تفاوت CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI در دیجیتال مارکتینگ

مدل های CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI

CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI مخفف روش های بازاریابی فوق العاده محبوبی هستند که توسط آژانس های تبلیغاتی معتبر از آنها استفاده می شود. عباراتی مانند هزینه به ازای کلیک، هزینه به ازای سرنخ یا هزینه به ازای نمایش، اغلب به دلیل توانایی منحصر به فرد آنها در تعیین سودآوری فعالیت های بازاریابی به KPIهای شرکت تبدیل می شوند.

اگر تازه وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده اید یا در تبلیغات آنلاین کار نکردید، تعدادی اصطلاح وجود دارد که ممکن است برای شما بیگانه باشد.

در این مقاله، ما می خواهیم تفاوت های CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI را برای شما توضیح دهیم. این امر نه تنها به شما کمک می کند تا درک کاملی از این اصطلاحات کلیدی و چگونگی قرار گرفتن آنها در تبلیغات آنلاین داشته باشید، بلکه ایده خوبی نیز در مورد بهترین عملکردها را هم خواهید داشت.

چرا شناخت کارایی کمپین های تبلیغاتی و تلاش های بازاریابی مهم است؟

اگر ندانید که چگونه با اعداد بازاریابی کار کنید و آنها را به طور منظم نظارت نکنید، ممکن است ناگهان متوجه شوید که هزینه تبلیغات از درآمد بیشتر است یا آژانس بازاریابی که استخدام کرده اید کارآمد نیست. تعریف KPI های قوی (شاخص‌های کلیدی عملکرد) مانند CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI از آن جلوگیری می‌کند.

مدل های تبلیغاتی CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI

هنگام انتخاب شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ردیابی، درک تعریف آنها، معنای آنها برای تجارت و تفاوت‌های هر کدام از آنها مهم است. بیایید نگاهی عمیق به این موجودات مخفف مرموز بیندازیم و معنی آنها را در بخش زیرین دریابیم.

CPI چیست؟

CPI مخفف هزینه برای هر نصب است و یک مدل CPI عمدتاً به سمت کاربران تلفن همراه بر می گردد.

بیش از 50٪ از ترافیک اینترنت در سراسر جهان مربوط به دستگاه های تلفن همراه است. بیشتر افراد از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. شاید لپ تاپ و دسک تاپ هنوز هم مهم باشند، اما نادیده گرفتن دستگاه های تلفن همراه یعنی شما بخشی از بازار را از دست می‌دهید.

CPI با پرداخت هر زمان که کاربر برنامه ای را در دستگاه خود بارگیری و نصب کند، کار می کند. بنابراین، به جای پرداخت هر کلیک (CPC) یا حتی 1000 برداشت (CPM که در ادامه به جزئیات بیشتری می پردازیم) پرداخت می شود، مدل های CPI هنگام نصب یک برنامه پس از تعامل کاربر با یک تبلیغ، پرداخت می کنند.

اگر در وب سایت خود تبلیغی دارید که یک برنامه را تبلیغ می کند و بازدید کننده ای که روی آن سایت کلیک کند، روی این تبلیغ کلیک می کند و سپس برنامه را نصب می کند، هزینه دریافت می کنید. این همچنین یک روش مقرون به صرفه برای یک شرکت وابسته است زیرا شما فقط هنگامی که برنامه نصب شود پرداخت خواهید داشت.

CPM چیست؟

در دیجیتال مارکتینگ CPM به معنای هزینه در هر مایل است.

مایل از زبان لاتین آمده و به معنای “هزار نمایش” است. به جای پرداخت به ازای هر نصب یا هر عمل، یک مدل CPM با پرداخت هزینه 1000 بار مشاهده می شود.

اگر در وب سایت تبلیغ وجود دارد و 1 کاربر این تبلیغ را مشاهده می کند، آن را به عنوان 1 تصور در نظر می‌گیرد. وقتی آگهی 1000 بار یا در یک صفحه وب یا حتی روی یک برنامه بارگذاری می شود، مبلغ برداشت می‌شود.

نکته جالب برای صاحبان وب سایت ، وبلاگ یا برنامه هایی که بر اساس CPM کار می کنند این است که آگهی فقط باید 1000 بار بارگذاری شود، نیازی به کلیک بر روی آن نیست یا نیازی به کلیک روی آن نیست یا خرید یا بارگیری انجام شده است. این کار برای افرادی که حجم بالایی از ترافیک سایت خود را دارند بهتر است. اگر سایت شما فقط 200 بازدید کننده در ماه دریافت می کند ، احتمالاً CPM برای شما کارایی نخواهد داشت.

CPC چیست؟

بازاریابی CPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، یک مدل خرید رسانه ای است که در آن فقط زمانی که کلیک واقعی روی تبلیغ انجام شده باشد، مبلغی از تبلیغ کنندگان دریافت می شود. هزینه به ازای هر کلیک نشان دهنده بالاترین مبلغی است که شما مایلید برای یک کلیک بپردازید. اما اغلب با توجه به امتیاز کیفیت وب سایت خود، که شامل ارتباط با کاربر، نرخ کلیک (CTR) و کیفیت صفحه فرود است، هزینه کمتری از شما دریافت می شود.

تبلیغ‌کنندگان استراتژی CPC را مثلاً به بازاریابی CPM که در بالا توضیح داده شد ترجیح می‌دهند. زیرا با CPC شما در واقع فقط زمانی پرداخت می‌کنید که کاربر به اندازه کافی علاقه‌مند باشد تا درباره محصول بیشتر بداند.

به همین دلیل، تبلیغات CPC یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های خرید رسانه است که در تبلیغات گوگل، تبلیغات یوتیوب، تبلیغات بینگ، تبلیغات فیس‌بوک و لینکدین و سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک استفاده می‌شود.

CPL چیست؟

حالا که در مورد CPM و CPC خوانده‌اید، حالا می توانید حدس بزنید که CPL چیست. هزینه هر سرنخ یا بازاریابی CPL، یک مدل خرید رسانه ای است که در آن تبلیغ کننده برای اطلاعات مشتری بالقوه (به عنوان مثال سرنخ) علاقه مند به خدمات آنها هزینه می پردازد.

تبلیغات CPL معمولاً از خدمات Cost per Lead خریداری می شود. یعنی لیستی از مشتریان احتمالی را با نام و اطلاعات شخصی آنها مانند شماره تلفن یا آدرس ایمیل ارائه می دهد. بازاریابی CPL اغلب توسط شرکت‌ها به منظور ایجاد پایگاه مشتری یا بازاریابی مجدد به یک بازار موجود، با استفاده از اطلاعات Cost per Lead به‌عنوان پایگاه‌های اطلاعاتی برای خبرنامه‌های ایمیل، برنامه‌های پاداش و وفاداری، کمپین‌های تبلیغاتی و غیره استفاده می‌شود.

CPA چیست؟

سرانجام ، ما در دیجیتال مارکتینگ CPA داریم که مخفف هزینه هر عمل است. CPA در بازاریابی وابسته چیست؟

خوب ، دیجیتال مارکتینگ این شاید متداولترین پیشنهادی باشد که مشاهده خواهید کرد و شاید قبلاً درباره آن شنیده باشید. این کار متفاوت از CPM است ، اما مشابه CPI است.

با یک مدل CPA ، تبلیغ کننده هنگام تبدیل یک مبلغ پرداخت می کند. به عنوان مثال ، اگر در وبلاگ خود تبلیغی دارید که کالای خاصی را هدف قرار می دهد، شخصی روی آن تبلیغ کلیک می کند و کالای مورد نظر خود را خریداری می کند. همه اینها بستگی به این دارد که عمل مورد نظر تبلیغیان چیست.

شاید لزوماً خرید محصول مورد نیاز حتی برای ورود به وب سایت، حرکت به قسمت خاصی از سایت یا چیز دیگری نباشد. این روش محبوب ترین مدل برای بسیاری از تبلیغ کنندگان است. زیرا این بدان معناست که در صورت اتمام یک عمل برخلاف مشاهده فقط تبلیغ یا کلیک بر روی آن، آنها هزینه پرداخت می کنند.

کدام یک برای تبلیغات آنلاین بهتر کار می کند؟

اکنون می دانیم CPM ، CPC ، CPL ، CPA و CPI چیست و چگونه آنها در سطح پایه کار می کنند.

هر 3 پیشنهاد مزایا و مضراتی دارند. قبل از اینکه به عنوان پیشنهاد دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید ، با دقت در مورد سایت ، وبلاگ یا برنامه خود ، تعداد بازدید کننده هایی که دارید و از کجا آمده اید و در آخر دستگاه‌هایی که از آنها استفاده می کنید قبل از تصمیم گیری ، فکر کنید.

5/5 - (16 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟