تفاوت CPI ،CPA و CPM در دیجیتال مارکتینگ

اگر تازه وارد دیجیتال مارکتینگ شده اید یا در تبلیغات آنلاین تاکنون دخیل نبوده اید، تعدادی اصطلاح وجود دارد که ممکن است برای شما بیگانه باشد. مثلا CPI ، خرید رسانه CPA و CPM – اینها چیستند و چگونه کار می کنند؟

در این مقاله، ما می خواهیم تفاوت های CPI ، CPM و CPA را برای شما توضیح دهیم. این امر نه تنها به شما کمک می کند تا درک کاملی از این اصطلاحات کلیدی و چگونگی قرار گرفتن آنها در تبلیغات آنلاین داشته باشید، بلکه ایده خوبی نیز در مورد بهترین عملکردها را هم خواهید داشت.

CPI چیست؟

CPI مخفف هزینه برای هر نصب است و یک مدل CPI عمدتاً به سمت کاربران تلفن همراه بر می گردد.

بیش از ۵۰٪ از ترافیک اینترنت در سراسر جهان مربوط به دستگاه های تلفن همراه است. بیشتر افراد از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. در حالی که لپ تاپ و دسک تاپ هنوز هم مهم هستند، اما نادیده گرفتن دستگاه های تلفن همراه بدان معنی است که شما بخشی از بازار را از دست می‌دهید.

CPI با پرداخت هر زمان که کاربر برنامه ای را در دستگاه خود بارگیری و نصب کند، کار می کند. بنابراین، به جای پرداخت هر کلیک (CPC) یا حتی ۱۰۰۰ برداشت (CPM که در ادامه به جزئیات بیشتری می پردازیم) پرداخت می شود، مدل های CPI هنگام نصب یک برنامه پس از تعامل کاربر با یک تبلیغ، پرداخت می کنند.

اگر در وب سایت خود تبلیغی دارید که یک برنامه را تبلیغ می کند و بازدید کننده ای که روی آن سایت کلیک کند، روی این تبلیغ کلیک می کند و سپس برنامه را نصب می کند، هزینه دریافت می کنید. این همچنین یک روش مقرون به صرفه برای یک شرکت وابسته است زیرا شما فقط هنگامی که برنامه نصب شود پرداخت خواهید داشت.

CPM چیست؟

در دیجیتال مارکتینگ CPM به معنای هزینه در هر مایل است.

مایل از زبان لاتین آمده و به معنای “هزار نمایش” است. به جای پرداخت به ازای هر نصب یا هر عمل، یک مدل CPM با پرداخت هزینه ۱۰۰۰ بار مشاهده می شود.

اگر در وب سایت تبلیغ وجود دارد و ۱ کاربر این تبلیغ را مشاهده می کند، آن را به عنوان ۱ تصور در نظر می‌گیرد. وقتی آگهی ۱۰۰۰ بار یا در یک صفحه وب یا حتی روی یک برنامه بارگذاری می شود، مبلغ برداشت می‌شود.

نکته جالب برای صاحبان وب سایت ، وبلاگ یا برنامه هایی که بر اساس CPM کار می کنند این است که آگهی فقط باید ۱۰۰۰ بار بارگذاری شود، نیازی به کلیک بر روی آن نیست یا نیازی به کلیک روی آن نیست یا خرید یا بارگیری انجام شده است. این کار برای افرادی که حجم بالایی از ترافیک سایت خود را دارند بهتر است. اگر سایت شما فقط ۲۰۰ بازدید کننده در ماه دریافت می کند ، احتمالاً CPM برای شما کارایی نخواهد داشت.

CPA چیست؟

سرانجام ، ما در دیجیتال مارکتینگ CPA داریم که مخفف هزینه هر عمل است. CPA در بازاریابی وابسته چیست؟

خوب ، دیجیتال مارکتینگ این شاید متداولترین پیشنهادی باشد که مشاهده خواهید کرد و شاید قبلاً درباره آن شنیده باشید. این کار متفاوت از CPM است ، اما مشابه CPI است.

با یک مدل CPA ، تبلیغ کننده هنگام تبدیل یک مبلغ پرداخت می کند. به عنوان مثال ، اگر در وبلاگ خود تبلیغی دارید که کالای خاصی را تبلیغ می کند، شخصی روی آن تبلیغ کلیک می کند و کالای مورد نظر خود را خریداری می کند. همه اینها بستگی به این دارد که عمل مورد نظر تبلیغیان چیست.

شاید لزوماً خرید محصول مورد نیاز حتی برای ورود به وب سایت، حرکت به قسمت خاصی از سایت یا چیز دیگری نباشد. این محبوب ترین مدل برای بسیاری از تبلیغ کنندگان است زیرا این بدان معناست که در صورت اتمام یک عمل برخلاف مشاهده فقط تبلیغ یا کلیک بر روی آن، آنها هزینه پرداخت می کنند.

کدام یک برای تبلیغات آنلاین بهتر کار می کند؟

اکنون می دانیم CPI ، CPA و CPM چیست و چگونه آنها در سطح پایه کار می کنند.

هر ۳ پیشنهاد مزایا و مضراتی دارند. قبل از اینکه به عنوان پیشنهاد دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید ، با دقت در مورد سایت ، وبلاگ یا برنامه خود ، تعداد بازدید کننده هایی که دارید و از کجا آمده اید و در آخر دستگاه‌هایی که از آنها استفاده می کنید قبل از تصمیم گیری ، فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *