نرخ پرش چیست و 12 دلیل نرخ پرش بالای وب سایت ها

نرخ پرش سایت

آیا وب سایت شما نرخ پرش بالایی دارد؟ باید بفهمید که چه چیزی باعث نرخ پرش بالا سایت شما می شود و اطلاعاتی را برای اصلاح نرخ پرش بالای خود پیدا کنید.

“چرا من چنین نرخ پرش بالایی دارم؟”

این سوالی است که در شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال از ما زیاد پرسیده می شود. همین سوال باعث شد تا ما مقالع ای در مورد نرخ پرش بالا و راه حل های آن بنویسیم.

نرخ پرش چیست؟

یک تعریف عام این است، گوگل به “پرش” به عنوان “یک ورود تک صفحه ای در سایت شما” اشاره می کند.

نرخ پرش به درصد بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را ترک می کنند (یا «بازگشت» به نتایج جستجو یا وب سایت ارجاع داده می شوند) پس از مشاهده تنها یک صفحه در سایت شما می شود.

حتی زمانی که کاربر در یک صفحه بیش از 30 دقیقه بیکار باشد، پرش اتفاق می افتد.

بنابراین، نرخ پرش بالا چیست و چرا بد است؟

خوب، “نرخ پرش بالا” یک اصطلاح نسبی است که به اهداف شرکت و نوع سایت شما بستگی دارد.

نرخ پرش پایین نیز می تواند مشکل ساز باشد.

داده های سایت Semrush نشان می دهد که میانگین نرخ پرش از 41٪ تا 55٪، با محدوده 26٪ تا 40٪ بهینه است، و هر چیزی بالاتر از 46٪ “بالا” در نظر گرفته می شود.

این داده ها به خوبی با داده های یک مطالعه از گروه RocketFuel مطابقت دارد، که نشان داد اکثر وب سایت ها نرخ پرش را بین 26٪ تا 70٪ مشاهده می کنند:

بر اساس داده‌هایی که آنها جمع‌آوری شده، گروه RocketFuel یک سیستم درجه‌بندی نرخ پرش را ارائه کرد:

  • ·         25 درصد یا کمتر: احتمالاً مشکلی وجود دارد.
  • ·         26-40٪: عالی.
  • ·         41-55%: متوسط.
  • ·         70% یا بالاتر: بد و/یا چیزی احتمالا خراب است.
  • ·         56-70٪: بالاتر از حد معمول است، اما بسته به وب سایت می تواند منطقی باشد.

چگونه نرخ پرش خود را در گوگل آنالیتیکس پیدا کنیم؟

در گوگل آنالیتیکس 4، گوگل نرخ پرش را همانطور که می دانیم کنار گذاشته است .

در Universal Analytics، می‌توانید نرخ پرش کلی سایت خود را در تب Audience Overview پیدا کنید.

می‌توانید نرخ پرش خود را برای کانال‌ها و صفحات جداگانه در ستون رفتار اکثر بازدیدها در Google Analytics پیدا کنید.

حالا که اکثر سازمان‌ها در حال انتقال به Google Analytics 4 هستند، ممکن است از خود بپرسید که “نرخ پرش کجا رفته است؟”

گوگل نرخ پرش را حذف کرد و به جای آن، آنها را با یک معیار جدید و بهبود یافته به نام «نرخ تعامل» جایگزین کردند.

در GA4، با رفتن به Acquisition > User acquisition یا Acquisition > Traffic Acquisition می توانید نرخ تعامل سایت خود را پیدا کنید.

نرخ تعامل برخی از مشکلاتی را که به عنوان یک معیار سنجش نرخ پرش را تحت تاثیر قرار می داد، برطرف کرده است. مثلاً، شامل جلساتی است که بازدیدکننده حداقل 10 ثانیه را در صفحه تبدیل کرده یا در آن سپری کرده است، حتی اگر از هیچ صفحه دیگری بازدید نکرده باشد.

در نتیجه، شما باید نرخ پرش خود را در GA4 کمتر ببینید.

برای محاسبه نرخ پرش جدید خود، به سادگی نرخ تعامل خود را از 100 درصد کم کنید.

نرخ پرش یک معیار مهم است و ما خوشحالیم که گوگل این تغییر را انجام داده است.

به جای تمرکز بر موارد منفی، ما را تشویق می کند تا روی نکات مثبت تمرکز کنیم: چند نفر با سایت شما درگیر هستند.

به‌علاوه، اکنون این معیار دقیق‌تر و مرتبط‌تر است.

در GA4، نرخ تعامل در صورتی که بازدیدکننده از بیش از 2 صفحه بازدید کرده باشد، حداقل 10 ثانیه را در سایت شما سپری کرده باشد یا تبدیل شده باشد، به عنوان “درگیر” حساب می شود.

حالا بریم سراغ موضوع اصلی مقاله: چرا نرخ پرش ما بالا است و چه کاری می‌توانیم در مورد آن انجام دهیم.

توضیحات کامل برای نرخ پرش بالا


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

12 دلیل عمده نرخ پرش بالا

در ادامه 12 دلیل رایج نرخ پرش بالا، و به دنبال آن پنج راه برای رفع آن آورده شده است.

1. صفحه کند بارگذاری می شود

گوگل تمرکز جدیدی بر سرعت سایت دارد، به ویژه به عنوان بخشی از ابتکار Core Web Vitals.

یک صفحه با سرعت بارگذاری کند می تواند مشکل اصلی برای نرخ پرش باشد.

سرعت سایت بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل است.

گوگل محتوایی را تبلیغ می کند که تجربه مثبتی را برای کاربران فراهم کند و یک سایت کند می تواند تجربه ضعیفی را ارائه دهد.

کاربران اطلاعات را سریع می‌خواهند – این بخشی از دلیلی است که گوگل کار زیادی را روی قطعه‌های ویژه انجام داده است.

اگر بارگذاری صفحه شما بیش از چند ثانیه طول بکشد، بازدیدکنندگان ممکن است خسته شوند و آن را ترک کنند.

رفع سرعت سایت برای اکثر متخصصان سئو و بازاریابی یک کار مادام العمر است.

اما نکته مثبت این است که با هر اصلاح افزایشی، باید شاهد افزایش تدریجی سرعت باشید.

سرعت صفحه خود را (به طور کلی و برای صفحات جداگانه) با استفاده از ابزارهایی زیر بررسی کنید:

  • Google PageSpeed Insights
  • گزارش های صفحه سرعت کنسول جستجوی گوگل
  • گزارش LightHouse
  • Pingdom
  • GTmetrix
  • آن‌ها توصیه‌های مهمی را برای سایت شما ، مانند فشرده‌سازی تصاویر، کاهش اسکریپت‌های شخص ثالث، و استفاده از حافظه پنهان مرورگر ارائه می‌دهند.

2. محتوای کافی

گاهی اوقات محتوای شما به اندازه ای کارآمد است که افراد می توانند به سرعت آنچه را که نیاز دارند دریافت کنند و به اصلاح پرش کنند!

این می تواند یک مورد عجیب باشد.

شاید شما یک تولید محتوا کار حرفه ای باشید و محتوای فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده باشید که چند دقیقه از وقت خواننده را به طور کامل صرف کرده باشد.

یا شاید شما یک صفحه فرود دارید که فقط از کاربر می خواهد یک فرم سرنخ کوتاه را تکمیل کند.

برای تعیین اینکه نرخ پرش نگران کننده ای ندارید، باید به معیارهای زمان صرف شده در صفحه و میانگین مدت زمان جلسه در Google Analytics نگاه کنید.

همچنین می توانید تست تجربه کاربری و تست A/B را انجام دهید تا ببینید آیا نرخ پرش بالا مشکل دارد یا خیر.

اگر کاربر چند دقیقه یا بیشتر را در صفحه شما سپری کند، یک سیگنال مثبت به گوگل می‌فرستد مبنی بر اینکه صفحه شما را بسیار مرتبط با جست‌وجوی خود می‌داند.

چنانچه بخواهید برای آن عبارت جستجوی خاص رتبه بندی شوید، این نوع هدف کاربر طلاست.

اگر کاربر کمتر از یک دقیقه را در صفحه صرف می کند (که ممکن است در مورد یک صفحه فرود بهینه سازی شده با فرم CTA سریع باشدباید خواننده را به خواندن برخی از پست های وبلاگ مرتبط خود پس از پر کردن فرم ترغیب کنید.

*این مثالی است که در آن نرخ تعامل GA4 ممکن است معیاری برتر از نرخ پرش UA باشد. در GA4، این نوع جلسه به عنوان یک پرش به حساب نمی آید و در عوض به عنوان “درگیر” محسوب می شود.

3. مشارکت نامتناسب توسط چند صفحه

اگر مثال قسمت قبل را باز کنیم، ممکن است چند صفحه در سایت خود داشته باشید که به طور نامتناسبی در نرخ پرش کلی سایت شما نقش داشته باشند.

گوگل در تشخیص تفاوت بین این موارد زیرک است.

اگر صفحات فرود CTA یکتای شما به طور معقولی نیت کاربر را برآورده کند، باعث می شود که پس از انجام یک اقدام به سرعت پرش کنند. اما صفحات محتوای طولانی تر شما نرخ پرش پایین تری دارند، که این احتمالاً خوب است.

با این حال، باید بررسی و تأیید کنید که این موارد در سایت شما صدق می کند یا متوجه شوید که چطور برخی از این صفحات با نرخ پرش بالاتر نباید باعث خروج کاربران شوند.

گوگل آنالیتیکس را باز کنید به مسیر Behavior > Site Content > Landing Pages بروید و بر اساس Bounce Rate مرتب کنید.

برای حذف صفحاتی که ممکن است نتایج را منحرف کنند، یک فیلتر پیشرفته اضافه کنید.

به عنوان مثال، لزوماً دردسر یک اشتراک‌گذاری توییتر با پنج بازدید که تمام پارامترهای UTM اجتماعی شما در انتهای URL چسبانده شده‌اند، مفید نیست.

قانون کلی ما تعیین حداقل آستانه حجمی است که برای صفحه قابل توجه است.

انتخاب کنید چه چیزی برای سایت شما منطقی است، خواه 100 بازدید باشد یا 1000 بازدید، و سپس روی Advanced کلیک کنید و Sessions بیشتر از آن را فیلتر کنید.

در GA4، باید به Acquisition > User acquisition یا Acquisition > Traffic acquisition بروید. از آنجا، روی «افزودن فیلتر +» در زیر عنوان گزارش کلیک کنید.

فیلتر را در Google Analytics 4 انتخاب کنید

با انتخاب «گروه‌بندی کانال پیش‌فرض جلسه» (یا «وسیله جلسه» یا «منبع جلسه / رسانه» و غیره، یک فیلتر ایجاد کنید. سپس کادر «جستجوی ارگانیک» را در منوی مقادیر ابعاد علامت بزنید.

گزارش فیلتر Google Analytics توسط جستجوی ارگانیک

روی دکمه آبی رنگ Apply کلیک کنید. پس از بازگشت به گزارش، روی علامت مثبت آبی کلیک کنید تا منوی جدیدی باز شود.

افزودن فایل در گوگل آنالیتیک 4

به صفحه بعدی بروید و صفحه فرود را انتخاب کنید.

4. برچسب عنوان گمراه کننده و/یا توضیحات متا

از خود بپرسید: آیا محتوای صفحه شما به طور دقیق با تگ عنوان و توضیحات متا شما خلاصه می شود؟

در غیر این صورت، بازدیدکنندگان ممکن است با تصور اینکه محتوای شما در مورد یک چیز است وارد سایت شما شوند، فقط متوجه می شوند که اینطور نیست، و سپس به جایی که آمده اند بازگردند.

چه این یک اشتباه سهوی بوده باشد و چه شما عمداً بخواهید سیستم را با بهینه‌سازی کلمه کلیدی پر کنید ، این مشکل به به وجود می آید است.

یا محتوای صفحه خود را بررسی کنید و تگ عنوان و توضیحات متا را بر اساس آن تنظیم کنید. یا، محتوا را بازنویسی کنید تا به عبارت‌های جستجویی که می‌خواهید بازدیدکنندگان را جذب کنید، برسید.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که گوگل چه نوع توضیحات متا را برای جستجوهای رایج برای صفحه شما به طور خودکار ایجاد کرده است. گوگل می‌تواند توضیحات متای شما را تغییر دهد، و اگر آن را بدتر کرد، می‌توانید اقداماتی را برای رفع آن انجام دهید.

5. صفحه خالی یا خطای فنی

اگر نرخ پرش شما فوق‌العاده بالا است و می‌بینید که افراد کمتر از چند ثانیه در صفحه صرف می‌کنند، احتمالاً صفحه شما خالی است، 404 برمی‌گرداند یا در غیر این صورت به درستی بارگذاری نمی‌شود.

به صفحه محبوب‌ترین مرورگر و پیکربندی‌های دستگاه مخاطبان خود نگاهی بیندازید (مانند Safari در رایانه رومیزی و تلفن همراه، Chrome در تلفن همراه و غیره) تا تجربه آنها را تکرار کنید.

همچنین می‌توانید در Search Console در قسمت Coverage بررسی کنید تا مشکل را از دیدگاه گوگل کشف کنید.

خودتان مشکل را تصحیح کنید یا با یک متخصص سئو که می تواند صحبت کنید – مشکلی مانند این می تواند باعث شود گوگل صفحه شما را سریع از نتایج جستجو حذف کند.

6. لینک بد از یک وب سایت دیگر

شما می توانید همه کارها را به خوبی انجام دهید تا به یک نرخ پرش معمولی یا پایین از نتایج جستجوی ارگانیک برسید و همچنان نرخ پرش بالایی از ترافیک ارجاع خود داشته باشید.

سایت ارجاع دهنده ممکن است برای شما بازدیدکنندگان نا مربوط ارسال کند، یا متن لنگر و متن لینک ممکن است گمراه کننده باشد.

گاهی اوقات این نتیجه کپی رایتینگ بد است.

نویسنده یا ناشر در قسمت اشتباهی از نسخه به سایت شما لینک داده است یا اصلاً قصد لینک به سایت شما را نداشته است.

ابتدا با نویسنده مقاله تماس بگیرید. اگر آنها پاسخ ندهند یا نتوانند پس از انتشار مقاله را به روز کنند، می توانید موضوع را به ویرایشگر یا مدیر وب سایت افزایش دهید.

مودبانه از آنها بخواهید لینک سایت شما را حذف کنند – یا هر کدام که منطقی است، زمینه را به روز کنند.

متأسفانه، وب‌سایت ارجاع‌دهنده ممکن است با برخی از تاکتیک‌های سئو منفی از روی نارضایتی یا صرفاً برای سرگرمی، شما را خراب کند.

برای مثال، آنها ممکن است با متن اصلی طرح سریع پولدار شدن رایگان، به «راهنمای پذیرش سگ» شما لینک داده باشند.

همچنان باید تماس بگیرید و مودبانه از آنها بخواهید لینک را حذف کنند، اما در صورت نیاز، باید فایل رد کردن خود را در کنسول جستجو به‌روزرسانی کنید.

رد کردن لینک نرخ پرش شما را کاهش نمی دهد، اما به گوگل می گوید که لینک آن سایت را در تعیین کیفیت و ارتباط سایت شما در نظر نگیرد.

7. صفحه فرود وابسته یا سایت تک صفحه ای

اگر یک شرکت وابسته هستید، تمام هدف صفحه شما ممکن است این باشد که عمداً افراد را از وب سایت خود به سایت دیگر دور کنید.

در این موارد، اگر صفحه دارای نرخ پرش بالاتری باشد، کار را به درستی انجام می دهید.

سناریوی مشابهی در صورتی است که شما یک وب سایت تک صفحه ای ، مانند صفحه فرود برای کتاب الکترونیکی خود یا یک سایت نمونه کار ساده داشته باشید.

برای سایت هایی مانند این معمولاً نرخ پرش بسیار بالایی دارند زیرا جایی برای رفتن وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که گوگل می‌تواند تشخیص دهد که یک وب‌سایت چه زمانی کار خوبی انجام می‌دهد و قصد کاربر را برآورده می‌کند، حتی اگر به درخواست کاربر خیلی سریع پاسخ داده شود.

اگر علاقه مند هستید، می توانید نرخ پرش خود را تنظیم کنید تا برای اهداف وب سایت شما منطقی تر باشد.

برای برنامه‌های تک صفحه‌ای (یا SPA)، می‌توانید تنظیمات تجزیه و تحلیل خود را طوری تنظیم کنید که بخش‌های مختلف یک صفحه را به‌عنوان یک صفحه متفاوت ببینید و نرخ پرش را تنظیم کنید تا تجربه کاربر را بهتر منعکس کند.

*این مثال دیگری است که در آن نرخ تعامل GA4 ممکن است معیاری برتر از نرخ پرش UA باشد. اگر آن را طوری تنظیم کرده باشید که کلیک بر روی پیوند وابسته شما به عنوان یک رویداد تبدیل در نظر گرفته شود، این نوع جلسه به عنوان پرش به حساب نمی آید و در عوض به عنوان “درگیر” محسوب می شود.

8. محتوای با کیفیت پایین یا بهینه نشده

بازدیدکنندگان اگر محتوای شما کیفیت پائینی داشته باشد ممکن است از سایت شما خارج شوند.

نگاهی طولانی و دقیق به صفحه خود بیندازید و از قضاوت کننده ترین و صادق ترین همکار یا دوست خود بخواهید آن را بررسی کند.

(در حالت ایده آل، این شخص یا سابقه ای در بازاریابی محتوا یا کپی رایتینگ دارد یا در بین مخاطبان هدف شما قرار می گیرد).

یک احتمال این است که محتوای شما عالی است، اما شما آن را برای خواندن آنلاین – یا برای مخاطبانی که هدف قرار می دهید – بهینه نکرده اید. یعنی:

  • آیا با جملات ساده می نویسید (فکر کنید دانش آموزان دبیرستانی در مقابل دکترا)؟
  • آیا با تعداد زیادی تگ هدر به راحتی قابل اسکن است؟
  • آیا به طور واضح به سوالات پاسخ می دهد؟
  • آیا تصاویری را برای شکستن کپی و سهولت در چشم قرار داده اید؟

نوشتن برای وب با نوشتن برای انتشارات آفلاین متفاوت است.

مهارت‌های کپی‌رایتینگ آنلاین خود را تقویت کنید تا زمانی که مردم صرف خواندن محتوای شما می‌کنند افزایش یابد.

یک احتمال دیگر این است که محتوای شما به طور کلی ضعیف نوشته شده باشد یا چیزی نیست که مخاطبان به آن اهمیت بدهند.

استخدام یک کپی رایتر خوب یا استراتژیست محتوا را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند ایده های خود را به محتوای قدرتمند تبدیل کنید.

9. UX بد یا زشت

آیا مردم را با تبلیغات، نظرسنجی های پاپ آپ و دکمه های اشتراک ایمیل بمباران می کنید؟

ویژگی‌های سنگین CTA مانند این ممکن است برای تیم بازاریابی و فروش غیرقابل مقاومت است، اما استفاده بیش از حد از آنها می‌تواند بازدیدکنندگان را به سمت عقب فراری دهد.

Core Web Vitals گوگل همه چیز در مورد تجربه کاربر است – نه تنها فاکتورهای رتبه بندی هستند، بلکه بر شادی بازدیدکنندگان سایت شما نیز تأثیر می گذارند.

آیا سایت شما برای پیمایش گیج کننده است؟

شاید بازدیدکنندگان به دنبال جستجوی بیشتر باشند، اما وبلاگ شما فاقد کادر جستجو است، یا کلیک کردن روی آیتم های منو روی گوشی هوشمند دشوار است.

به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ، ما وب سایت خود را در داخل و خارج می شناسیم.

به راحتی فراموش می کنیم که آنچه برای ما شهودی به نظر می رسد چیزی جز برای مخاطبان ماست.

از این اشتباهات رایج طراحی اجتناب می کنید و از یک طراح وب یا UX بخواهید که سایت را بررسی کند و اگر چیزی مشکل ساز به نظر می رسد به شما اطلاع دهد.

10. صفحه برای موبایل مناسب نیست

در حالی که کارشناسان سئو می دانند که داشتن یک وب سایت موبایل فرندلی یا سازگار با موبایل مهم است، این عمل همیشه در دنیای واقعی رعایت نمی شود.

گوگل در سال 2017 تغییر خود را به نمایه سازی موبایل اول اعلام کرد، اما امروزه بسیاری از وب سایت ها هنوز موبایل پسند تلقی نمی شوند.

وب‌سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند در دستگاه‌های تلفن همراه خوب به نظر نمی‌رسند – و همچنین خیلی سریع بارگیری نمی‌شوند.

این هم علتی برای نرخ پرش بالا است.

حتی اگر وب‌سایت شما با استفاده از اصول طراحی واکنش‌گرا پیاده‌سازی شده باشد، باز هم ممکن است صفحه زنده برای کاربر موبایل‌پسند خوانده نشود.

گاهی اوقات، هنگامی که یک صفحه در قالب تلفن همراه فشرده می شود، باعث می شود برخی از اطلاعات کلیدی به زیر صفحه منتقل شوند.

اکنون، کاربران تلفن همراه به جای دیدن عنوانی که با آنچه در جستجو دیده اند مطابقت دارد، فقط منوی ناوبری سایت شما را می بینند.

با فرض اینکه صفحه چیزی را که آنها نیاز دارند ارائه نمی دهد، آنها به گوگل باز می گردند.

اگر صفحه‌ای با نرخ پرش بالا مشاهده کردید و مشکل آشکاری را ندیدید، آن را روی تلفن همراه خود آزمایش کنید.

همچنین می‌توانید مشکلات موبایل را در کنسول جستجوی Google و Lighthouse بررسی کنید.

11. عمق محتوا

گوگل می‌تواند از طریق قطعه‌های برجسته و پانل‌های دانش به مردم پاسخ‌های سریع بدهد. می توانید محتوای عمیق، جالب و به هم پیوسته را به مردم بدهید که یک قدم فراتر از آن است.

مطمئن شوید که محتوای شما افراد را وادار می کند تا در صورت منطقی بودن، برای کاوش در سایر صفحات سایت شما کلیک کنند.

لینک‌های داخلی جالب و مرتبط تولید کنید و به آنها دلیلی برای ماندن بدهید.

و برای جمعیتی که خواهان پاسخ سریع هستند، خلاصه TL;DR را در بالا به آنها بدهید.

*این مثال دیگری است که در آن نرخ تعامل GA4 ممکن است معیاری برتر از نرخ پرش UA باشد. اگر محتوای شما عمیقاً جذاب باشد، افراد پس از 10 ثانیه به خواندن ادامه می‌دهند، و باعث می‌شود GA4 جلسه خود را به‌جای جهش «درگیر» حساب کند.

12. درخواست بیش از حد

از کسی شماره کارت اعتباری، بیمه اجتماعی، مستمری مادربزرگ و نام فرزندانش را بلافاصله (یا در برخی از این نمونه‌ها) نپرسید – کاربر هنوز به شما اعتماد ندارد.

با توجه به تعداد وب‌سایت‌های کلاهبرداری که وجود دارد، مردم سریع مشکوک می شوند.

ارائه یک پاپ آپ بزرگ برای درخواست اطلاعات باعث می شود بسیاری از افراد فوراً پرش کنند.

وظیفه شما ایجاد اعتماد با بازدیدکنندگان است.

اگر این کار را انجام دهید و هر دو شادتر خواهید بود. بازدیدکننده شما احساس می کند که می تواند به شما اعتماد کند و نرخ پرش کمتری خواهید داشت.

در هر صورت، اگر باعث خوشحالی کاربران شود، گوگل آن را دوست دارد.

نکات حرفه ای برای کاهش نرخ پرش

صرف نظر از دلیل نرخ پرش بالای شما، در ادامه خلاصه ای از بهترین روش هایی است که می توانید برای کاهش آن پیاده سازی کنید گفته ایم.

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مطابق با تبلیغات شما باشد
  • با هم، می توانید تگ عنوان و توضیحات متا را به عنوان بیلبورد مجازی وب سایت خود در گوگل در نظر بگیرید.
  • هر چیزی که در SERP ها تبلیغ می کنید، محتوای شما باید مطابقت داشته باشد.
  • اگر صفحه ای یک پست کوتاه با سه نکته است، آن را “راهنمای کامل” خطاب نکنید.
  • اگر نظرات کاربران شما رتبه ستاره دار را نشان می دهد، ادعا نکنید که “بهترین” هستید.
  • ایده بیشتری دریافت کنید.

همچنین محتوای خود را خوانا کنید:

  • فضای خالی خوبی در داخل متن ایجاد کنید.
  • تصاویر بیشتر اضافه کنید
  • از جملات کوتاه استفاده کنید.
  • بررسی املا مهم است.
  • از یک طرح خوب و تمیز استفاده کنید.
  • بازدیدکنندگان را با تبلیغات زیاد بمباران نکنید.
  • عناصر مهم را در بالای صفحه نگه دارید

گاهی اوقات، محتوای شما با آنچه در تگ عنوان و توضیحات متا خود تبلیغ می کنید مطابقت دارد، اما بازدیدکنندگان شما در نگاه اول نمی توانند تشخیص دهند.

  • هنگامی که افراد وارد یک وب سایت می شوند، بلافاصله اولین تاثیر را دریافت می کنند.
  • شما باید کاری کنید اولین برداشت، هر چیزی را که فکر می‌کردند در هنگام ورود ببینند، تأیید کند.
  • یک H1 برجسته باید با عنوانی که گوگل می‌خواند مطابقت داشته باشد.
  • اگر سایت تجارت الکترونیک است، عکس باید با توضیحات محصولی که در گوگل دیده‌اند مطابقت داشته باشد.
  • همچنین، مطمئن شوید که این عناصر توسط پنجره‌های بازشو یا تبلیغات پنهان نشده باشند.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، سرعت همیشه بهتر است. حفظ سرعت سایت کاری است که باید در صدر لیست کارهای سئوی شما باقی بماند.

همیشه راه های جدیدی برای فشرده سازی، بهینه سازی و تسریع زمان بارگذاری وجود دارد. در حال حاضر، مطمئن شوید که:

  • تمام تصاویر را قبل از بارگیری در سایت خود فشرده کنید و فقط از حداکثر اندازه نمایش لازم استفاده کنید.
  • اسکریپت‌ها، شیوه نامه‌ها و افزونه‌های خارجی یا پربار را مرور و حذف کنید. اگر مواردی وجود دارد که به آنها نیاز ندارید، آنها را حذف کنید. برای مواردی که نیاز دارید، ببینید آیا گزینه سریع تری وجود دارد یا خیر.

به اصول اولیه بپردازید:

  • از CDN استفاده کنید، جاوا اسکریپت و CSS را کوچک کنید و کش مرورگر را تنظیم کنید.
  • برای پیشنهادات بیشتر، Lighthouse را بررسی کنید.
  • عناصر غیر ضروری را به حداقل برسانید
  • بازدیدکنندگان خود را با تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات درون خطی و سایر محتوایی که برایشان مهم نیست بمباران نکنید.
  • بیش از حد بصری بودن می تواند باعث پرش بازدیدکنندگان شود.
  • کدام CTA برای صفحه مهم است؟
  • قاطعانه آن را برجسته کنید.
  • برای هر چیز دیگری، آن را به نوار کناری یا پاورقی خود واگذار کنید.
  • ویرایش، ویرایش، ویرایش!
  • به مردم کمک کنید سریعتر به جایی که می خواهند برسند

آیا می خواهید مردم را تشویق کنید تا بیشتر سایت شما را مرور کنند؟

  • کار را برای آنها آسان کنید.
  • با جستجوی پیش‌بینی‌کننده، فیلترهای مفید و صفحه بهینه‌سازی شده «هیچ نتیجه‌ای یافت نشد»، از جستجو در سایت استفاده کنید.
  • منوی پیمایش خود را دوباره بررسی کنید و A/B تست کنید که چگونه منوهای کشویی پیچیده در مقابل ساده روی نرخ پرش شما تأثیر می گذارند.
  • فهرستی از مطالب را در مقالات طولانی خود با پیوندهای لنگر وارد کنید که افراد را مستقیماً به قسمتی که می خواهند بخوانند هدایت می کند.

نتیجه

  • به یاد داشته باشید: نرخ پرش فقط یک معیار است.
  • نرخ پرش بالا به معنای پایان دنیا نیست.
  • برخی از صفحات وب با طراحی خوب و موثر دارای نرخ پرش بالایی هستند – و این اشکالی ندارد.
  • نرخ پرش می تواند معیاری برای عملکرد سایت شما باشد، اما خوب است که آنها را در زمینه نگه دارید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که علت افزایش نرخ پرش شما را تشخیص دهید و ایده خوبی در مورد چگونگی رفع آن دارید.

سایت خود را مفید، کاربر محور و سریع کنید – سایت های خوب کاربران خوبی را جذب می کنند.

5/5 - (10 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟