راهکارهای مثبت اندیشی و موفقیت در محیط کار

باید بپذیرید در محل کار هم می‌توان مثبت اندیش بود و وضعیت را به‌دلخواه خود تغییر داد تا به موفقیت برسیم.

شاید مدیر بدخلقی دارید که همیشه شما را متهم به اشتباه می‌کند یا محیط کارتان متناسب با اخلاق و علایق‌تان نیست. اگر این چنین است، نگران نباشید، شما به‌عنوان یک انسان قادر هستید شرایط بد و غیرقابل تحمل را با راه‌های مختلف مدیریت کنید.

در ادامه‌، ۱۵ روش مثبت اندیشی در محیط کار را معرفی می کنیم.

همواره به دنبال یادگیری باشید

اگر دوران تحصیل شما به پایان رسیده، بدین معنا نیست که برای یادگیری دیر شده است. یکی از راه‌های مثبت اندیشی در محل کار تلاش برای افزودن به دانش و مهارت‌ها و تقویت رزومه‌ی کاری است.

به اطرافیان خود آموزش دهید

اگر می خواهید مدیرتان و دیگر همکاران چیزهای جدید به شما یاد بدهند، پس باید به آن‌ها کمک کنید و چیزهای تازه یاد بدهید و مهارت‌ها و دانسته‌هایتان را به اشتراک بگذارید. با کمک کردن به دیگران احساس خوبی خواهید داشت.

کمی به خودتان استراحت دهید

اگر بخواهید بدون وقفه و طولانی مدت کار کنید، خسته خواهید شد. هر دو ساعت یک بار به خودتان استراحت بدهید. اجازه ندهید فشار کاری تمرکز و انگیزه تان را از بین ببرد.

در خانه کار نکنید

اگر مدام و بی‌وقفه کار کنید و بعد از بازگشت به خانه نیز به کار کردن ادامه دهید، تمام انرژی و انگیزه‌تان از دست خواهد رفت.
باید بتوانید میان کار و زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید و زمانی را به رسیدگی به خانواده، تفریح و سرگرمی اختصاص دهید.

ارتباط بهتری با همکاران برقرار کنید

یکی از راه‌های مثبت اندیشی در محیط کار این است که با همکارانتان ارتباط بهتری برقرار کنید. البته نباید خیلی زود هم خودمانی شوید، بلکه به دور از مسائل کاری، با هم حرف بزنید و چیزی بخورید تا حال بهتری را در محیط کار تجربه کنید.

در برنامه‌های غیر کاری شرکت کنید

بهتر است خود را از برنامه‌هایی چون شام و پیاده روی که همکاران بعد از خروج از اداره و تمام شدن ساعت کاری صورت می‌دهند، جدا نکنید. با همکاران خود بیشتر در ارتباط باشید و بگذارید شما را از خودشان بدانند. این کار سبب تقویت ارتباطات شده و باری از مسئولیت‌های شغلی را از دوشتان بر می دارد.

محل کار را دل‌چسب کنید

برای مثبت اندیشی در محیط کار باید فضایی دل‌نشین و خوشایند برای خود ایجاد کنید. در هر فضایی که مشغول به کار هستید، با اطلاع از محدودیت‌ها و اجازه از مدیر، سعی کنید تغییرات دل نشینی ایجاد کنید. برای مثال روی میز کار خود عکسی از خانواده‌تان بگذارید یا پوسترهای زیبا و مثبت روی دیوار بزنید.

داوطلب شوید

به جای این که منتظر بمانید تا پروژه‌ای به شما پیشنهاد شود، خودتان دست به کار شوید و انگیزه و رغبت خود را به رئیستان نشان دهید. قطعاً این کارتان باعث می شود برای پروژه‌های بعدی به شما فکر کنند.

تنها روی یک چیز تمرکز کنید

حواستان را روی انجام یک کار مشخص جمع کنید. تمرکز روی یک کار و انجام آن خیلی بهتر از این است که کارهای مختلف را با هم شروع کرده و همه را ناقص جلو ببرید.

اهداف مشخص و قابل دسترسی داشته باشید

نباید اهداف رؤیایی داشته باشید. البته رؤیا و آرزو شما را به جلو می‌برد اما نباید سبب شود از دنیای واقعی جدا شوید. اهداف مشخص، واقع‌گرایانه و دسترس پذیر داشته باشید و تمام تلاش خود را برای دست یابی به اهدافتان به کار ببرید.

از قدرت تخیل‌تان استفاده کنید

برای انجام کارها و پروژه‌هایتان از قدرت خلاقیت و تخیل خود استفاده کنید. با بالا بردن تمرکز و تلاش خود راه‌های جدیدی پیدا کنید تا باعث شگفتی رئیس‌تان شود.

از اشتباهات‌تان بگذرید

قطعاً برای شما هم پیش آمده در محیط کار مرتکب اشتباهی ناخواسته شوید؛ این اشتباهات برای همه رخ می دهد. باید حواستان را جمع کنید تا اشتباه نکنید اما اگر هم مرتکب خطایی شدید، خیلی خود را سرزنش نکنید. باید از اشتباهات خود بگذرید و از آن‌ها درس بگیرید.

برای موفقیت‌ها به خود پاداش بدهید

اگر در کارتان به موفقیت یا دستاورد مثبتی رسیدید، حتماً به خود پاداش بدهید. این جایزه هر چقدر هم کوچک باشد، تأثیر مثبت زیادی روی روحیه‌تان خواهد داشت.

با افراد مثبت معاشرت کنید

یکی از بهترین روش‌های مثبت اندیشی در محیط کار ارتباط با افراد مثبت و خوش فکر است. پس در زندگی از افراد منفی نگر و سمی دوری کنید. این افراد سبب خستگی شما می شوند و تمام انرژی‌تان را می گیرند.

بیشتر لبخند بزنید

لبخند زدن به طور ناخودآگاه شما را از حالت خسته و عبوس دور می کند. پس سعی کنید همیشه در ارتباط با مشتری، همکار، مدیر، ارباب رجوع و … لبخند روی لب داشته باشید و تأثیر شگفت انگیز لبخند زدن را ببینید.

منبع: lifehack

5/5 - (15 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟