چطور باید به جای سئو تبلیغات کلیکی یا پولی انجام بدیم؟

تبلیغات کلیکی یا سئو

چگونه به یک کسب و کار پیشنهاد کنیم به جای سئو، تبلیغات کلیکی یا پولی انجام دهد؟

آیا واقعاً نیازی به انتخاب یکی از اینها به جای دیگری برای بازگشت سریعتر سرمایه هست؟ ما در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

امروزه سئو خیلی شناخته شده تر است، اما بسیاری از کسب و کارها چرخش بازگشت سرمایه (ROI) را درک نمی کنند. ما معمولا رسانه های پولی را به عنوان یک استراتژی سریعتر انتخاب می کنیم. حالا با در نظر گرفتن این موضوع، چگونه به یک کسب و کار پیشنهاد کنیم به جای سئو، روی تبلیغات کلیکی یا پولی سرمایه گذاری کند؟

سئو و تبلیغات کلیکی یا پولی به ندرت مقابل هم هستند.

یعنی در واقع، مطالعات نشان داده است که در صورت استفاده همزمان، جستجوی ارگانیک و پولی نتایج بهتری نسبت به هر کانال به تنهایی ایجاد می کند.

بدیهی است که این آمار به طور گسترده ای بر اساس استراتژی های چارتی، هزینه و اهداف هر شرکت متفاوت است.

هیچ چیز “معمولی” در مورد عملکرد جستجو وجود ندارد. اما بهترین روش وجود دارد. و سالیان سال است که بهترین روش، اجرای همزمان کمپین های جستجوی ارگانیک و پولی بوده است.

نکته:

سرمایه گذاری روی جستجو یک «بازی با حاصل جمع صفر» نیست.

سئو و تبلیغات کلیکی یا پولی باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

بسیاری از مسائلی که هنگام اجرای کمپین های PPC و SEO همزمان به وجود می آیند را می توان با باز کردن خطوط ارتباطی بین تیم های SEO و PPC هموار کرد.

اگر شرکتی هستید که آژانس‌های مختلف تبلیغات پولی و ارگانیک شما را اجرا می‌کنند، بهتر است اطمینان حاصل کنید که این آژانس‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

اگر وظایف یکی از آژانس‌هایی که استفاده می‌کنید یا هر دوی آن‌ها با دیگری همپوشانی داشته باشد، انتظار کمی درپیری و «نشان‌گذاری قلمرو» را داشته باشید.

کسب و کارها می توانند با تعیین مرزهای واضح برای هر آژانس و پایبندی به آنها از این امر جلوگیری کنند.

این بدان معنی است که هیچ یک از آژانس ها نباید دیگری را به عنوان یک تهدید ببینند.

شما می خواهید که این گروه ها با هم کار کنند، نه علیه یکدیگر. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهید.

این موضوع در مورد تیم های داخلی نیز صدق می کند.

اگر افراد درگیر در پروژه های سئو و تبلیغات پولی شما به طور منظم نمی نشینند و صحبت نمی کنند، به احتمال زیاد فرصت ها را از دست خواهید داد.

در مورد کنیبالیزیشن چطور؟

آدم خواری یا کنیبالیزیشن زمانی اتفاق می افتد که کمپین های سئو و تبلیغات کلیکی یا پولی شما بازدیدکنندگان یکسانی را جذب کنند.

بدیهی است که وقتی آن بازدیدکننده از طریق جستجوی ارگانیک «رایگان» به سایت می‌آید، نباید برای آن بازدیدکننده پولی بپردازید.

این همپوشانی وجود دارد ، اما آن‌قدر که بیشتر مردم فکر می‌کنند پول هدر نمی‌رود و اگر تیم‌های SEO و PPC در ارتباط باشند، اغلب قابل حل است.

نکته

بدترین کلمات کلیدی برای کنیبالیزیشن معمولاً کلمات کلیدی برند دار هستند.

در بیشتر موارد، بازدیدکنندگان هنگام جستجوی نام تجاری شما، سایت شما را پیدا می‌کنند و برای رسیدن به آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

اما جستجوی پولی کلمات کلیدی برند دار بهتر از هر چیز دیگری تبدیل می شود.

متخصصان  تبلیغات کلیکی این را می دانند.

اصطلاحات برند باعث می شود کمپین های PPC خوب به نظر برسند.

ما همواره کارشناسان مان را تشویق می کنیم که به داده های برنامه تبلیغات کلیکی خود با شرایط کلمات برند دار و بدون برند نگاه کنند.

بهترین مزیت داشتن عبارات برند دار در جستجوی پولی این است که به شما امکان می دهد پیام را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)  کنترل کنید.

نرخ تبلیغ برای یک اصطلاح برند دار برای ارائه یک پیشنهاد خاص می تواند به طور قابل توجهی بازده سرمایه گذاری (ROI) را افزایش دهد.

اما مواردی هم وجود دارد که پیشنهاد نام شما باعث ایجاد ترافیک اضافی نمی‌شود و صرفاً با کلیک‌های کنیبالیزه، هزینه‌ای را برای شما به همراه دارد.

نکته این است: شما باید تحلیل خود را با در نظر گرفتن کل سناریو انجام دهید.

جمع بندی

  • کمپین های جستجوی ارگانیک و پولی بر نرخ کلیک شما در SERP ها تأثیر می گذارد.
  • افراد درگیر در کمپین های جستجوی پولی و ارگانیک شما باید با یکدیگر صحبت کنند و مایل باشند چیزهایی را آزمایش کنند تا ببینند واقعاً چه چیزی برای شرکت شما بهتر کار می کند.
  • ایده خوبی نیست که سئوی خود را به نفع تبلیغات کلیکی یا پولی یا بالعکس کاهش دهید.
  • هر دو کمپین تبلیغات کلیکی یا پولیو سئو جای خود را دارند.

.

5/5 - (9 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟