پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد

بازاریابی عملکردی
پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی

اگر به دنبال یک استراتژی مبتنی بر نتایج برای تبلیغات دیجیتال خود هستید ، پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد می تواند پاسخ شما باشد.

این روش نحوه تعامل بازاریابان و ناشران و نحوه دستیابی تبلیغات به مخاطبان هدف را تغییر داده است. در دنیای تشنه داده، بازاریابی عملکرد توانایی دستیابی به مخاطب را در مقیاس فراهم می کند، و در عین حال میزان کارایی کمپین های شما را ارزیابی می کند.

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع بازاریابی براساس عملکرد انجام می شود و تبلیغ کنندگان بر اساس عملکرد آگهی یا تعداد زیادی از افراد تبلیغات را پرداخت می کنند.

به طور سنتی، پرفورمنس مارکتینگ فقط شامل کمپین های PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یا CPC (هزینه به ازای هر کلیک) است، اما امروزه فراتر از نرخ تعامل یا کلیک است و شامل برداشت ها یا نمایش ها بر اساس CPM (هزینه در هزار) می‌باشد.

شما به عنوان یک بازاریاب، تبلیغات را انتخاب و پس از انجام اقدامات مورد نظر پرداخت می کنید. این ترتیب بسیار مطلوبی است زیرا مطمئن هستید که برای نمایش با کیفیت یا نتایج بیشتر هزینه می کنید.

بسته به مدل پرداختی که استفاده می کنید، ممکن است بیننده هایی که روی تبلیغ کلیک نمی کنند، در دسترس برند رایگان دیگری قرار بگیرند. به طور کلی، با هر کلیک یا نمای تولید شده می توانید بازده بالایی کسب کنید.

یکی از راه‌های مهم برای دستیابی به نتایج از طریق بازاریابی عملکردی، انجام فعالیت‌های هدفمند در همه کانال‌ها است. با هدف قرار دادن تبلیغات خود در چندین کانال، مانند نمایشگر، ویدئو، شبکه اجتماعی، جستجو، صوتی، بومی و غیره، می‌توانید اعضای مخاطب درگیر را از هر کجا آنلاین باشند پیدا کنید.

وقتی تبلیغ کنندگان هزینه برداشت را پرداخت می کنند، معیار واقعی موفقیت این است که آیا افراد مناسب تبلیغ را دیده اند یا خیر.

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد چگونه کار می کند؟

سه گروه در بازاریابی عملکرد دیجیتالی دخیل هستند که هر یک علاقه زیادی به تبلیغ یک کمپین تبلیغاتی موفق دارند. این گروه‌ها عبارتند از:

  1. تبلیغ کنندگان

مصرف کنندگان به طور منظم از وب سایت ها و سیستم عامل های شبکه های اجتماعی بازدید می کنند. آنها همچنین محتوا را در تلویزیون های متصل شده و سیستم عامل های صوتی پخش می کنند.

برای اینکه یک بازاریاب بتواند از طریق یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال به طور آنلاین به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کند و با آنها درگیر شود ، آنها به طور کلی از یک کمپین بازاریابی بین کانال استفاده می کنند.

اگر هدف این کمپین تولید سرنخ و افزایش فروش و تبدیل (بر خلاف آگاهی از برند) با جذب مشتری برای انجام اقدامی خاص باشد ، بازاریابی عملکرد راهی است که باید دنبال کنید.

  1. ناشران

ناشران شامل هر شرکتی هستند که وب سایتی را در اختیار داشته و اداره می کند که تبلیغات دیجیتالی را در آن به فروش می رساند.

بسته به محتوای وب سایت ، هر ناشر امکان دسترسی به گروه خاصی از خوانندگان یا مشترکان را فراهم می کند ، که ممکن است شامل بازدید گسترده یا گسترده با بخش های مشخص باشد.

تبلیغ کنندگان برای این مخاطبانی که می خواهند آنها را هدف قرار دهند ، تبلیغات خود را به این ناشران می دهند ، این کار می تواند در یک معامله در بازار خصوصی بین بازاریاب و ناشر یا به صورت برنامه ای انجام شود.

وقتی اعضای مخاطب تبلیغات دهنده در سایت ناشر باشند ، تبلیغات در مقابل آنها ظاهر می شود.

تبلیغات در انواع کانال های بازاریابی به شما این امکان را می دهد تا به مشتری بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید و مخاطبان را در سراسر صفحه نمایش مشغول خود کنید تا برند شما همچنان در ذهن آنها باقی بماند.

می توانید با تبلیغات بنری سنتی (نمایش) شروع کنید و سپس به رسانه های اجتماعی ، جستجوی پولی و تبلیغات CTV بروید تا از طریق چندین کانال با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

  1. آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی

برای تبلیغ کنندگانی که ارتباط مستقیمی با ناشران و سیستم عامل ها ندارند ،  تصمیم می گیرند با آژانس ها و میزهای تجاری کار کنند تا دسترسی به کانال های تبلیغاتی را از طرف آنها انجام دهند.

نوع رابطه بین تبلیغ کننده و شریک رسانه ای او می تواند متفاوت باشد ، اما در بازاریابی عملکرد ، آژانس وظیفه دارد تا اطمینان حاصل کند که تبلیغ انجام می شود و توسط مخاطبان هدف بازاریاب دیده می شود.

یک شرکت تبلیغاتی مانند eBgroup، امکان دسترسی به چندین سیستم عامل طرف تقاضا (DSP) را برای برنامه نویسی ، جستجو و تبلیغات شبکه اجتماعی فراهم می کند، بنابراین می توانید به همه آنها در یک مکان دسترسی داشته باشید.

همچنین پیشنهادات استراتژیکی برای سفارشات تبلیغاتی و یک رابط گزارشگیری ارائه می دهد ، به طوری که تبلیغ کنندگان می توانند بفهمند کدام یک از کانال ها یا خلاقیت هایشان بهترین عملکرد را دارند و به افراد مناسب دسترسی دارند.

روش های پرداخت مورد استفاده در بازاریابی عملکرد

در بازاریابی عملکردی ، هزینه ها معمولاً در آغاز یک کمپین تبلیغاتی تعیین می شود. مدل های پرداخت را می توان توسط ناشر یا پلتفرم آن تعیین کرد و تبلیغ کنندگان می توانند تصمیم بگیرند که چقدر مایل به هزینه و نتیجه دلخواه خود هستند.

سه نوع پرداخت اصلی عبارتند از:

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغ کننده هزینه کلیک‌هایی را که بازدیدکنندگان را به صفحه مقصد تبلیغات می برد ، پرداخت می کند. این روش در نتایج موتور جستجوی پولی استفاده می شود.

هزینه هر کلیک (CPC)

روش دیگری برای توصیف PPC در بالا. همچنین یک KPI (شاخص کلیدی عملکرد) که بازاریاب ها برای درک عملکرد خرید تبلیغات خود از آن استفاده می کنند.


این مطلب را هم بخوانید: تفاوت CPI ،CPA و CPM در دیجیتال مارکتینگ


هزینه در هزار (CPM)

ساده ترین استفاده و متداول ترین مدل پرداخت ، CPM محاسبه قیمتی است که بازاریاب برای هر 1000 نمایش پرداخت می کند. به جای پرداخت هزینه برای شخصی که روی تبلیغ کلیک می کند ، تبلیغ کننده هر بار که تبلیغ به شخصی از مخاطبان خود نشان داده می شود ، هزینه را پرداخت می کند.

این روش زمانی می تواند مفید باشد که هدف کمپین افزایش آگاهی از محصول یا برند باشد. همچنین می تواند کسانی را که علاقه بالایی به نام تجاری شما ابراز کرده اند درگیر کند.

 CPM می تواند برای رسانه های اجتماعی پولی ، تبلیغات درون برنامه ای و بسیاری از سیستم عامل های دیگر استفاده شود. هنگام پرداخت هزینه بازدیدها ، استفاده از هدف گذاری پیچیده برای اطمینان از نمایش و نتایج حاصل از اعضای مخاطب بسیار مهم است.

ارتباط با ما

 

5/5 - (24 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟