بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا و بازاریابی

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

اگر هنوز در مورد استفاده از هوش مصنوعی در کار خود مردد هستید و نمی دانید که چگونه با هوش مصنوعی می توان تولید محتوا و مارکتینگ کرد مقاله ما را دنبال کنید تا با بهترین ابزارهای هوش برای تولید محتوا، طراحی تصاویر و دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

در حال حاضر، ابزارهای هوش مصنوعی یا AI تقریباً برای هر جنبه ای از تولید محتوا وارد بازار شده اند. یعنی برنامه ریزی گردش کار، سازماندهی تیم ها، تولید تصاویر، طرح کلی و ویرایش متن.

اما توسعه هوش مصنوعی سوالات بزرگی را در مورد ماهیت خلاقیت، کپی رایتینگ و تغییر ایجاد می کند.

در ذهن اکثر بازاریابان، بزرگترین سوال این است که آیا هوش مصنوعی می تواند به ما کمک کند یا به ما آسیب می‌رساند؟

ابزارهای هوش مصنوعی مزایای زیادی را برای سازندگان محتوا به همراه می‌آورد. برخی کارشناسان بر این باورند که هوش مصنوعی جایگزین افراد خلاق نمی شود. ولی افراد خلاقی که می دانند چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنند، جایگزین افرادی می شوند که این فناوری را نادیده می گیرند.

اگر اکنون از هوش مصنوعی استفاده می کنید، در اینجا برخی از راه هایی گفته ایم که می تواند به شما کمک کند:

بهره وری

هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا کار بیشتری را با سرعت کمتری تولید کنید. ابزارهای هوش مصنوعی مرخصی یا تعطیلی ندارند. آنها در هر زمان که شما به آنها نیاز دارید کار می کنند.

خلاقیت

می‌توانید از هوش مصنوعی برای باز کردن قفل ایده‌های جدید و اجرای پروژه‌هایی استفاده کنید که ممکن است قبلاً مدیریت آن‌ها بسیار دشوار بوده است. به عنوان مثال، استفاده از فتوشاپ (برنامه پیچیده ای که معمولاً نیاز به آموزش دارد) را با تولید کننده تصویر DALL-E مقایسه کنید.

نوآوری

هر بار که یک فناوری جدید معرفی می شود، استانداردهای بهره وری و خلاقیت در سراسر جهان بالا می برد. استفاده از هوش مصنوعی در حال حاضر به شما کمک می کند تا در خط مقدم بازاریابی و تولید محتوا بمانید.

چرا ابزارهای تولید محتوای متنی هوش مصنوعی و ابزارهای طراحی هوش مصنوعی جذابیت بیشتری پیدا می کنند؟

نویسندگان داستان های علمی تخیلی دهه هاست که درباره هوش مصنوعی صحبت می کنند. کارشناسان و محققان فناوری تقریباً سالهاست تلاش کرده اند تا آن را به واقعیت تبدیل کنند.

پس چرا الان این موضوعات اینقدر داغ شده است؟

به این دلیل است که هوش مصنوعی مولد بالاخره در بازار انبوه قابل دسترسی شده است. در تابستان 2022، DALL-E 2  معرفی شد که به مردم امکان می داد تولید محتوای تصویری را آزمایش کنند. سپس، در نوامبر 2022، ChatGPT  با تأثیری مشابه در تولید و ویرایش متن منتشر شد. بیش از 1 میلیون نفر از این ابزار در 4 روز اول آنلاین شدن آن استفاده کردند.

اما فراموش نکنید که این برنامه ها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند. انتظار می‌رود ChatGPT 4 در سال 2023 منتشر شود. ابزارهای محبوب هوش مصنوعی بر اساس تعاملات انسانی و بازخورد سریع یاد می‌گیرند. آنها به معنای واقعی کلمه روز به روز بهتر می شوند.

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا در حال حاضر یک واقعیت هستند. اما مهارت و نفوذ آنها فقط در حال رشد است.

در بخش های زیر، 11 مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را برای تولید محتوا جمع آوری کرده ایم. اما قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، بیایید نحوه عملکرد هوش مصنوعی را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی چگونه تولید محتوا می کند؟

وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، ما در مورد نوع بسیار خاصی از هوش مصنوعی صحبت می کنیم: هوش مصنوعی مولد.

در واقع راه های مختلفی وجود دارد که یک کامپیوتر می تواند “هوش مصنوعی” باشد. بیشتر آنها با شناخت، بازآفرینی و بهینه سازی الگوها مرتبط هستند. با هوش مصنوعی مولد، این برنامه به نمونه‌های قبلی متن یا تصاویر نگاه می‌کند و مدلی را برای پیش‌بینی اینکه متن یا تصاویر جدید می‌تواند شبیه باشد، می‌سازد.

برای مثال، یک مصنوعی ممکن است هزاران نمونه مقاله در مورد خرید خانه بخواند. سپس می‌تواند پیش‌بینی کند که کدام کلمات و عبارات احتمالاً در یک مقاله جدید املاک و مستغلات به کار می‌آیند. حتی آنها را به صورت جملات، پاراگراف‌ها و ساختار با هم ترکیب می‌کند. یا ممکن است هوش مصنوعی به هزاران نقاشی رنگ روغن نگاه کند و پیش‌بینی کند که چه رنگ‌ها، بافت‌ها و موضوعاتی ممکن است در یک نقاشی جدید ظاهر شوند.

بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند الگوهای بسیار پیچیده‌ای مانند زبان و هنر انسان را تشخیص دهد و بر اساس آنها بسازد.

در گذشته، ابزارهای هوشمند مانند چت ربات های خدمات پس از فروش مشتری تنها می توانستند اقدامات ساده ای انجام دهند، مانند ارسال یک لینک زمانی که مشتریان کلمه کلیدی خاصی را تایپ می کردند. اما هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس «خواندن» کل چت مشتریان، بفهمد که مشتریان به چه چیزی نیاز دارند و پاسخ‌های پیچیده‌تری تولید کند.

این دو پیامد کلیدی برای بازاریابان دارد. اول اینکه خیلی ساده تر از قبل است که به برنامه بگویید چه می خواهید. و دوم اینکه، هوش مصنوعی می‌تواند چندین پیشنهاد پیچیده (در واقع، پیش‌بینی‌ها) را برای انتخاب شما ایجاد کند.

مهندسی سریع هوش مصنوعی چیست؟

به هوش مصنوعی گفتن آنچه می خواهید، «پیام» نامیده می شود. و “مهندسی سریع” هنر بیان درخواست های شماست تا موثرترین، مفیدترین یا خلاقانه ترین نتایج را دریافت کنید.

در اینجا چند نکته برای استفاده بیشتر از ابزارهای هوش مصنوعی آورده شده است:

  • با یک اعلان عمومی شروع کنید تا آنچه را که هوش مصنوعی به شما می دهد آزمایش کنید، سپس به تدریج آن را توصیفی تر کنید تا نتایج را اصلاح کنید.
  • برای تولید محتوا متنی، سطح مطالعه یا مخاطب هدف را برای تنظیم لحن متن پیشنهاد دهید.
  • اگر نمی‌خواهید متن خیلی ساختاریافته یا معمولی باشد، سعی کنید عبارت «با لحن معمولی» را به درخواست خود اضافه کنید.
  • هرچه جزئیات بیشتری در مورد هدف و مخاطبان محتوا ارائه دهید، هوش مصنوعی بهتر می‌تواند زمینه و سبک مورد نظر شما را حدس بزند.

برای محتوای اجتماعی، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید شکلک‌ها و GIFها را به شما پیشنهاد دهد. در واقع GIF را بر نمی گرداند، اما به شما می گوید که در Giphy یا منبع دیگری به دنبال چه چیزی باشید.

همچنین ارزش آن را دارد که در مورد محتوایی که هوش مصنوعی روی آن آموزش دیده است فکر کنید. به عنوان مثال، آخرین هوش مصنوعی تولید کننده متن، ChatGPT، از قبل از انتشار آن در سال 2022، بر روی متن آموزش دیده بود. بنابراین اطلاعات زیادی در مورد اخبار فعلی ندارد.

برخی از کسب‌وکارها از هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی محتوای خودشان استفاده می‌کنند، بنابراین به‌طور خودکار در اهداف کسب‌وکار، مخاطبان، راهنمای سبک محتوا و نکات گفت‌وگوی آن‌ها متخصص است.

با این حال، این یک گزینه گران قیمت و سفارشی است که اکثر بازاریابان نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل ارزش یادگیری نوشتن دستورات هدفمند و توصیفی را دارد.

هوش مصنوعی و قانون

ممکن است از خود بپرسید: کپی رایت چگونه با این همه ابزار هوش مصنوعی کار می کند؟ چه کسی صاحب متن، تصاویر و ویدیوهایی است که آنها ایجاد می کنند؟

تا امروز، محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی کاملاً اصلی تلقی می شود. بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی حقوق تجاری محتوایی را که با هوش مصنوعی تولید می‌کنید به شما اعطا می‌کنند .

قانون در مورد کپی رایتِ محتوایی که برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شده است، روشن نیست. همچنین سؤالاتی در مورد قانونی بودن، به عنوان مثال، درخواست از یک تولیدکننده تصویر برای ایجاد هنری “به سبک” یک هنرمند خاص وجود دارد.

می‌توانید انتظار داشته باشید که در چند سال آینده مقررات بیشتری را در این زمینه‌ها مشاهده کنید، اما در حال حاضر، بازاریابان می‌توانند از محتوای هوش مصنوعی بدون نگرانی کپی رایت استفاده کنند.

بهترین ابزار طراحی هوش مصنوعی برای تولید محتوای ویدئویی و تصویر

در سال 2022، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی گسترش یافت. به نظر می رسید که همه در حال آزمایش اعلانات و ایده های خلاقانه خود هستند!

اما هوش مصنوعی مولد فقط برای بازی کردن نیست. ابزارهای پیشنهادی در زیر می توانند محتوای گویا و چشم نواز را برای پست های وبلاگ، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و موارد دیگر ایجاد کنند. آنها دنیای کاملا جدیدی را فراتر از عکاسی استوک و بنرهای اصلی شبکه های اجتماعی باز می کنند. برخی از این ابزارها حتی می توانند به شما در طراحی لوگو یا ویرایش محتوای ویدیویی کمک کنند.

ابزار شماره 1: DALL-E 2

آزمایشی رایگان با 50 اعتبار، برنامه های پولی با شروع از 15 دلار.

DALL-E 2 یکی از اولین مولدهای تصویر بود که به موفقیت رسید. هنوز هم یکی از قدرتمندترین برنامه های تصویری موجود است.

این ابزار فوق العاده انعطاف پذیر است. شما به سادگی یک درخواست را تایپ می کنید و طیف وسیعی از تصاویر پیشنهادی را دریافت می کنید. می‌توانید درخواست‌های خود را به سبک‌های هنری، قالب‌های تصویر و طرح‌های رنگی مختلف اصلاح کنید.

ابزار شماره 2: Midjourney

25 تصویر به صورت رایگان تولید می کند. برنامه های پرداختی از 10 دلار در ماه شروع می شود.

Midjourney یکی دیگر از تولیدکنندگان تصویر است که بسیار هم معروف است. مانند DALL-E 2، به جای یک رابط کاربری پیچیده، با پیام های متنی ساده کار می کند.

تفاوت اصلی بین این دو برنامه این است که آنها بر روی محتوای کمی متفاوت آموزش داده شدند. بنابراین استفاده از یک اعلان با هر دو ابزار هوش مصنوعی می تواند سرگرم کننده باشد و ببینید که چگونه نتایج متفاوت است!

با این حال، Midjourney یک ویژگی اضافی نیز دارد که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید تصاویر Midjourney را گسترش دهید. بنابراین پس از ایجاد تصویر اصلی خود با یک درخواست، می توانید برای گسترش تصویر در هر جهتی کلیک کرده و بکشید و ببینید که هوش مصنوعی چه چیز دیگری را ارائه می دهد.

ابزار شماره 3: Runway

رایگان یا از 12 دلار در ماه.

Runway هم تولید تصویر و هم ویرایش ویدیو ارائه می دهد. این به طور خاص برای تیم های بازاریابی طراحی شده است تا بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

بهترین-ابزار-هوش-برای-ویدئو-و-تصویر- نسل- باند-3

مانند Midjourney، ابزار Infinite Image را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تصاویر تولید شده خود را گسترش دهید تا آن را بیشتر بررسی کنید.

ابزار شماره 4: Jasper Art

قیمت سفارشی، از حدود 82 دلار در ماه شروع می شود.

Jasper Art یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است که با برای بازاریابان طراحی شده است. جاسپر امکانات خارق‌العاده‌ای برای تولید و ویرایش متن ارائه می‌دهد.

بهترین-ابزار-هوش-برای-ویدئو-و-تصویر-نسل-jasperart-4

ابزار شماره 5: Descript

رایگان یا از 12 دلار در ماه.

Descript تنها ابزار موجود در این لیست است که به جای تصاویر، منحصراً با ویدیو و صدا کار می کند. اما در کاری که انجام می دهد بسیار بسیار خوب است.

بهترین-ابزار-هوش-برای-ویدئو-و-تصویر-نسل-jasperart-4

Descript از یادگیری ماشینی برای بازنویسی ویدیوها و پادکست ها، پاک کردن بازخورد صوتی و حذف کلمات پرکننده استفاده می کند. حتی می تواند بلندگوهای خاصی را تشخیص دهد و صدای اضافی را که دقیقاً شبیه صدای آنها باشد وارد کند. این یک ابزار ارزشمند برای پادکسترها و سازندگان محتوای ویدیویی است.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا متنی و ویرایش

ابزارهای هوش مصنوعی برای پشتیبانی در هر جایی که از متن استفاده می کنید وجود دارد: تبلیغات، وب سایت ها، وبلاگ ها، اسلاید، شبکه های اجتماعی و حتی برای ارتباطات داخلی.

با این حال، در این مورد نظارت انسانی هنوز ضروری است. هنگامی که از مولدهای تصویر استفاده می کنید، باید نتایج را بررسی و اصلاح کنید. وقتی از یک هوش مصنوعی متن‌ساز استفاده می‌کنید، باید خروجی را بخوانید، ویرایش کنید و تغییر دهید.

به همین دلیل است که می گوییم ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به بهترین وجه به عنوان منبع الهام استفاده می شوند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا شروع کنید یا خیلی سریع ایده های زیادی به شما ارائه دهند، اما نبوغ خلاق نهایی همچنان شما هستید.

در اینجا چند ایده برای استفاده از هوش مصنوعی و الهام گرفتن از تولید محتوای متنی وجود دارد:

  • ·         10 تغییر در یک عنوان پیش نویس یا موضوع ایمیل ایجاد کنید، سپس بهترین را انتخاب کنید.
  • یک متن طولانی تر برای ارتباطات داخلی یا یک ایمیل خلاصه کنید.
  • سرفصل‌های فصل و بخش را برای ایجاد طرح کلی کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید ایجاد کنید.
  • خلاصه ای از متن پیچیده، پادکست یا ادیت ویدیویی را به سبکی خاص یا متمرکز بر اطلاعات خاص ایجاد کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، تولید کننده های متن در پست های کوتاه و خلاصه بهترین هستند. در حدود 700 کلمه، آنها می توانند تکراری و بدون ساختار شوند، بنابراین مطالب را کوتاه و شیرین نگه دارید!

ابزار شماره 6: ChatGPT

18 اعتبار رایگان برای 3 ماه اول.

ChatGPT شناخته شده ترین مولد متن و احتمالاً پیشرفته ترین در بازار انبوه است. این ابزار توسط OpenAI، همان تیمی که DALL-E 2 را منتشر کرد.

بهترین ابزارهای-ai-for-copywriting-and-editing-chatgpt-6

درست مانند DALL-E 2، شما فقط می توانید یک دستور را به زبان انگلیسی معمولی بنویسید تا نتیجه را برگردانید. هیچ قالب مورد نیاز وجود ندارد. شما می توانید هر مقدار متن را که می خواهید وارد و خروجی کنید.

با این حال، اگرچه ChatGPT به طرز شگفت‌آوری انعطاف‌پذیر است، به یاد داشته باشید که داده‌های آموزشی آن تنها تا سال 2021 می‌رسد. هوش مصنوعی قادر خواهد بود در مورد موضوعات به‌روزتر در زمانی که نسخه بعدی اواخر امسال منتشر شود، بحث کند.

ابزار شماره 7: Jasper

قیمت سفارشی، از حدود 82 دلار در ماه شروع می شود.

Jasper – که قبلاً به دلیل ویژگی‌های تصویری آن در بالا مورد بحث قرار گرفت – یک ابزار فوق‌العاده و همه جانبه برای تیم‌های تولید محتوا است. مولد متن آن دارای طیف گسترده ای از قالب ها برای شروع محتوای بازاریابی شما عالی است.

بهترین ابزارهای-ai-for-copywriting-and-editing-jasper-7

همچنین می‌توانید به‌جای استفاده از الگوها، درخواست‌ها را مستقیماً در جعبه چت بنویسید. انتظار داشته باشید جاسپر به افزودن ویژگی های مفید بیشتری با هدف اهداف تجاری ادامه دهد.

ابزار شماره 8: Writer

از 18 دلار برای هر کاربر، در ماه.

Writer یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی متنی است که تیم های محتوا را هدف قرار می دهد. دارای چندین ویژگی همکاری است که اشتراک گذاری ایده ها و ویرایش را با هم آسان می کند.

بهترین ابزارهای-ai-for-copywriting-and-editing-writer-8

این به ابزار ویرایشی مانند Grammarly نزدیکتر است تا ابزار تولید کاملاً رایگان مانند ChatGPT. علاوه بر ایده‌های طوفان فکری و تولید پیش‌نویس، می‌تواند ویرایش و تغییر کاربری محتوا را خودکار کند.

علاوه بر این، می‌توانید هوش مصنوعی را در طول زمان آموزش دهید تا از صدای برند، سبک و دستورالعمل‌های محتوای شما پیروی کند.

ابزار شماره 9: HyperWrite

رایگان یا از 19.99 دلار در ماه.

HyperWrite دارای سه ویژگی اصلی است: تولید متن خالص، جملات تکمیلی و تولید تصویر.

بهترین-ابزار-آی-برای-کپی-رایت-و-ویرایش-هایپررایت-9

بهترین ویژگی آن این است که به عنوان یک افزونه سبک کروم کار می کند. بنابراین می توانید آن را روی همه چیز از ایمیل گرفته تا پیش نویس های وردپرس، در مرورگر خود اعمال کنید.

ابزار شماره 10: Cohere

از 2.50 دلار به ازای هر 1000 متن.

اگر به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد اطمینان دارید و می خواهید در مورد نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید، Cohere یک ابزار عالی است.

est-ai-tools-for-copywriting-and-editing-cohere-10

این برنامه بیشتر توسعه‌دهندگان را هدف قرار می‌دهد تا بازاریابان، اما بسیار قدرتمند است. اگر می‌خواهید هوش مصنوعی را در مورد محتوای خود آموزش دهید یا پیام‌هایی را که از مخاطبان دریافت می‌کنید، مانند نظرات و پیشنهادها، تحلیل کنید، این ابزاری است که می‌توانید انتخاب کنید.

ابزار شماره 11: Tome

500 تا رایگان برای شروع.

آخرین ابزار لیست ما، Tome یک ابزار بسیار خاص است که همه بخش ها را شامل متن و طراحی ایجاد می کند. پیشنهاد فروش منحصر به فرد آن توانایی آن در نوشتن متنی است که روایت روشنی از آن جاری می شود.

بهترین-ابزار-هوش-برای-کپی-رایتینگ-و-ویرایش-tome-11

اگر به طور منظم برای ارائه هاتون برنامه ریزی می کنید، چه داخلی یا خارجی، این یک مورد ارزشمند در جعبه ابزار شما است. از آن برای شروع برنامه ریزی خود یا آماده کردن یک سخنرانی فوری استفاده کنید.

5/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟