موفقیت در تحول دیجیتال

فن آوری های دیجیتال در تغییر شکل چشمگیر صنعت موثر بوده است. بسیاری از شرکت ها برای تغییر در مقیاس بزرگتری تلاش می‌کنند تا با به دست آوردن مزایای این روند به رقابت با رقبا بپردازند. در یک بررسی جهانی جدید در مورد تحول دیجیتال ، بیش از هشتاد درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که سازمان های آنها در پنج سال گذشته چنین تلاش هایی را انجام داده اند.

با این وجود موفقیت در تحول دیجیتال بسیار فرار است. در حالی که تحقیقات اولیه نشان داده است که کمتر از یک سوم تحولات سازمانی در بهبود عملکرد یک شرکت و حفظ این دستاوردها موفق هستند، آخرین نتایج نشان می دهد که میزان موفقیت در تحولت دیجیتال حتی پایین تر آمده است.

نتایج حاصل از نظرسنجی‌هایی که گزارش موفقیت را انجام می دهند، به 21 روش برتر اشاره می کند، و همه این موارد باعث می شود که یک تحول دیجیتال موفق تر شود.

این خصوصیات در پنج دسته قرار می گیرند: رهبری ، توانمندسازی ، توانمندسازی کارکنان، ابزارهای ارتقاء و ارتباطات. این دسته بندی ها نشان می دهند كه شركت‌ها از كجا و چگونه می توانند شانس خود را برای ایجاد موفقیت آمیز تغییرات دیجیتالی در كسب و كار خود بهبود بخشند.

آناتومی تحول دیجیتال

سوال این است که آیا تلاش تغییر موفقیت آمیز بوده است یا نه؟ نتایج جدید به چند ویژگی مشترک تحول دیجیتال امروزه اشاره می کند.

اول اینکه سازمان ها تمایل دارند هنگام ایجاد چنین تغییراتی به درون نگاه کنند. متداولترین هدف برای تحول دیجیتال، دیجیتالی کردن مدل عملیاتی سازمان است که توسط 68 درصد از پاسخ دهندگان ذکر شده است. کمتر از نیمی می گویند که هدف آنها راه اندازی محصولات یا خدمات جدید یا تعامل با شرکای خارجی از طریق کانال های دیجیتال بوده است.

تحول دیجیتال دامنه وسیعی دارد. هشت در ده پاسخ دهندگان می گویند تلاش های تغییر اخیر آنها شامل چندین کارکرد یا واحد تجاری یا کل شرکت است. علاوه بر این ، پذیرش فن آوری نقش مهمی در تحول دیجیتال ایفا می کند. به طور متوسط ​​، پاسخ دهندگان می گویند که سازمان هایشان از چهار فن آوری که از آنها خواسته ایم، استفاده می کنند، در حالی که ابزارهای سنتی وب اغلب به آنها استناد می شود و در اکثر این اقدامات از آنها استفاده می شود.

همچنین، نتایج حاصل از تحولات موفقیت آمیز نشان می دهد که این سازمان ها نسبت به سایرین فناوری های بیشتری را استقرار می دهند. این ممکن است ضد توجیه به نظر برسد، اما با توجه به اینکه مجموعه وسیع تری از فناوری ها می تواند منجر به اجرای پیچیده تر ابتکارات تحول و در نتیجه فرصت های بیشتر برای شکست شود، به نظر منطقی می‌آید.

اما سازمانهایی که تحولات موفقیت آمیز دارند، از سایرین احتمال استفاده از فناوری‌های پیشرفته تر، مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و تکنیک های پیشرفته یادگیری ماشین عصبی را دارند.

اقتباس از : سایت مک کینسی

امتیاز شما post

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟