Semrush – Ahrefs – Moz کدام بهتر است؟ (مزایا و معایب)

semrush-vs-ahrefs-vs-moz

Semrush – Ahrefs – Moz سه ابزار برتر سئو سایت در بازار هستند. آنها به شما امکان می دهند کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقبا ، ردیابی رتبه بندی SEO ، نظارت بر بک لینک ها و موارد دیگر را به راحتی انجام دهید.

در این مقاله ، ما مزایا و معایب Semrush – Ahrefs – Moz را با هم مقایسه می کنیم تا دریابیم کدام بهتر است.

چرا باید از ابزارهای سئو برای کسب و کار آنلاین خود استفاده کنیم؟

ابزارهای سئو به شما کمک می کنند تا عملکرد وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. انتخاب ابزار مناسب سئو به شما کمک می کند ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

موارد زیر تنها چند کار است که می توانید با Semrush ، Ahrefs یا Moz انجام دهید.

بیشتر بدانید: ابزارهای سئو سایت

رتبه بندی سایت خود را موتورهای جستجوی ببینید

هر سه پلتفرم به شما این امکان را می دهند تا رتبه بندی سایت خود را موتورهای جستجو به راحتی ردیابی کنید. به سادگی می توانید آدرس وب سایت خود را بنویسید تا ببینید وضعیت سایت شما در جستجوگر (گوگل) چگونه است.

همچنین می توانید کلمات کلیدی مد نظرتان را به صورت دستی ردیابی کرده و رتبه جستجوی خود را کنترل کنید.

محتوای سایت‌تان را برای رتبه های بالاتر بهینه کنید

هر سه ابزار نرم افزاری سئو به شما کمک می کند تا محتوای سات تان را برای رتبه های بالاتر بهینه کنید. این کمک ها شامل ابزارهای ممیزی سایت و محتوا هستند که نکات کاربردی را برای بهبود SEO به شما ارائه می دهند.

پیگیری و آنالیز رقبا

می توانید به همان راحتی که روی وب سایت خود نظارت می کنید ، از رقبای خود نیز باخبر باشید. شما می توانید ببینید چه کسانی به رقبای شما لینک می دهند ، آنها در چه کلمات کلیدی دارای رتبه هستند و سپس آنها را در کل کلمات کلیدی شکست دهید.

ایده هایی برای انتخاب کلمه کلیدی می‌یابید

برای به دست آوردن ترافیک بیشتر باید کلمات کلیدی درست انتخاب کنید. همه ابزارهای نرم افزاری سئو به شما کمک می کنند تا ایده های کلمه کلیدی با حجم جستجوی بیشتر را پیدا کنید که به راحتی می توانید در آنها رتبه بگیرید.

پیگیری بک لینک ها

این نرم افزارهای سئو به شما کمک می کنند تا پیوندهای مربوط به هر نشانی اینترنتی در وب سایت خود یا نام دامنه خود را ردیابی کنید.

می توانید ببینید چه کسانی به وب سایت شما پیوند می دهند و با آگاهی صحیح، استراتژی ایجاد لینک خود را بهبود می بخشید.

اینها تنها مزایای اصلی استفاده از ابزار نرم افزاری سئو  برای وب سایت شما هستند.

خدمات سئو

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خدمات سئو مراجعه نمائید.

بسته به پلتفرمی که انتخاب می کنید ، بسیاری از ویژگی های دیگر مانند ایده های کلمات کلیدی برای تبلیغات پولی (PPC) ، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی، سئو محلی، ابزارهای بازاریابی محتوا، تحقیقات کلمات کلیدی، سئو در صفحه و موارد دیگر را نیز دریافت خواهید کرد.

با توجه به این موارد ، اکنون بیایید نگاهی به هریک از این سه پلتفرم برتر سئو سایت یعنی Semrush – Ahrefs – Moz و نحوه خدمات از نظر ویژگی ها ، سهولت استفاده و قیمت داشته باشیم. 

Semrush

این پلتفرم یکی از بهترین ابزارهایسئو در بازار است که در سال 2008 به عنوان یک افزونه سئو در مرورگر فایرفاکس به نام SEO Digger  تاسیس شد و بعداً به SeoQuake تغییر نام داد و سپس به Semrush تبدیل شد.

Semrush  یک پلت فرم فوق العاده قدرتمند همه کاره برای مدیریت استراتژی بازاریابی جستجو و محتوا را در یک قالب ارائه می دهد.

Semrush website

بیایید نگاهی به برخی از ویژگی های Semrush بیندازیم.

ویژگی های  Semrush :

  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی
  • ایده های انتخاب کلمات کلیدی و پیگیری عملکرد کلمه کلیدی .
  • تحقیق در مورد رقابت در کلمه کلیدی
  • از رقبای خود باخبر شوید ، کلمات کلیدی ارگانیک و پولی آنها و محتوای برتر را ببینید. اگر مطمئن نیستید که رقبای شما چه کسانی هستند ، به سادگی نام دامنه خود را وارد کنید تا رقبای خود را بشناسید.
  • نظارت محلی – لیست خود را مدیریت کنید ، ممیزی سایت را انجام دهید ، موقعیت جستجو را ردیابی کنید.
  • نظارت جامع بر تبلیغات – ابزار کلمات کلیدی PPC ، نظارت بر حوزه ، ابزار تحقیق تبلیغات و موارد دیگر.
  • شبکه های اجتماعی – به طور مستقیم تبلیغات را در بسترهای شبکه های اجتماعی ارسال کنید ، پست های شبکه های اجتماعی را ردیابی کنید و در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی تحقیق کنید.
  • ابزار تجزیه و تحلیل محتوا – محتوای خود را از نظر عملکرد سئو  با نکات کاربردی برای بهبود آن بررسی کنید.
  • گزارشات زیبا می توانید گزارش های زیبایی را برای پروژه های فردی تهیه و بارگیری کنید. همچنین می توانید گزارش های سفارشی برای دامنه‌ها ، URL ها یا کلمات کلیدی مختلف ایجاد کنید.

در مورد ویژگی ها ، Semrush جامع ترین نرم افزار سئو در بازار است.

سهولت استفاده:

Semrush dashboard

Semrush  حجم زیادی از داده ها را ارائه می دهد که می تواند برای کاربر جدید بسیار زیاد باشد.

خوشبختانه ، راحت ترین داشبورد را ارائه می دهد. یک نوار جستجو در بالا وجود دارد که می توانید برای شروع هر دامنه ، کلمه کلیدی یا URL را اضافه کنید.

Content marketing dashboard in Semrush

در سمت چپ ، همه ابزارها را در یک طرح منظم سازماندهی می کنید. هر بخش دارای داشبورد مخصوص به خود است که مشابه ابزار اصلی جستجو کار می کند. به عنوان مثال در اینجا داشبورد بازاریابی محتوا وجود دارد.

Semrush support

Semrush یک مرکز راهنمای قوی با هزاران راهنما و آموزش های مختلف برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهد. آنها همچنین یک پایگاه دانش و آکادمی Semrush هستند که در آن به ده ها دوره SEO دسترسی دارید.

قیمت Semrush: شروع از 99.5 دلار در ماه

Semrush جامع ترین ابزار نرم افزار سئو را در بازار ارائه می دهد. داده های پشت بستر Semrush بسیار زیاد است که به شما امکان می دهد به اطلاعات باورنکردنی در مورد بازاریابی موتورهای جستجو دسترسی پیدا کنید.

مهمتر از همه ، ما Semrush را مبتدی ترین ابزار SEO می دانیم. هنگامی که یک آدرس اینترنتی یا کلمه کلیدی را وارد می کنید ، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب قابل فهم به شما می دهد.

Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای برتر سئو در بازار است که دارای یک مجموعه ابزار جامع است.

Ahrefs در سال 2010 به عنوان یک ابزار کاوش سایت تأسیس شد و به یک پلت فرم سئوی کامل برای مشاغل ، آژانس ها و متخصصان SEO تبدیل شد.

Ahrefs website

این نرم افزار دارای تمام ویژگی هایی است که با سایر نرم افزارهای سئو در رابط کاربری ساده تر و منابع آموزشی فراوان به دست می آورید.

ویژگی های Ahrefs:

  • حسابرسی سایت – Ahrefs دارای یک ابزار قدرتمند ممیزی سایت است که می توانید از آن برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.
  • Explorer Site – با ابزار کاوش سایت Ahrefs از وضعیت وب سایت های رقبای خود مطلع شوید. کلید واژه ها و محتوای برتر آنها را باز کرده و بدانید که چرا در این عبارات رتبه بالاتری دارند.
  • Keyword Explorer – ایده های انتخاب کلمات کلیدی را برای دامنه خود بیابید و عملکرد جستجوی خود را در کلمات کلیدی مختلف پیگیری کنید.
  • Explorer Content – محبوب ترین محتوا را برای هر کلمه کلیدی / موضوع پیدا کنید. دقیقاً ببینید چرا آنها رتبه بالاتری دارند و استراتژی خود را در محتوای شما تکرار می کنند.
  • داده های کلیک – Ahrefs داده هایی برای کلیک هر کلمه کلیدی ارائه می دهد که به شما کمک می کند نه تنها حجم جستجو بلکه میزان تخمین زده شده کلیک را نیز بدانید.
  • Keyword Tracker – به راحتی SERP ها را برای کلمات کلیدی خاص ردیابی کنید. می توانید ردیابی را بر اساس موقعیت جغرافیایی ، دسکتاپ و تلفن همراه فیلتر کنید.

Ahrefs تمام ابزارهای مورد نیاز خود را در جعبه ابزار سئوی شما ارائه می دهد. با این حال ، فاقد داده های تبلیغاتی PPC برای تحقیقات کلمات کلیدی است.

همچنین در مقایسه با semrush فاقد ابزارهای نظارت بر شبکه های اجتماعی است.

سهولت استفاده Ahrefs:

استفاده از Ahrefs بسیار آسان است. آنها یک داشبورد ساده با تمام ابزارهایی که به طور مرتب در بخش‌های مختلف قرار گرفته اند ، ارائه نموده اند.

Ahrefs dashboard

داشبورد Ahrefs

حرکت در اطراف هر ابزار بسیار آسان است و هنگام کاوش در مناطق مختلف می توانید راهنمای روی صفحه را پیدا کنید. همچنین دارای یک نماد کمک فوری در هر صفحه هستند تا بتوانید خیلی سریعتر به تیم پشتیبانی برسید.

Ahrefs support

پشتیبانی Ahrefs

Ahrefs دارای کتابخانه گسترده ای از مقالات ، راهنمای نحوه استفاده ، آموزش های ویدئویی و منابع SEO است. اگر با ابزار خاصی آشنا نیستید و می خواهید یاد بگیرید که چگونه از آن حداکثر استفاده را ببرید ، این موارد مفید خواهند بود.

قیمت Ahrefs: شروع از 99 دلار در ماه.

Ahrefs یک مجموعه ابزار کامل برای مدیریت سئو برای وب سایت و تجارت آنلاین شما ارائه می دهد. استفاده از آن آسان است و نسبت به سایر ابزارها کمک فعالتری در سراسر پلتفرم ارائه می دهد.

این برنامه فاقد نظارت بر شبکه های اجتماعی و ویژگی های کمپین PPC که توسط Semrush ارائه شده است ، که ممکن است برای برخی از کاربرانی که می خواهند افرادی را که در پلتفرم خود هستند ردیابی کنند ، کافی باشد.

  1. MOZ

Moz یکی دیگر از مدعیان محبوب بهترین ابزار نرم افزاری سئو در بازار است.

در سال 2004 به عنوان یک انجمن آنلاین به نام SEOmoz تأسیس شد که بعداً به یک آژانس مشاوره و سپس یک ابزار SEO تبدیل شد.

آنها یک مجموعه ابزار حرفه ای برای مشاغل کوچک ، متخصصان سئو و آژانس ها ارائه می دهند.

Moz website

بیایید نگاهی به برخی از ویژگی های Moz بیندازیم و ببینیم چگونه آنها در رقابت قرار می گیرند.

ویژگی های Moz:

  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی – Moz یک ابزار تحقیق کلیدواژه با استفاده آسان ارائه می دهد. به سادگی نام دامنه را وارد کنید تا کلمات کلیدی برتر را بدست آورید.
  • ابزار حسابرسی سایت – یک ممیزی کامل سایت را انجام دهید تا ببینید عملکرد وب سایت شما در جستجو چگونه است. این ابزار خطاها ، مشکلات خزیدن را به شما نشان می دهد و توصیه های عملی را ارائه می دهد.
  • سئو داخلی – نکات بهینه سازی محتوا را برای کلمات کلیدی و URL ها دریافت کنید ، موضوعات مشابه را بیابید و برای بهبود محتوای موجود ، راهنمای گام به گام را دنبال کنید.
  • تحقیق بک لینک ها – Moz دارای یک ابزار ردیاب لینک است که به شما امکان می دهد لینک‌های پشتیبان وب سایت خود را کنترل کنید.
  • ایجاد گزارش – می توانید گزارش های خودکار را بارگیری کرده یا گزارش های سفارشی خود را ایجاد کنید. Moz همچنین الگوهایی را برای ایجاد گزارش آسان برای دامنه ها ، URL ها و کلمات کلیدی ارائه می دهد.

Moz تمام اصول اولیه ای را که برای مدیریت SEO وب سایت خود نیاز دارید ارائه می دهد. با این حال ، فاقد ویژگی های بسیاری است که در دو سیستم عامل دیگر گنجانده شده است.

سهولت استفاده:

Moz داشبورد مشابه با دو ابزار SEO دیگر که در بالا ذکر شد ارائه می دهد. پس از ورود ، یک نمای کلی از پروژه های خود با نمودارها و خلاصه دریافت می کنید.

Moz dashboard

داشبورد Moz

ابزارهای مختلف سئو در ستون نوار کناری قرار داده شده اند. هر بخش دارای یک رابط کاربری آسان است که درک و پیگیری آن را آسان می کند.

Moz keyword explorer

کلمه کلیدی Moz explorer

Moz support

این پلت فرم همچنین دارای یک بخش راهنمای گسترده با راهنمای دقیق ، آموزش ها و مقالات است.

پشتیبانی Moz

قیمت: شروع از 99 دلار در ماه

Moz یک پلت فرم قوی برای مدیریت SEO وب سایت ارائه می دهد. با این حال ، فاقد بسیاری از ویژگی های موجود در سایر مدعیان لیست است.

به عنوان مثال ، ردیابی تبلیغات ، نظارت بر رسانه های اجتماعی ، ابزار بهینه سازی محتوا و موارد دیگر.

Semrush – Ahrefs – Moz  کدام بهتر است؟

ما Semrush را بهترین ابزار نرم افزاری سئو در بازار می‌دانیم. از نظر ویژگی ها ، سهولت استفاده و ارزش پول نسبت به رقبا برتری دارد.

برای صاحبان سایت ، توصیه می کنیم از Semrush استفاده کنید. این به شما ابزارهای باورنکردنی برای مدیریت سئو در محل و خارج از سایت می دهد.

انتخاب دوم ما Ahref خواهد بود. در حالی که چند ویژگی ارائه شده توسط Semrush را از دست داده است ، اما هنوز یک ابزار SEO عالی است.

امیدواریم این مقاله به شما در مقایسه مزایا و معایب Semrush – Ahrefs – Moz کمک کرده باشد.

ارتباط با ما

منبع: WPbegginer

5/5 - (19 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «Semrush – Ahrefs – Moz کدام بهتر است؟ (مزایا و معایب)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟