یک نفر خدمات سئو ارائه میدهد و فقط 3 میلیون در ماه دریافت میکند. ما با این مثال شروع کردیم تا بگوئیم که این نحوه قیمت گذاری سئو براساس کیفیت خدماتی میباشد که از سوی آژانس، فریلنسر و یا مشاور سئو به شما عرضه میگردد، تعیین میشود.
ما در این مقاله به مبالغ زیر خواهیم رسید:
- نرخ ساعتی سئو
- نرخ نگهدارنده یا پشتیبانی ماهانه سئو
- هزینه های هر پروژهی سئو
در اینجا برداشت شخصی ما از بازار سئو در ایران و بررسی هزینههای دریافتی آمده است:
اکثر سئوکارها برای برخی یا تمام خدمات خود یک هزینه ماهانه دریافت می کنند. یعنی 74.71 درصد از سئوکاران از مشتریان هزینه ماهانه سئو دریافت می کنند. قیمت این مورد از سطحی به سطح دیگر به طور قابل توجهی متفاوت است، اما تقریباً هرگز از 20 میلیون بالاتر نمی رود.
بسیاری از افراد درگیر در سئو مدل های قیمت گذاری متعددی ارائه می دهند. اما اکثر متخصصان سئو و یا شرکت های سئو قیمت ماهانه را ترجیح میدهند و علاقهای به نرخ ساعتی سئو ندارند.
نرخ نگهدارنده یا پشتیبانی ماهانه سئو
برای هزینه ماهانه سئو، رقم 3 تا 6 میلیون در ماه محبوب ترین ردیف قیمت گذاری است. دومین ردیف قیمت گذاری محبوب 6 تا 10 میلیون است. و رقم های بالای 10 میلیون ماهانه در ردیف آخر و بسته به سطح پروژه سئو و رقابت دارد.
نرخ ساعتی سئو
برای قیمت ساعتی، 300 تا 500 هزار تومان در ساعت محبوب ترین سطح قیمت گذاری است. 25٪ از تمام نرخ های ساعتی در این محدوده قرار میگیرند. دومین رده محبوب قیمت ساعتی زیر 300 هزار تومان است که نرخ های ساعتی غیر رقابتی را تشکیل می دهد.
هزینه های پروژه سئو
برای قیمت گذاری هر پروژه سئو، 20 تا 30 میلیون محبوب ترین ردیف قیمت گذاری است. هزینه های یکباره 40 میلیون یا بیشتر هم بسته به سطح رقابت سئو دارد حتی برخی از آنها بین 100 تا 200 میلیون است.
آژانس های سئو بیشتر از فریلنسرها و مشاوران سئو هزینه می گیرند. فریلنسرها به طور متوسط 150 هزارتومان در ساعت دریافت می کنند، در حالی که آژانس های سئو تقریباً دو برابر آن 300 هزار تومان هزینه می گیرند. این یک داستان مشابه برای نگهدارندههای ماهانه و هزینههای هر پروژه است. آژانس های سئو 2 تا 4 برابر بیشتر از فریلنسرها و به طور قابل توجهی بیشتر از مشاوران دریافت می کنند.
سئوکاران با تجربه تر به طور قابل توجهی بیشتر از سئوکاران کم تجربه هزینه دریافت می کنند. یعنی افرادی که بیش از 2 سال در سئو فعال بودهاند.
همچنین متخصصان سئو که فقط به بازار محلی خود خدمات ارائه می دهند، به طور قابل توجهی کمتر از کسانی که به بازار جهانی خدمات ارائه می دهند، هزینه دریافت می کنند.
۶ عاملی که بر هزینه خدمات سئو و قیمت گذاری سئو تأثیر میگذارد
برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی آنلاین، باید برای خدمات سئو با کیفیت هزینه پرداخت کنید. حالا از خود میپرسید، « سئو سایت منم چقدر هزینه دارد؟». این به که به عوامل متعددی بستگی دارد.
از آنجایی که بهینهسازی و سئو جزء ضروری وب سایت یک کسب و کار است، باید درک درستی از نحوه تعیین عوامل قیمت خدمات سئو داشته باشید. بیائید باهم این عوامل را بررسی کنیم:
1. تعداد صفحات
تعداد صفحات جدید ایجاد شده و بهینه شده مستقیماً بر میزان هزینه سئو تأثیر میگذارد. اطمینان از اینکه هر صفحه در وب سایت شما رتبه بالایی برای یک عبارت کلیدی دارد، به زمان و تخصص نیاز دارد.
ضروری است که ابردادهها و محتوای هر صفحه به درستی تراز شوند تا الگوریتمهای گوگل صفحه شما را به عنوان ارزشمند علامتگذاری کنند. در عین حال، اطمینان از مفید بودن و جذاب بودن محتوای صفحه شما برای خوانندگان ضروری است.
2. زمان
مدت زمان صرف شده برای بهینهسازی یا ایجاد صفحات برای عملکرد خوب، مستقیماً بر میزان قیمت گذاری سئو تأثیر میگذارد.
البته، همه شرکتهای خدمات سئو در گزینههای قیمتگذاری خود به طور یکسان عمل نمیکنند، اما در هر صورت زمان همچنان یک عامل است. میزان هزینه سئو بر اساس استراتژیهای قیمتگذاری متفاوت است. شما ممکن است انتخاب کنید که برای بهینهسازی صفحات خود یک بار برای یک شرکت خدمات سئو معتبر برای چند ساعت هزینه بپردازید.
یا، ممکن است گزینه خدمات سئو کاملتر در قرارداد ماهیانه را انتخاب کنید، موافقت کنید که به یک شرکت خدمات سئو اعتماد کنید تا به طور مداوم بر روی صفحات شما کار کند، محتوا را بهینه کند، ابردادهها را هم تراز کند، و مطمئن شوید که در حال شکست دادن رقبا هستید.
خدمات سئو
سرویس خدمات سئو یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.
3. دریافت لینک
الگوریتمهای گوگل همیشه در حال بهروزرسانی هستند، اما بهدست آوردن بک لینک برای سایت حیاتی است، زیرا این اولین عاملی است که موتورهای جستجو برای تعیین رتبهبندی صفحات برای جستوجوهای خاص از آن استفاده میکنند. هرچه کیفیت بک لینکهایی که به وب سایت شما اشاره میکنند بالاتر باشد، سایت شما میتواند رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی مرتبط داشته باشد زیرا بک لینکها به گوگل نشان میدهند که وب سایت شما قابل اعتماد و مرتبط با آن پرس و جو است و در نتیجه جایگاه بالاتری را در رتبهبندی کسب خواهید کرد.
برای رسیدن به جایگاه برتر در رتبهبندی گوگل، باید تعداد زیادی لینک ارگانیک عالی به سایت خود داشته باشید. اما این امر مستلزم زمان و تلاش است و میتواند هزینه سئو کسب و کار شما را افزایش دهد.
4. وضعیت فنی فعلی سایت شما
اگر وضعیت فنی فعلی سایت شما خوب نباشد، راه درازی برای رتبهبندی وب سایت در پیش دارید. این امر هزینه و قیمت گذاری سئو را برای شما افزایش میدهد. آنچه سالها پیش برای رتبهبندی کار میکرد ممکن است امروز کار نکند زیرا الگوریتم گوگل همیشه در حال بهروزرسانی است. در برخی موارد، اگر سئوی شما سالها پیش به درستی انجام شده باشد و فقط نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد، یا اگر به جای صرف زمان برای بازسازی سایت فعلی خود، از ابتدا با یک وب سایت کاملا جدید شروع کنید، ممکن است هزینه سئو شما کمتر باشد.
5. رتبهبندی فعلی
از هر کجا که از نظر رتبهبندی ارگانیک خود شروع کنید تأثیر مستقیمی بر هزینه خدمات سئو دارد زیرا ممکن است حفظ و نگهداری آسانتر از دستیابی به آن باشد. همچنین ممکن است این فرصت را داشته باشید که برای دستیابی به رتبهبندی، به کلمات کلیدی طولانیتر یا کلیدواژههای خاص با رقابت کمتر منشعب شوید.
6. جغرافیا
اینکه کسب و کار شما از نظر جغرافیایی کجاست و چه تعداد کسب و کار محلی دیگر با آن رقابت میکند، بر میزان هزینه و قیمت گذاری سئو تأثیر دارد. تعداد مکانهایی که دارید نیز میتواند بر قیمت تأثیر بگذارد. اگر کسب و کار شما دارای چندین مکان باشد، صفحات بیشتری نیاز خواهید داشت، به بیان ساده، هرچه مکانهای بیشتری داشته باشید، صفحات بیشتری باید روی تبلیغ کار کنید، که هزینه بیشتری دارد.
اگر در یک کسبوکار بسیار رقابتی هستید، از نظر رتبهبندی محلی، کار بیشتری ایجاد میکند، زیرا برای شکست دادن رقبای خود باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. محتوای شما باید از هر چیزی که رقبای شما ارائه میکنند برتری داشته باشد و سخت تلاش کند تا پیوندهای بیشتری به صفحه خود بیاورد تا تجارت شما نسبت به رقبا مرتبطتر شود.
با تمام توضیحات داده شده، سرمایهگذاری در سئو یک حرکت تجاری هوشمندانه است، به خصوص که ۹۷ درصد از همه مصرف کنندگان خدمات محلی را از طریق موتورهای جستجوی وب سایت پیدا میکنند. و هر چه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد، احتمال اینکه کسب و کار شما در آینده قابل دیدن شود، بیشتر خواهد شد.