نام کتاب: بازاریابی نسل 4
موضوع: بازاریابی نوین
نویسنده: فیلیپ کاتلر
شش سال، بازاریابانی که در سراسر جهان با آنها ملاقات کردیم، درخواست ادامه برای Marketing 3.0 کردهاند. با توجه به پویایی بازاریابی، بسیاری انتظار دارند که بازاریابی نسل 4 سریعتر تولید و چاپ میشد.
در Marketing 3.0، ما در مورد تغییر عمده از بازاریابی محصول محور (1.0) به بازاریابی مشتری محور (2.0) و در نهایت به بازاریابی انسان محور (3.0) صحبت کردیم. در بازاریابی 3.0، مشاهده کردیم که مشتریان به انسانهای کامل با ذهن، قلب و روح تبدیل میشوند. بنابراین، ما استدلال کردیم که آینده بازاریابی در ایجاد محصولات، خدمات و فرهنگ شرکتی نهفته است که ارزش های انسانی را در بر میگیرد و منعکس میکند. از زمانی که این کتاب در سال 2010 منتشر شد، بسیاری از بازاریابان اصول بازاریابی 3.0 را اتخاذ کردند. این کتاب به قدری مورد پذیرش جهانی قرار گرفت که علاوه بر انگلیسی به ۲۴ زبان در سطح جهانی ترجمه شده است.
ما معتقدیم که همگرایی فناوری در نهایت منجر به همگرایی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی خواهد شد.
در دنیای فناوری پیشرفته، مردم آرزوی لمس بالا را دارند. هر چه اجتماعی تر باشیم، بیشتر چیزهایی را می خواهیم که فقط برای ما ساخته شده اند. با پشتیبانی از تجزیه و تحلیل کلان داده، محصولات و خدمات شخصیتر میشوند. در اقتصاد دیجیتال، کلید استفاده از این پارادوکسها است.