار می گیرد زیرا به روشن شدن تمرکز صفحه وب کمک می کند.

5/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

فروش شخصی شده

فروش شخصی: راهنمای انسانی کردن تکنیک های فروش

فرآیند فروش شخصی (Personal Selling) و اینکه چگونه می تواند برای سازمان و مشتریان شما مفید باشد را با ما دنبال کنید. می دانیم کسب و کار برای موفقیت به فروش نیاز دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که فروش به تنهایی کافی نیست. حالا ما می گوئیم

تحقیق درست کلمات کلیدی

چگونه با یک مقاله در 1830 کلمه کلیدی رتبه بگیریم؟

برای کسب رتبه متعدد SERP همیشه نیاز به تولید محتوای منحصر به فرد زیاد ندارید. گاهی اوقات، شما فقط به یک مقاله با کلمه کلیدی درست نیاز دارید. در اینجا با هم بررسی می کنیم که چگونه می شود. چند ماه پس از انتشار، مقاله “الگوهای نامه استعفا” یکی از

افلییت مارکتینگ

کاربرد افلییت مارکتینگ در فروشگاه های آنلاین

افلییت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته (affiliate marketing) به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی در زمینه فروش آنلاین به شدت در حال رواج است. با استفاده از این روش، فروشندگان آنلاین می‌توانند با همکاری با بازاریابان و وب سایت‌های دیگر، فروش خود را افزایش دهند. در این مقاله به بررسی کاربرد

بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟