نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار چیست یا بهتر بگوئیم روابط عمومی چگونه می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد؟

چه اهدافی برای تجارت خود دارید؟ کدام یک از این اهداف رشد کسب و کار را شامل نمی‌شود؟

روابط عمومی در دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار و تجارت نقش مهمی ایفا می کند. این یعنی بسیار مهم است که تیم شما در رابطه با روابط عمومی و ایجاد یک استراتژی روابط عمومی محکم سریع عمل نماید.

اما قبل از اینکه به فواید ، عملکردها و نحوه ایجاد یک برنامه روابط عمومی بپردازیم ، اجازه دهید دقیقاً ببینیم که روابط عمومی چیست.

روابط عمومی چیست؟

به طور خلاصه ، روابط عمومی در مورد ایجاد رابطه برند شما با مخاطبان هدف است.

این به مکالمات شما مربوط است ، اینکه دیگران درباره برند شما چه می‌گویند و حتی مکالمه‌ای که شما از آن خبر ندارید.

روابط عمومی درباره داستان‌های شما ، روابط شما و رسانه‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار داده و احساسات مثبتی را در مورد برند خود به وجود آورید.

کمی مثل بازاریابی به نظر می‌رسد ، درست است؟ و شاید هم تبلیغات؟

تفاوت در این است که بازاریابی از پایین‌ترین سطح به بالا می‌رود، در حالی که تبلیغات از طریق تاکتیک‌های پرداخت، حرف خود را در مورد برند شما می‌زند.

اما در روابط عمومی ، تأثیر بر خبرنگاران، وبلاگ نویسان و ویراستاران برای نوشتن و اجرای داستانی از برند شما بهترین راه برای قرار گرفتن در جهت مثبت برند خط اصلی خواهد بود- اما نه همیشه ساده ترین اخبار، نظر و یا داستان.

شاید شما به جای اینکه در بخش تبلیغاتی (پولی) ظاهر شوید، بهتر است در قسمت سرمقاله یک مجله یا وب‌سایت به مخاطب نشان داده شوید.

این یعنی چی؟ چون یک شخص ثالث اعتماد به خبر را تاثید می‌کند،شما، داستان و برندتان اعتبار فوری کسب می‌کنید.

با این حال ، روابط عمومی بیش از یک استراتژی است.

بله ، شما از آن برای کمک به نام تجاری خود در جهت دستیابی به اهداف خاص استفاده می کنید – اما ، هنگامی که برنامه‌ریزی درست انجام شود ، همزمان به برند ، مخاطبین رسانه ای و مخاطبان هدف شما کمک می‌کند.

روابط عمومی خوب چیست؟

تاکتیک‌های مختلفی برای بکارگیری در روابط عمومی ،از جمله مطبوعاتی ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، مقالات سرمقاله ای و روزنامه نگاری و ایجاد محتوا ارزشمند وجود دارد.

از آنجا که استراتژی روابط عمومی خوب برای برنده شدن و از خوب بودن به تعالی محصول یا خدمات گسترش می‌یابد، تمام این تاکتیک‌ها به شما کمک می‌کند تا از رسانه‌های مثبت استفاده کنید و محتوای ارزشمند و نوشتاری که می‌تواند بک لینک‌های معتبر ایجاد نماید و شما را در معرض دیدگاه‌های مختلف قرار دهد.

روابط عمومی در سالهای اخیر دستخوش تغییراتی شده است و برای حرکت صحیح در مسیر صنعت ، باید درک کنید که چرا این تغییرات صورت گرفته است و بهترین راه برای درک این تغییرات ، استفاده از یک استراتژیست روابط عمومی است.


خدمات روابط عمومی

سرویس مشاوره روابط عمومی یکی از سرویس‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است. روابط عمومی دیجیتال، ارتباطات رسانه‌ای و مدیریت رویداد تنها چند مورد از خدمات روابط عمومی ebgroup است.

کار در روابط عمومی چیست؟

کار در روابط عمومی می‌تواند کاملاً یک چالش باشد و یا بسیار با ارزش است.

به عنوان مثال ، می‌توانید برای حضور در رویدادهای مطبوعاتی و یا خیریه با برند خود دعوت نامه دریافت کنید. این قرار گرفتن در معرض دید فضای بیشتری به شما می‌دهد تا با نویسندگان ، سرمایه گذاران و مدیرعاملان صنایع مختلف ارتباط برقرار کنید.

اما این همه چیز نیست

شما می‌توانید صنایع مختلف را بهتر بشناسید. با نگاهی به پشت صحنه آنها می‌فهمید که عملکرد این صنایع چگونه می‌تواند به شما کمک کند.

مشکلات کار در روابط عمومی

مانند هر جنبه ای از تجارت ، چالش‌هایی برای روابط عمومی نیز وجود دارد.

روابط عمومی صنعت باید با سرعت حرکت کند. برای موفقیت ، همیشه باید یک قدم جلوتر از چرخه خبری فعلی باشید.

به عبارت دیگر، چشم پوشی از شکست داستان‌ها و روند رسانه‌ها برای سرمایه گذاری در آنها بسیار مهم است. اما برای این کار ، باید با سرعت زیاد فکر کنید.

برای اخبار مربوط به روزنامه نگاران، باید ایده‌های خود را حداقل در همان روزی که اتفاق رخ داد ، به روزنامه‌نگار ارسال کنید – یعنی کمتر از یک ساعت.

شما نمی توانید چرخه اخبار را کنترل کنید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است در یک فضای بی عیب و نقص به یکی از اعضای رسانه خبری ارسال کرده باشید. ممکن است آنها داستان و روایت شما در همان روز به تحریریه برسانند.

اما اگر خبر دیگری قبل از پخش شدن خبر شما رخ دهد ، ممکن است خبر شما چند روز بیرون بیاید (یا بعضی اوقات ممکن است اصلاً به چاپ نرود).

یکی دیگر از جنبه های غیر قابل کنترل روابط عمومی ، بحران غیرمنتظره است. در روابط عمومی ، شما وظیفه دارید مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهید تا یک چهره عمومی مثبت از نام و برند تجاری شما در ذهن آنان ایجاد گردد.

به همین دلیل، روابط عمومی در هنگام خطرات و بحران از نظر قانونی، فنی یا حتی بطور طبیعی در خط مقدم هستید.

مطمئنا ، شما نمی توانید باد را کنترل کنید. اما یادگیری استراتژی‌های مدیریت بحران می‌تواند به شما در مقابله با هرگونه اتفاق برای رسیدن به بهترین منافع برند شما کمک کند.

بازاریابی محتوا و روابط عمومی

اینها با هم چگونه کار می کنند؟

اگر موارد بالا کمی مانند بازاریابی محتوا به نظر می رسد ، به این دلیل است که چند موضوع اصلی کاملاً با مهارت‌های عالی روابط عمومی تطابق دارد.

به عنوان مثال ، بازاریابی محتوا بر جلب و ایجاد اعتماد ، تأمین ارزش و جلوگیری از خود تبلیغی آشکار تمرکز دارد.

در سال‌های اخیر ، در سازمان‌ها تلاش شده بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا ارتباط داده شود- بیشتر به این دلیل که این دو از اساسی ترین کارکردهای انجام یک کسب و کار و حفظ شان برند هستند.

در بالا ، ما ذکر کردیم که بهتر است به جای اینکه در تبلیغات ظاهر شوید ، یک سرمقاله تهیه کنید.

اگرچه این درست است ، و بازاریابی محتوا نوعی تبلیغات است، اما لزوماً شما هزینه آن را به صورت پولی پرداخت نمی‌کنید.

جنبه هایی از صنعت شما وجود دارد که شما احتمالاً یک متخصص در آن هستید و این شانس شما است که بتوانید آن دانش را به روشی قابل اعتماد نشان دهید و خود را به عنوان یک متخصص در حوزه یا صنعت خود معرفی کنید.

این بهترین وسیله ارگانیک برای رشد وب سایت شما و رسیدن به مخاطبان (بازدید کنندگان) مورد نظر شماست و در ادامه ایجاد یک چک لیست استراتژی‌های محتوایی به هم ترازی تلاش‌های ارتباطی شما کمک می کند.

5/5 - (29 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟