بازاریابی ربایشی یا درونگرا

بازاریابی ربایشی یا درونگرا

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی شرکت ها به بازاریابی ربایشی متکی هستند؟ در اینجا 3 دلیل اصلی را برایتان می‌گوئیم:

  • آنها واقعاً نمی دانند چه چیزی است و از این واقعیت خجالت می کشند
  • آنها فروش می خواهند! و آنها درک نمی کنند که چگونه محتوا می تواند درآمد واقعی ایجاد کند
  • آنها وقت و پول ندارند برای استخدام شخصی برای نظارت بر آن در خانه

خوب ، بگذارید این نکته را شروع کنم که بازاریابی ربایشی یا درونگرا یک روش بسیار استراتژیک است که برای حرکت و رشد چشم اندازها از طریق سفر فروش طراحی شده است. همچنین، این روش چشم اندازی برای چیزهای با ارزش است.

بازاریابی درونگرا ارائه اطلاعات مناسب در زمان مناسب و در مکان مناسب است.

بازاریابی ربایشی یا درونگرا چیست؟

مارکتینگ ربایشی یا بازاریابی درونگرا یک روش تجاری است که مشتریان را با ایجاد محتوا و تجربیات ارزشمند متناسب با آنها جذب می کند. بازاریابی برونگرا مخاطبان را با محتوایی شاید نیازی با آن نداشته باشند درگیر می‌کند. اما بازاریابی ربایشی یا درونگرا ارتباطاتی را ایجاد می‌کند که آنها به دنبال آن هستند و مشکلاتی را که قبلاً داشته‌اند حل می‌کند.

متدولوژی بازاریابی ربایشی چیست؟

روش شناسی بازاریابی ربایشی، روشی برای رشد سازمان از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و فعل است. این کار در مورد ارزش گذاری و توانمندسازی این افراد برای رسیدن به اهداف خود در هر مرحله از سفر با شما است.

چرا؟ زیرا وقتی مشتریان شما موفق می شوند، شما هم موفق می شوید.

روش شناسی بازاریابی ربایشی را می توان به سه روش اعمال کرد:

جذب: جذب افراد مناسب با محتوا و مکالمات ارزشمند که شما را به عنوان مشاور قابل اعتمادی معرفی می کند که می خواهند با آنها تعامل داشته باشند.

تعامل: ارائه اطلاعات و راه‌حل‌هایی که با نقاط درد و اهداف آن‌ها همخوانی دارد تا احتمال خرید از شما بیشتر باشد.

لذت: ارائه کمک و پشتیبانی برای توانمندسازی مشتریان خود برای موفقیت در خریدشان.

متدولوژی بازاریابی ربایشی یا درونگرا

هنگامی که مشتریان موفق می‌شوند و آن موفقیت را با دیگران به اشتراک می گذارند، چشم انداز جدیدی را به سازمان شما جذب و یک حلقه خودپایدار ایجاد می کنند. به این ترتیب سازمان شتاب می‌گیرد، و به همین دلیل است که روش شناسی بازاریابی ربایشی یا درونگرا به عنوان پایه ای قوی برای چرخ فلایویل شما عمل می کند.

فلایویل چیست؟

چرخ لنگر یا فلایویل، یک مدل تجاری است برای نشان دادن حرکتی که سازمان شما می تواند با اولویت بندی و ارائه تجربه استثنایی مشتری به دست آورد.

فلایویل توپی

فلایویل توپی

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در استراتژی‌هایی که مشتریان را جذب و حفظ می‌کنند، در فلایویل خود بچرخید و شتاب ایجاد کنید.

از طرف دیگر، هر چیزی که چرخ فلایویل شما را کند کند اصطکاک است. اغلب بزرگ‌ترین منابع اصطکاک برای مشتریان شما در انتقال بین تیم‌ها به وجود می‌آید. بنابراین همسویی و ارتباط بین تیم‌ها برای حفظ چرخ فلایویل شما کلیدی است.

اصطکاک فلایویل نقطه مرکزی

اصطکاک فلایویل نقطه مرکزی

هنگامی که فلایویل شما بر اساس روش‌شناسی بازاریابی ربایشی یا درونگرا است، عملکردهای بازاریابی، فروش و خدمات شما می‌توانند به نیرو اضافه کنند و اصطکاک را در طول مراحل جذب، درگیر شدن و لذت بردن از بین ببرند. تمام عملکردهای سازمانی نیز مسئول حذف اصطکاک از چرخ طیار شما هستند.

به عنوان مثال، در مرحله جذب، بازاریابی با انجام کارهایی مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی رویدادها و اجرای تبلیغات پولی بیشترین نقش را ایفا خواهد کرد، اما تیم فروش شما همچنین می‌تواند با درگیر شدن در فروش اجتماعی به نیرو بیافزاید، و تیم خدمات مشتری شما نیز می‌تواند به آن اضافه کند.

هنگامی که به مشتریان کافی دست پیدا کردید و آنها را درگیر و خوشحال کردید، آنها می توانند با تبلیغ شما و آوردن مشتریان جدید، فلایویل شما را در حال چرخش نگه دارند. با گذشت زمان، فلایویل شما به شما امکان می دهد بدون سرمایه گذاری مستمر در جذب مشتری رشد کنید.

بیایید چند استراتژی بازاریابی بازاریابی ربایشی یا درونگرا بیشتر را با هم بررسی کنیم.

استراتژی های بازاریابی درونگرا

این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا به‌طور مؤثری برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید. در زیر، می‌بینید که استراتژی‌های خاصی برای هر روش بازاریابی ربایشی، جذب و خوشحال کردن مصرف‌کنندگان وجود دارد تا چرخ فلایویل شما در حال چرخش باشد و به رشد بهتر تجارت شما کمک کند.

استراتژی های جذب

استراتژی‌های بازاریابی ربایشی یا درونگرا که مخاطبان هدف و شخصیت‌های خریدار شما را جذب می‌کنند، با ایجاد و توسعه محتوا مرتبط هستند.

برای دستیابی به مخاطبان خود، با ایجاد و انتشار محتوا مانند مقالات وبلاگ و محتوای شبکه های اجتماعی که ارزش ارائه می کنند، شروع کنید. مثال‌ها شامل راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از محصولات شما، اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه راه‌حل شما می‌تواند چالش‌های آن‌ها را حل کند، توصیه‌های مشتری، و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف‌ها است.

برای جذب مخاطبان خود در سطح عمیق تری از طریق بازاریابی درونگرا، تمام این محتوا را با یک استراتژی سئو بهینه کنید. استراتژی سئو از شما می‌خواهد که کلمات کلیدی و عبارات خاصی مرتبط با محصولات یا خدمات خود، چالش‌هایی که برای مشتریان حل می‌کنید و راه‌هایی که به اعضای مخاطب هدف کمک می‌کنید، هدف قرار دهید.

این کار اجازه می دهد تا محتوا و اطلاعات شما به صورت ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای افرادی که در جستجوی این اطلاعات هستند – که به عنوان مخاطبان هدف یا مشتریان مناسب برای کسب و کار شما نیز شناخته می شوند، ظاهر شود.

استراتژی های تعاملی

هنگام استفاده از استراتژی‌های ربایشی برای تعامل با مخاطبان خود، باید با سرنخ‌ها و مشتریان ارتباط برقرار کنید و به گونه‌ای برخورد کنید که آنها را وادار به ایجاد روابط بلندمدت با شما کند. هنگام استفاده از این استراتژی‌های تعامل، اطلاعاتی را در مورد ارزشی که کسب‌وکارتان به آنها ارائه می‌دهد تزریق کنید.

استراتژی‌های تعامل خاص ممکن است شامل نحوه رسیدگی و مدیریت تماس‌های فروش ورودی‌تان باشد. بر نحوه برخورد نمایندگان خدمات مشتری با تماس های افراد علاقه مند و مشتریان بالقوه تمرکز کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که همیشه در حال فروش راه حل هستید تا فروش محصول. با این اطمینان حاصل می شود که همه معاملات به توافقات سودمند دوجانبه برای مشتریان و کسب و کار شما ختم می شود. به این معنی که شما ارزشی برای مشتریان مناسب خود فراهم می کنید.

استراتژی های لذت بخش

استراتژی‌های ربایشی لذت بخش تضمین می‌کند که مشتریان مدت‌ها پس از خرید، خوشحال، راضی و حمایت می‌شوند. این استراتژی ها شامل اعضای تیم شما می شود که به مشاوران و کارشناسانی تبدیل می شوند که در هر مقطع زمانی به مشتریان کمک می کنند.

ترکیب چت ربات ها و نظرسنجی های متفکرانه و به موقع برای کمک، پشتیبانی و درخواست بازخورد از مشتریان، راهی عالی برای خوشحال کردن این افراد است. ربات‌ها و نظرسنجی‌ها باید در مقاطع زمانی خاص در طول سفر مشتری به اشتراک گذاشته شوند تا اطمینان حاصل شود که منطقی و ارزشمند هستند.

به عنوان مثال، ربات‌های گفتگو ممکن است به مشتریان فعلی کمک کنند تا یک تکنیک جدیدی را که شما شروع به ارائه آن کرده‌اید تنظیم و از آن استفاده کنند. علاوه بر این، ممکن است یک نظرسنجی برای رضایتمندی شش ماه پس از خرید محصول یا خدمات شما توسط مشتریان ارسال شود تا بازخورد آنها را دریافت کند و ایده های بهبود را بررسی کند.

پیگیری شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از استراتژی‌های مهم برای راضی کردن مشتریان است. فالوورهای شبکه های اجتماعی ممکن است از یکی از پروفایل های شما برای ارائه بازخورد، پرسیدن سؤال یا به اشتراک گذاشتن تجربه خود در مورد محصولات یا خدمات استفاده کنند. این کار نشان می‌دهد که شما آنها را می‌شنوید و به آنها اهمیت می‌دهید.

در نهایت، مشخصه یک استراتژی بازاریابی ربایشی متمرکز بر خوشحال کردن مشتریان، راهبردی است که در هر شرایطی به مشتریان کمک می کند و از آنها حمایت می کند، چه کسب و کار شما ارزشی از آن کسب کند یا نه. به یاد داشته باشید، یک مشتری خوشحال به یک طرفدار و مروج برند تبدیل می شود، بنابراین تمام تعاملات بزرگ و کوچک را با دقت انجام دهید.


خدمات دیجیتال مارکتینگ

سرویس بازاریابی دیجیتال یکی از خدمات اصلی شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها تنها چند مورد از خدمات دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

مزایای بازاریابی ربایشی یا درونگرا

فروش و بازاریابی را ساده می کند

با ورود به این سیستم، تیم های فروش و بازاریابی شما برای ایجاد محتوای قدرتمند درمسیر چشم انداز حرکت می‌کنند. افراد فروش منبعی برای بینش های کلیدی در مورد آنچه مشتریان در مراحل مختلف سفر خرید خود می خواهند و می خواهند هستند هستند.

بازاریاب با داشتن این اطلاعات ، می تواند محتوای بسیار هدفمند ایجاد کند که خریدار را آموزش دهد، به سوالات آنها پاسخ دهد و مشکلات آنها را برطرف کند. در کنار اینها، فروش و بازاریابی می توانند از این اطلاعات برای هدایت ، افزایش نرخ تبدیل و رشد مشتریان موجود استفاده کنند.

باعث افزایش دید و آگاهی از برند می شود.

دنیای دیجیتال باعث شده است که حتی کوچکترین برندها بتوانند شناخت بزرگی را کسب کنند. با تولید محتوا مطابق با سفر خریدار ، مخاطبان هدف شما می تواند اطلاعات موردنیاز را هنگام انجام تحقیقات خود پیدا کنند.

اگر آنجا نباشید، آنها شما را پیدا نخواهند کرد. ساده است. اگر آنچه را که شما نوشتید را دوست داشته باشند، آنها مطالب تان را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. با این کار به میزان چشمگیری بازدید شما را افزایش می‌دهند و اعتبار شما را به عنوان یک منبع معتبر تقویت می کنند.

چشم اندازهایی را برای دنیای دیجیتالی که در آن حضور دارند، آموزش می دهد.

چشم اندازهای تحقیقاتی بصورت آنلاین انجام می‌شود. آخرین آماری که توسط CEB انجام شده است می گوید که اکثر خریداران B2B قبل از تماس با فروشنده، 57٪ تا 70٪ از طریق تحقیقات خرید خود را انجام می دهند. با کمی تحقیق و بررسی در مورد خریداران، خواهید فهمید که اینها چشم اندازهای کلیدی در جستجوی اطلاعات هستند. و می توانید اطلاعات خود را به صورت استراتژیک توزیع کنید تا حتماً آن را ببینید.

اعتماد و اعتبار را افزایش می دهد

بسیاری از خریداران از بازاریابی برونگرا جلوگیری نمی‌کنند. آنها نمی خواهند تماس تلفنی شان با شما قطع شود. همیشه به یاد داشته باشید: بازاریابی درونگرا به از شروط خریدار است.

به ایجاد ترافیک با کیفیت منجر می شود

سرانجام ، بخشی که منتظر آن هستید: چطور فروش درونگرا باعث فروش می شود؟ خوب ، ما نمی گوییم این باعث فروش می شود. ما می گوییم این روابط باعث ایجاد روابط می شود. محتوای مورد نظر در مخاطبان اصلی شما ترافیک با کیفیت را هدایت می کند و به وب سایت شما منتهی می شود.

هرچه بیشتر به تولید محتوا بپردازید، بیشتر این احتمال وجود دارد که از سایت شما بازدید کنند و هنگامی که این کار را انجام دهند ، با تماس با شما، صفحات فرود سطح بالا و پیشنهادات محتوا برای کمک به آنها آماده خواهید شد.

این نکته مهم است که بازاریابی ربایشی یا درونگرا از موثرترین استراتژی های دنیای دیجیتال امروز است و اگر از آن استفاده نمی کنید، فرصتی مهم برای دستیابی به روابط با چشم انداز خود را از دست داده‌اید.

5/5 - (11 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی ربایشی یا درونگرا»

  1. بسیاری عالی حتما برای فروشمون بیشتر بشود از بازاریابی روبایشی حتما کمک میگیریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟