ایده پشت تکنیک محتوای آسمان خراش (Skyscraper) بسیار ساده است. هنگامی که روی یک محتوای جدید کار میکنید، هدف شما این است که آن را طولانیتر و آموزندهتر از هر چیز دیگری کنید که به صورت آنلاین در دسترس است. اگر رقبای شما پستهای شگفتانگیزی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما دارند، باید مقالات خود را بهتر کنید.
در این مقاله، در مورد تکنیک محتوای آسمان خراش و چرایی کارکرد آن صحبت خواهیم کرد. ما درباره تفاوت بین محتوای آسمان خراش و محتوای سنگ بنا و اینکه چگونه این تکنیک به لینک سازی کمک میکند، بحث خواهیم کرد.
تکنیک محتوای آسمان خراش چیست؟
آسمان خراشها بدون توجه به جایی که هستید در دید شما خودنمایی میکنند. هر چه ساختمان بلندتر باشد توجه بیشتری را به خود جلب میکند. در بسیاری از موارد، مردم بیشترین توجه را تنها به بلندترین سازه میدهند، حتی اگر اختلاف ارتفاع کلی حداقل باشد.
اگر مقالات و محتوای رقبای شما آسمانخراش هستند، باید مطمئن شوید که مقالات شما مقداری بیشتر از آنها باشد. یک پست طولانیتر با ساختار بهتر میتواند محتوای شما را معتبرتر نشان دهد. در نهایت، کاربران با مقالهای که فکر میکنند بهترین اطلاعات را ارائه میدهد، پیش میروند.
ایده پشت تکنیک محتوای آسمان خراش این است که به محتوای رقیب برای موضوعات یا کلمات کلیدی خاص نگاه کنید و سوالات زیر را از خود بپرسید:
- برای بهبود ساختار محتوا چه کاری میتوانم انجام دهم؟
- چه اطلاعاتی در مقالات رقیب وجود ندارد؟
- آیا منابع رسانهای وجود دارد که بتوانم اضافه کنم که رقبا از آن استفاده نمیکنند؟
در نهایت، هدف تکنیک آسمانخراش این است که به شما کمک کند محتوایی را منتشر کنید که جامعتر از هر پست دیگری در یک موضوع خاص باشد. هنگامی که شخصی به دنبال منابع است، متوجه میشود که شما جامعترین محتوای آنلاین را دارید.
مزایای تکنیک محتوای آسمان خراش
- رتبه بهتر در انتظار شماست
- کاربر دوست تان خواهد داشت
- بهتر دیده میشوید
هنگام استفاده از موتور جستجو، شما تمام نتایج را یک به یک بررسی نمیکنید. آمارها میگویند که افراد احتمالاً به پنج نتیجه اول توجه خواهند نمود مگر اینکه در حال انجام تحقیقات بسیار فشرده باشند.
اگر مطمئن نباشند که کدام نتیجه بهترین اطلاعات را دارد، چندین صفحه را باز کرده و به هر یک از آنها نگاهی سریع میاندازند. اکثر کاربران به صفحه یا پستی که جامعترین به نظر میرسد پایبند هستند.
نوشتن بهترین محتوا مهم است. با این حال، طول و قالببندی نیز نقش مهمی در درک کاربر از اطلاعات ایفا میکند. مطالعات نشان میدهد که بیشتر بازدیدکنندگان آنلاین لزوماً کل صفحات را مطالعه نمیکنند، بلکه محتوا را مرور میکنند.
شما میتوانید با استفاده از توزیع مناسب زیرعنوان از آن بهره ببرید. تا وقتی بازدیدکنندگان پستهای شما را مرور میکنند، راحتتر میتوانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
هرچه بخشها یا عنوانهای فرعی پستهای شما بیشتر باشد، برای بازدیدکنندگان جامعتر به نظر میرسند. در اصل، شما در حال ساختن یک آسمان خراش با استفاده از بخشهای فرعی هستید. اگر این ساختار را با محتوای آموزنده و مفید ترکیب کنید، ممکن است یک قطعه محتوای برنده داشته باشید.
تفاوتهای کلیدی بین آسمان خراشها و انواع دیگر محتوا
تکنیک محتوای آسمان خراش یکی از انواع محتوای طولانی است که میتوانید برای یک وب سایت ایجاد کنید. سایر تکنیکهای محبوب محتوای طولانی عبارتند از:
صفحات سنگ بنا (Cornerstone)
هدف صفحات سنگ بنا کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن اطلاعات مرتبط با یک موضوع واحد است. به عنوان مثال، تصور کنید نظرات میزبانی زیادی را منتشر میکنید. در این صورت، میتوانید یک صفحه سنگ بنا داشته باشید که خلاصهای از بهترین گزینهها و لینکها به تمام پستهای داخلی مرتبط را ارائه میدهد. پیوندهای داخلی برای صفحات سنگ بنا بسیار مهم هستند.
محتوای ستون
صفحه «ستون» یک مقاله جامع در مورد یک موضوع خاص است. هنگامی که این نوع محتوا را برنامه ریزی و تولید میکنید، صفحات «تکمیلی» نیز ایجاد خواهید کرد. اینها پستهای کمتر عمیق در مورد موضوعات مرتبط هستند که همگی به یک ستون مرکزی برای یک موضوع خاص منتهی میشوند.
محتوای 10X
میتوانید محتوای 10X را به عنوان استروئید در پستهای آسمان خراش در نظر بگیرید. این اصطلاح بازاریابی محتوا برای پستهایی که «ده برابر بهتر» از هر چیز دیگری هستند استفاده میشود. صفحات 10X باید از نظر محتوای رسانه ای، تجربه کاربری و اطلاعات یک سر و گردن از همه جلوتر باشند.
یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق نباید فقط به محتوای آسمان خراش یا حتی فقط پستهای طولانی متکی باشد. زمان و مکانی برای ایجاد مقالات عظیم وجود دارد که همه چیز را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) کوچکتر میکند. معمولاً این پستها زمانی مناسب هستند که موضوع آن طول را بخواهد.
توجه به این نکته مهم است که در سال ۲۰۲۲، میانگین طول نتایج SERP موقعیت اول ۱۴۰۰-۱۵۰۰ کلمه است. معمولاً محتوای آسمانخراش بیش از ۲۰۰۰ کلمه است که بستگی به رقابتی بودن یک عبارت جستجو دارد. بهترین تعداد کلمات برای سئوی مقاله در طول زمان تغییر میکند و محیط فعلی به محتوای طولانی علاقه دارد.
این اعداد به ما میگویند که هر موضوع یا سؤالی برای رسیدگی به آن نیاز به صفحه آسمان خراش ندارد. گاهی اوقات، بهتر است محتوایی مختصر و دقیق بنویسید و منتشر کنید.
نحوه تولید محتوای آسمان خراش (۵ مرحله)
اگر میخواهید یک آسمان خراش مناسب بسازید، باید خوب برنامه ریزی کنید. قبل از شروع نوشتن، باید محتوای سایر وبسایتها را بررسی کنید تا ببینید آنها در حال انجام چه کاری هستند. بیایید از آنجا شروع کنیم.
مرحله ۱: به دنبال بهترین محتوا برای یک کلمه کلیدی/جستجوی خاص باشید
شناسایی «بهترین» محتوا فقط به بررسی رتبهبندی SERP نیست. همچنین باید تعیین کنید که کدام صفحات بیشترین بک لینک را دارند تا بتوانید قدرت آنها را کم کنید.
ابتدا باید موضوعی را که میخواهید محتوای آسمان خراش بسازید را محدود کنید. جستجوی گوگل را انجام دهید و صفحات پنج موقعیت اول را بررسی کنید:
این پستها رقبای اصلی شما خواهند بود. پیش بروید و هر صفحه را در یک برگه جداگانه باز کنید و بررسی کنید که کدام یک بهترین محتوا و ساختار صفحه را ارائه میدهند.
به خاطر داشته باشید که بسیاری از نتایج ممکن است به دلیل دامنههای معتبر به بالای SERPها برسد. ممکن است خود محتوا چندان خوب نباشد، اما دامنه به آن وزن بیشتری میدهد.
هنگامی که بهترین و جامعترین نتایج را شناسایی کردید، میتوانید پروفایلهای بک لینک آنها را بررسی کنید. جستجوگر بک لینک رایگان Ahrefs برای این کار عالی است (اگرچه ابزارهای جستجوگر بک لینک دیگری وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید):
جستجوگر بک لینک Ahref میتواند به شما در شناسایی رقبا برای محتوای آسمان خراش کمک کند.
با استفاده از Backlink Checker، میتوانید در عرض چند ثانیه متوجه شوید که چند وب سایت به یک صفحه خاص لینک میدهند:
اغلب، ورودی برتر در SERPها صفحهای با بیشترین بک لینک نیست. در حالت ایدهآل، میخواهید از صفحهای با بیشترین لینک به عنوان نقطه مرجع برای محتوای آسمانخراش استفاده کنید.
مرحله ۲: محتوای صفحات مرجع را تجزیه و تحلیل کنید
هنگامی که صفحاتی را که میخواهید به آنها ارجاع دهید محدود کردید، وقت آن است که نگاه دقیقتری به محتوای آنها بیندازید. این بدان معناست که هر مقاله را بخوانید و ببینید چقدر جامع است.
سادهترین راه برای ایجاد محتوای آسمانخراش این است که بدانید رقبای شما چه اطلاعاتی را از دست دادهاند یا صفحات آنها کجا جزئیات ندارند. این طبقات اضافی برای بلندتر کردن آسمان خراش شما از آنها خواهند بود.
اگر در این موضوع متخصص نیستید، ممکن است در تعیین اینکه چه اطلاعاتی از دست رفته دچار مشکل شوید. یکی از راههای عالی برای تکمیل تصویر، مقایسه برخی از پستهای برتر با یکدیگر است.
اغلب، برخی از پستهایی که به عنوان مرجع استفاده میکنید، دارای اطلاعاتی هستند که صفحات دیگر را گم کردهاند و بالعکس. میتوانید از این مقایسهها برای پر کردن جاهای خالی استفاده کنید و برای پوشش بقیه شکافها تحقیق کنید.
مرحله ۳: یک طرح کلی برای محتوای آسمان خراش خود ایجاد کنید
صفحات و پستهای آسمان خراش، بنا به تعریف، محتوایی طولانی هستند. اگر در نوشتن این محتوا تجربه دارید، میدانید که ردیابی هر موضوعی که میخواهید پوشش دهید دشوار است.
در eBgroup، بهترین راه برای تولید محتوای آسمانخراش، یک طرح کلی است. فهرستی از هر بخش و عنوان فرعی که میخواهید پست نهایی شامل شود، تهیه کنید. اگر میخواهید مسافت بیشتری را طی کنید، برای کمک به یادآوری نکات کلیدی در هر بخش، عباراتی را در نظر بگیرید.
طرح کلی شما باید شامل هر موضوعی باشد که رقبای شما در مقالات خود میپردازند، به علاوه اطلاعات جدید. به طور طبیعی، به جای بازنویسی مطالب، موضوعات را با کلمات خود پوشش بدهید. با این حال، شکستن اجزای اصلی سایر پستهای موفق میتواند به شما در ایجاد یک نسخه برتر کمک کند.
خدمات تولید محتوا
سرویس تولید محتوا یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.
مرحله ۴: روی محتوای آسمان خراش کار کنید
این مرحله جایی است که در نهایت شروع به نوشتن محتوای خود میکنید. هنگام کار بر روی محتوای آسمان خراش سه چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
- سعی کنید عناصر بصری بیشتری نسبت به رقبای خود اضافه کنید، مانند لیست ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها، جداول و غیره.
- اطمینان حاصل کنید که درک نوشتار شما نسبت به مقالات دیگر در همان موضوع آسانتر است.
- از عناوین فرعی اغلب استفاده کنید و عناوینی بنویسید که در مورد هر بخش به خوانندگان بگویید.
ایجاد یک پست یا صفحه طولانیتر برای از بین بردن محتوای با رتبه بالا کافی نیست. پستهای شما نیز باید کاربرپسندتر و قابل فهمتر باشند. اگر بتوانید ترکیبی از عوامل را به درستی انجام دهید، مقاله شما احتمالاً موفقیتی را که در نظر دارید پیدا خواهد کرد.
مرحله ۵: برای لینک دادن فرصتها تلاش کنید
اینجاست که بخش لینکسازی تکنیک آسمانخراش اتفاق میافتد. اگر محتوای شما بهتر از آن چیزی است که سایر وب سایتها در حال حاضر به آن لینک دارند، ممکن است بخواهند به مقاله شما ارجاع دهند.
سوال این است: چگونه فرصتهای لینک را پیدا کنیم؟ پاسخ در مرحله شماره یک نهفته است. استفاده از ز نه تنها به شما نشان میدهد که کدام رقبا بیشترین لینک را دریافت میکنند، بلکه کدام صفحات این لینکها را ارائه میدهند.
نسخه رایگان Backlink Checker فقط به شما امکان میدهد ۱۰۰ تا از بک لینک های برتر را برای یک URL خاص جستجو کنید. با این حال، این برای اکثر اهداف بیش از اندازه کافی است.
تعیین کنید کدام وب سایتها به رقبای برتر برای پست آسمان خراش جدید شما لینک دارند، آنها را در یک لیست یادداشت کنید و با آنها تماس بگیرید. این فرآیند میتواند بسیار زمانبر باشد، زیرا باید اطلاعات تماس را پیدا کنید و برای هر صفحه بهصورت جداگانه ایمیل بزنید.
از نظر ما، هنگام درخواست لینک، بهترین نتایج را با استفاده از یک الگو دریافت خواهید کرد. ممکن است نیاز به ارسال صدها ایمیل داشته باشید، بنابراین نوشتن یک پیام شخصی برای هر وب سایت منطقی نیست. به سادگی به گیرنده بگویید که دارید تماس میگیرید زیرا ممکن است بخواهد به وب سایت شما به عنوان منبع پیوند دهد، از آنها برای وقت خود تشکر کنید و شما آماده هستید.
6 خطر که ممکن است تکنیک آسمان خراش شما را تهدید کند
- عدم انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- انتظار موردپسند قرار گرفتن محتوا به تنهایی
- تصور اینکه اهداف همه جستجوها برابر هستند
- تصور اینکه محتوای طولانی موفقیتآمیز است
- قدم نهادن در خارج از تخصص شما
- نداشتن نام و یک برند اختصاصی
نتیجه گیری
هدف از تکنیک آسمان خراش دو چیز است:
- شما میتوانید بک لینکهای جدید را با جذب آنها از رقبا به دست آورید و شانس خود را برای رتبهبندی بالا در SERPها افزایش دهید.
- از آنجایی که شما محتوای عمیقتری نسبت به رقبای خود ایجاد میکنید، باید بتوانید رتبه بالاتری کسب کنید.
در اینجا خلاصهای سریع از نحوه استفاده از تکنیک آسمان خراش برای ایجاد لینک آورده شده است:
- به دنبال بهترین محتوا برای یک کلمه کلیدی / عبارت جستجوی خاص باشید.
- محتوای صفحات مرجع را تجزیه و تحلیل کنید.
- یک طرح کلی برای محتوای آسمان خراش ایجاد کنید.
- محتوای آسمان خراش را بنویسید.
- برای یافتن فرصتهای پیوند دستیابی کنید.
سوالات متداول
تکنیک آسمان خراش زاییده فکر برایان دین از Backlinko است. این یک استراتژی ساخت لینک است که در آن محتوای با رتبه بالایی را با تعداد زیادی بک لینک پیدا میکنید، از نقاط ضعف آن استفاده و محتوای بسیار بهتری تولید میکنید.