راهنمای گام به گام گوگل ادورز

گوگل ادرورز
گوگل ادرورز

در گوگل اگر علاقه مند هستید که به صورت آنلاین به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید ، ما با این راهنمای گوگل ادورز می توانیم کمکتان کنیم.

این که هنوز در حال تحقیق در مورد اینکه Google Ads برای شما مناسب است یا آماده راه اندازی اولین کمپین خود هستید ، فرقی نمی‌کند. باید با این چک لیست نگاهی گام به گام در مورد نحوه شروع استفاده کنید.

1- اصطلاحات اساسی گوگل ادز را بیاموزید

کلمات کلیدی:

این اصطلاح کلمات یا عباراتی است که افراد در جستجوی Google تایپ می کنند و باعث می شود تبلیغ شما نیز برای آنها نمایش داده شود.

هنگام راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی ، لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب می کنید که فکر می کنید مردم وقتی کالا یا محصولات مرتبط با شما را جستجو می‌کنند از آن کلمات استفاده می‌کنند.

نگران نباشید: ما می توانیم به شما کمک کنیم.

پیشنهاد پرداخت:

حداکثر مبلغ را برای پرداختی تعیین کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند.

یعنی هزینه ای برای ظاهر شدن نپردازید – فقط زمانی که شخصی برای بازدید از سایت شما یا تماس با شما روی تبلیغ کلیک می کند هزینه از شما کسر شود.

نمره کیفیت:

این معیار به شما می گوید که کلمات کلیدی انتخابی چقدر با تبلیغ شما و صفحه فرود (به عنوان مثال صفحه وب ، جایی که افراد هنگام کلیک روی آگهی شما وارد می شوند) مرتبط می شوند.

مقالات مرتبط

نمره کیفیت خوب می تواند هزینه های پیشنهادی شما را کاهش داده و رتبه تبلیغات شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد.

رتبه بندی تبلیغ:

این معیار به تعیین مکان نمایش تبلیغ شما در مقایسه با سایر تبلیغات ، در زمان فعال شدن آن برای نمایش در گوگل کمک می کند. رتبه شما با استفاده از پیشنهاد ، نمره کیفیت و سایر عوامل تعیین می شود.

CPC (هزینه به ازای کلیک):

مبلغ واقعی که هنگام کلیک بر تبلیغ شما پرداخت می کنید.

(شما لزوماً برای هر کلیک کل قیمت پیشنهادی خود را نمی پردازید-این فقط طیف وسیعی از هزینه های احتمالی را برای هر کلیک که ممکن است پرداخت کنید ، تنظیم می کند).

نرخ تبدیل:

تبدیل زمانی صورت می گیرد که شخصی که روی تبلیغ شما کلیک کرده است اقدام دیگری نیز انجام دهد که شما آن را به عنوان اقدام مهم تعیین کرده اید – مانند خرید ، ثبت نام در خبرنامه یا تماس با شما.

2- حساب کاربری خود را سازماندهی کنید

چگونه حساب کاربری گوگل ادورز خود را برای موفقیت از ابتدا تنظیم کنیم؟

با تقسیم محصولات یا خدمات خود به دسته ها ، و ساختار حساب کاربری خود را بر اساس آنها دسته بندی کنید. (یکی از گزینه های خوب این است که ساختاری را که قبلاً در وب سایت خود استفاده می کنید ، منعکس کنید.)

در یک حساب کاربری گوگل ادورز دو سطح سازمان وجود دارد:

  • کمپین ها (سطح بالاتر)
  • گروه های تبلیغاتی (سطح پایین – شما می توانید چندین گروه تبلیغاتی در هر کمپین داشته باشید)

به کمپین ها به عنوان نماینده دسته های بزرگتر در کسب و کار خود و گروه های تبلیغاتی به عنوان نماینده مجموعه های کوچکتر و خاص تری از محصولات یا خدمات فکر کنید.

به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه لوازم صنایع دستی دارید ، ممکن است این کمپین ها و گروه های تبلیغاتی را ایجاد کنید:

کمپین 1: بافندگی و دوخت

  • گروه تبلیغاتی 1: نخ
  • گروه تبلیغاتی 2: سوزن و حلقه
  • گروه آگهی 3: نخ پارچه و گلدوزی

کمپین 2: صنایع دستی کودکان

  • گروه تبلیغاتی 1: رنگ و نشانگر
  • گروه تبلیغاتی 2: یراق و چسب
  • گروه تبلیغاتی 3: کیت های صنایع دستی

ایجاد کمپین های جداگانه ، گروه های تبلیغاتی ، تبلیغات و لیست کلمات کلیدی برای محصولات به تبلیغات شما کمک می کند و مطمئن می شوید که کسی که به عنوان مثال به دنبال “چسب زرق و برق” است ، به طور تصادفی تبلیغ شما را برای “نخ گلدوزی” نمی بیند و فکر نمی کند شما آنچه را که آنها نیاز دارند ندارید.

هرچه تبلیغات شما متمرکزتر و دقیق تر باشد ، می توانید با افراد بیشتری را جذب کنید که دقیقاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

3- بودجه تبلیغات گوگل ادرورز را تنظیم کنید

با استفاده از گوگل ادرورز ، میزان استفاده از تنظیمات متفاوت را کنترل می کنید: یعنی بودجه روزانه و پیشنهادات خود.

بودجه شما مبلغی است که می خواهید در هر کمپین در روز هزینه کنید.

پیشنهاد شما مبلغی است که مایل هستید برای یک کلمه کلیدی هزینه کنید ولی تنها اگر شخصی آن عبارت را جستجو کند و سپس تبلیغ شما را کلیک کند.

هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید و تا زمانی که به ایده ای نرسید که کدام انتخاب برای کسب و کار شما مناسب است ، ایده خوب این است که بودجه کلی خود را (یعنی مبلغی که می خواهید برای کل حساب خود بپردازید) به طور مساوی در کمپین ها پخش کنید.

اما به طور کلی ، شما باید بودجه های مختلف کمپین و مبلغ پیشنهادی را بر اساس اهداف تجاری خود تعیین کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید خریداران را یک ماه به محصولات “صنایع دستی کودکان” خود بکشانید ، باید بودجه بیشتری برای آن کمپین تعیین کنید و بودجه کمپین دیگر را که کمتر اهمیت دارد کاهش دهید.

شما می توانید بودجه و پیشنهادات خود را در هر زمان تغییر دهید ، بنابراین اگر چیزی کار نمی کند ، می توانید نیازهای دیگری را برآورده کنید.

از نظر تعیین پیشنهادات برای کلمات کلیدی خود ، باید بین انتخاب پیشنهادی که به تبلیغات شما در رتبه بندی مطلوب و در عین حال در بودجه شما می ماند ، تعادل ایجاد کنید.

4- کلمات کلیدی درست را انتخاب کنید

هدف از انتخاب کلمات کلیدی درست این است : اصطلاحاتی را انتخاب کنید که فکر می کنید مردم وقتی به دنبال محصولات و خدمات شما هستند ، آنها را جستجو خواهند کرد.

علاوه بر این ، شما باید کلمات کلیدی ت تا حد ممکن با تبلیغاتی که ایجاد می کنید مرتبط باشند و اگر افراد روی آن تبلیغ کلیک کنند ، به صفحه فرود درست برسند.

برای کمک به شما در شروع ، گوگل ادز دارای یک ابزار رایگان به نام Keyword Planner است که می تواند یک لیست نمونه از کلمات کلیدی برای کمپین های شما ایجاد کند.

(ما توصیه می کنیم لیست پیشنهادها را مرور کنید و فقط از پیشنهادهایی استفاده کنید که برای شما منطقی است.)

برنامه ریز کلمات کلیدی می تواند در مورد اینکه چقدر برای یک کلمه کلیدی پیشنهادی ، پیشنهاد دهید تا تبلیغ شما در نتایج جستجو نشان داده شود، به شما کمک کند.

به طور کلی ، هرچه کلمه کلیدی رقابتی تر باشد ، هزینه خرید آن بیشتر است.

هنگام شروع کار در گوگل ادورز ، ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی با رقابت بالا اجتناب کنید و کل بودجه خود را صرف چند کلیک نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی کم هزینه و متوسط هم می تواند شما را در معرض دید زیادی قرار دهد و همچنین به شما کمک کند تا نحوه عملکرد کمپین های خود را آزمایش کنید.

5- کلمات کلیدی خود را تطبیق دهید

“نوع مطابقت کلمات کلیدی” تنظیماتی در گوگل ادورز است که به شما امکان می دهد زمان آگهی خود را در گوگل نشان دهید.

در اینجا پنج گزینه وجود دارد:

مطابقت گسترده

تنظیم “مطابقت گسترده” آگهی را برای جستجوهای حاوی کلمات کلیدی شما به هر ترتیب و شرایط مرتبط نشان می دهد. این گزینه تبلیغات شما را در گسترده ترین جستجوها نشان می دهد و تنظیم پیش فرض برای همه کمپین ها است.

اصلاح کننده مطابقت گسترده

این تنظیم به شما امکان می دهد تعیین کنید که کلمات خاصی در کلمه کلیدی گسترده شما باید در جستجوی کاربر نمایش داده شود تا تبلیغ شما فعال شود.

بنابراین ، اگر کلمه کلیدی شما “نخ پشم الیاف ” است و می خواهید مطمئن شوید که “پشم” و “نخ” همیشه در جستجو وجود دارد ، می توانید با افزودن علامت مثبت (+) قبل از آن کلمات از نمیش اطمینان حاصل کنید.

بنابراین ، کلید واژه اصلاح کننده مطابقت گسترده شما این خواهد بود: الیاف +پشم +نخ.

مطابقت دقیق عبارت

این گزینه تبلیغ شما را برای جستجوهای حاوی کلمه کلیدی دقیق شما ، یا برای جستجوهای حاوی کلمه کلیدی دقیق شما به علاوه کلمات قبل یا بعد از آن نشان می دهد.

(یعنی اگر کلمه کلیدی شما “نخ پشمی” است ، ممکن است برای “نخ پشمی خوب” یا “نخ پشمی برای فروش در نزدیکی من” نیز دیده شوید.)

برای انتخاب این گزینه، باید علامت های نقل قول را در اطراف هر کلمه کلیدی، یعنی “نخ پشمی” اضافه کنید.

مطابقت کامل

هنگامی که تطبیق دقیق را انتخاب می کنید، آگهی شما فقط در صورتی نشان داده می شود که فردی کلمه یا عبارت دقیقی را که شما انتخاب کرده اید جستجو کند.

برای این گزینه، براکت را در اطراف کلمه کلیدی خود قرار دهید ، یعنی: [نخ پشمی].

مطابقت منفی

کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) به شما این امکان را می دهد که کلمات یا عبارات نامطلوب را از راه اندازی تبلیغات خود حذف کرده و از ترافیک نامربوط جلوگیری کنید.

به عنوان مثال ، اگر فقط نخ گران قیمت می فروشید، ممکن است بخواهید کلماتی مانند “معامله” یا “ارزان” را حذف کنید.

شما می توانید این کار را با قرار دادن علامت منفی در مقابل کلماتی که نمی خواهید در آنها نشان داده شود، انجام دهید؛ یعنی: -ارزان ، -چانه زنی.

6- صفحات فرود خود را تنظیم کنید

صفحه فرود شما جایی است که مشتریان بالقوه پس از کلیک روی آگهی شما وارد آن می شوند.

انتخاب صفحه ای که مربوط به تبلیغات و کلمات کلیدی شما باشد ، می تواند به افراد کمک کند تا سریعتر آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.

بنابراین ، اگر تبلیغ شما تبلیغ فروش نخ را انجام می دهد ، به جای ارسال فقط یک صفحه فرود را انتخاب کنید که در آن نخ به طور برجسته نشان داده شده است.

7- تصمیم بگیرید که در چه دستگاه هایی نمایش داده شود

آیا مشتریان ایده آل شما در رایانه ، دستگاه تلفن همراه یا هر دو جستجو می کنند؟

آیا بیشتر علاقه مند هستید که خریداران در خارج از خانه حضور داشته باشند یا افرادی که می خواهند فوری خرید آنلاین انجام دهند؟

هنگام تنظیم حساب کاربری گوگل ادرورز خود ، در نظر بگیرید که با چه نوع مشتریانی (و مهمتر از همه ، انواع دستگاه‌هایی که این مشتریان از آنها استفاده می کنند) ارتباط برقرار کنید تا بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال ، اگر یک تعمیرگاه اتومبیل دارید و می خواهید مشتریان را در نزدیکی خود و نیاز به کمک جذب کنید ، تبلیغات خود را فقط در دستگاه های تلفن همراه نشان دهید.

8- تبلیغات خود را بنویسید

تبلیغ شما اولین برداشتی است که بسیاری از افراد از کسب و کار شما خواهند داشت ، بنابراین مطمئن شوید که آنچه را که شما نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

ساده ترین کار زمانی است که تبلیغ شما حاوی کلمات کلیدی باشد که افراد جستجو می کنند.

شما می توانید با تقسیم کمپین خود به گروه های تبلیغاتی واضح و نوشتن تبلیغات منحصر به فرد برای هر یک (یک تبلیغ برای کلمات کلیدی نخ خود و یک تبلیغ هنری) به عنوان مثال ، تبلیغات مربوط به لوازم صنایع دستی شما) بهترین بازخورد را داشته باشید.

این امر تبلیغات شما را بیشتر مرتبط با مشتریان بالقوه می کند و همچنین احتمالاً نمره کیفیت شما را افزایش می دهد.

همچنین ایده خوبی است که یک “فراخوان برای اقدام – Call to Action” را در تبلیغ خود قرار دهید. یک پیام واضح و مختصر که به خواننده می گوید پس از مشاهده تبلیغ شما می خواهید چه کاری انجام دهید.

عباراتی مانند “اکنون خرید کنید” یا “بیشتر بیاموزید” می تواند افراد را ترغیب کند که روی تبلیغ شما کلیک کنند.

در نهایت ، قبل از ارسال آگهی خود ، برای آخرین بار به دنبال آن باشید تا غلط های املایی یا گرامری را بررسی کنید.

9- حساب خود را به Google Analytics متصل کنید

Google Analytics یک راه رایگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعامل افراد با تبلیغات و وب سایت شما است. برای استفاده از گوگل ادورز ، لازم نیست از آنالیتیکس استفاده کنید ، بنابراین اگر خواستید ، به مرحله بعد بروید.

گوگل ادورز می تواند به شما تعداد افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند را بگوید، اما ادغام گوگل ادز و آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد تا مراقب کارهایی باشید که این افراد پس از رسیدن به وب سایت شما انجام می دهند و رفتار آنها را بررسی کنید.

به عنوان مثال ، اگر افراد به سایت شما می آیند اما بلافاصله خارج می‌شوند ، ممکن است تبلیغ شما به افراد مناسب نرسیده – یا ممکن است آنها را به منطقه اشتباه سایت خود برده باشید.

این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تبلیغات خود را بهتر سازماندهی کنید و احتمالاً از بودجه بازاریابی خود سود بیشتری ببرید.

10- دوباره بررسی کنید

شما آماده فعال کردن کمپین های خود در گوگل ادورز هستید – و نحوه عملکرد آنها را باید ببینید و کنترل کنید.

به یاد داشته باشید که مرتباً به تبلیغ خود سر بزنید و مراقب باشید کدام تبلیغات و کلمات کلیدی بیشترین کلیک و تبدیل را برای شما به ارمغان می آورند.

با گذشت زمان ، باید ببینید که کدام استراتژی ها به شما در رسیدن به اهداف کمک می کند و کدامیک هنوز نیاز به اصلاح دارند.

هر زمان که لازم بود می توانید به این چک لیست گوگل ادز مراجعه کنید و اگر سوالی دارید که در اینجا به آن پرداخته نشده است ، راهنمای بیشتری را از کارشناسان گوگل ادورز ما بخواهید.

5/5 - (29 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای گام به گام گوگل ادورز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟