شخصیت برند یا برند پرسونا

برند پرسونا

شخصیت برند ، مجموعه ای از خصوصیات شخصیتی، نگرش ها و ارزش هایی است که برند شما به طور مرتب به نمایش می گذارد تا بتواند با یک بخش از مخاطب خاص ارتباط برقرار کند.

برند پرسونا (شخصیت برند) چیست؟

شخصیت برند می تواند یک شخصیت، فکر یا ایده باشد.

هر ارتباطی که با مشتری دارید، کمی درباره شما (یا تجارت تان) به آنها می گوئید. این شخصیت، شخصیت آنلاین شما یا شخصیت تجاری شما است. باور کنید یا نه ، یک شخصیت تجاری می تواند به حدی تأثیر باشد که یک بازدید کننده روی یک دکمه کلیک کند، فرم را پر کند و یا خرید کند.

بنابراین چه شخصیتی از برند برای شما مناسب است؟ و چگونه آن را ایجاد می کنید؟ باید آن را به خوبی بدانید.

شخصیت خوب، برند تجاری شخصی است که شما می توانید به عنوان کسی که او را می شناسید تجسم کنید. همچنین می توانید هنگام تعامل با برند، از آن به عنوان یک تصویر از خود بپندارید. به عنوان یک تجارت کوچک ساده ترین راه برای ایجاد شخصیت برای شرکت شما پیش بینی نوع شخصی است که فکر می کنید بیشتر به محصولات و خدمات ما علاقه مند است، و ایجاد یک برند تجاری و پیام برای آنها است.

به یک برند پرسونا مانند “شخصیت” نگاه کنید که به بیانگر بهترین وجه شماست.

یک شخصیت برند معتبر می تواند به ایجاد اعتماد در بین کاربران و به وفاداری آنها کمک کند. این امر به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار مناسب است ، چراکه یک برند پرسونای موثر می تواند فروش را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

5 شخصیت اصلی در برند سازی

از نظر تاریخی ، شخصیت های برند بر اساس رفتار انسان در چندین “حالت” مختلف قرار می گیرند. اگر شما ایجادگر شخصیت های جدید هستید، این مکان خوبی برای شروع است.

  1. مراقب: این نوع شخصیت پرورش دهنده، همدلی و مهربان است.
  2. صلاحیت: این شخصیت یک رهبر تأثیرگذار است که می تواند به کاربران کمک کند یا آنها را از انجام عملی باز بدارد.
  3. هیجان زده: این شخصیت خوشحال است و تقریباً هر کاری انجام می دهد و ماجراهایی را با سهولت آغاز می کند.
  4. ناهموار: این شخصیت عضلانی تر ورزشی و سفت و سخت است.
  5. پیشرفته: این شخصیت ظرافت، سبک و منزلت را درنظر نمی‌گیرد.

روانشناسی شخصیت برند

آیا تا به حال احساس کرده اید که به برندهای خاصی علاقه و علاقه دارید؟ اگر بله، نگران نباشید – شما تنها نیستید. اما اگر می خواهید بفهمید که چرا چنین احساسی دارید، باید این روانشناسی را درک کنید.

همانگونه که در بالا ذکر شد، شخصیت برند به پنج بعد تقسیم می شود: مراقب، هیجانی، صلاحیت، پیچیدگی و ناهمواری.

بیایید ببینیم که هر یک از آنها چه ارتباطی با طرفداران برقرار می کنند.

برند مراقب یا صادق

صادق، سالم، شاد، سر به زیر، گرم.

برندهایی با این ویژگی ها نشان دهنده قابل اعتماد بودن هستند و باعث می شوند مشتریانشان احساس امنیت کنند. این برندها همیشه بر پایبندی به وعده های خود و برآوردن انتظارات مشتریان تمرکز می کنند. برندهایی مانند Cadbury، Amazon و Hallmark در این دسته قرار می گیرند.

سایت کدبری

Cadbury یک نمونه عالی از شخصیت برند “صداقت” است. آنها برخی از بهترین محصولات با کیفیت را در صنعت شکلات ارائه می کنند. علاوه بر این، آنها از رنگ بنفش به عنوان رنگ برند خود استفاده می کنند که لوکس بودن را نشان می دهد و به مشتری ایده آل آنها کمک می کند تا کیفیت آنچه در داخل محصول است را درک کند.

آنها بر خانواده، دوستی، هدیه دادن، افتخار، سخاوت و مراقبت از طریق محصولات خود تمرکز می کنند.

برند هیجانی

مد روز، تخیلی، با روحیه، جسور، جذاب.

برندهایی مانند این تبلیغات زیادی در بازار ایجاد می کنند و هرگز در ایجاد هیجان بین مخاطبان خود کوتاهی نمی کنند. حتی اگر فراتر از انتظارات مشتری بروند، این کار را به شیوه ای درست انجام می دهند. به Mountain Dew، BuzzFeed، Red Bull، Tesla یا Nike فکر کنید.

سایت مانتین

وب سایت Mountain Dew.


برند Mountain Dew تمام ویژگی های بالا را دارد و آن را در رده “هیجانی” قرار می دهد. آنها همیشه روی جوانان و ورزشکاران زمان حاضر تمرکز می کنند و آنها را به نوشیدن و انجام کارهای ماجراجویانه تشویق می کنند. استفاده از شعارهایی مانند «بنوش یا بمیر» یا «کمی هیاهو در زندگی خود قرار دهید» ویژگی های تخیلی آنها را نشان می دهد.

Mountain Dew زمانی با فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» برادران وارنر همکاری کرد و طعمی محدود منتشر کرد و جسارت آنها را نشان داد. و بهترین بخش آن بسته بندی نئونی است که آن را به یک برند با روح تبدیل می کند.

خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

برند صلاحیت دار

قابل اعتماد، موفق، باهوش.

برندهایی با این ویژگی ها همیشه پیشرو هستند، مانند گوگل، مایکروسافت، فولکس واگن و اینتل. مشتریان این برندها را انتخاب می‌کنند زیرا معتقدند کار را انجام خواهند داد.

سایت مایکروسافت

وب سایت مایکروسافت
یک برند زمانی شایسته تلقی می شود که مردم به آن اعتماد کنند. با این حال، برند نیز باید موفق و هوشمند باشد. مایکروسافت تمام ویژگی های شخصیت یک برند شایسته را دارد. خط تولید عظیم مایکروسافت شامل موتورهای جستجو، مرورگرها، گوشی های هوشمند، سری Xbox، سیستم عامل ها و بسیاری موارد دیگر می شود.

با ارائه سیستم عامل ویندوز، مایکروسافت همچنین برند پیشرو در صنعت ارائه دهنده سیستم عامل است و تقریباً بر هر برندی در بازار تسلط دارد.

علاوه بر این، مهم‌تر از همه، دلیلی که مایکروسافت را به یک برند شایسته تبدیل می‌کند، استراتژی خرید آن است. این شرکت برخی از برندهای پیشرو در سطح جهان مانند اسکایپ، نوکیا، هات میل و غیره را خریداری کرده است.

برند پیچیده

لوکس، جذاب، باکلاس، جاودانه، دارای زرق و برق.

پیچیدگی به عنوان یک شخصیت برند، برتری و تجمل را با هم ترکیب می کند تا به مشتریان خود اجازه دهد سبک زندگی طبقه بالا را به نمایش بگذارند.

سایت دلجه گابانا

وب سایت دولچه و گابانا.

دولچه و گابانا یکی از محبوب ترین برندهای لوکس در جهان است. آنها شخصیت پیچیده برند خود را با استفاده از استراتژی های ارتباطی و بازاریابی موثر همراه با قیمت گذاری برتر حفظ می کنند.

آنها به دلیل طراحی خلاقانه خود که ارتباط قوی با روحیه مدیترانه ای آنها ایجاد می کند، مشهور هستند. بنابراین، منعکس کننده ویژگی “بی زمان” شخصیت برند آنها است. علاوه بر این، آنها بر این تمرکز می کنند که مشتری ایده آل خود را با کلاس بالا، جذاب، ظریف و پویا احساس کند.

برند ماجراجو

ماجراجو، ورزشکار، سخت، در فضای باز.

این برندها سبک زندگی مشتریان خود را در فضای باز تجسم می دهند و به آنها احساس ارتباط با طبیعت می کنند. آنها درک می کنند که مشتریانشان نترس، سرسخت و مایل به کثیف شدن هستند. برندهایی که به ذهن متبادر می شوند جیپ، هارلی دیویدسون، وودلند و یتی هستند.

سایت وودلند


وب سایت Woodland.

یک نمونه کامل از شخصیت برند “Ruggedness” Woodland است. این برند که متخصص در ساخت کفش‌های مخصوص فضای باز و پیاده‌روی است، ویژگی‌های شخصیتی بیرونی و آماده برای ماجراجویی را منعکس می‌کند.

آن‌ها از رنگ سبز استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده طبیعت است و به آن‌ها ظاهری بیرونی می‌دهد که می‌خواهند. علاوه بر این، آنها از رنگ قهوه ای به عنوان یکی از رنگ های برند خود استفاده می کنند که حس قدرت، قابلیت اطمینان، امنیت و ایمنی را به شخصیت برند آنها اضافه می کند.

اکنون می دانید که چرا به برخی برندها علاقه دارید. آن‌ها شخصیت‌های خاصی دارند که ما را مانند ویژگی‌های هر فرد دیگری جذب می‌کنند. و آن خصوصیات در بالا ذکر شده است.

شخصیت برند

نکاتی برای ایجاد یک شخصیت برند

هر کدام از اینها یک مورد مبتنی بر عمل است که می توانید از آن به عنوان لیست کارهای انجام شده استفاده کنید.

  • یک تصویر شخصیتی ایجاد کنید. شخصیت شما چه کسی است؟ آیا این یک شخص، حیوان یا اشیاء دیگر است؟
  • نمای کلی از نام تجاری خود ایجاد کنید.
  • ویژگی های برند تجاری خود را که می خواهید برجسته کنید ذکر کنید.
  • شخصیت مورد نظر خود را از لیست بالا مشخص کنید.
  • شرح دهید که شخصیت شما چگونه صحبت می کند ، و نمونه هایی از آن را ارائه دهید.
  • نحوه تعامل شخصیت برندبا دیگران را شرح دهید.
  • یک راهنمای سبک را با فونت ها و رنگ هایی که با شخصیت مطابقت دارد قرار دهید.

چرا شخصیت برند مهم است؟

برند پرسونای شما ارتباطی واقعی بین شرکت و کاربران شما ایجاد می کند. اگر به طور عمدی شخصیت ایجاد نکنید، نوعی شخصیت دیگر از کاری که انجام می دهید بیرون می آید و ممکن است تصور مورد نظر شما را منتقل نکند. به همین دلیل است که باید شخصاً و به صورت عمدی آن را ایجاد کنید.

نتیجه

یک برند پرسونای خوب می تواند حیات شغلی شما را طولانی تر کند. این کمک می کند تا یک ارتباط ارزشمند بین مشتریان و برند شما ایجاد شود. شما می خواهید خریداران یا بازدید کنندگان وب سایت احساس کنند که شما را می شناسند. برند پرسونا راهنما یا مربی یا دوست آنها است.

برند پرسونای مناسب می‌تواند در دراز مدت به شما خدمت کند و به شدت با برند شما در ارتباط باشد. اطمینان حاصل کنید که این مظهر آنچه شما می خواهید مردم هنگام تعامل با نام برند شما در مورد آن فکر کنند، خواهد بود.

با استفاده از این نکات بالا، می توانید شخصیتی از برند را ایجاد کنید که سالهای متمادی با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

5/5 - (60 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «شخصیت برند یا برند پرسونا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟