7 نکته مهم فروش و بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی

برخی مواقع انسان‌ها چیزهایی را می‌خرند که شاید هرگز از آن استفاده نکنند؛ اما دلیل آن چیست؟ دلیل آن فروشنده است! او با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی روی شما تأثیر می‌گذارد و شما را وادار به خرید می‌کند.

بازاریابی و فروش همیشه می تواند چالش برانگیز باشد زیرا همراه با فرآیند پیچیده ای از رفتار و شناخت انسان است.

بازاریابانی که برای به دست آوردن مشتریان تلاش می کنند، راه درست را جستجو نکرده اند یا تلاش کافی را انجام نداده اند.

در این مقاله عمیق، یاد خواهید گرفت که چگونه با نکات فروش و بازاریابی عصبی، از قدرت مغز انسان استفاده کنید.

چه در حال فروش یک محصول دیجیتالی به صورت آنلاین باشید و چه یک تجارت فیزیکی داشته باشید، این اصول علوم اعصاب رفتاری برای شما کارساز خواهد بود.

7 نکته مهم فروش و بازاریابی عصبی

این تکنیک‌ها چه چیزهایی هستند؟

۱. اغلب انسان‌ها تصمیمات احساسی می‌گیرند

آن‌ها بر اساس احساسات، نیازها و عواطف خود تصمیم می‌گیرند نه بر اساس منطق و فکر. وقتی شما دارید چیزی را می‌فروشید، باید سعی کنید روی احساسات طرف مقابل تأثیر بگذارید.

۲. انسان‌ها به دنبال ارزش هستند

ارزش کالای شما بستگی به چیزی دارد که می‌فروشید. شما باید ارزش کالای خود را به نحوی بیان کنید که مشتری بداند در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کند کالایی دریافت می‌کند که برای او منفعت زیادی دارد و هزینه بیجا پرداخت نکرده است.

۳. برای آن‌ها مثال بزنید

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و علاقه زیادی به تأیید شدن دارند. در نتیجه هنگام فروش کالا استفاده از این موارد را فراموش نکنید: اعلام تعداد افرادی که این کالا را خریده‌اند، نشان دادن نظر مشتریان و میزان رضایت آن‌ها و …

۴. شما نباید افراد را مجبور به کاری کنید

شما می‌توانید افراد را ترغیب به خرید کنید، می‌توانید احساس نیاز آن‌ها را برانگیزید تا از شما خرید کنند، اما هرگز نباید آن‌ها را مجبور کنید تا از شما خرید کنند چون با اینکار آن‌ها نه تنها از شما خرید نمی‌کنند بلکه هرگز به فروشگاه شما باز نخواهند گشت.

۵. مردم عاشق خرید کردن هستند

مردم علاقه خاصی دارند تا محصولات جدید را بخرند اما هرگز دوست ندارند فریب بخورند. پس به‌جای اینکه سعی کنید به آن‌ها بفروشید سعی کنید آن‌ها را راهنمایی کنید که آیا کالا برای آن‌ها مفید است یا نه؟ با اینکار اعتماد آن‌ها افزایش می‌یابد و فروش خودبه‌خود اتفاق می‌افتد.

۶. مردم همیشه به دنبال چیزهای مشخصی هستند

عشق، سلامتی، راحتی، آرامش و شکوه چیزهایی هستند که اکثر مردم به دنبال آن هستند. پس سعی کنید هنگام فروش یکی از این موارد را به مشتری خود یادآوری کنید مثلاً بگویید با خرید این کالا همه عاشق شما می‌شوند یا با خرید این کالا شما می‌توانید کارهای خود را خیلی راحت‌تر انجام دهید.

۷. انسان‌ها دوست دارند قبل از خرید ببینند، لمس کنند، بشنوند، مزه کنند یا بو کنند

برخی افراد هرگز از اینترنت خرید نمی‌کنند چون آن‌ها نمی‌توانند کالای مورد نظر خود را لمس کنند. در بقیه موارد هم هرچه دسترسی مشتری بیشتر باشد احتمال خرید نیز افزایش می‌یابد.

5/5 - (11 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟