چگونه در گوگل دیسکاور موفق شویم؟

گوگل دیسکاور ebgroup

گوگل دیسکاور (Google Discover) یک تجربه کاربری تلفن همراه است که به کاربران کمک می کند اطلاعاتی را که نمی دانند و به آن علاقه دارند پیدا کنند. در ادامه نحوه حضور و استفاده از آن را برای برند شرح خواهیم داد.

مقدمه

یک متخصص سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، از قبل اهمیت محتوایی را که به خواسته های پرس و جو پاسخ می دهد، می داند. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک کاربر اینترنت نمی‌داند به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟

گوگل با انتشار گوگل دیسکاور اولین بار در سال 2018، این مشکل را حل کرد.

دیسکاور که تا سال ۲۰۱۸ به عنوان Google Feed شناخته می‌شد، از داده‌هایی که موتور جستجو درباره شما جمع‌آوری کرده است، استفاده می‌کند تا یک فید محتوای شخصی‌سازی شده ایجاد کند که به طور فعال محتوای مرتبط را ارائه می‌دهد.

این قابلیت فقط در دستگاه های موبایل در دسترس است و با پیش بینی رفتار کاربر و ارائه محتوایی که فکر می کند برای او جالب و ارزشمند خواهد بود، فراتر از پاسخ به سؤالات می رود.

این روش با در نظر گرفتن فعالیت کاربر برای ارائه نتایج، روشی جدید و قدرتمند برای هدایت ترافیک وب ارائه می دهد.

گوگل دیسکاور می‌تواند انواع مختلفی از محتوا، از جمله اخبار، مقاله‌ها، ویدیوها، تبلیغات و نتایج غنی ویژه مانند نتایج ورزشی زنده و … را شامل شود. این قابلیت در صفحه اصلی گوگل ظاهر می شود و برای هر کاربر بسیار شخصی سازی شده است.

همانطور که یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می دهند، به نظر می رسد این شکل جدید از کشف مطالب رایج تر و دقیق تر شود.

در این ادامه، نگاهی عمیق‌تر به این فناوری خواهیم داشت و راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید آن را برای خودتان به کار ببرید.

گوگل دیسکاور چگونه کار می کند؟

گوگل محتوایی را واجد شرایط نشان دادن در دیسکاور می‌داند که ایندکس شود، و گوگل تشخیص دهد که خط‌مشی‌های محتوای خود را نقض نمی‌کند.

همانند توصیه‌های ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Facebook ارائه شده‌اند، گوگل دیسکاور از الگوریتمی برای ایجاد یک فید سفارشی استفاده می‌کند.

دیسکاور با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از داده‌های کاربر، موتور جستجو را به سمت «جستجوی بدون پرس و جو» سوق می دهد، که در آن درک هر کاربر جایگزین درک یک جستار منفرد می‌شود.

تمرکز اصلی دیسکاور، کاربر است.

گوگل دیسکاور به‌طور خودکار محتوای شخصی‌شده را بر اساس موارد زیر نشان می‌دهد:

  • تاریخچه جستجو
  • تاریخچه مرورگر
  • فعالیت برنامه
  • مکان (بستگی به تنظیمات حساب Google و تنظیمات حریم خصوصی شما دارد).

گوگل دیسکاور از اطلاعات شما برای شناسایی و نمایش موضوعاتی که گوگل معتقد است به شما مرتبط هستند استفاده می‌کند که به عنوان «علاقه‌ها» شناخته می‌شوند.

چه جالب؟

برای به دست آوردن درک عمیق تر از علایق گوگل دیسکاور، ما به بیش از 700 مورد علاقه گوگل دیسکاور نگاه کردیم.

در حالی که این حجم نمونه فوق‌العاده کوچک در مقایسه با همه علایق بالقوه است، چند مثال قابل توجه وجود دارد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

علایق مربوط به ورزش و سرگرمی بیشترین فراوانی را داشتند

در حالی که فید دیسکاور ما در درجه اول بر این موضوع تمرکز دارد که پیتر وبر، لیسانس سابق با چه کسی قرار می‌گذارد، تصور می‌کنم فیدهای دیگران مملو از آخرین آپدیت‌های ورزشی است.

تا حد زیادی بر سرگرمی ها و فعالیت ها متمرکز است

هر کاری که در سرگرمی خود انجام می دهید – چه نانوایی یا زنبورداری – احتمالاً محتوای مربوط به فعالیت های بعد از کار مورد علاقه خود را مشاهده خواهید کرد.

برندها نیز حضور قوی داشتند

تقریباً هر پستی شامل برندهای خاص یا مشاغل محلی بود.

شاید فکر کنید دیسکاور فقط قصد دارد محتوای جدید را به کاربران پیشنهاد دهد، اما همچنان فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را به خاطرتان می‌آورد.

سئو دسته بندی خاص خود را دارد

ما آنقدر سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو را دوست داریم که دسته بندی خاص سئو را داریم.

در زیر تصویری از تمام علایق کاربر ارسال شده، سازماندهی شده بر اساس دسته بندی (مانند امور مالی، تحصیلات و غیره) و نوع نهاد (یعنی برند، محصول، شخص و غیره) ارائه شده است.

علایق دسته و نمونه گوگل دیسکاور

ورودی کاربر

کاربران می‌توانند با دنبال کردن یا لغو دنبال کردن موضوعات، انتخاب «نمایش بیشتر» یا «نمایش کمتر» و انتخاب عدم مشاهده محتوا از ناشران خاص، بازخورد مستقیمی برای سفارشی کردن فید خود ارائه دهند.

گاهی اوقات، گوگل مستقیماً از کاربر بازخورد می خواهد.

بازخورد کاربر Google Discover

آیا امکان سئو برای گوگل دیسکاور وجود دارد؟

بله، امکان بهینه سازی برای گوگل دیسکاور وجود دارد. گوگل دیسکاور یک موتور توصیه شخصی است که هدف آن ارائه محتوای مرتبط و جذاب به کاربران بر اساس علایق و سابقه مرور آنها است.

برای سئو گوگل دیسکاور، تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا و جذاب که با مخاطب هدف شما همگام می شود، مهم است.

تفاوت اصلی بین سئو سنتی و بهینه سازی برای گوگل دیسکاور تغییر تمرکز از پرس و جو به کاربر است.

در سئو سنتی هدف قرار دادن پرس و جوهای خاص و ارائه مرتبط ترین نتایج را هدف اصل است، اما گوگل دیسکاور بر ارائه محتوایی که با علایق کاربران مطابقت دارد بدون پرس و جوهای جستجوی صریح تمرکز می کند.

چندین مرحله وجود دارد که ناشران می توانند برای افزایش بازدید در دیسکاور انجام دهند. آنها عبارتند از:

  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا و جذاب.
  • افزودن داده های ساختار یافته به مقالات
  • انتشار در مورد موضوعات پرطرفدار.
  • از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برای تجربه صفحه بهینه سازی کنید.
  • E-E-A-T قوی داشته باشید.

اهمیت تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد (E-E-A-T)

گوگل دیسکاور تلاش می کند محتوایی را توصیه کند که نه تنها جالب باشد بلکه قابل اعتماد، تخصصی و معتبر باشد.

عناصر E-E-A-T (تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد) نقش اساسی در تعیین مناسب بودن محتوا برای توصیه ها دارند. انتظار نداشتید گوگل محتوایی را توصیه کند، که فقط درست است؟

هنگام تولید محتوا برای گوگل دیسکاور، باید انتخابی باشید و موضوعاتی را اولویت بندی کنید که با تخصص شما یا تخصص و تجربه سازندگان محتوای شما همسو باشد.

بر ارائه اطلاعات ارزشمند و مرتبط در مورد آن موضوعات تمرکز کنید تا در طول زمان در جایگاه خود اقتدار ایجاد کنید، که نتایج بلندمدت بهتری را در مقایسه با موضوعات گسترده ای که با برند و تخصص شما همخوانی ندارند، به همراه دارد.

هنگامی که موضوعات مناسب را شناسایی کردید، مراحل زیر را برای بهبود سیگنال های E-E-A-T خود بردارید:

محتوای با کیفیت بالا تولید کنید:

محتوای کاملاً تحقیق شده، دقیق و آموزنده ایجاد کنید که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند. از انتشار محتوای گمراه کننده، هیجان انگیز یا بی کیفیت که می تواند به اعتماد آسیب برساند، خودداری کنید.

به‌روزرسانی منظم محتوا:

تاریخ انتشار را به‌وضوح مشخص کنید، مقالات قدیمی را به‌روزرسانی کنید، و در صورت لزوم، تاریخ به‌روزرسانی‌ها را حاشیه‌نویسی کنید.

تخصص ویترینی:

اعتبار، صلاحیت ها و تجربه نویسندگان یا سازندگان محتوا را برای نشان دادن تخصص خود برجسته کنید. بیوگرافی نویسنده، سوابق حرفه‌ای، گواهینامه‌ها یا شناسایی صنعت را شامل شود.

داده های ساختاریافته:

از نشانه گذاری مقاله و نویسنده برای ارائه اطلاعات مشروح واضح به موتورهای جستجو استفاده کنید.

ایجاد یک رکورد معتبر:

به طور مداوم محتوای مرتبط و با کیفیت را منتشر کنید تا سابقه ای از ثبات داشته باشید و در جایگاه خود اقتدار ایجاد کنید.

از شفاف بودن مطالب مطمئن شوید:

به طور واضح منابع را ذکر کنید، به مراجع معتبر استناد کنید و در مورد خط مشی های تحریریه، فرآیندهای بررسی واقعیت، تضمین کیفیت و هرگونه وابستگی یا حمایت شفاف باشید.

بهبود تجربه وب سایت:

با تمرکز بر عواملی مانند سازگاری با موبایل، سرعت بارگذاری صفحه، HTTPS و طراحی وب سایت، تجربیات قابل اعتماد و کاربر پسند ایجاد کنید.

با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید فاکتورهای E-E-A-T خود را افزایش دهید، محتوای ارزشمندی ارائه دهید، و حضوری قابل اعتماد و معتبر ایجاد کنید که شانس شما را برای توصیه شدن در گوگل دیسکاور افزایش می‌دهد.

آیا گوگل دیسکاور فقط اخبار است؟

خب یه جورایی

یکی از اهداف گوگل دیسکاور ارائه محتوای تازه است – و با پیمایش در فید دیسکاور، بیشتر اخبار خواهید یافت.

اما وقتی مشتریان صنایع دیگر شروع به دیدن ترافیک دیسکاور در کنسول جستجوی گوگل (GSC) کردند، زمان بررسی فرا می رسد.

ما 12 ماه از ترافیک گوگل دیسکاور را به بیش از 11000 URL از 62 دامنه تجزیه و تحلیل کردیم. از آن 11000 URL:

  • 46 درصد از سایت های خبری بودند.
  • 44 درصد از سایت های تجارت الکترونیک بودند.
  • 7 درصد از سایت های سرگرمی بودند.
  • 2 درصد از سایت های مسافرتی بودند.
  • 1% باقیمانده از سایر صنایع از جمله:
    • B2B.خودرو.تحصیلات.دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.
    • سلامتی.

نکات کلیدی برای ورود به گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور فرصت های باورنکردنی را برای وب مسترهای آینده نگر و بهینه سازان موتورهای جستجو فراهم می کند و قطعاً باید از آن بهره ببرید.

بهترین بخش این است که باید با استراتژی های موجود شما مطابقت داشته باشد. شما همچنان باید محتوایی با کیفیت بالا برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

باید مطمئن شوید که محتوای شما ایندکس شده است و سایت موبایل فرندلی است. اینها همه چیزهایی هستند که به هر حال باید انجام می دادید.

فقط به یاد داشته باشید که مانند همه چیزهای سئو، بهینه سازی برای گوگل دیسکاور یک فرآیند مداوم است.

اما اگر محتوای شما خوب باشد و از بهترین روش‌های مورد بحث در اینجا پیروی کنید، ربات‌های گوگل شروع به انتخاب محتوای شما بیشتر به عنوان یک پیشنهاد خودکار به کاربران می‌کنند.

و این به معنای دید بیشتر، ترافیک بیشتر و امیدواری نرخ تبدیل بیشتر است.

5/5 - (5 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟