برندینگ, مدیریت برند

بازسازی برند (Re-branding)

Advertisements

بازسازی برند یا همان (ریبرندینگ Re-branding)

همانطور که هر برندی در مسیر رشد و تکامل خود و برای ارائه ی خدمات و محصولات بهتر و مناسب تر نیازمند تجهیزات و ساز و کارهای به روز می باشد در این مسیر نیازمند یک یکسری تغییر و تحول در حوزه های مختلف از جمله نام، لوگو، هویت بصری، بسته بندی، تغییرات فیزیکی و فضای معماری و کلا یک توحل عضیم در برند و استراتژی برند خواهد بود.

این تغییر و تحول با توجه به تغییرات زیبایی شناسی مخاطبین یک جامعه، کهنه و قدیمی شدن هویت های تعریف شده ای که در ابتدای راه برند صورت گرفته است و یا با هدف ایجاد یک بازار و محصول و خدمات جدید شما احساس خواهد شد، این ایجاد تغییرات گاهی پس از طی کردن زمان طولانی از تاسیس برند احساس خواهد شد و گاهی نیز در زمانی کوتاه تر، این زمان تغییرات بستگی به قدرت و کیفیت هویت بصری اولیه نیز خواهد داشت.

پس شما هر وقت در برند خود احساس کردید که در جایگاهی فراتر از هویت اولیه ی خود قرار گرفته اید آن زمان برند شما نیازمند یک ریبرندینگ خواهد بود.

سرگذشت لوگو اپل

البته این تغییر و تحول همیشه هم به خوبی انجام نمیشود، و گاهی ممکن است مخاطبین شما با هویت جدید شما ارتباط برقرار نکنند و آن را دوست نداشته باشند و این بسیار خطرناک خواهد بود، پس این کار باید به صورت تخصصی و با بررسی همه ی جوانب آن انجام گیرد.

پس اینجاست که شما به جای ریبرندینگ کامل به یک تازه سازی یا همان Refresh یا به زبان ساده تر به یک خانه تکانی مختصر احتیاج خواهید داشت، که در این حالت تغییرات کمتری نسبت به ریبرندینگ انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *