ماتریس ترند طراحی کسب و کار

ماتریس ترند: یک دید کلی برای روندهای مربوط به کسب و کار است.

قبل از اینکه ما واقعاً توصیه های خود را با تمرکز بر روی اطلاعات مصرف کننده شروع کنیم، که همیشه در هسته اصلی کار ما است و قبل از آنکه حتی برای این موضوع اقدام به ایجاد سکوهای نوآوری یا اطلاعات کنیم، همیشه سعی کنیم که بدانیم چه روندهایی در صنعت تأثیر گذار است.

ماتریس ترند نمایش خوبی از بالا به روندهای اصلی تأثیرگذار بر صنعت است.

ماتریس ترند طبقه بندی نحوه تاثیر روندها در صنعت و ارتباط آنها با یکدیگر است. این اساساً ماتریسی است که در آن طرف عمودی، گرایش های کلان ماکرو را مشخص می کند و معمولاً مربوط به فناوری، صنعت، مردم ، دولت و فرهنگ می‌باشد و در سمت افقی، ما به تعدادی از ابعاد زیر توجه می کنیم.

صنعت:

این بعد را می توان نمایشی از گذشته / حال / آینده کوچک کرد – قبلاً چه چیزی بوده است ، اکنون چیست و چه چیزی انتظار می رود باشد – یا ما می توانیم به تعدادی از عناصر مؤثر بر صنعت مان نگاه کنیم. ، به عنوان مثال: ابزارها، خدمات، تجربیات، منابع تحقیق و اطلاعات.

وقتی ساختار ماتریس ترند برای هر یک از تقاطع ها بین روند و جنبه ها ساخته شد، سعی می کنیم بهترین منابع را برای جمع آوری داده ها روی سلول شناسایی کنیم: این موارد کامل است اما محدود به اینها نیز نمی‌شود، تحقیقات ، مصاحبه های ترانسمیتر، یا گزارش / مقاله خبرگان هم شامل می‌گردد.

هر سلول معمولاً در چند سطر خلاصه می شود، مچنین باید تشخیص دهیم که روند رو به رشد، پایدار است یا پایین می آید. به عنوان مثال، در صنعت نوشیدنی قطعاً به دنبال تأثیر نوشیدنی‌های سننتی بر صنعت روستایی هستیم. ما تعیین می کنیم که روند رو به رشد، پایدار است یا رو به پایین است و در حال بررسی این هستیم که سازگاری اجتماعی چگونه این روند را هدایت می کند.

در اصل ، ما در تلاش هستیم تا اهداف مختلف مصرف کننده را در صعود، شتاب و سوختن برخی از روندها در مقایسه با سایر روندها مشخص کنیم.

سپس ماتریس را با هر روند مربوط پر می کنیم. بنابراین، ما می‌بایست تحقیق و مصاحبه ها را انجام دهیم، چه این تحقیق روی میز باشد یا تحقیقات بانک اطلاعاتی (بستگی به آنچه در مورد آن صحبت می کنیم) دارد ، و سپس آن را پر می کنیم.

سعی می کنیم پیوندی بین هر یک از سلول‌ها که یک تقاطع روند کلان و یک جنبه و سایر سلول‌های مجاور یا غیر مجاور است را شناسایی کنیم که در واقع می تواند روی خود سلول‌ها تأثیر بگذارد. بنابراین، به عبارت دیگر، ما تعیین می کنیم که آیا یک جنبه خاص مصرف کننده خدمات فناوری توسط جنبه اجتماعی – فرهنگی هدایت می شود یا برعکس، البته جنبه اجتماعی نوظهور توسط فرصت‌های فناوری هدایت شود.

آخرین مرحله ، قدم به عقب و شناسایی روابط و گرفتن بینش است. این کار با بررسی اینکه پوشش‌های احتمالی روی ماتریس، روندهای رو به رشد، پایدار، و روندهای آینده، گذشته در مقابل حال و یا اینکه چگونه روندهای کلان بر بخش‌های مختلف صنعت تأثیر می گذارد ، انجام می شود.

در پایان ، ماتریس ترند نه تنها به سازماندهی یک بررسی از روندها کمک می کند، بلکه به شناسایی اتصالات و جهت های ممکن را که می توان از آنها جستجو کرد، رسیدگی می کند.

امتیاز شما post

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟