برندینگ, برندینگ سازمانی, برندینگ شخصی, مدیریت برند

شخصیت برند یا برند پرسونا

Advertisements

برند پرسونا یا شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند ، مجموعه ای از خصوصیات شخصیتی، نگرش ها و ارزش هایی است که برند شما به طور مرتب به نمایش می گذارد تا بتواند با یک بخش از مخاطب خاص ارتباط برقرار کند. شخصیت برند می تواند یک شخصیت، فکر یا ایده باشد.

هر ارتباطی که با مشتری دارید، کمی درباره شما (یا تجارت تان) به آنها می گوئید. این شخصیت، شخصیت آنلاین شما یا شخصیت تجاری شما است. باور کنید یا نه ، یک شخصیت تجاری می تواند به حدی تأثیر باشد که یک بازدید کننده روی یک دکمه کلیک کند، فرم را پر کند و یا خرید کند.

بنابراین چه شخصیتی از برند برای شما مناسب است؟ و چگونه آن را ایجاد می کنید؟ باید آن را به خوبی بدانید.

شخصیت خوب، برند تجاری شخصی است که شما می توانید به عنوان کسی که او را می شناسید تجسم کنید. همچنین می توانید هنگام تعامل با برند، از آن به عنوان یک تصویر از خود بپندارید. به عنوان یک تجارت کوچک ساده ترین راه برای ایجاد شخصیت برای شرکت شما پیش بینی نوع شخصی است که فکر می کنید بیشتر به محصولات و خدمات ما علاقه مند است، و ایجاد یک برند تجاری و پیام برای آنها است.

به یک شخصیت برند مانند “شخصیت” نگاه کنید که به بیانگر بهترین وجه شماست.

یک شخصیت برند معتبر می تواند به ایجاد اعتماد در بین کاربران و به وفاداری آنها کمک کند. این امر به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار مناسب است ، چراکه یک شخصیت برند موثر می تواند فروش را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

۵ شخصیت اصلی در برند سازی

از نظر تاریخی ، شخصیت های برند بر اساس رفتار انسان در چندین “حالت” مختلف قرار می گیرند. اگر شما ایجادگر شخصیت های جدید هستید، این مکان خوبی برای شروع است.

  1. مراقب: این نوع شخصیت پرورش دهنده، همدلی و مهربان است.
  2. صلاحیت: این شخصیت یک رهبر تأثیرگذار است که می تواند به کاربران کمک کند یا آنها را از انجام عملی باز بدارد.
  3. هیجان زده: این شخصیت خوشحال است و تقریباً هر کاری انجام می دهد و ماجراهایی را با سهولت آغاز می کند.
  4. ناهموار: این شخصیت عضلانی تر ورزشی و سفت و سخت است.
  5. پیشرفته: این شخصیت ظرافت، سبک و منزلت را درنظر نمی‌گیرد.

نکاتی برای ایجاد یک شخصیت برند

هر کدام از اینها یک مورد مبتنی بر عمل است که می توانید از آن به عنوان لیست کارهای انجام شده استفاده کنید.

  • یک تصویر شخصیتی ایجاد کنید. شخصیت شما چه کسی است؟ آیا این یک شخص، حیوان یا اشیاء دیگر است؟
  • نمای کلی از نام تجاری خود ایجاد کنید.
  • ویژگی های برند تجاری خود را که می خواهید برجسته کنید ذکر کنید.
  • شخصیت مورد نظر خود را از لیست بالا مشخص کنید.
  • شرح دهید که شخصیت شما چگونه صحبت می کند ، و نمونه هایی از آن را ارائه دهید.
  • نحوه تعامل شخصیت برندبا دیگران را شرح دهید.
  • یک راهنمای سبک را با فونت ها و رنگ هایی که با شخصیت مطابقت دارد قرار دهید.
Brand Persona Skinny Man Gourmet Jerky

چرا یک شخصی برند مهم است؟

شخصیت برند شما ارتباطی واقعی بین شرکت و کاربران شما ایجاد می کند. اگر به طور عمدی شخصیت ایجاد نکنید، نوعی شخصیت دیگر از کاری که انجام می دهید بیرون می آید و ممکن است تصور مورد نظر شما را منتقل نکند. به همین دلیل است که باید شخصاً و به صورت عمدی آن را ایجاد کنید.

نتیجه

یک شخصیت برند خوب می تواند حیات شغلی شما را طولانی تر کند. این کمک می کند تا یک ارتباط ارزشمند بین مشتریان و برند شما ایجاد شود. شما می خواهید خریداران یا بازدید کنندگان وب سایت احساس کنند که شما را می شناسند. شخصیت برند راهنما یا مربی یا دوست آنها است.

شخصیت برند مناسب می تواند در دراز مدت به شما خدمت کند و به شدت با برند شما در ارتباط باشد. اطمینان حاصل کنید که این مظهر آنچه شما می خواهید مردم هنگام تعامل با نام برند شما در مورد آن فکر کنند، خواهد بود.

با استفاده از این نکات بالا ، می توانید شخصیتی از برند را ایجاد کنید که سالهای متمادی با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *